Markedsførerens digitale verktøykasse

Alt du ønsker å vite om digital markedsføring, men ikke tørr spørre om. Lær om content marketing, SoMe, SEO, CRO, AdWords, e-post, mobil og webanalyse.

Påmelding

4 - 5 juni

Markedsførerens digitale verktøykasse

Oslo på Bjørvika Konferansesenter

Om seminaret:

Få verktøy og metoder for å gi markedsføringen et nytt løft:

  • Slik oppnår du bedre digital synlighet
  • Lær hvordan du skriver for å engasjere brukerne
  • Slik optimaliserer du egne websider og landingssider
  • Lær hvordan du generer mer salg gjennom aktiviteter og tiltak med fokus på konvertering
  • Få innsikt i god webanalyse og hvilke verktøy du kan bruke for å måle effekt

Oppnå digital synlighet - få flere kunder - generer mer salg!

Hvis det er en ting du må vite om digital markedsføring, så er det at det endrer seg hele tiden. Det som funket bra for seks måneder siden gir sannsynligvis ikke samme effekt i dag, og har du funnet noe som funker bra for deg nå så tar det nok bare seks måneder før alle andre har funnet ut av det samme. 

Sammen med to av Norges fremste eksperter på digital markedsføring har vi nå satt sammen et praktisk seminar som gir deg essensen av hva som rører seg innen digital markedsføring. Sett av to dager til å få med deg praktiske tips og råd om blant annet content marketing, Adwords, CRO og webanalyse.

Seminaret gir deg praktisk/hands-on kunnskap om hvordan din virksomhet kan øke lønnsomheten og inntjeningen gjennom riktig bruk av digital markedsføring. Få med deg verktøy, metoder og inspirasjon til å gi markedsføringen et nytt løft!

På seminaret lærer du alt du trenger å vite om:

  • Innholdsmarkedsføring – skap verdi og relevans for dine kunder
  • E-postmarkedsføring – skriv så det selger
  • SEO (søkemotoroptimalisering) – ranger høyt i Google uten å betale for det
  • CRO – slik optimaliserer du dine hjemmesider og landingssider
  • AdWords – få trafikk gjennom riktig tekst og triggerord
  • Digitale kampanjer – med fokus på remarketing, displayannonsering og youtube
  • Webanalyse – for økt trafikk og konvertering

Gå ikke glipp av denne muligheten til å bli en mester innen digital markedsføring!

På seminaret møter du kursholderne Kim Nygaard, Content Mananger hos Metro Branding og Lise Fimreite Simensen, Gründer og CEO hos Digital Heads AS. De to utfyller hverandre godt og har sammen mange års erfaring fra to av verdens ledende digitale byråer. 

Meld deg på i dag å få med deg kurset som gir deg alt du må vite om digital markedføring.

Meget bra konferanse. Har aldri deltatt på en konferanse som har vært så bra sammensatt ift aktuelle temaer og omkringliggende områder, og samtidig gitt så mange gode praktiske ideer. Super service og bevertning i tillegg!

Camilla Carlander, Webansvarlig, Aktiv eiendomsmegling
Goodie

Få Content Marketing rapporten 2015!

  • Fremtidsutsiktene for innholdsmarkedsføring
  • Tips til å utøve  innholdsmarkedsføring på en effektiv måte
  • Slik implementerer du innholdsmarkedsføring i din bedrift 

Klikk her for gratis nedlasting!

Kjempebra! Flotte og energiske folk. Det fenger oss som deltagere!

Elisabeth W. Larsen, Webansvarlig, Glomma Papp AS
Program

Program

  • Dag 1

    09:00

    Åpning og praktisk info v/Confex Norge

    09:05

    Innholdsmarkedsføring - en best practice suksessguide

    - Slik skaper din innholdsmarkedsføring lønnsomhet for virksomheten
    - Hvordan tilrettelegge og gjøre organisasjonen klar for innholdsmarkedsføring
    - 5 eksempler på ulik innholdsmarkedsføring som gir formidabel effekt
    - Sosiale mediers rolle i innholdsmarkedsføring - optimal bruk

    10:15

    Pause

    10:30

    SEO - ditt middel for økt omsetning

    - Hva er SEO og hvorfor er det livsviktig?
    - Hvordan bruke SEO for å bli synlig i Google og andre søkemotorer
    - Hvordan finne de riktige trigger-ordene og benytte dem på riktige måter

    11:40

    Lunsjbuffet

    12:30

    Skriv så det selger

    - Lag optimale tekster for hjemmesider og landingssider
    - Metoder og tips for optimal kommunikasjon på web
    - Informasjons-web eller produkt-web - hva er forskjellen
    - Slik tilrettelegger du for optimal konverteringsrate på hver landingsside (CRO)

