Hvordan skape effektive arbeidsdager

Fjern tidstyvene - spar en time hver dag!

Skaff deg tid til overs, med effektiv møtevirksomhet, klar kommunikasjon og god ledelse!

Bilde
Beskrivelse

Ønsker du deg bedre tid til å lede dine medarbeidere?
Dette kurset gir innsikt i metoder og praktiske tips for å skape effektive og datasikre arbeidsformer, og bedre arbeidshverdager.

Arbeidshverdagene blir ofte ikke slik vi har tenkt eller planlagt. Avbrytelser, overveldende mengder informasjon, mye møtevirksomhet og dataproblemer stjeler mye av tiden.

Med dette kurset blir du i stand til å snu utviklingen, redusere stress og spare mange timer i uken. Tid du kan bruke på deg selv, jobbe med ledelse og gjennomføre endringsprosesser som varer.

Hva bruker ledere tiden til? 

Jan Kristian Karlsen og Donatella De Paoli snakker om tidstyver i Podcasten Tilstedeværende ledelse - i en digital tid. Hør hvordan du kan skaffe deg oversikt! I denne podcasten hører du om viktigheten av å se arbeidsmønstre, arbeidsformer og hvordan lære av hverandre. Hvordan kan du spare tid i egen bedrift? Verdifull tid, som kan gjøre at du holder deg ajour!

Hvordan står det til med kunnskapen om datasikkerhet, i dagens mobile og fleksible arbeidsform?
Hva skjer når du logger deg på et åpent nettverk? Er mobilen eller pc’en din trygg? Hva kan en profesjonell hacker egentlig få til når du er pålogget trådløse nettverk ute på reise?

Mobilitet og fleksibilitet brer om seg, og ikke alle vet hvor enkelt bytte de er når de benytter usikrede trådløse nettverk, for eksempel på en kafe eller på en flyplass. På kurset lærer du å bli mer bevisst datasikkerhet, og hvordan du kan hindre "innbrudd" på ditt utstyr, og å forebygge identitetstyveri.

HVEM passer kurset for:
Ledere, mellomledere og teamledere som ønsker å jobbe smartere, sikrere og spare tid.

HVORFOR skal du delta:
Du får metoder og verktøy for en mer effektiv arbeidshverdag, identifisere og fjerne tidstyver, lære datasikkerhet og hvordan du kan sikre deg og dine data mot hackere.

De største tidstyvene
Analyse og forskning viser en tydelig sammenheng mellom lite effektiv møtevirksomhet, og lange arbeidsdager. Andre tidstyver kan være avbrytelser i form av epost, telefoner, SMS og sosiale medier, eller kolleger som avbryter deg i arbeidet. Brukeropplevde It-problemer og mye reisevirksomhet er også på topp fem-listen for de største tidstyvene i norsk arbeidsliv.

Stor gevinst!

Dette kurset gir deg gode råd for hvordan du kan unngå mange tidstyver, og håndtere de du ikke kommer unna, forbedre kommunikasjonsformene, styring av tilgjengelighet og møteeffektivitet. I tillegg får du innsikt i hvordan du og dine kolleger kan øke deres effektivitet og datasikkerhet.

  • Møteeffektivitet
  • Ledelse i mobil og fleksibel hverdag
  • Styring og tilgjengelighet
  • Effektiv kommunikasjon i ulike kanaler
  • Datasikkerhet på reise med bærbar pc og mobil
  • Sikre og usikre nett – hva kan du risikere
  • Nyttige verktøy for å sikre passord, brukernavn og identitet
Program

Program

Dag 1

09:00 - Registrering, morgenkaffe og te
09:30 - Dagen starter

11:30 – 12:30 – Lunsj

16:00 - Slutt

09:00 Program DEL 1 - Møtevirksomhet og møtekultur

Møter er uten tvil en stor tidstyv. Forskning viser tydelig sammenhengen mellom tidsbruk til møter, og det å være på etterskudd med arbeidsoppgavene. Ved å lage en god struktur på virksomhetens møtekultur vil du kunne spare deg og dine medarbeidere for mange unødvendige timer i møter.

Agenda:

  • Kartlegging og analyse av eget arbeidsmønster
  • Dagens situasjon for møtevirksomhet
  • Roller i møter
  • Digitale møter og andre møter
  • Praktiske råd og tips
  • Praktiske verktøy, råd og tips
  • Handlingsplan for møtevirksomhet
  • Hvordan implementere ny kunnskap om møtevirksomhet
  • Hvordan få dine kolleger med deg

Program DEL 2 - Tidstyver

Tidstyver tar en hel del av arbeidsdagen. Å skape en kultur der du er bevisst på hva arbeidstiden brukes på, er derfor et godt steg i riktig retning. Tid er penger, i arbeidslivet og livet forøvrig. Her lærer du hvordan du kutter unødvendig tidsbruk på ulike områder. Praktiske verktøy, kjøreregler og retningslinjer kan frigjøre mye tid!

