Medarbeidersamtalen 2.0

Har du full kontroll på medarbeidersamtalene, eller er de bare blitt et pliktløp? Lær deg å utnytte potensialet i samtalen med "Medarbeidersamtalen 2.0"

Kurset fulltegnes raskt 

Meld deg på i dag!

Få boken «Medarbeidersamtalen 2.0» inkludert i kursavgiften

Velg sted:

Oslo

Påmelding

17 nov. Se flere datoer

Medarbeidersamtalen 2.0

Oslo på KS-Agenda Møtesenter

Videotips om medarbeidersamtalen


Medarbeidersamtale: Medarbeiderskap

Businessmastering 1:30


Medarbeidersamtale: Visjonsverksted

Businessmaster 01:14


Medarbeidersamtale: Uvitende

Businessmaster 01:00


Medarbeidersamtale: Ulyttende

Businessmaster 01:17


Medarbeidersamtale: Ulne verdier

Businessmaster 01:50


Om kurset:

La medarbeidersamtalen bli et sentralt verktøy for både leder og medarbeider:

  • Få konkrete verktøy og teknikker som bidrar til bedre forberedelser, gjennomføring og oppfølging
  • Aldri mer et pliktløp og umotiverte medarbeidere - bruk verktøyet til å gi dine ansatte meningsfulle, klare og målbare arbeidsoppgaver
  • Bruk medarbeidersamtalen til å operasjonalisere og forankre strategien hos hver enkelt medarbeider
  • Skap en arena for løpende læring og feedback på din arbeidsplass

Kan du med hånden på hjertet si deg 100% fornøyd med medarbeidersamtalene du gjennomfører i dag?

Har samtalen blitt et pliktløp som du ikke gleder deg til? Da er det på tide å implementere endringer som utnytter potensialet i samtalen. Verktøyet «Medarbeidersamtalen 2.0» gir deg løsningen! Lær å implementere strategi hos hver enkelt, ha fokus på indre motivasjon og hvordan skape en felles forståelse av mål, mening og retning.

Dette kurset er utviklet for deg som er leder, som ønsker gode innspill for å motivere, følge opp og bidra til utvikling av dine medarbeidere. Kurset gir deg et solid rammeverk for å styrke eget opplegg for strategiske samtaler med dine ansatte. Medarbeidersamtalen er trolig det mest forsømte verktøyet i norsk arbeidsliv. De vanligste etableringsfeilene kan knyttes til manglende forankring eller forståelse for hva samtalen kan gjøre i en leder-medarbeider relasjon.

Kurset gir deg:

  • Et tydelig rammeverk for å motivere og følge opp ansatte
  • Oppskriften på hvordan du skal lede dine medarbeidere i hverdagen
  • En genial metode for gjensidig forventningsavklaring
  • Konkrete verktøy du skal implementere med tilhørende personlig oppfølging i etterkant

Ledelse handler om å skape oppslutning, mening og om å angi retning. Medarbeidersamtalen 2.0 er et verktøy du kan bruke, som forankrer og styrker lederens oppgaver i relasjonen til medarbeidere.

Gjennom kurset vil du bli servert en rekke lederverktøy som du kan benytte for å lykkes i din ledergjerning – Spesielt viktig er det å etablere konkrete verktøy i en stadig mer hektisk og krevende hverdag.

På kurset går vi igjennom verktøyene:

  • Forventningskontrakten
  • HELP-metoden
  • Prosess-verktøykasseen
  • Ferdighetskontrakten

Kurset består av en blanding av foredrag, diskusjoner, gruppearbeid, samt praktisk trening på de grunnleggende verktøyene.

BONUS 

Gjennom kurset får du med deg en verktøykasse av gode råd og metoder. Inkludert i prisen får du også et oppfølgingswebinar som arrangeres av kursholder 2 måneder i etterkant av kurset.

Dette er en arena for å:

  • Dele erfaringer
  • Få feedback på arbeidet man har gjort så langt
  • Oppdatere status og neste seg i prosessen
  • Sparre om utfordringer man har møtt underveis

Gå ikke glipp av muligheten til å ta dine medarbeidersamtaler, lederstil og medarbeiderutvikling til neste nivå – Meld deg på kurset i dag!

Program

Program

  • Dag 1

    09:00

    Kursstart og velkommen v/Confex

    09:05

    Introduksjon til ledelsesperspektivet i Medarbeidersamtalen 2.0

    - Hva er Medarbeidersamtalen 2.0
    - Hva, hvordan og hvorfor medarbeidersamtaler
    - Hvorfor er Medarbeidersamtalen viktig
    - Refleksjonsoppgave rundt verdier
    - Nye grep i det vi kaller Medarbeidersamtalen 2.0

    10:00

    Forankring, forståelse og prosess

    - Forholdet mellom mennesker og strategi
    - Forholdet mellom strategiske og operative samtaler
    - Tilpasset ledelse - som myndiggjør og ansvarliggjør hver enkelt medarbeider
    - Hvordan utøve god transformasjonsledelse - som forstrekker selvledelse
    - Sammenhengen mellom rådende ledelsesfilosofi og Medarbeidersamtalen 2.0
    - De tre fasene i medarbeidersamtale-arbeidet

