• Forhåndsinnspilt

Serviceskolen - online

Lær om de viktigste faktorene innen service og kundebehandling, som gjør at du lykkes bedre i møte med andre mennesker internt og eksternt

Dette er et forhåndsinnspilt online kurs. Du har full tilgang til kurset de første 12 månedene fra registreringen er gjort.

Bilde
  • 1 jan. - 31 des.
Beskrivelse

Grunnleggende kurs i service og kundebehandling

Med dette kurset får du innsikt og kunnskap om hva som skal til for å lykkes i møte med andre mennesker, enten du skal oppnå et bra møte, selge, informere, behandle mennesker fysisk eller behandle en klagesak. Menneskekunnskap vil bli et av de største suksesskriteriene fremover, siden kompetanse alene ikke sikrer gode resultater.

Kurset handler om å lære seg å håndtere mennesker på en god måte, hovedsakelig gjennom service, kommunikasjon og relasjonskompetanse. Etter avsluttet kurs har du lært om de viktigste faktorene innen service og kundebehandling, som gjør at du lykkes bedre i møte med andre internt og eksternt. 

Kurset fokuserer på hvordan du kan møte ulike forventninger gjennom mer bevisst kommunikasjon og atferd, og hvordan du kan skape tillit og bygge gode relasjoner til andre. Bli tryggere i å håndtere alle typer kunder, inkludert utfordrende situasjoner, og samtidig ta vare på deg selv. Det handler om å ha en bra dag på jobb, selv når man møter utfordringer.
 
Du har kanskje både fagkunnskap, produkt- og bransjekunnskap - men hvor mye kan du om mennesker?

Hvorfor trigges vi i møte med andre mennesker, internt og eksternt? Og hvorfor når ikke budskapet ditt frem slik det var ment? Dette er daglige problemstillinger for de fleste, uavhengig av hva du jobber med.
 
Lær deg forstå deg selv og andre mennesker bedre og hvilke egenskaper du må bruke for å skape tillit, bygge gode relasjoner og til slutt oppnå gode resultater gjennom andre.
 
Hva har service, kommunikasjon og relasjonskompetanse til felles?

De fleste er gjerne involvert i service gjennom sitt arbeid, internt eller eksternt. Med dette følger det ulike forventninger til, hvordan det ytes og til hvilken tid. Hvordan hver og en håndterer service er ofte tilfeldig, noe som gjør det vanskeligere å lykkes om du ikke innfrir forventningene på det menneskelige planet.
 
Vit hvordan du kan møte ulike forventninger på en god måte, hvordan du kan kommunisere målrettet og hvordan du kan bygge gode relasjoner både på kort og lang sikt.
 
Hvordan håndtere utfordrende mennesker og situasjoner, og samtidig ta vare på deg selv?
Vanskelige eller utfordrende mennesker har som regel en grunn for å være det. Likevel trigges vi av dette, og det går ut over egen trivsel og hvordan vi presterer på jobb. Vi gir deg enkle, funksjonelle verktøy for å møte disse situasjonene og likevel ta vare på deg selv. Det handler om å ha det bra på jobb og få mer fornøyde kunder!

 
Målgruppe
For deg som jobber med kunder i en eller annen form, internt eller eksternt, innen service, salg, kundebehandling, saksbehandling, informasjon, rådgivning eller klagehåndtering. 
 
Forkunnskaper
Dette er et grunnleggende kurs, så ingen forkunnskaper er nødvendig. Om du har jobbet innen service, salg, kundebehandling eller menneskebehandling fra før så er det en fordel og du vil fortsatt kunne lære mer om hvordan det menneskelige henger sammen med kommunikasjon og atferd, for å skape de beste møtene.

 
Neste steg for deg?

Læringsutbytte

  • Om mennesker og hva som påvirker oss i møte med andre
  • Å forstå ulike forventninger til service, og hvordan innfri disse
  • Hvordan bygge kunderelasjoner som skaper tillit på kort og lang sikt
  • Hvordan gjennomføre kundemøter som gir resultater
  • Hvordan kommunisere med vanskelige personer
  • Hvordan håndtere klager på en lønnsom måte
  • Hvordan skape kundeopplevelser og ikke bare yte god service
     

Slik fungerer det

  • Forhåndsinnspilt onlinekurs
  • Full tilgang for deg i minst 12 måneder*
  • Kan gjennomføres på mobil, nettbrett og PC/Mac
  • Kurset er delt inn i syv leksjoner
  • Hver leksjon er igjen delt opp i ulike moduler
  • Hver kursmodul inneholder læringsmål, video, støttetekst, spørsmål og avslutningsvis en boosterquiz 
  • Leksjonene varer fra 10 til 30 minutter
  • Video er hovedbærer av læring
  • Kurset forventes å ta to til tre timer
  • Du får kursbevis etter avsluttet kurs

 

* Abonnement

Dette kurset er abonnementsbasert, og de første 12 månedene er forhåndsbetalte. Deretter kan du beholde kurset som et oppslagsverk med årlig fornyelse. Les mer i Salgsvilkår og FAQ.
 
