Hvordan skape effektive arbeidsdager

NYTT KURS! Møtevirksomhet, tidstyver, kommunikasjon og datasikkerhet

Tid til arbeid – tid til overs

Bilde line background Layer 1

Påmelding

16 - 17 okt. Se flere datoer

Hvordan skape effektive arbeidsdager

Oslo på Høyres Hus Konferanse & Selskapslokaler

Beskrivelse

Ønsker du deg bedre tid til å lede dine medarbeidere?
Dette kurset gir innsikt i metoder og praktiske tips for å skape effektive og datasikre arbeidsformer, og bedre arbeidshverdager.

Arbeidshverdagene blir ofte ikke slik vi har tenkt eller planlagt. Avbrytelser, overveldende mengder informasjon, mye møtevirksomhet og dataproblemer stjeler mye av tiden.

Med dette kurset blir du i stand til å snu utviklingen, redusere stress og spare mange timer i uken. Tid du kan bruke på deg selv, jobbe med ledelse og gjennomføre endringsprosesser som varer.

Hvordan står det til med kunnskapen om datasikkerhet, i dagens mobile og fleksible arbeidsform?
Hva skjer når du logger deg på et åpent nettverk? Er mobilen eller pc’en din trygg? Hva kan en profesjonell hacker egentlig få til når du er pålogget trådløse nettverk ute på reise?

Mobilitet og fleksibilitet brer om seg, og ikke alle vet hvor enkelt bytte de er når de benytter usikrede trådløse nettverk, for eksempel på en kafe eller på en flyplass. På kurset lærer du å bli mer bevisst datasikkerhet, og hvordan du kan hindre "innbrudd" på ditt utstyr, og å forebygge identitetstyveri.

HVEM passer kurset for:
Ledere, mellomledere og teamledere som ønsker å jobbe smartere, sikrere og spare tid.

HVORFOR skal du delta:
Du får metoder og verktøy for en mer effektiv arbeidshverdag, identifisere og fjerne tidstyver, lære datasikkerhet og hvordan du kan sikre deg og dine data mot hackere.

De største tidstyvene
Analyse og forskning viser en tydelig sammenheng mellom lite effektiv møtevirksomhet, og lange arbeidsdager. Andre tidstyver kan være avbrytelser i form av epost, telefoner, SMS og sosiale medier, eller kolleger som avbryter deg i arbeidet. Brukeropplevde It-problemer og mye reisevirksomhet er også på topp fem-listen for de største tidstyvene i norsk arbeidsliv.

Stor gevinst!
Dette kurset gir deg gode råd for hvordan du kan unngå mange tidstyver, og håndtere de du ikke kommer unna, forbedre kommunikasjonsformene, styring av tilgjengelighet og møteeffektivitet. I tillegg får du innsikt i hvordan du og dine kolleger kan øke deres effektivitet og datasikkerhet.

  • Møteeffektivitet
  • Ledelse i mobil og fleksibel hverdag
  • Styring og tilgjengelighet
  • Effektiv kommunikasjon i ulike kanaler
  • Datasikkerhet på reise med bærbar pc og mobil
  • Sikre og usikre nett – hva kan du risikere
  • Nyttige verktøy for å sikre passord, brukernavn og identitet
Program

Program

Dag 1

09:00 - Registrering, morgenkaffe og mingle
09:30 - Dagen starter

Program DEL 1 - Møtevirksomhet og møtekultur

Møter er uten tvil en stor tidstyv. Forskning viser tydelig sammenhengen mellom tidsbruk til møter, og det å være på etterskudd med arbeidsoppgavene. Ved å lage en god struktur på virksomhetens møtekultur vil du kunne spare deg og dine medarbeidere for mange unødvendige timer i møter.

Agenda:

  • Kartlegging og analyse av eget arbeidsmønster
  • Dagens situasjon for møtevirksomhet
  • Roller i møter
  • Digitale møter og andre møter
  • Praktiske råd og tips
  • Praktiske verktøy, råd og tips
  • Handlingsplan for møtevirksomhet
  • Hvordan implementere ny kunnskap om møtevirksomhet
  • Hvordan få dine kolleger med deg

Program DEL 2 - Tidstyver

Tidstyver tar en hel del av arbeidsdagen. Å skape en kultur der du er bevisst på hva arbeidstiden brukes på, er derfor et godt steg i riktig retning. Tid er penger, ditt arbeids liv og livet forøvrig. Her lærer du hvordan du kutter unødvendig tidsbruk på ulike områder. Praktiske verktøy, kjøreregler og retningslinjer kan frigjøre mye tid!

Agenda:

  • Kartlegging av egen arbeidshverdag - hvem eller hva er dine største tidstyver
  • Avbrytelser -og hvordan unngå å bli forstyrret unødvendig
  • Fulle innbokser og mange unødvendige eposter - slik tar du grep
  • Skravlesyke kollegaer i kontorlokalene - bli enige om retningslinjer
  • Tiltaksplan (foreløpig plan etter dag 1)

11:30 – 12:30 – Lunsj

Kurset fortsetter

16:00 – Avslutning av dag 1

Det blir lagt inn regelmessige pauser, med serveringer av kaffe, te og forfriskninger.

