Key Account Manager

Kurset for deg som er ansvarlig for bedriftens nøkkelkunder, enten du er kundeansvarlig, Key Account Manager, daglig leder eller salgssjef.

Bilde line background Layer 1
Om kurset:
  • Slik vinner du forhandlinger – opptre med større sikkerhet og gjennomslagskraft
  • Lær om målrettet relasjonsbygging – skap utviklingsmuligheter med de viktigste kundene
  • Bedre din forretningsforståelse – økt innsikt i kundens utfordringer skaper bedre resultater
  • Slik håndterer du ulike mennesketyper - forstå dine kunder bedre med kundepsykologi i praksis

Som ansvarlig for virksomhetens storkunder hviler et stort ansvar på deg. Du må forstå kundens behov og drivere, være en god forhandler, og en mester i kundepsykologi.

Med vårt skreddersydde kurs for deg som er KAM lærer du konkrete metoder for hvordan du skal lykkes bedre med dine viktigste kunder. Lær mer om tilpasset kommunikasjon, psykologi og spissede forhandlinger som styrker kundens tillit til deg og gjør deg til en bedre KAM.

Som del av kurset lærer du alle do's and dont's ved forhandlingsbordet, hvordan du forbereder deg til enhver forhandling og hvordan du takler pris- og rabattspørsmål for å sikre en konvertering. Vi ser også nærmere på hva du kan gjøre når kunden "glipper" og hva som skal til for å hanke inn igjen salget.

Du lærer:

  • Å bli en bedre forhandler ved hjelp av psykologi og innsikt
  • Hvordan å selge til ulike mennesketyper
  • Metoder for å hindre at kunden glipper
  • Hvordan du bør takle pris –og rabattspørsmål
  • Bedre forretningsforståelse med økt innsikt i kundes reelle behov

Kurset er plassbegrenset for å oppnå maksimal læringseffekt. Sett av to dager til kompetanseheving som garantert skaper bedre resultater. 

Skal anbefale dette kurset til kollegaer og andre.

Reidar Abrahamsen, Salgssjef, Tranberg AS

Veldig flott sammensatt kurs med tanke på faginnhold og relevans, samt super miks mellom foredrag og praktiske oppgaver som engasjerer.

Steinar Rudseter, KAM, Onninen AS
Goodie

Få våre beste talertips

Her gir vi gode råd for deg som skal holde et foredrag i jobbsammenheng, eller en personlig tale for familie og venner. Meld deg på nyhetsbrev og få våre beste talertips.

Klikk her for gratis nedlasting!

Program

Program

  • Dag 1

    09:00

    Velkommen ved Confex!

    09:05

    Dagens KAM-rolle

    Hva rommer begrepet Key Account Management
    - Kundens krav og forventinger til Key Account Manager-rollen - kontra bedriftens
    - Vanlige utfordringer for en nøkkelkundeansvarlig og forslag på løsning

    Målrettet relasjonsbygging
    Hvordan utvikle kundeporteføljen?
    - Hvordan identifisere våre viktigste kunder
    - Hvordan bygge nære relasjoner til nøkkelkundene
    - Kundens beslutningsprosess
    - Øk sjansene for gjennomslag ved å identifisere de viktigste beslutningstakerne
    - KAM-planen - ditt viktigste verktøy

    11:30

    Lunsjbuffet

    Programmet vil ikke bli fulgt helt kronologisk og tidsfordelingen før og etter lunsj kan variere. Dette for å gi deg som deltaker størst mulig utbytte.

    12:30

    Målrettet relasjonsbygging og forretningsforståelse

    Hvordan ta lederrollen i KAM-teamet
    - Hvordan styre KAM-teamet internt og eksternt mot gevinst for alle parter
    - Organisering av roller og koordinering av interne ressurser

    Forretningsforståelse

    Forstå behov og verdi for kunden
    - Hva betyr det egentlig å vise forretningsforståelse - hva skal du forstå
    - Konkrete innspill for å utvikle din forståelse om egen og kunders bedrift
    - Hva har verdi for kunden?

    Når kunden er i ferd med "å glippe"
    - Hva kan du som KAM gjøre for at din bedrift limes tettere til kunden
    - Hvordan hindre at kunder glipper

    16:00

    Avslutning av kursets første dag

  • Dag 2

    08:45

    Oppmøte, kaffe og te

    09:00

    Velkommen tilbake - vi setter i gang!

