Google Analytics

Delta på kurs i den nyeste versjonen av Google Analytics. Lær nye funksjoner, webanalyse og skreddersøm av eget Dashboard.

Bilde line background Layer 1
Om kurset:
  • Gå fra å ha kjennskap til å bli ekspert på to effektive dager
  • Lær grepene som gjør weben til en lønnsomhetsdriver
  • Slik lager du handlingsplaner for weboptimalisering
  • Dashboards – skreddersy ditt eget Dashboard med veiledning
  • En ny verden – hvordan utnytte Universal Analytics og Enhanced Ecommerce

Sørg for at din virksomhet iverksetter de riktige markedstiltakene med smartere bruk av Google Analytics!

Hvis du som markedsfører ikke har god kjennskap til Google Analytics, kan du rett og slett ikke få gjort jobben din ordentlig. På kurset tar vi deg gjennom hele reisen og gir deg innsikten og verktøyene du trenger for å lykkes bedre med din digitale markedsføring. 

Sett av to dager til å virkelig lære deg Google Analytics og opplev hvordan den digitale markedsføringen din blir mer treffsikker, effektiv og lønnsom. 

Etter kurset får du hele 2-års gratis support hos vår rutinerte kursleder.

Dette er et kurs du ikke har råd til å gå glipp av! 

På kurset lærer du:

  • Hvordan du optimaliserer nettsiden basert på funnene i Google Analytics
  • Å lage ditt eget Dashboard – for effektiv og skreddersydd webanalyse
  • Hvordan du bruker verktøyet til å lære å kjenne dine kunder bedre
  • Optimal bruk av webrapporter
  • De nyeste mulighetene: Universal Analytics & Enhanced Ecommerce

Etter gjennomført kurs har du tilegnet deg nødvendig kompetanse i bruk av Google Analytics slik at du kan optimalisere bruken av nettsiden, forstå og bruke relevante rapporter, samt bruke statistikken aktivt for å lære å kjenne kundene dine bedre.

Google Analytics er et komplekst system, hvor man må kunne tolke tallene, for å ha noe utbytte av dem. Det formidlet kursleder på en utmerket måte!

Jan Yngve Halvorsen, Webkoordinator, EMO AS
Program

Program

  • Dag 1

    08:30

    Registrering

    Servering av kaffe og te

    09:00

    Kursstart - velkommen!

    v/Jørgen Brunborg-Næss

    09:05

    DEL 1 - Grunnleggende innføring i Google Analytics og webanalyse

    - Lær de viktigste prinsippene innen analyse av webstatistikk
    - Lær å kjenne datagrunnlaget for å unngå feiltolkninger
    - Bli kjent med de viktigste funksjonene og rapportene i Google Analytics

    12:00

    Lunsjbuffet

    13:00

    DEL 2 - Optimal administrasjon og datafangst med Google Analytics

    - Effektiv implementering av Google Analytics på nettsteder
    - Slik administrerer du kontoer og brukere optimalt
    - Tilleggsoppsett alle bør gjøre: Konverteringsmål, sporing av nettstedssøk, kobling mot webmaster Tools og Google AdWords
    - Slik lager du sporingskoder for optimal sporing og effektmåling av kampanjer
    - Universal Analytics: Lær om brukeridentifisering, Custom dimensions, Custom metrics og innhenting fra andre datakilder
    - Netthandelssporing: Hvordan registrere informasjon om transaksjonene i nettbutikken

    NYHET: Enhanced Ecommerce Tracking gir enda flere og bedre analysemuligheter

    16:00

    Avslutning av kursets første dag

  • Dag 2

    08:45

    Oppmøte dag 2 - Morgenkaffe og te

    09:05

    DEL 3 - Fra analyse til handling

    - Slik sammenligner du effektivt rapporter for å legge grunnlag for handling på weben
    - Lær deg segmentering: Det kraftigste verktøyet for økt innsikt i din virksomhets målgruppe
    - Hvordan bruke tallene fra Universal Analytics
    - Hvordan bruke data fra netthandelssporing for å optimalisere nettbutikken

    12:00

    Lunsjbuffet

    13:00

    DEL 4 - Hvordan lage ditt eget Dashboard i Google Analytics

    - Lær den nyeste funksjonen i Google Analytics!
    - Forskjellene og mulighetene med "Custom reports" og "Dashboards"
    - Derfor sparer du tid og penger på et optimalt oppsett av ditt eget Dashboard
    - Slik blir oversiktsrapportene optimalisert for din virksomhet
    - Slik implementerer du effektivt data fra Universal Analytics og Enhanced Ecommerce i ditt dashboard

    16:00

    Avslutning av kurset

    Utdeling av kursbevis

  • Programmet vil ikke alltid bli fulgt 100% kronologisk, men kan bli tilpasset noe gjennom dialog mellom deltakere og kursleder.
    Omslag for Google Analytics

    Last ned en utskriftsvennlig versjon av kursbeskrivelsen

    Brosjyre for: Vår 2018

    Bra og lærerrikt kurs

    Katrine Neergaard, Markedskonsulent, Block Watne AS
    Kursholdere

    Kursholdere

    • Person
      Jørgen Brunborg-Næss

      Jørgen Brunborg-Næss har kurset over tusen mennesker fra ulike virksomheter i Google Analytics. Han mottar alltid strålende tilbakemeldinger for sin dybdekunnskap og formidlingsevne. På kurset retter han spesielt fokus på verdiskapning gjennom aktiv bruk av... Les mer

    ´
    Kurssted

    Kurssted

    Fossekallen Konferansesenter

    • 16 - 17 apr.
    • 14 - 15 juni

    Fossekallen konferansesenter ligger på Lysaker. Det er kun 8 minutter å gå fra Lysaker stasjon, som også har buss, fly- og lokaltog-forbindelse. Konferansesenteret ligger i en helt spesiell, lys og trivelig ”lysgård”, omgitt av en liten bekk med fisk og store grønne planter. Fossekallen Konferansesenter ble kåret til Årets konferansested av våre kursdeltakere i 2011 og 2012. Det finnes et begrenset antall gratis parkeringsplasser. Vennligst henvend deg i resepsjon ved ankomst. Utenom disse, finnes det parkeringsplasser mot betaling.

    Adresse

    Vollsveien 13 H 1366 Lysaker Norge (Vis i Google Maps)

    Telefon: 99446555

    E-post: post@fossekallen.no

    Nettsted: Klikk her

    Ofte stilte spørsmål

    Ofte stilte spørsmål

    • Når er siste frist for påmelding?

      Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

    • Når kommer fakturaen?

      Elektronisk faktura kommer 5 dager etter bestilling. Har du valgt postfaktura kommer denne ca en uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er 10 dager.

    • Hva er inkludert i prisen?

      Deltageravgiften inkluderer servering i pauser og lunsj. På enkelte kurs får du også dokumentasjon og deltagerbevis.

    • Jeg har spesielle behov

      De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på 
      E-post: kunde@confex.no
      Telefon: +47 938 66 666

    note

    Hege Johannessen

    Prosjektleder

    Har du spørsmål?

    Kontakt prosjektleder: E-post hj@confex.no eller telefon 938 66 666

    Påmelding

    16 - 17 apr. Se flere datoer

    Google Analytics

    Oslo på Fossekallen Konferansesenter

    Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

    For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

    Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.