Verdibasert salg

NYHET! Ta dine kunderelasjoner til et nytt nivå! Skreddersydd kurs for deg som arbeider med salg av komplekse produkter og større og avanserte leveranser.

Velg sted:

Oslo
Om kurset:

Skap bedre resultater, hurtigere salg og høyere kundetilfredshet:

  • Bli enda bedre på å innfri forventinger og dekke kundens behov
  • Slik skaper du god kjemi og dynamikk i salgsrelasjonen
  • Bli trygg i alle salgssituasjoner med dypere salgsforståelse og riktig trening
  • Fokus på økt verdioppnåelse – lær å forstå kunden og kunden blir mer fornøyd

Skreddersydd kurs for deg som vil gi kunden det lille ekstra.

Dette to-dagers kurset er perfekt for deg med erfaring fra salgsyrket, og som ønsker å ta dine kunderelasjoner til øverste nivå! Kurset gir deg dypere forståelse av salg som kommunikasjonsform, og for salgs- og kjøpsprosessen.

Formålet med kurs er å engasjere kunden, ved å gi produktet økt verdi på kundes betingelser. Få nyttige verktøy du kan bruke i salgssituasjonen, som skaper større fokus på fordeler, egenskaper og verdi, fremfor pris.

Kurset er bygget på syv avgjørende elementer:

  1. Hva påvirker kunden din - Hva som er de eksterne og interne årsakene for at kunden må eller ønsker å investere
  2. Hvilken strategi velger kunden for å møte drivkreftene
  3. Kundens mål på dagens situasjon og ønskede situasjon - Hva kategoriserer kunden som suksess og innfridde krav
  4. Hvordan du som selger eller leverandør bør presentere ditt produkt som den beste løsningen
  5. Konkurrenter – hvordan forholde seg til og håndtere dem
  6. Referanser – hva er en god referanse og hvordan kan du bruke den for å generere verdi hos andre kunder
  7. Hvordan fremstille den unike verdien din løsning gir til kunden – og sikre at kunden signerer!

Kurset består av en rekke praktiske øvelser som øker læringseffekten, styrker din rolle som selger og utvikle dine evner til å skape ytterligere verdier for kunden.

Et praktisk orientert kurs som gjør det enkelt å ta i bruk kunnskapen umiddelbart når du er tilbake på jobb.

Dette blir du bedre på:

Din rolle som selger og din atferd:

  • Hvordan bygge opp en god salgspresentasjon
  • Nyttige lytte- og spørsmålsteknikker
  • Valg av salgsstruktur, spesifikk atferd og metoder for kommunikasjon som gir begge parter suksess
  • Ulike closingteknikker for ulike situasjoner

Ulike perspektiver med kundens behov i fokus:

  • Hvordan se kunden din fra ulike perspektiver
  • Kundepsykologi –for god kjemi og dynamikk i relasjonen
  • Hvordan matche leveransen, din kunde og deg som selger
  • Hvordan tilrettelegge for verdiøkende tilleggssalg

Du får med deg gode verktøy og metoder:

  • Konkrete salgs- og kommunikasjonsverktøy som hjelper deg gjennom alle fasene i et salg
  • Metoder for å øke kundeandel og kundetilfredshet
  • Hvordan håndtere avslag og negative holdninger hos kunden

Bli en ekspert til å finne gode løsninger for din kunde!

Meld deg på i dag, og gi salgskarrieren et solid springbrett mot innfridde målsettinger!

Program

Program

  • Dag 1

    08:30

    Oppmøte og registrering

    09:00

    Kursstart og velkommen v/Confex

    09:05

    Hva er verdi for kjøper

    - Hvordan kan du som selger ta hensyn til verdibegrepet både i et forretnings- og personlig perspektiv
    - Ved å oppfylle verdi utløser man et kjøpelyst
    - Lær teknikker for å avdekke verdibehov
    - Gruppeoppgave - hvordan avdekke og innfri verdier

    09:45

    Hva selger ditt selskap og hvilken verdi har det

    - Hvordan matche produkter i forhold til verdi hos kunden
    - Verdi varierer i henhold til hvem du snakker med - lær å skreddersy kommunikasjonen

    10:30

    Kommunikasjon for salg: Del 1 - hvordan avdekke behov

    - Enkle teknikker for bedre kommunikasjon i salgssituasjonen
    - Hvordan påvirker din atferd og metode salget
    - Gruppeoppgave - dialog, lytting og bruk av riktige spørsmål

    11:15

    USP - Unique Selling Proposition

    - Hva er en USP og hva kan vi bruke det til
    - Hvordan bruke produktets liste av egenskaper

    12:00

    Lunsj

    13:00

    Kjøps- og salgsprosessen

    - Slik foregår kjøpemønsteret
    - Hvor er kunden i kjøpsprosessen
    - Hvordan håndtere kjøperen i egen salgsprosess

    13:30

    Forarbeid til salg

    - Slik forbereder du deg optimalt til møtet
    - Gruppeoppgave - gode forberedelser = god gjennomføring

    14:00

    Enkel og livsnødvendig salgsmodell

    - Lær deg DABA til fingerspissen som ditt beste verktøy
    - Gruppeoppgave for å drille fremgangsmåten

