• Forhåndsinnspilt

Praktisk kommunikasjon og relasjonskompetanse - online

Få innsikt og kunnskap om hva som skal til for å lykkes i å nå frem med ditt budskap og samtidig bygge gode relasjoner til andre mennesker.

Menneskekunnskap vil bli et av de største suksesskriteriene fremover siden kompetanse alene ikke sikrer gode resultater.

Bilde
  • 1 jul. - 1 jul. (2022)
Beskrivelse

Har du ofte lurt på hvorfor vi når frem til noen mennesker og ikke til andre? Og blir du trigget av situasjoner eller andres væremåte? Da er du ikke alene!
 
Hvorfor trigges vi i møte med andre mennesker internt og eksternt? Og hvorfor når ikke budskapet mitt frem slik det var ment? Dette er daglige problemstillinger for de fleste, uavhengig av hva de jobber med. Vi hjelper deg å forstå deg selv og andre mennesker bedre, om vi gi tipser om hvilke egenskaper du må bruke for å skape tillit, bygge gode relasjoner og oppnå gode resultater gjennom andre.
 
Hva har kommunikasjon og relasjonskompetanse til felles?
 
Vi lærer deg hvordan du kan møte ulike forventninger på en god måte, hvordan du kan kommunisere målrettet og hvordan du kan bygge gode relasjoner både på kort og lang sikt. Det er faktisk noen av de samme egenskapene og prinsippene for å lykkes både innen kommunikasjon og i relasjonsbygging.
 
Hvordan håndtere utfordrende mennesker og situasjoner og samtidig ta vare på seg selv?
 
Vanskelige eller utfordrende mennesker har som regel en grunn for å være det, likevel trigges vi av dette og det går ut over egen trivsel og hvordan vi presterer på jobb. Vi gir deg enkle funksjonelle verktøy for å møte disse situasjonene og likevel ta vare på deg selv. Det handler om å ha det bra på jobb og få mer fornøyde kunder!

 
Målgruppe
Dette kurset er for tilpasset for deg som ikke har lang erfaring eller mye kompetanse på området men er nysgjerrig på hva som skal til for å lykkes i egen kommunikasjon med andre og hvordan man bygger gode relasjoner. Kurset gir deg en forståelse av hvordan du kan utvikle din egen kommunikasjon og relasjonskompetanse videre.
 
Forkunnskaper
Ikke nødvendig, dette kurset vil egne seg for alle som er interessert i å bli bedre innen kommunikasjon og i å bygge gode relasjoner til andre.

Praktisk informasjon
Dette minikurset er en del av et større program
Serviceskolen (totalt 2 minikurs)
Ønsker du å ta hele Serviceskolen?
Les mer her>>

 

Nest steg for deg?

Kunskapsmål

  • Om mennesker og hva som påvirker oss i møte med andre
  • Om hvorfor vi misforstår hverandre
  • Om hvilke egenskaper som er viktige for å nå frem til andre
  • Hvordan bygge relasjoner som skaper tillit
  • Hvordan kommunisere med vanskelige personer

 

Slik fungerer det

  • Forhåndsinnspilt onlinekurs
  • Full tilgang for deg i minst 12 måneder*
  • Kan tas på mobil, nettbrett og PC/Mac
  • Antall leksjoner: 3
  • Tid: 1 – 1,5 time
  • Kursmodulen inneholder leksjoner med læringsmål, video, støttetekst, spørsmål og avslutningsvis en booster quiz
  • Leksjonene er korte og kompakte, med video som hoveddel av læring, og varigheten på en leksjon er 20 - 30 minutter
  • Du får kursbevis etter avsluttet kurs

 

Abonnement

Dette kurset er abonnementsbasert, og de første 12 månedene er forhåndsbetalte. Deretter kan du beholde kurset som et oppslagsverk med årlig fornyelse. Les mer i Salgsvilkår og FAQ.
 
Dette kurset leveres av Kundeserviceskolen i samarbeid med Confex

Program

Program

Introduksjon til kurset
Tid: 10 min.

Leksjon 1 Mennesker
Tid: 20-30 min.
Etter avsluttet modul har du lært om de viktigste faktorene bak kunder/mennesker:

  • Hvilke felles forventninger har vi som kunder i ulike bransjer?
  • Hvordan møte andre menneskers forventninger for å skape et godt møte?
  • Hva gjør at noen kunder oppleves som utfordrende?
  • Hvordan forstå ulike kundetyper og situasjoner?

 

Leksjon 2 Relasjoner
Tid: 20-30 min. 

Etter avsluttet modul har du lært om de viktigste faktorene bak relasjoner:

  • Hva er relasjonskompetanse?
  • Hvorfor er relasjoner viktig både på kort og lang sikt?
  • Hvilke egenskaper bidrar til å skape gode relasjoner?
  • Hvordan kan du bli bedre på å skape gode relasjoner?
  • Hvordan du kan skape tillit hos kunden?

 
Leksjon 3 Kommunikasjon
Tid: 20-30 min.

Etter avsluttet modul har du lært om de viktigste faktorene bak kommunikasjon:

  • Hva handler kommunikasjon om?
  • Hvorfor misforstår vi hverandre?
  • Hvilke egenskaper skal du bruke for å oppnå en god dialog?
  • Hvordan kommunisere med «utfordrende» kunder?
Kursholdere

Kursholdere

  • Person
    Trine Rode Kristiansen

    Trine Rode Kristiansen brenner for profesjonell kundebehandling. Hun viser at det ikke finnes noen motsetninger mellom ypperlig kundeservice og økt salg – tvert imot. Hun har arbeidet innen salg og service fra hun var meget ung og har gjort seg mange erfaringer opp... Les mer

´
Ofte stilte spørsmål
note

Siri Husby

Prosjektleder

Har du spørsmål?

Kontakt prosjektleder: E-post siri.husby@confex.no eller telefon 938 66 666

Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.