Velg by og dato under!

Oslo

Pris:
kr 5.695,00 + mva
Sted:
Antall dager:
1
Kontaktperson:
|

Kurs innen Inspirasjon og motivasjon:

Mindfulness

Last ned brosjyre (0,43 MB pdf)

Mindfulness er et av vår tids mest effektive verktøy for å redusere stress, mestre utfordringer og øke livskvaliteten. Lær å være til stede her og nå, for å unngå stress og sykdom.

Vær til stede når det gjelder

Mindfulness/oppmerksomhetstrening kan hjelpe deg med å bevare konsentrasjonen, oppnå dine mål, og samtidig gi deg bedre livskvalitet og helse. Mindfulness egner seg også godt i arbeidslivet, både for ledere og ansatte.

Del opplevelsen med dine kollegaer, kom 5 betal for 4!

Ta kontroll

Mindfullness/oppmerksomhetstrening handler om å være tilstede her og nå. Du lærer å ta et skritt tilbake, vurdere situasjonen og deretter agere. Ved å ta i bruk teknikkene blir du enda bedre til å kommunisere. Teknikkene er klare, enkle og uhyre effektive til daglig bruk.

Lær i dag, bruk i morgen

Dette er et praktisk seminar, med en kombinasjon av teori, praktiske øvelser og refleksjoner, som har som mål å gi deg en bedre hverdag. Dersom du ønsker å få mer ut av din tilværelse, samtidig som du forebygger utbrenthet og helseplager, er dette seminaret perfekt for deg!

Lar du deg inspirere av dem som alltid har overskudd?

Du kan selv lære det! Bryt kappløpet med tiden, lange «to do»-lister, dårlig samvittighet og konstante avbrytelser med mindfulness i hverdagen. Lær å styre bevisst og rolig gjennom dagens mange gjøremål.

Kurset gir deg følgende i personlig utbytte:

  • Økt tilstedeværelse og bedre kvalitet i dine prestasjoner, og i samspill med andre
  • Effektive metoder og teknikker som skaper ro, balanse og overskudd i en hektisk arbeidshverdag
  • Lær å koble ut og sortere tankene – unngå å dra på mer “bagasje” enn du trenger
  • Utnytt dine ressurser bedre, vær mer tilstede for dine omgivelser

Konflikthåndtering – kamp eller flukt

Konflikter kan være sammenstøt mellom følelser, interesser, idéer, oppfatninger, forventninger eller verdisyn. Når du bruker teknikkene innen Mindfulness oppdager du at du lytter enda bedre til andres meninger og argumenter. Å forstå motparten er ofte nøkkelen til konfliktløsning.

 

Intervju med kursleder i Mindfulness, Andries J. Kroese. (Intervjuet foregår på engelsk, men hele kurset er på norsk.)

Ta i bruk mindfulness med en praktisk treningskalender

På kurset får du utdelt en praktisk treningskalender som hjelper deg i gang. Hver uke gir den deg innspill til hvordan du kan oppnå god flyt i livet. Du må selv trene på dette – det er ingen andre som kan gjøre det for deg.

Uke 1: Å være i nuet
Uke 2: Å takle indre og ytre stress
Uke 3: Mindfulness og oppmerksomhetstrening i dagliglivet
Uke 4: Utvikling av EQ (emosjonell intelligens)
Uke 5: Å komme i kontakt med stillheten
Uke 6: Å videreutvikle EQ
Uke 7: Alt er i kontinuerlig endring – du må tørre å gi slipp
Uke 8: Alt er avhengig av alt – hver aksjon fører til en reaksjon
Uke 9: Å være i takknemlighetsmodus
Uke 10: Å ha et åpent sinn
Uke 11: Hindringer i livets flyt – observer, og finn dine egne hindringer
Uke 12: Hvem er jeg? Hva styrer mine tanker, følelser og adferd?

Ønsker du å lære mer?

Har du deltatt på kurset tidligere, eller har du allerede erfaring fra mindfulness? Ønsker du å lære mer? Gled deg til 3. desember 2015, da kommer oppfølgingskurset!
Mer informasjon om Mindfulness Trinn 2 – et kurs med mange praktiske øvelser - kommer i løpet av kort tid.

Kom 5 betal for 4!

Program og praktisk informasjon:

Registrering, utdeling av kursmateriell og navneskilt. Morgenkaffe og te!
08:30
Kurset starter, velkommen v/prosjektleder i Confex Norge
09:00
Mindfulness, hva betyr det i praksis?
Teoretisk gjennomgang av mindfulness/oppmerksomhetstrening
Hvorfor er mindfulness så effektivt
Øk din forståelse for sammenhengen mellom tanker, følelser og ressurser

Selvutvikling gjennom bevisstgjøring
Hva er stress for deg
Hvordan kan mindfulness hjelpe deg med stressrelaterte problemer
Kronisk stress, derfor tømmer det dine batterier

Hvordan gjenkjenne kroniske stressymptomer
Sammenhengen mellom mentale og somatiske symptomer
Hvilke sykdommer kommer i kjølvannet av kronisk stress
Hvorfor og hvordan kan stress være ok

Praktisk øvelse før vi går til lunsj
09:05
Lunsj
12:00
Å arbeide i en stresset bedrift
We work hard and play hard, cash is king
Hva skjer med medarbeidere og ledere over tid i en slik bedrift
Har sjefen, eller du, selvinnsikt

Forandringer og endringer, hva når stadig usikkerhet preger hverdagen
Hva kan du selv gjøre når du kjenner at endringene går på helsa løs
Påfører du deg selv unyttig stress
Hvordan kontrollere de unyttige stresstankene


Praktiske verktøy du kan bruke, hvor som helst og når som helst du trenger et pusterom
Hvordan lade opp batteriene
Lær stressreduserende atferd og få bedre livskvalitet

Praktisk øvelse før vi avslutter dagen
13:00
Takk for i dag! Vel hjem og lykke til med ny kunnskap
15:30
Andries Kroese

Andries Kroese er en helt spesiell foreleser. Han er professor og spesialist i karkirurgi, og har praktisert mindfulness og oppmerksomhetstrening siden 1970. Som kirurg vet han hva stress er. Han har lært hvordan takle det både som kirurg så vel som i hverdagen.

Han har skrevet flere suksessfulle bøker på området, og har holdt kurs i skandinavia og andre europeiske land de siste 15 årene. Siden 2006 har han arbeidet med dette på full tid ved Scandinavian Centre og Awareness Training SCAT.

Hans interesse for oppmerksomhetstrening startet for over 40 år siden, og han har reist verden rundt for å finne ut hva det er som gjør det mulig å finne balanse og ro i kropp og sjel.

Foredragsholder
Design av IXD | Publiseringsverktøy fra Netmaking | Powered by eZ Publish