    14:30

    Kjøpssyklusen og kjøpspsykologi

    - Hva skjer i kjøpers hode
    - Vit hvor kunden er og hva som kan påvirke de ulike stegene i prosessen
    - Hvis nye ønsker kommer opp - er det et nødvendig behov og noe du bør innfri

    15:00

    Årsak - Fordel - Konsekvens

    - Salgsmetodikken alle må kunne
    - Praktisk øvelse for å perfeksjonere salgstilnærmingen

    15:30

    Hvordan takler man «NEI» med gevinst

    - Gode og konstruktive måter å håndtere ulike avslag på

    16:00

    Takk for i dag, kursdag 1 avsluttes

  • Dag 2

    08:45

    Oppmøte og servering av kaffe/te

    09:00

    Kursstart - hvorfor kjøper egentlig kunden

    - Hva kan vi påvirke og oppfylle
    - Tilbakeblikk på verdibegrepet - hvordan innfri forventninger og behov
    - Bruk av referanser - skap trygghet og behov

    09:45

    Kommunikasjon for salg: Del 2 - bølgelengde og spørsmålsstilling

    - Hvordan avdekke samtlige av kundens behov
    - Lær kunden å kjenne ved bruk av åpne og lukkede spørsmål
    - Spørsmålstre - en nyttig og strukturert avdekkingsmetodikk
    - Gruppeøvelse - hvordan stille de riktige spørsmålene på riktig tidspunkt

    10:30

    Salg som prosjekt

    - Bruk av teknikker fra prosjektledelse i salg
    - Slik dekker du behovet for planlegging, struktur, oppfølging og evaluering av salget
    - Gruppeøvelse - overførbar og gunstig prosjektmetodikk

    11:15

    Hvordan håndtere og ivareta interessenter

    - Store og komplekse salg involverer mange ulike mennesker
    - Alle har forskjellige behov - slik bør du prioritere
    - Hvordan kommunisere underveis med ulike interessenter i salget

    12:00

    Lunsj

    13:00

    Konkurrenter

    - Hva gjør du når du møter sterk konkurranse fra konkurrentene
    - Hvordan håndtere konkurrentenes gode USP'er
    - Hva sier konkurrenten om deg - kan du påvirke dette
    - Gruppeøvelser - hvordan oppføre seg i, og påvirke, markedet

    13:45

    Posisjonering

    - Hvordan bør du posisjonere deg selv, produktet og selskapet
    - Gruppeøvelse - hvordan være smart for både kunden og omgivelsene

    14:30

    Genial modell for salgspresentasjon

    - Whiteboard-metodikken for salg
    - Hvordan engasjerer du alle under hele presentasjonen
    - Praktisk øvelse for «hands-on» salgstrening

    15:15

    Closing - den avgjørende delen

    - Kunsten å be om ordren - hvordan går man frem
    - Når er kunden moden og tiden inne
    - Gruppeøvelse - «How to seal the deal»

    16:00

    Kursdag 2 avsluttes, alle ønskes vel hjem


  • Programmet vil ikke alltid bli fulgt 100% kronologisk, men kan bli tilpasset noe gjennom dialog mellom deltakere og kursleder.
    Kursholdere

    Kursholdere

    • Person
      Petter Bakken

      Petter Bakken er en anerkjent og mye brukt kursholder. Bakken har lang og variert erfaring fra salg, markedsføring og ledelse, og har de 14 siste årene veiledet store og komplekse organisasjoner gjennom endringer og omstillingsprosesser, både i Norge og rundt om i... Les mer

    ´
    Kurssted

    Kurssted

    Høyres Hus Konferanse & Selskapslokaler

    • 22 - 23 nov.

    Velkommen til våre flotte kurslokaler i Høyres Hus i Oslo sentrum. Moderne fasiliteter midt i sentrum med utrolig god lunsj og servering. Det er kun to minutter å gå til trikk, t-bane og buss på Nationaltheatret stasjon. Foretrekker du transport med privat bil finner du flere parkeringshus i kort gangavstand. Vi anbefaler Vestre Vika Parkeringshus i Dronning Mauds gate 11 eller Saga P-hus i Olav V’s gate 1 med inngang Munkedamsveien.

    Adresse

    Stortingsgata 20 0161 Oslo Norge (Vis i Google Maps)

    Telefon: 22 82 91 57

    E-post: hoyreshus@hoyre.no

    Nettsted: Klikk her

    Ofte stilte spørsmål

    Ofte stilte spørsmål

    • Når er siste frist for påmelding?

      Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

    • Når kommer fakturaen?

      Elektronisk faktura kommer 5 dager etter bestilling. Har du valgt postfaktura kommer denne ca en uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er 10 dager.

    • Hva er inkludert i prisen?

      Deltageravgiften inkluderer servering i pauser og lunsj. På enkelte kurs får du også dokumentasjon og deltagerbevis.

    • Jeg har spesielle behov

      De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på 
      E-post: kunde@confex.no
      Telefon: +47 938 66 666

    note

    Tina Wang Jacobsen

    Prosjektleder

    Har du spørsmål?

    Kontakt prosjektleder: E-post twj@confex.no eller telefon 938 66 666

    Påmelding

    22 - 23 nov.

    Verdibasert salg

    Oslo på Høyres Hus Konferanse & Selskapslokaler

    Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

    For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

    Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.