Dette kurset leveres av Kundeserviceskolen i samarbeid med Confex

Program

Program

Introduksjon til kurset
Tid: 10 min.
  
Leksjon 1 Service
Tid: 15-20 min.

Etter avsluttet modul har du lært om de viktigste faktorene bak service:

  • Hva handler service om?
  • Hvordan møte ulike forventninger til service? 
  • Hvordan kan vi yte god service?
  • Hva er konsekvensen av dårlig service?
  • Hvorfor er det viktig med service fra kollega til kollega internt i bedriften?

 

Leksjon 2 kunder/mennesker
Tid: 20-30 min.

Etter avsluttet modul har du lært om de viktigste faktorene bak kunder/mennesker:

  • Hvilke felles forventninger har vi som kunder i ulike bransjer?
  • Hvordan møte andre menneskers forventninger for å skape et godt møte?
  • Hva gjør at noen kunder oppleves som utfordrende?
  • Hvordan forstå ulike kundetyper og kundesituasjoner? 

 

Leksjon 3 Relasjoner
Tid: 20-30 min.

Etter avsluttet modul har du lært om de viktigste faktorene bak relasjoner:

  • Hva er relasjonskompetanse?
  • Hvorfor er relasjoner viktig både på kort og lang sikt?
  • Hvilke egenskaper bidrar til å skape gode relasjoner?
  • Hvordan kan du bli bedre på å skape gode relasjoner?
  • Hvordan skape tillit hos kunden?

 

Leksjon 4 kundemøtet
Tid: 15-20 min.

Etter avsluttet modul har du lært om de viktigste faktorene bak kundemøtet:

  • Hvordan forberede deg til et kundemøte?
  • Hva skjer i de ulike fasene i et kundemøte?
  • Hvordan gjennomføre et godt kundemøte?
  • Hva betyr din personlighet og ytre rammer i et kundemøte?
  • Hvordan møter du kunden best i ulike kanaler?'

 

Leksjon 5 Kommunikasjon
Tid: 20-30 min.

Etter avsluttet modul har du lært om de viktigste faktorene bak kommunikasjon:

  • Hva kommunikasjon handler om
  • Hvorfor misforstår vi hverandre?
  • Hvilke egenskaper skal du bruke for å oppnå en god dialog?
  • Hvordan kommunisere med «utfordrende» kunder?

 

Leksjon 6 klagehåndtering
Tid: 15-20 min.

Etter avsluttet modul har du lært om de viktigste faktorene bak klagehåndtering:

  • Hvordan utføre god og lønnsom klagebehandling?
  • Hvordan kan man snu kunden fra en negativ til positiv?
  • Hva betyr det å være profesjonell?
  • Hvordan håndtere sinte kunder og samtidig ta vare på deg selv?

 

Leksjon 7 kundeopplevelse
Tid: 15-20 min.

Etter avsluttet modul har du lært om de viktigste faktorene bak en kundeopplevelse:

  • Hva er forskjell på god service og en god kundeopplevelse?
  • Hvem er ansvarlig for å gi kunden gode kundeopplevelser?
  • Hva kan kundebehandler og bedrift gjøre for å skape kundeopplevelser?

Slik går det til

  • Forhåndsinnspilt onlinekurs med full tilgang for deg i minst 12 måneder*
  • Kan gjennomføres på mobil, nettbrett og PC/Mac
  • Antall leksjoner: 7
  • Tid: 2-3 timer

 
Foredragsholdere - Trine Rode Kristiansen
Jeg håper du vil se at menneskebehandling fremfor kundebehandling vil være lønnsomt for deg, bedriften og kunden. Selv har jeg 40 års erfaring fra ulike bransjer og stillinger innen salg og kundebehandling. Etter 20 år som pårørende har jeg også lært at menneskebehandling er viktigere enn kompetanse for å lykkes i møte med andre!

Les mer om Trine her>>


Programmet vil ikke alltid bli fulgt 100% kronologisk, men kan bli tilpasset noe gjennom dialog mellom deltakere og kursleder.
Kursholdere

Kursholdere

  • Person
    Trine Rode Kristiansen

    Trine Rode Kristiansen brenner for profesjonell kundebehandling. Hun viser at det ikke finnes noen motsetninger mellom ypperlig kundeservice og økt salg – tvert imot. Hun har arbeidet innen salg og service fra hun var meget ung og har gjort seg mange erfaringer opp... Les mer

´
Ofte stilte spørsmål
note

Malin Pilblad

Prosjektleder

Har du spørsmål?

Kontakt prosjektleder: E-post eller telefon 902 23 421

Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.