Digital markedsføring, SEO, innsiktsbasert markedsføring og segmentering – online

Lær om innholdsmarkedsføring, søkemotoroptimalisering, Google Ads, Facebook Ads, LinkedIn Ads og Google Analytics.

Lær hvordan du kan gi markedsføringen et løft

Bilde
Om onlinekurset:

Er du tilstede der kundene dine er?

Delta på dette onlinekurset, og lær hvordan du markedsfører enkelt og effektivt slik at du både får noe målbart tilbake - og gode resultater. 

Få en oversiktlig innføring i Google Ads, Facebook Ads, LinkedIn Ads og annet dagsaktuelt innhold på markedsføringsfronten!  

Det er ikke lenger nok å kjenne til tradisjonelle markedsføringsgrep for å nå ut til flest mulig potensielle kunder. 

Kurslederne er noen av Norges fremste eksperter og vil gi deg en intensiv læringsopplevelse. 

Er du klar for å ta markedsføringen din et steg videre?

Meld deg på kurset i dag!

Målgruppe
Kommunikasjonsjefer, markedskoordinatorer og andre markedsførere, prosjektledere, salgsansvarlig, rådgivere og produktsjefer, uavhengig av sektor og bransje med ønske om å satse på presis og treffsikker markedsføring. 

Læringsutbytte

  • Innsikt i bruk av innholdsmarkedsføring og hvordan det påvirker ditt omdømme og digitale synlighet
  • Forståelse for hvordan du som innholdsprodusent kan påvirke den organiske rangeringen i Google
  • Innsikt i bruk av SEO-verktøy og hvordan du lager en søkeordsanalyse 
  • Innsikt i markedsbasert markedsføring og strategibygging på relevante kanaler
  • Innsiktsbasert segmentering
  • Sporing og relevante analyseverktøy

Fordeler med kurset

  • Øk din digitale synlighet
  • Øk konverteringstallene og inntjening
  • Nå rett målgruppe i ulike kanaler
  • Få innsikt i en rekke verktøy som hjelper deg i markedsføringen
  • Lær hvordan du optimaliserer egen web- og landingsside
Onlinekursets program:

Onlinekursets program:

Dag 1

Kursleder Kim Nygaard

11:45 – Gjør deg klar til å delta på kurset, logg inn i kursrommet.

12:00 - Dagen starter, kursleder ønsker velkommen, og informerer om gjennomføringen, innhold, tider for pauser og avslutning.

 

Digital kommunikasjon tilpasset dagens mediebilde
  • Trender, statistikk og innsikt
  • Budsjettfordeling: Produksjon vs. distribusjon
  • Bruk av kanalstrategi og redaksjonsplaner

 

Innholdsmarkedsføring – hva, hvordan og hvorfor?
  • Hvordan bør innholdet planlegges, gjennomføres og evalueres?
  • Samspillet mellom innholdsmarkedsføring og SEO

 

Søkemotoroptimalisering (SEO) - ubetalt synlighet i Google og Bing
  • Hva er SEO og hvorfor er det forretningskritisk?
  • Forstå hvordan søkemotorene “tenker” og tolker innhold dit
  • Hvordan nettstedets struktur påvirker synligheten og brukeropplevelsen
  • Eksterne og interne lenkers påvirkningskraft
  • Typiske tabber du må unngå

    

Søkeordsanalyse
  • Hvordan avdekke hva kunder ”googler” når de er på jakt etter det du kan tilby
  • Hvordan utnytte de riktige trigger-ordene og benytte dem på riktige måter

 

15:00 Kursdagen avsluttes.

15:00 - 15:15 Mulighet for å stille individuelle spørsmål.

Dag 2

Kursleder Helene Svendsrud

11:45 – Gjør deg klar til å delta på kurset, logg inn i kursrommet.

12:00 - Dagen starter, kursleder ønsker velkommen, og informerer om gjennomføringen, innhold, tider for pauser og avslutning.

 

Innsiktsbasert segmentering

  • Hvordan velger du riktig målgruppe for din digitale markedsføring
  • Tips og metoder for innsiktsbasert segmentering

  

Snapchat som markedsføringskanal

  • Fordeler og ulemper med markedsføring på Snapchat
  • Hvordan kan Snapchat passe inn i en markedsstrategi
  • Tips og verktøy

  

Facebook og Instagram som markedsføringskanal

  • Fordeler og ulemper med markedsføring på Facebook og Instagram
  • Hvordan kan Facebook og Instagram passe inn i en markedsstrategi
  • Tips og verktøy

 

Google som markedsføringskanal

  • Fordeler og ulemper med markedsføring på Google
  • Hvordan kan Google passe inn i en markedsstrategi
  • Tips og verktøy

   

Måling og relevante analyseverktøy

  • Hva er viktig å tenke på for å spore og analysere en kampanje
  • Hvordan kan du bruke Google Analytics til å forbedre din digitale markedsføring

   

15:00 Kurset avsluttes.

15:00 - 15:15 Mulighet for å stille individuelle spørsmål.

Badge

Confex er ISO 9001-sertifisert

Du som deltaker får kursbevis fra en ISO 9001-sertifisert bedrift.
Les mer om sertifisering her.

Badge

100% fornøydgaranti

Om du ikke er helt fornøyd etter avsluttet kurs, kan du gå kurset igjen eller delta på et av våre andre populære kurs

Goodie

Vil du lære mer om effektiv markedsføring?

ÅPENT KLASSEROMSKURS

ÅPENT KLASSEROMSKURS

Dette kurset gjennomføres også som åpent klasseromskurs

Vi tilbyr dette kurset også som et åpent klasseromskurs, så du får anledning til å møte kursleder og diskutere med andre deltakere direkte. Her vil det være flere deltakere, og dere blir delt inn i grupper. Det blir undervisning, oppgaveløsning og samarbeid underveis.

Det er lagt inn jevnlige pauser gjennom dagen, og god tid til lunsj. 

Les mer og meld deg på åpent klasseromskurs her

Badge

Er dere tre eller flere?

Vi hjelper deg gjerne med et tilpasset tilbud.
Kontakt oss på 

Badge

Bedriftsintern opplæring

Vi kommer gjerne til deg og holder kurs.
Kontakt oss på 

Kurssted

Kurssted

Vi leter etter det beste lokalet for dette kurset. Fyll ut e-postadressen din nedenfor, så oppdaterer vi deg når vi har funnet det.

Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

  • Når er siste frist for påmelding?

    Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

  • Hva er inkludert i prisen?

    Deltageravgiften inkluderer servering i pauser og lunsj. På enkelte kurs får du også dokumentasjon og deltagerbevis.

  • Når kommer fakturaen?

    Elektronisk faktura kommer senest fem dager etter bestilling. Ved manglende informasjon om elektronisk faktura, sendes postfaktura én uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er ti dager.
     
    Les mer om våre salgsvilkår her

  • Jeg har spesielle behov

    De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på:
    E-post: kunde@confex.no
    Telefon: +47 938 66 666

note

Corinne Hilde Fjellås

Prosjektleder

Har du spørsmål?

Kontakt prosjektleder: E-post chf@confex.no eller telefon 92 84 53 13

Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.