Agenda:

  • Kartlegging av egen arbeidshverdag - hvem eller hva er dine største tidstyver
  • Avbrytelser -og hvordan unngå å bli forstyrret unødvendig
  • Fulle innbokser og mange unødvendige e-poster - slik tar du grep
  • Skravlesyke kolleger i kontorlokalene - bli enige om retningslinjer
  • Tiltaksplan (foreløpig plan etter dag 1)

16:00 – Avslutning av dag 1

Det blir lagt inn regelmessige pauser, med serveringer av kaffe, te og forfriskninger.

Dag 2

08:45 - Oppmøte, morgenkaffe og te
09:00 – Dagen starter

11:30 – 12:30 – Lunsj

15:30 - Slutt

Program DEL 3 - Tilgjengelighet og kommunikasjon

Hvor tilgjengelig er du egentlig? Er du den dyktige lederen som er tydelig tilstede? Samsvarer egen oppfatning med hva medarbeiderne synes? Hvordan håndtere tilgjengelighet i digitale kunnskapsbedrifter?

Agenda:

  • Bevissthet rundt egen kommunikasjon og tilgjengelighet
  • Hvordan styre tilgjengelighet
  • Hvordan kommuniserer du med dine medarbeidere og kolleger
  • Innsikt i egne styrker og forbedringspotensiale
  • Effektive metoder for god kommunikasjon i ulike kanaler
  • Behov for kjøreregler?

PROGRAM DEL 4 - Datasikkerhet

Er du godt nok forberedt på "datainnbrudd"? Vet du egentlig hva som skjer når du logger deg på et trådløst nettverk? Hvilken skade kan en profesjonell hacker påføre deg og dine kolleger?

Mobilitet og fleksibilitet brer om seg, og ikke alle vet hvor enkelt bytte de er, når de benytter usikrede trådløse nettverk for eksempel på en kafe eller på en flyplass. Her lærer du hvordan du sikrer deg!

Agenda:

  • Datasikkerhet på reise med bærbar pc og mobil
  • Sikre og usikre nett - hva kan du risikere
  • Ny verden, ny kriminalitet
  • Nyttige verktøy for sikre passord og brukernavn
  • Tiltaksplan dag 1 og dag 2, evaluering

15:30 – Avslutning av dag 2

Takk for denne gang, vel hjem og lykke til med ny kunnskap!


Programmet vil ikke alltid bli fulgt 100% kronologisk, men kan bli tilpasset noe gjennom dialog mellom deltakere og kursleder.
Badge

Confex er ISO 9001-sertifisert

Du som deltaker får kursbevis fra en ISO 9001-sertifisert bedrift.
Les mer om sertifisering her.

Badge

100% fornøydgaranti

Om du ikke er helt fornøyd etter avsluttet kurs, kan du gå kurset igjen eller delta på et av våre andre populære kurs

Goodie

5 ganger mer effektiv med Flyt

Lær hvordan du – ved å være i Flyt– kan akselerere resultatene dine.

Last ned gratis e-bok her!

Kurssted

Kurssted

Vi leter etter det beste lokalet for dette kurset. Fyll ut e-postadressen din nedenfor, så oppdaterer vi deg når vi har funnet det.

Badge

Er dere tre eller flere?

Vi hjelper deg gjerne med et tilpasset tilbud.
Kontakt oss på 

Badge

Bedriftsintern opplæring

Vi kommer gjerne til deg og holder kurs.
Kontakt oss på 

Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

  • Når er siste frist for påmelding?

    Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

  • Hva er inkludert i prisen?

    Deltageravgiften inkluderer servering i pauser og lunsj. På enkelte kurs får du også dokumentasjon og deltagerbevis.

  • Når kommer fakturaen?

    Elektronisk faktura kommer senest fem dager etter bestilling. Ved manglende informasjon om elektronisk faktura, sendes postfaktura én uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er ti dager.
     
    Les mer om våre salgsvilkår her

  • Jeg har spesielle behov

    De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på:
    E-post: kunde@confex.no
    Telefon: +47 938 66 666

note

Corinne Hilde Fjellås

Prosjektleder

Har du spørsmål?

Kontakt prosjektleder: E-post chf@confex.no eller telefon 92 84 53 13

Goodie

Ledelse gjennom kunnskap om dine medarbeidere

Oppnå økt produktivitet, engasjement, trivsel og lav turnover på arbeidsplassen
   

Meld deg på kurset "Positiv psykologi i ledelse" her!

Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.