Markedsførerens digitale verktøykasse

Alt du ønsker å vite om digital markedsføring, men ikke tørr spørre om. Lær om content marketing, SoMe, SEO, CRO, AdWords, e-post, mobil og webanalyse.

Om seminaret:

Få verktøy og metoder for å gi markedsføringen et nytt løft:

  • Slik oppnår du bedre digital synlighet
  • Lær hvordan du skriver for å engasjere brukerne
  • Slik optimaliserer du egne websider og landingssider
  • Lær hvordan du generer mer salg gjennom aktiviteter og tiltak med fokus på konvertering
  • Få innsikt i god webanalyse og hvilke verktøy du kan bruke for å måle effekt

Oppnå digital synlighet - få flere kunder - generer mer salg!

Hvis det er en ting du må vite om digital markedsføring, så er det at det endrer seg hele tiden. Det som funket bra for seks måneder siden gir sannsynligvis ikke samme effekt i dag, og har du funnet noe som funker bra for deg nå så tar det nok bare seks måneder før alle andre har funnet ut av det samme. 

Sammen med to av Norges fremste eksperter på digital markedsføring har vi nå satt sammen et praktisk seminar som gir deg essensen av hva som rører seg innen digital markedsføring. Sett av to dager til å få med deg praktiske tips og råd om content marketing, Adwords, CRO, webanalyse og mye mere. 

Seminaret gir deg praktisk/hands-on kunnskap om hvordan din virksomhet kan øke lønnsomheten og inntjeningen gjennom riktig bruk av digital markedsføring. Få med deg verktøy, metoder og inspirasjon til å gi markedsføringen et nytt løft!

På seminaret lærer du alt du trenger å vite om:

  • Innholdsmarkedsføring – skap verdi og relevans for dine kunder
  • E-postmarkedsføring – skriv så det selger
  • SEO (søkemotoroptimalisering) – ranger høyt i Google med enkle metoder
  • CRO – slik optimaliserer du dine hjemmesider og landingssider
  • AdWords – få trafikk gjennom riktig tekst og triggerord
  • Digitale kampanjer – med fokus på remarketing, displayannonsering og youtube
  • Webanalyse – for økt trafikk og konvertering
  • Gå ikke glipp av denne muligheten til å bli en mester innen digital markedsføring!

På seminaret møter du kkursholderne Kim Nygaard, Content Mananger hos Metro Branding og Lise Fimreite Simensen, Gründer og CEO hos Digital Heads AS. De to utfyller hverandre godt og har sammen mange års erfaring fra to av verdens ledende digitale byråer, iProspect og Google.

Meld deg på i dag å få med deg kurset som gir deg alt du må vite om digital markedføring.

Meget bra konferanse. Har aldri deltatt på en konferanse som har vært så bra sammensatt ift aktuelle temaer og omkringliggende områder, og samtidig gitt så mange gode praktiske ideer. Super service og bevertning i tillegg!

Camilla Carlander, Webansvarlig, Aktiv eiendomsmegling
Goodie

Få Content Marketing rapporten 2015!

  • Fremtidsutsiktene for innholdsmarkedsføring
  • Tips til å utøve  innholdsmarkedsføring på en effektiv måte
  • Slik implementerer du innholdsmarkedsføring i din bedrift 

Klikk her for gratis nedlasting!

Kjempebra! Flotte og energiske folk. Det fenger oss som deltagere!

Elisabeth W. Larsen, Webansvarlig, Glomma Papp AS
Program

Program

  • Dag 1

    08:40

    Registrering

    09:00

    Åpning og praktisk info v/Confex Norge

    09:05

    Innholdsmarkedsføring - en best practice suksessguide

    - Slik skaper din innholdsmarkedsføring lønnsomhet for virksomheten
    - Hvordan tilrettelegge og gjøre organisasjonen klar for innholdsmarkedsføring
    - 5 eksempler på ulik innholdsmarkedsføring som gir formidabel effekt
    - Sosiale mediers rolle i innholdsmarkedsføring - optimal bruk

    10:15

    Pause

    10:30

    Slik lykkes du med e-post markedsføring

    - Kritiske suksessfaktorer for å lykkes med e-postmarkedsføring
    - Hvordan utforme nyhetsbrev som kommer frem og blir lest
    - Riktig bruk og kombinasjon av lenker og tekst

    11:40

    Lunsjbuffet

    12:30

    SEO - ditt middel for økt omsetning

    - Hva er SEO og hvorfor er det livsviktig?
    - Hvordan bruke SEO for å bli synlig i Google og andre søkemotorer
    - Hvordan finne de riktige trigger-ordene og benytte dem på riktige måter

    13:45

    Pause

    14:00

    SKRIV SÅ DET SELGER - lag optimale tekster for hjemmesider og landings-sider

    - Metoder og tips for optimal kommunikasjon på web
    - Informasjons-web eller produkt-web - bli bevisst forskjellen
    - Slik tilrettelegger du for optimal konverteringsrate på hver landingsside (CRO)

    15:30

    Avslutning dag 1

  • Dag 2

    08:40

    Oppmøte og frokost

    09:00

    Introduksjon - KPIer - Digital trender

    - PUSH og PULL marketing
    - Å sette mål og digitale KPIer
    - Digitale trender og nye brukervaner på nett
    - Nyttige verktøy for digital marketing

