Smart kontoradministrasjon og koordinering

Hvordan bistå ledere og kollegaer med å jobbe mest mulig effektivt. Lær deg smart delegering, tidsstyring og hvordan organisere din personlige informasjon med dokumenter og notater

La teknologi, systemer og struktur jobbe for deg

Bilde
Alternative datoer
  • 4 - 5 mar. (2020)
  • 10 - 11 jun. (2020)
Beskrivelse

Kontorets mest effektive medarbeider!

Lær deg å holde oversikt og orden med gode systemer, programmer og rutiner. Bli trygg på teknologi, struktur, delegering og god møtekultur.

Du lærer hvordan du tar full kontroll på hva som foregår på din arbeidsplass, hva som skal gjøres, når det skal gjøres, og ikke minst, hvem som skal gjøre det. I løpet av to dager får du kunnskap om hvordan du kan bli kontorets mest effektive medarbeider med komplett oversikt. 

Kurset er midt i blinken for deg som for deg som holder i alle trådene på kontoret. Du har oversikten over de aller fleste små og store oppgaver, møter og prosjekter, og det er til deg dine kolleger kommer når det er noe de lurer på.

Målgruppe
Personer som er koordinator, administrator, prosjektleder, assistent, sekretær eller konsulent i både i privat og offentlig sektor, uavhengig av bransje og nivå.

Læringsutbytte

  • Takle krysspress 
  • Smart delegering 
  • Forstå dine styrker og premisser
  • Effektiv tidsstyring og møtekultur
  • Smart bruk av Outlook og OneNote

 
Fordeler med kurset:

  • Få konkrete verktøy og praktisk tips 
  • Utnytt styringssystemene til din fordel
  • Dyktiggjør dine kolleger med delegering
  • Ta kontroll over din neste uke, før andre gjør andre det
Program

Program

Dag 1

08:30 - Registrering, morgenkaffe og te
09:00 - Dagen starter

11:30 – 12:30  Lunsj

15:30 - Slutt

Introduksjon av dagens kursleder - Ann Elin Sandhaug Moen

Forstå dine styrker og premisser

  • Ha og ta kontroll
  • Tydelig målbilde og forventninger

Smart delegering - dyktiggjør dine kolleger, så frigjør du tid til dine oppgaver

  • Coachende medarbeiderskap - slik gjør du dine kolleger gode
  • Selvstyrte kolleger - hjelp til selvhjelp

Tidsstyring

  • Slik får du mest mulig ut av tiden din - hvordan jobbe effektivt
  • Personlig lederskap - ivareta egne behov

Hvordan forbedre møtekulturen i din bedrift

  • Hva er god møtekultur for deg og din virksomhet
  • Hvordan former man møtekulturen
  • Hva kan du gjøre for å bedre kulturen på din arbeidsplass

Innledning og åpning av møtet - overføring av relevante verktøy og aktuell kompetanse

  • Hvordan skape best mulig utgangspunkt for et vellykket møte
  • Bruk av agenda og tydelige mål
  • Hvordan få mest ut av deltakerne og deres ressurser

Faste møter: avdelings- og prosjektmøter

  • God praksis - tips og triks for å håndtere typiske problemer og fallgruver
  • Oppsummeringer - hvordan avslutte møtet på en positiv måte, og sikre handling i etterkant
  • Hvordan sikre oppslutning om vedtak og beslutninger

Egenmotivasjon - nødvendige og gode vaner

  • Nok hvile og påfyll
  • Sette grenser for andre

15:30 - Takk for i dag

Det blir lagt inn regelmessige pauser, med serveringer av kaffe, te og forfriskninger.

Dag 2

08:45 - Oppmøte, morgenkaffe og te
09:00 – Velkommen til kursets andre dag

11:30 – 12:30  Lunsj

15:30 - Slutt

Introduksjon av dagens kursleder - Bjørn O. Hopland 

  • Smart bruk av Outlook - konkrete verktøy som vil spare deg mye tid og gi deg bedre oversikt
  • La Outlook sortere og prioritere e-posten automatisk
  • Slik behandler du epost smartere på telefonen
  • Prioriter epost i forhold til viktighet og tidsfrister

Ta kontroll over din neste uke før andre gjør det

  • Etabler nye arbeidsvaner. Få full kontroll på forespørsler og tidsfrister
  • Lag uke- og dagsplaner med realistisk arbeidsbelastning
  • Oppgavefunksjonen - en tidsbesparende gave!

