|

Dette er Norges beste på kundeservice!

På konferansen Call Center Dagene 2013, vant Canal Digital Parabol Kundeserviceprisen i ”Best i Test” undersøkelsen 2013.

Dette er Norges største blindtest av kundesentre der det er gjennomført 25 samtaler til 95 av de største kundesentrene i Norge innenfor 16 utvalgte bransjer. Ny kategori av året er: Veihjelp.

Canal Digital Parabol – årets vinner

Prisen, som ble delt ut for 8. gang under Skandinavias største kundeservicekonferanse, Call Center Dagene, henger høyt. 16 bransjer var satt under lupen av et profesjonelt testopplegg utført av SeeYou AS, et selskap som jobber med måling av kundeopplevelser.

Det ble kåret en vinner i hver bransje og en totalvinner. I 2013 gikk den gjeveste prisen til Canal Digital Parabol.

Bransjevinnerne ble:

Energi: Ishavskraft
Mobil: Tele2
Forsikring: Gjensidige og If – deler plassen
Bank: Nordea
TV Distribusjon: Canal Digital Parabol
Avis: Adresseavisen
Flyreise: KLM
Sikkerhet: Sector Alarm
Elektro: Hi-Fi klubben
Offentlig: HELFO
Båtreise: DFDS Seaways
Pakkereise: Star Tour
Bredbånd: GET
Pakketransport: DHL
Veihjelp: Falck
Åpen klasse: Vinmonopolet

Se bilder fra prisutdelingen 2013

 

Omfattende blindtest

Bak prisen står kurs- og konferanseutvikleren Confex, som hvert år utvikler og arrangerer Skandinavias største kundeservicekonferanse, og SeeYou AS. Over 400 ressurspersoner innen kundeservice samles for å utveksle erfaringer og høre foredrag.

Mystery Calling

SeeYou AS har gjennomført selve målingen ved bruk av ”ukjente kunder” og ”Mystery Calling”. Hele 90 av landets største kundesentre er testet i 16 ulike bransjer.

”Alle kundesentrene testes etter de samme kriteriene, blant annet ventetid, kompetanse, mersalg og avslutning. Våre observatører, som er vanlige forbrukere, opptrer som vanlige kunder og ringer kundesentrene og gjennomfører et definert rollespill. Basert på samtalen og spørsmålene som stilles, svarer observatørene på forhåndsdefinerte og vektede spørsmål og påstander som gir hver samtale en score. Den som til slutt får høyest totalscore vinner,” sier salgssjef Reidar Skorpen i SeeYou AS.

Observatørene trakk blant annet fram følgende kjennetegn ved Canal Digital Parabols kundeservice:

Vinneren av Kundeserviceprisen "Best i test" 2013 har imponert med et svært godt resultat. De har vunnet ved å gi kundene veldig gode kundeopplevelser. Man har hatt god dialog med kundene, avklart behov, stilt spørsmål og kommet med gode løsninger som har gjort kundene svært fornøyd.

Alle kundene var så fornøyd at de gjerne ville kontakte selskapet igjen.

God service er viktig – og det er mye å lære

God og profesjonell kundeservice blir stadig viktigere for å holde konkurrentene på avstand. Denne prisen betyr derfor mye både for virksomhetene som blir testet, og for forbrukerne. I stadig flere bransjer er det bare service du kan skille deg ut på – det vet både virksomhetene og kundene.

"Det gjelder å holde seg på topp år etter år og aldri hvile på laurbærene” sier Hanne Gudbjørgsrud som er prosjektleder for kundeservicekonferansen - Call Center Dagene – der prisutdelingen fant sted.

For mer informasjon – ta kontakt med:

Reidar Skorpen, salgssjef i SeeYou AS, tlf: 90 52 16 41
Hanne Gudbjørgsrud, prosjektleder for Call Center dagene, tlf 98 22 17 43

Bilder fra prisutdelingen

Blir lagt ut etter hvert som de blir klare, både her og på www.facebook.com/callcenterdagene
Presse, prisvinnere og andre som ønsker kopi av bilder kan henvende seg til:
Eirik Kadelburger, fotograf
Tlf: 479 69 609
Epost: eirik@eirikkadelburger.com
Web: www.eirikkadelburger.com

Oslo

Pris:
kr 10.595,00 + mva
Sted:
Antall dager:
2
Kontaktperson:
Last ned brosjyre (5,92 MB pdf)
Design av IXD | Publiseringsverktøy fra Netmaking | Powered by eZ Publish