Dag 2

08:45 - Oppmøte, morgenkaffe og mingle
09:00 – Dagen starter

Program DEL 3 - Tilgjengelighet og kommunikasjon

Hvor tilgjengelig er du egentlig? Er du den dyktige lederen som er tydelig tilstede? Samsvarer egen oppfatning med hva medarbeiderne synes? Hvordan håndtere tilgjengelighet i digitale kunnskapsbedrifter?

Agenda:

  • Bevissthet rundt egen kommunikasjon og tilgjengelighet
  • Hvordan styre tilgjengelighet
  • Hvordan kommuniserer du med dine medarbeidere og kollegaer
  • Innsikt i egne styrker og forbedringspotensialer
  • Effektive metoder for god kommunikasjon i ulike kanaler
  • Behov for kjøreregler?

PROGRAM DEL 4 - Datasikkerhet

Er du godt nok forberedt på "datainnbrudd"? Vet du egentlig hva som skjer når du logger deg på et trådløst nettverk? Hvilken skade kan en profesjonell hacker påføre deg og dine kolleger?

Mobilitet og fleksibilitet brer om seg, og ikke alle vet hvor enkelt bytte de er, når de benytter usikrede trådløse nettverk for eksempel på en kafe eller på en flyplass. Her lærer du hvordan du sikrer deg!

Agenda:

  • Datasikkerhet på reise med bærbar pc og mobil
  • Sikre og usikre nett - hva kan du risikere
  • Ny verden, ny kriminalitet
  • Nyttige verktøy for sikre passord og brukernavn
  • Tiltaksplan dag 1 og dag 2, evaluering

11:30 – 12:30 – Lunsj

Kurset fortsetter

15:30 – Avslutning av dag 2

Takk for denne gang, vel hjem og lykke til med ny kunnskap!


Programmet vil ikke alltid bli fulgt 100% kronologisk, men kan bli tilpasset noe gjennom dialog mellom deltakere og kursleder.
Badge

Confex er ISO 9001-sertifisert

Du som deltaker får kursbevis fra en ISO 9001-sertifisert bedrift.
Les mer om sertifisering her.

Badge

100% fornøydgaranti

Om du ikke er helt fornøyd etter avsluttet kurs, kan du gå kurset igjen eller delta på et av våre andre populære kurs

Kursholdere

Kursholdere

  • Person
    Jan Kristian Karlsen

    Jan Kristian Karlsen er daglig leder i analyse- og rådgivningsselskapet Company Pulse. Han har unik leder- og rådgivningserfaring, og er vant til å være i front når det gjelder effektive arbeidsformer. 

    Karlsen har stor kunnskap om den fleksible arbeidshverdagen, om...
     Les mer

´
Goodie

5 ganger mer effektiv med Flyt

Lær hvordan du – ved å være i Flyt– kan akselerere resultatene dine.

Last ned gratis e-bok her!

Kurssted

Kurssted

Høyres Hus Konferanse & Selskapslokaler

  • 16 - 17 okt.
  • 4 - 5 des.

Velkommen til våre flotte kurslokaler i Høyres Hus i Oslo sentrum. Moderne fasiliteter midt i sentrum med utrolig god lunsj og servering. Det er kun to minutter å gå til trikk, t-bane og buss på Nationaltheatret stasjon. Foretrekker du transport med privat bil finner du flere parkeringshus i kort gangavstand. Vi anbefaler Vestre Vika Parkeringshus i Dronning Mauds gate 11 eller Saga P-hus i Olav V’s gate 1 med inngang Munkedamsveien.

Adresse

Stortingsgata 20 0161 Oslo Norge (Vis i Google Maps)

Telefon: 22 82 91 57

E-post: hoyreshus@hoyre.no

Nettsted: Klikk her

Badge

Er dere tre eller flere?

Vi hjelper deg gjerne med et tilpasset tilbud.
Kontakt oss på 

Badge

Bedriftsintern opplæring

Vi kommer gjerne til deg og holder kurs.
Kontakt oss på 

Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

  • Når er siste frist for påmelding?

    Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

  • Når kommer fakturaen?

    Elektronisk faktura kommer 5 dager etter bestilling. Har du valgt postfaktura kommer denne ca en uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er 10 dager.

  • Hva er inkludert i prisen?

    Deltageravgiften inkluderer servering i pauser og lunsj. På enkelte kurs får du også dokumentasjon og deltagerbevis.

  • Jeg har spesielle behov

    De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på 
    E-post: kunde@confex.no
    Telefon: +47 938 66 666

note

Corinne Hilde Fjellås

Prosjektleder

Har du spørsmål?

Kontakt prosjektleder: E-post chf@confex.no eller telefon 938 66 666

Goodie

Ledelse gjennom kunnskap om dine medarbeidere

Oppnå økt produktivitet, engasjement, trivsel og lav turnover på arbeidsplassen
   

Meld deg på kurset "Positiv psykologi i ledelse" her!

Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.