    10:15

    Pause

    10:35

    Digitale kampanjer og AdWords

    - Søkemotormarkedsføring (SEM) - hvordan sikre synlighet i søkemotorer?
    - Google Display Nettverk - hvordan nå ut til målgruppen ved hjelp av bannerannonser

    11:40

    Lunsjbuffet

    12:30

    Digitale kampanjer fortsetter (Remarketing og YouTube)

    - Remarketing og hvorfor det er effektivt middel
    - YouTube - hvordan jobbe effektivt med videomarkedsføring

    13:20

    Pause

    13:35

    Webanalyse, tracking og evaluering

    - Hva er Google Analytics og hva kan verktøyet brukes til?
    - Hvordan analysere trafikken på nettsidene
    - Hvordan spore kampanjer

    14:30

    Pause

    14:45

    Webanalyse, tracking og evaluering fortsetter

    - Nyttige rapporter for kontinuerlig forbedring og tweeking
    - Optimalisering - hvordan optimalisere nettsider og kampanjer over tid

    15:20

    Avslutning av seminaret

    Vel hjem - lykke til med ny og fersk kunnskap!

  • Programmet vil ikke alltid bli fulgt 100% kronologisk, men kan bli tilpasset noe gjennom dialog mellom deltakere og kursleder.
    Omslag for Markedsførerens digitale verktøykasse

    Last ned en utskriftsvennlig versjon av kursbeskrivelsen

    Brosjyre for: Vår 2017

    Spennende, relevant og interessant!

    Mona Nordal Johnsen, Marketing Manager, Handelshøyskolen BI
    Kursholdere

    Kursholdere

    • Person
      Kim Nygaard

      Kim Nygaard er nå Content Manager i Metro Branding og kommer fra jobben som ekspert på søkemotoroptimalisering (SEO) i verdens ledende Performance Marketing-byrå -  iProspect.... Les mer

    • Person
      Lise Fimreite Simensen

      Lise Fimreite Simensen er gründer og CEO i Digital Heads AS, der hun bistår norske og utenlandske virksomheter med digital strategi, KPI'er, og markedsaktiviteter på nett og mobil.... Les mer

    ´
    Kurssted

    Kurssted

    Fossekallen Konferansesenter

    • 6 - 7 juni

    Fossekallen konferansesenter ligger på Lysaker. Det er kun 8 minutter å gå fra Lysaker stasjon, som også har buss, fly- og lokaltog-forbindelse. Konferansesenteret ligger i en helt spesiell, lys og trivelig ”lysgård”, omgitt av en liten bekk med fisk og store grønne planter. Fossekallen Konferansesenter ble kåret til Årets konferansested av våre kursdeltakere i 2011 og 2012. Det finnes et begrenset antall gratis parkeringsplasser. Vennligst henvend deg i resepsjon ved ankomst. Utenom disse, finnes det parkeringsplasser mot betaling.

    Adresse

    Vollsveien 13 H 1366 Lysaker Norge (Vis i Google Maps)

    Telefon: 99446555

    E-post: post@fossekallen.no

    Nettsted: Klikk her

    Høyres Hus Konferanse & Selskapslokaler

    • 24 - 25 okt.

    Velkommen til våre flotte kurslokaler i Høyres Hus i Oslo sentrum. Moderne fasiliteter midt i sentrum med utrolig god lunsj og servering. Det er kun to minutter å gå til trikk, t-bane og buss på Nationaltheatret stasjon. Foretrekker du transport med privat bil finner du flere parkeringshus i kort gangavstand. Vi anbefaler Vestre Vika Parkeringshus i Dronning Mauds gate 11 eller Saga P-hus i Olav V’s gate 1 med inngang Munkedamsveien.

    Adresse

    Stortingsgata 20 0161 Oslo Norge (Vis i Google Maps)

    Telefon: 22 82 91 57

    E-post: hoyreshus@hoyre.no

    Nettsted: Klikk her

    Bjørvika Konferansesenter

    • 6 - 7 des.

    Lyse og trivelige lokaler, lekker pausemat og service av ypperste klasse! Bjørvika Konferansesenter er kåret til Årets konferansested flere ganger. Bjørvika Konferansesenter ligger i første etasje i Oslo Atrium som ligger ligger rett øst for Thon Hotel Opera. Bygget er skiltet med bl.a. EY (Ernst & Young) og Avinor. Hovedinngangen finner du på sjøsiden, mot Operahuset.

    Adresse

    Dronning Eufemias gate 6 0191 Oslo Norge (Vis i Google Maps)

    Telefon: 24 00 30 00

    E-post: konferanse@no.ey.com

    Nettsted: Klikk her

    Ofte stilte spørsmål

    Ofte stilte spørsmål

    • Når er siste frist for påmelding?

      Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

    • Når kommer fakturaen?

      Elektronisk faktura kommer 5 dager etter bestilling. Har du valgt postfaktura kommer denne ca en uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er 10 dager.

    • Hva er inkludert i prisen?

      Deltageravgiften inkluderer servering i pauser og lunsj. På enkelte kurs får du også dokumentasjon og deltagerbevis.

    • Jeg har spesielle behov

      De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på 
      E-post: kunde@confex.no
      Telefon: +47 938 66 666

    note

    Hege Johannessen

    Prosjektleder

    Har du spørsmål?

    Kontakt prosjektleder: E-post hj@confex.no eller telefon 938 66 666

    Påmelding

    6 - 7 juni Se flere datoer

    Markedsførerens digitale verktøykasse

    Oslo på Fossekallen Konferansesenter

    Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

    For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

    Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.