 

Hvordan bistå ledere og kolleger med å jobbe mest mulig effektivt

  • Innkalling til større møter/samlinger; deltakerliste, utsendelse av informasjon til deltakere underveis etter innkalling, purring, osv.
  • Tips for håndtering av flere kalendere
  • Tilgang til flere kalendere på telefonen

Smart arbeid og samarbeid med OneNote

  • Kommunikasjon og møteorganisering
  • Arbeid med og samarbeid om aktiviteter i OneNote
  • Planlegg og gjennomfør effektive møter, oppfølging av avtalte oppgaver fra møtet og møtereferat, uten å sende en eneste epost

Hvordan organisere din personlige informasjon med dokumenter og notater

  • Ha full oversikt på alt, og finn igjen dokumenter, notater og epost raskt når du trenger det

15:30 -Takk for denne gang. Vel hjem, og lykke til med ny kunnskap!

Det blir lagt inn regelmessige pauser, med serveringer av kaffe, te og forfriskninger.


Programmet vil ikke alltid bli fulgt 100% kronologisk, men kan bli tilpasset noe gjennom dialog mellom deltakere og kursleder.
Badge

Confex er ISO 9001-sertifisert

Du som deltaker får kursbevis fra en ISO 9001-sertifisert bedrift.
Les mer om sertifisering her.

Badge

100% fornøydgaranti

Om du ikke er helt fornøyd etter avsluttet kurs, kan du gå kurset igjen eller delta på et av våre andre populære kurs

Kursholdere

Kursholdere

  • Person
    Bjørn O. Hopland

    Bjørn O. Hopland har mange års erfaring som internasjonal HR-leder i Microsoft med medarbeidere i mange land. I dag leder han SmartEndring. Bjørn arbeider spesielt med de... Les mer

  • Person
    Ann Elin Sandhaug Moen

    Ann Elin Sandhaug Moen er utdannet mastercoach og har med 20 års erfaring en solid bakgrunn fra et stort spenn av bransjer og virksomheter. Hun er ekspert på kommunikasjon i... Les mer

´
Goodie

Lyst på mer lesestoff?

Vi har et helt bibliotek med e-bøker for deg, visste du det? Bøker klare til gratis nedlastning - i dag!

Ta meg til biblioteket

Kurssted

Kurssted

Thon Hotel Storo

  • 11 - 12 des.
  • 10 - 11 jun.

Thon Hotel Storo er en nytenkende, sosial arena ment for å inspirere og imponere alle deltakere – ved både store og små arrangementer. Konferansesenteret består av fem fleksible møterom og saler som kan tilpasses ulike arrangementer. Med tilhørende mingle- og utstillingsområde, er rammene satt for sosiale treff og nettverksbygging.

Adresse

Vitaminveien 23 0485 Oslo (Vis i Google Maps)

Telefon: +47 23 40 02 00

E-post: storo@olavthon.no

Nettsted: Klikk her

Thon Conference Vika Atrium

  • 4 - 5 mar.

Thon Hotel Vika Atrium ligger sentralt ved Aker Brygge i Oslo sentrum. Det er kort vei fra hotellet til blant annet Karl Johans gate og Nationaltheatret. I tillegg til flotte gjesterom har hotellet 16 kurs- og konferanserom i hyggelige omgivelser.

Adresse

Munkedamsveien 45 0168 Oslo (Vis i Google Maps)

Telefon: 22 83 33 00

E-post: vika.kurs@thonhotels.no

Nettsted: Klikk her

Badge

Er dere tre eller flere?

Vi hjelper deg gjerne med et tilpasset tilbud.
Kontakt oss på 

Badge

Bedriftsintern opplæring

Vi kommer gjerne til deg og holder kurs.
Kontakt oss på 

Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

  • Når er siste frist for påmelding?

    Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

  • Hva er inkludert i prisen?

    Deltageravgiften inkluderer servering i pauser og lunsj. På enkelte kurs får du også dokumentasjon og deltagerbevis.

  • Når kommer fakturaen?

    Elektronisk faktura kommer senest fem dager etter bestilling. Ved manglende informasjon om elektronisk faktura, sendes postfaktura én uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er ti dager.
     
    Les mer om våre salgsvilkår her

  • Jeg har spesielle behov

    De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på:
    E-post: kunde@confex.no
    Telefon: +47 938 66 666

note

Corinne Hilde Fjellås

Prosjektleder

Har du spørsmål?

Kontakt prosjektleder: E-post chf@confex.no eller telefon 938 66 666

Goodie

Lær deg kunsten å overbevise og påvirke

Ønsker du å overbevise og nå frem med ditt budskap? Her lærer du teknikkene som gjør at du blir hørt.

Ta meg til kurset!

Goodie

Tydeliggjør ditt arbeid og måloppnåelse

Bli trygg på Google Data Studio og enkelt ta ut de rapporter og data som er relevant for deg og de du rapporterer til.

Les mer om kurset her! 

Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.