    09:05

    Håndtering av ulike mennesketyper

    Kundepsykologi i praksis
    - Mennesker er forskjellige, det er kunder også
    - Hva kjennetegner ulike kundetyper
    - Slik håndterer du ulike kundetyper
    - Hva motiverer ulike kunder slik at de handler av deg

    Slik kan din kommunikasjon pavirke andre
    - Hvordan få kunder til å like deg og samarbeide med deg
    - Vær bevisst i din kommunikasjonsform

    11:30

    Lunsjbuffet

    Programmet vil ikke bli fulgt helt kronologisk og tidsfordelingen før og etter lunsj kan variere. Dette for å gi deg som deltaker størst mulig utbytte.

    12:30

    Forhandlinger

    Forberedelser ved forhandlinger
    - Rollen som forhandler - hvordan forberede deg mentalt
    - Hva kjennetegner en dyktig forhandler?
    - Hvordan kjenne igjen og håndtere hersketeknikker i forhandlinger
    - Hva er de ulike fasene i forhandlinger og hvordan forberede seg til dem

    "Do's and Don'ts" ved forhandlingsbordet
    - Hvordan skape et godt førsteinntrykk
    - Hva bør du styre unna i forhandlinger
    - Hvem gjør hva når dere er flere fra samme virksomhet
    - Når skal du komme på banen med dine krav i forhandlingen

    Hvordan takle pris- og rabattspørsmål
    - Hva annet enn pris og rabatter kan du spille på i forhandlingene - øk ditt spillerom
    - Identifiser forhandlingsvariabler - hva kan du gi og hva kan du få av motparten
    - Hvordan forhandle - praktisk trening

    15:45

    Avslutning og utdeling av kursbevis


  • Programmet vil ikke alltid bli fulgt 100% kronologisk, men kan bli tilpasset noe gjennom dialog mellom deltakere og kursleder.
    Omslag for Key Account Manager

    Last ned en utskriftsvennlig versjon av kursbeskrivelsen

    Brosjyre for: Vår 2017

    Kursholdere

    Kursholdere

    • Person
      Vivi-Ann Hilde

      Vivi-Ann Hilde er partner i konsulentselskapet Considium, som bistår ledere og organisasjoner med å nå resultater. Vivi-Ann er siviløkonom fra NHH og har ledererfaring fra merkevare- og konsulentbransjer. Hun har stor faglig tyngde, og er fast kursleder på flere av... Les mer

    ´
    Kurssted

    Kurssted

    Bjørvika Konferansesenter

    • 29 - 30 mai
    • 24 - 25 okt.
    • 4 - 5 des.

    Lyse og trivelige lokaler, lekker pausemat og service av ypperste klasse! Bjørvika Konferansesenter er kåret til Årets konferansested flere ganger. Bjørvika Konferansesenter ligger i første etasje i Oslo Atrium som ligger ligger rett øst for Thon Hotel Opera. Bygget er skiltet med bl.a. EY (Ernst & Young) og Avinor. Hovedinngangen finner du på sjøsiden, mot Operahuset.

    Adresse

    Dronning Eufemias gate 6 0191 Oslo Norge (Vis i Google Maps)

    Telefon: 24 00 30 00

    E-post: konferanse@no.ey.com

    Nettsted: Klikk her

    Ofte stilte spørsmål

    Ofte stilte spørsmål

    • Når er siste frist for påmelding?

      Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

    • Når kommer fakturaen?

      Elektronisk faktura kommer 5 dager etter bestilling. Har du valgt postfaktura kommer denne ca en uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er 10 dager.

    • Hva er inkludert i prisen?

      Deltageravgiften inkluderer servering i pauser og lunsj. På enkelte kurs får du også dokumentasjon og deltagerbevis.

    • Jeg har spesielle behov

      De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på 
      E-post: kunde@confex.no
      Telefon: +47 938 66 666

    note

    Hege Johannessen

    Prosjektleder

    Har du spørsmål?

    Kontakt prosjektleder: E-post hj@confex.no eller telefon 938 66 666

    Påmelding

    29 - 30 mai Se flere datoer

    Key Account Manager

    Oslo på Bjørvika Konferansesenter

    Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

    For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

    Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.