Ny i salg

NYHET! Dette kurset gir deg grunnleggende salgsforståelse, og passer perfekt for deg som er ny i salg/markedsføring, eller er ny i rollen som selger

Velg sted:

Oslo
Om kurset:

For deg som ønsker å lykkes i selger:

  • Bli god på den kalde samtalen - slik blir du trygg i salgsøyeblikket
  • Bli flinkere til å forstå kunden og avdekke behov
  • Lær deg hvordan du kan håndtere kundens reaksjoner og bruke dette til din fordel
  • Fokus på closing - slik lander du avtalen 
  • Få praktisk trening i de vanligste utfordringene du møter som selger

Skreddersydd kurs for deg som en ny i salg

Dette kurset gjør deg til en bedre selger. Kurset passer for deg som ønsker å jobbe med salg, har salg som del av din stilling eller er ny i rollen som selger på heltid. Målet med kurset er at du skal lykkes bedre med selgerjobben. 

På kurset får grunnleggende kunnskap om hvordan du kontakter kunden, skaper god fremdrift i forhandlingene og sikrer avtalen. Vi legger spesielt vekt på closing - det å lande selve avtalen - da vi vet at dette ofte er den vanskeligste delen av salgsprosessen for de aller fleste selgere. Som del av kurset får du øve deg gjennom en rekke praktiske øvelser, noe som gjør at du kan ta i bruk kunnskapen med en gang du er tilbake på jobb.

Dette lærer du mer om på kurset:

  • Kjøpsprosessen - de klassiske trinnene vi mennesker går igjennom før vi kjøper  
  • Enkel kundepsykologi - kjenn din kunde og bruk dette til å nå felles mål
  • Den kalde samtalen - hvordan gjennomføre og vinne den kalde samtalen
  • Hvordan håndtere kundens reaksjoner best mulig
  • Closing - hvordan lande avtalen?
  • Hvordan håndtere avslag og komme seg videre

Kurset er basert på øvelser for å gjøre deg til en bedre selger. Gjennom praktiske øvelser får du hjelp til å forstå ulike verktøy som gjør salg lettere, mer effektiv og GØY!

Meld deg på i dag, og kom i gang med din nye karriere som selger.

Program

Program

  • Dag 1

    08:30

    Oppmøte og registrering

    09:00

    Kursstart og velkommen v/ Confex

    09:05

    Grunnleggende salgsforståelse

    - Hvilken rolle har du som selger
    - En god selger er en god hjelper
    - Hvordan gjøre en god interesseanalyse

    10:00

    Kommunikasjon i salg: Del 1

    - Gode metoder for å avdekke behov
    - Hvordan kartlegge ytterligere behov og muligheter hos kunden
    - Salgstrening - gruppeoppgave

    11:00

    Hvordan best håndtere innvendinger

    Lær hvordan du snur om på
    o «Nei»
    o «Har ikke tid nå»
    o «Vi har en leverandør vi er fornøyd med»
    Praktisk trening - gruppeoppgave

    12:00

    Lunsj

    13:00

    Forhandlingsteknikk

    - Enkle regler for å komme frem til en vinn/vinn-situasjon
    - ABC i forhandlingsteknikk
    - Forhandlingsteknikk - gruppeoppgave

    14:30

    Enkel presentasjonsteknikk

    - Hvordan gjøre en produktpresentasjon om til en salgspresentasjon
    - ABC i presentasjonsteknikk
    - Presentasjonsteknikk - gruppeoppgave

    16:00

    Kursdagen avsluttes

  • Dag 2

    08:45

    Oppmøte med kaffe/te

    09:00

    Kursstart - Kommunikasjon i salg: Del 2

    - Trekkspillmetodikken -for en god og selgende samtale
    - Du får en innføring i de tre kommunikasjonsreglene - som alle selgere bør kunne!
    - Empati - hvordan fungerer det i salg

    10:00

    Ulike salgsmodeller

    - DABA - enkel å forstå, baserer seg på «Verdibasert salg»
    - ÅFK - hvordan avdekke behov, og hvordan selge når du forstår behovet
    - Praktisk trening i de ulike salgsmodellene

    11:00

    Kjøps- og salgsprosessen

    - Lær å forstå kundens kjøpsprosess - hva driver deres beslutninger
    - Salgsprosessen - ofte definert i et CRM-system
    - Hvordan håndtere ulike steg i prosessene - gruppeoppgave

    12:00

    Lunsj

    13:00

    Hvem er jeg som selger, og hvem er min kunde

    - Smarte råd for å tilpasse kommunikasjonen
    - Hvordan ivareta både selger og kjøper
    - Hvordan skape god kjemi mellom kjøper og selger - gruppeoppgave

    14:00

    Den kalde samtalen

    - Årsaken til at salg ofte kan bli vanskelig
    - Hvordan forbereder du deg for å vinne salget
    - Praktisk oppgave som lærer deg å snu samtalen til noe mer positivt

    15:00

    Closing

    - Hvordan går man frem for å be om ordren
    - Kunsten i å hjelpe kunden i å ta en beslutning
    - Closing-øvelse - how to seal the deal!

    16:00

    Kurset avsluttes, alle ønskes vel hjem


  • Programmet vil ikke alltid bli fulgt 100% kronologisk, men kan bli tilpasset noe gjennom dialog mellom deltakere og kursleder.
    Kurssted

    Kurssted

    Høyres Hus Konferanse & Selskapslokaler

    • 8 - 9 nov.

    Velkommen til våre flotte kurslokaler i Høyres Hus i Oslo sentrum. Moderne fasiliteter midt i sentrum med utrolig god lunsj og servering. Det er kun to minutter å gå til trikk, t-bane og buss på Nationaltheatret stasjon. Foretrekker du transport med privat bil finner du flere parkeringshus i kort gangavstand. Vi anbefaler Vestre Vika Parkeringshus i Dronning Mauds gate 11 eller Saga P-hus i Olav V’s gate 1 med inngang Munkedamsveien.

    Adresse

    Stortingsgata 20 0161 Oslo Norge (Vis i Google Maps)

    Telefon: 22 82 91 57

    E-post: hoyreshus@hoyre.no

    Nettsted: Klikk her

    Kursholdere

    Kursholdere

    • Person
      Petter Bakken

      Petter Bakken er en anerkjent og mye brukt kursholder. Bakken har lang og variert erfaring fra salg, markedsføring og ledelse, og har de 14 siste årene veiledet store og komplekse organisasjoner gjennom endringer og omstillingsprosesser, både i Norge og rundt om i... Les mer

    ´
    Ofte stilte spørsmål

    Ofte stilte spørsmål

    • Når er siste frist for påmelding?

      Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

    • Når kommer fakturaen?

      Elektronisk faktura kommer 5 dager etter bestilling. Har du valgt postfaktura kommer denne ca en uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er 10 dager.

    • Hva er inkludert i prisen?

      Deltageravgiften inkluderer servering i pauser og lunsj. På enkelte kurs får du også dokumentasjon og deltagerbevis.

    • Jeg har spesielle behov

      De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på 
      E-post: kunde@confex.no
      Telefon: +47 938 66 666

    note

    Tina Wang Jacobsen

    Prosjektleder

    Har du spørsmål?

    Kontakt prosjektleder: E-post twj@confex.no eller telefon 938 66 666

    Påmelding

    8 - 9 nov.

    Ny i salg

    Oslo på Høyres Hus Konferanse & Selskapslokaler

    Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

    For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

    Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.