    11:15

    Lederroller og lederverktøy

    - Lederrollene du minimum må beherske for å være en god leder - Rune viser deg hvordan
    - Forventningskontrakten - utgangspunktet for å skape gjensidig og god dynamikk

    12:00

    Lunsj

    13:00

    Gyldige temaer og sentrale momenter i medarbeidersamtalen

    - Hvilke teama skal medarbeidersamtalen inneholde
    - MAT-prat: innføring i og bruk av «Mestring», «Autonomi» og «Tilhørighet»
    - Tilpasset ledelse - Strategiske samtaler og forankring i indre motivasjon
    - Ferdighetskontrakten - for individuell kompetanseutvikling
    - Hva skaper lyst og drive for videre utvikling og vekst
    - Historier om den enkeltes potensial
    - Refleksjonsoppgave - «hva skaper mestring»

    14:00

    Den gode dialogen - en arena for oppfølging av tiltak

    - Slik skaper du etterrettelighet og systematikk
    - HELP-METODEN som coaching-verktøy
    - Aktiv lytting - et krav for å være en god leder
    - Hvordan gi konstruktive tilbakemeldinger
    - Medarbeidersamtalen; hvordan skape den gode samtalen
    - Ulike perspektiver på den gode dialogen
    - Ulike fallgruver man kan møte i arbeidet med medarbeidersamtaler

    15:00

    Hva nå?

    - Hvordan tar vi med oss det vi har lært videre
    - Hvordan implementere Medarbeidersamtalen 2.0 der du jobber
    - Hva skjer når hverdagen kommer - grip mulighetene og håndter utfordringene
    - Hva har du bestemt deg for, og hvordan vet vi at du i praksis gjør det
    - Praktisk oppgave - Medansvarlighet og etterrettelighet
    - Veier videre, oppfølging og rapport av status med kursholder

    15:50

    Oppsummering og avslutning av dagen

    16:00

    Kursdagen avsluttes


  • Programmet vil ikke alltid bli fulgt 100% kronologisk, men kan bli tilpasset noe gjennom dialog mellom deltakere og kursleder.
    Omslag for Medarbeidersamtalen 2.0 Omslag for Medarbeidersamtalen 2.0

    Last ned en utskriftsvennlig versjon av kursbeskrivelsen

    Brosjyre for: Høst 2017 Vår 2018

    Kursholdere

    Kursholdere

    • Person
      Rune Semundseth

      Rune Semundseth er leder og medarbeiderutvikler, forfatter og en etterspurt foredragsholder. Med faglig bakgrunn som sivilmarkedsfører har Semundseth startet flere selskaper, blant annet WebCom AS der han var daglig leder og gründer.Semundseth har også jobbet i... Les mer

    ´
    Kurssted

    Kurssted

    KS-Agenda Møtesenter

    • 17 nov.

    KS Agenda Møtesenter har åpnet i nytt design. Kun 40 meter fra Nationaltheatret stasjon og Flytoget, ligger en topp moderne arena for alle typer møter, konferanser og eventer. KS Agenda Møtesenter er en profesjonell og løsningsorientert samarbeidspartner i hjertet av Oslo. Kunden skal bli møtt med høy kvalitet, tidsriktige fasiliteter og utstyr, gode matopplevelser, og ikke minst profesjonelle medarbeidere som har omtanke for andre mennesker.

    Adresse

    Haakon VIIs gate 9 0114 Oslo Norge (Vis i Google Maps)

    Telefon: 24 13 27 50

    E-post: info@ksagenda.no

    Nettsted: Klikk her

    Fossekallen Konferansesenter

    • 25 apr.
    • 7 juni

    Fossekallen konferansesenter ligger på Lysaker. Det er kun 8 minutter å gå fra Lysaker stasjon, som også har buss, fly- og lokaltog-forbindelse. Konferansesenteret ligger i en helt spesiell, lys og trivelig ”lysgård”, omgitt av en liten bekk med fisk og store grønne planter. Fossekallen Konferansesenter ble kåret til Årets konferansested av våre kursdeltakere i 2011 og 2012. Det finnes et begrenset antall gratis parkeringsplasser. Vennligst henvend deg i resepsjon ved ankomst. Utenom disse, finnes det parkeringsplasser mot betaling.

    Adresse

    Vollsveien 13 H 1366 Lysaker Norge (Vis i Google Maps)

    Telefon: 99446555

    E-post: post@fossekallen.no

    Nettsted: Klikk her

    Ofte stilte spørsmål

    Ofte stilte spørsmål

    • Når er siste frist for påmelding?

      Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

    • Når kommer fakturaen?

      Elektronisk faktura kommer 5 dager etter bestilling. Har du valgt postfaktura kommer denne ca en uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er 10 dager.

    • Hva er inkludert i prisen?

      Deltageravgiften inkluderer servering i pauser og lunsj. På enkelte kurs får du også dokumentasjon og deltagerbevis.

    • Jeg har spesielle behov

      De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på 
      E-post: kunde@confex.no
      Telefon: +47 938 66 666

    note

    Tina Wang Jacobsen

    Prosjektleder

    Har du spørsmål?

    Kontakt prosjektleder: E-post twj@confex.no eller telefon 938 66 666

    Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

    For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

    Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.