    13:45

    Pause

    14:00

    Det digitale økosystemet

    - Samspillet mellom ulike digitale aktiviteter - få maks effekt av markedsføringen
    - Overgangen fra gamle til nye nettsider - dette MÅ du huske på

    14:45

    Slik lykkes du med e-post markedsføring

    - Kritiske suksessfaktorer for å lykkes med e-postmarkedsføring
    - Hvordan utforme nyhetsbrev som kommer frem og blir lest
    - Hvordan skaffe epost-adresser - regler og tips

    15:30

    Avslutning dag 1

  • Dag 2

    08:40

    Oppmøte og frokost

    09:00

    Introduksjon til betalt markedsføring - Innføring i Google Analytics og Webanalyse


    Introduksjon til betalt markedsføring
    - Trender

    Innføring i Google Analytics og Webanalyse
    - Hva er Google Analytics og hva kan verktøyet brukes til?
    - Hvordan sette opp sporing av verdifulle hendelser (konvertering)?

    10:15

    Pause

    10:35

    Google Analytics og Webanalyse forts.

    - Avklaring av viktige termer og begreper
    - Rask gjennomgang av brukergrensesnittet
    - Hvordan drille ned i rapportene?
    - Gjennomgang av viktige rapporter
    - Sanntid, målgrupper, trafikk, atferd og konvertering

    11:40

    Lunsjbuffet

    12:30

    Innføring i Google AdWords

    - Innføring i søkemotormarkedsføring (SEM)
    - Auksjonsmodellen til Google
    - Hvorfor er kontostruktur viktig?
    - Hvordan sette opp egne kampanjer?
    - Søkeordsverktøy
    - Tips og triks for å lykkes med betalt søk

    13:20

    Pause

    13:35

    Innføring i markedsføring på Facebook

    - Facebook for bedrifter
    - Egen bedriftsside for virksomheten
    - Organisk og betalt markedsføring på Facebook
    - Hva er Ad Manager?

    14:30

    Pause

    14:45

    Innføring i markedsføring på Facebook forts.

    - Nyttige verktøy for markedsførere på Facebook
    - Tips til hvordan lykkes på Facebook
    - Spørsmål og svar

    15:20

    Avslutning av seminaret

    Vel hjem - lykke til med ny og fersk kunnskap!

  • Programmet vil ikke alltid bli fulgt 100% kronologisk, men kan bli tilpasset noe gjennom dialog mellom deltakere og kursleder.
    Omslag for Markedsførerens digitale verktøykasse

    Last ned en utskriftsvennlig versjon av kursbeskrivelsen

    Brosjyre for: Vår 2018

    Spennende, relevant og interessant!

    Mona Nordal Johnsen, Marketing Manager, Handelshøyskolen BI
    Kursholdere

    Kursholdere

    • Person
      Kim Nygaard

      Kim Nygaard er Head of Content i kommunikasjonsbyrået Metro Branding, og brenner spesielt for strategisk kommunikasjon som fører til digital synlighet. Tidligere jobbet han i verdens... Les mer

    • Person
      Lise Fimreite Simensen

      Lise Fimreite Simensen er gründer og CEO i Digital Heads AS, der hun bistår norske og utenlandske virksomheter med digital strategi, KPI'er, og markedsaktiviteter på nett og mobil.... Les mer

    ´
    Kurssted

    Kurssted

    Bjørvika Konferansesenter

    • 4 - 5 juni

    Lyse og trivelige lokaler, lekker pausemat og service av ypperste klasse! Bjørvika Konferansesenter er kåret til Årets konferansested flere ganger. Bjørvika Konferansesenter ligger i første etasje i Oslo Atrium som ligger ligger rett øst for Thon Hotel Opera. Bygget er skiltet med bl.a. EY (Ernst & Young) og Avinor. Hovedinngangen finner du på sjøsiden, mot Operahuset.

    Adresse

    Dronning Eufemias gate 6 0191 Oslo Norge (Vis i Google Maps)

    Telefon: 24 00 30 00

    E-post: konferanse@no.ey.com

    Nettsted: Klikk her

    Ofte stilte spørsmål

    Ofte stilte spørsmål

    • Når er siste frist for påmelding?

      Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

    • Når kommer fakturaen?

      Elektronisk faktura kommer 5 dager etter bestilling. Har du valgt postfaktura kommer denne ca en uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er 10 dager.

    • Hva er inkludert i prisen?

      Deltageravgiften inkluderer servering i pauser og lunsj. På enkelte kurs får du også dokumentasjon og deltagerbevis.

    • Jeg har spesielle behov

      De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på 
      E-post: kunde@confex.no
      Telefon: +47 938 66 666

    note

    Hege Johannessen

    Prosjektleder

    Har du spørsmål?

    Kontakt prosjektleder: E-post hj@confex.no eller telefon 938 66 666

    Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

    For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

    Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.