Kepner-Tregoe® Foundation - klasseromskurs

NYHET! Internasjonalt annerkjent metode for strukturert kritisk tenkning. Bli bedre til å analysere problemer, ta beslutninger og proaktivt unngå problemer

Kurset arrangeres i samarbeid med Sopra Steria Akademiet

Velg sted:

Oslo
Om kurset:
  • Bli en sertifisert problemløser
  • Etabler et felles språk som sikrer konsistens i kundestøtten
  • Få strukturerte og kritiske teknikker for å analysere problemer
  • En systematisk tilnærming uavhengig av teknisk ekspertise
  • Du blir sertifisert innen Kepner-Tregoe® som del av kurset

Kepner-Tregoe® ble grunnlagt i 1958 og er internasjonalt ledende innenfor utvikling av evnen til kritisk tenkning. Kurset gir deg en praktisk trening i problemanalyse, beslutningsanalyse og styring av usikkerheter.

Kepner-Tregoe® introduserer en systematisk prosess for problemløsning som reaksjon på hendelser og problemer. Den velprøvde metodikken er blitt brukt for å maksimere tjenesteytelsen i globale organisasjoner, som f.eks. NASA, IBM, Sun Microsystems, RIM og Siemens.

Kepner-Tregoe® Foundation kurset er anbefalt av ITIL® som beste praksis for analyse av potensielle problemer i den offisielle Service Operation publikasjonen.

Du blir Kepner-Tregoe®-sertifisert etter bestått eksamen.

Fordeler med Kepner-Tregoe®:

  • Etablere et felles språk for feilsøking som sikrer konsistens i kundestøtten i et Service Management-miljø.
  • Innføre strukturerte, kritiske tenketeknikker for å analysere problemer, ta avgjørelser og proaktivt unngå problemer.
  • Bruke en systematisk tilnærming som er uavhengig av teknisk ekspertise.

Dine instruktører på kurset er norske, men kursmateriellet er på engelsk.

For å bli sertifisert gjennomfører du en eksamen siste kursdag hvis ikke annet er avtalt. Eksamen varer i 60 minutter. Det bør også beregnes noe tid til selvstudium.

Program

Program

  • Dag 1

    08:30

    Oppmøte og registrering

    09:00

    Kursstart - introduksjon i Kepner-Tregos teknikker for problem- og hendelseshåndtering

    10:00

    Spørsmålskompetanse

    11:00

    Introduksjonsøvelse

    11:30

    Lunsj

    12:30

    Situasjonsanalyse (Situation Appraisal)

    14:30

    Problemanalyse (Problem Analysis)

    16:00

    Kursdag 1 avsluttes

  • Dag 2

    08:45

    Oppmøte - servering av kaffe/te

    09:00

    Kursstart - problemanalyse fortsetter

    10:00

    Beslutningsanalyse (Decision Analysis)

    11:30

    Lunsj

    12:30

    Risikoanalyse (Potential Problem Analysis)

    15:00

    Sertifiseringseksamen (om avtalt)

    16:00

    Kurset avsluttes og alle ønskes vel hjem


  • Programmet vil ikke alltid bli fulgt 100% kronologisk, men kan bli tilpasset noe gjennom dialog mellom deltakere og kursleder.
    Kursholdere

    Kursholdere

      Vi jobber med å få Kursholdere på plass. Mer informasjon kommer.
    ´
    Kurssted

    Kurssted

    Oslo sentrum

    • 30 - 31 aug.
    • 8 - 9 nov.

    Adresse

    (Vis i Google Maps)

    Påmelding

    30 - 31 aug. Se flere datoer

    Kepner-Tregoe® Foundation - klasseromskurs

    Oslo på Oslo sentrum

    Verdt å vite

    Verdt å vite

    • Når er siste frist for påmelding?

      Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

    • Når kommer fakturaen?

      Elektronisk faktura kommer 5 dager etter bestilling. Har du valgt postfaktura kommer denne ca en uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er 10 dager.

    • Hva er inkludert i prisen?

      Deltageravgiften inkluderer servering i pauser og lunsj. På enkelte kurs får du også dokumentasjon og deltagerbevis.

    • Jeg har spesielle behov

      De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på 
      E-post: kunde@confex.no
      Telefon: +47 938 66 666

    note

    Tina Wang Jacobsen

    Prosjektleder

    Har du spørsmål?

    Kontakt prosjektleder: E-post eller telefon 938 66 666

    Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

    For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

    Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.