ITIL® Foundation - grunnkurs med sertifisering

Tala & engagera

Kurset arrangeres i samarbeid med Sopra Steria Akademiet, Norges ledende fagmiljø innen ITIL og landets ledende leverandør av ITIL-kurs.

Bilde line background Layer 1
Om kurset:

Dokumenter dine ferdigheter med en internasjonal sertifisering

ITIL® er et rammeverk for beste praksis innen IT-serviceledelse. ITIL® har eksistert siden 1980 tallet og er oppdatert og utviklet underveis. Dette kurset er siste versjon, versjon 5.

Med ITIL® Foundation, grunnkurset innen ITIL®, får du en oversikt over de sentrale definisjonene som ITIL® bruker og en oversikt over hvilke prosesser og funksjoner defineres innen ITIL®-rammeverket. Kurset gir deg en god forståelse av hvordan økt fokus på bedriftens mål og samspillet innen IT-avdelingen kan gi en betydelig merverdi for bedriften.

SERTIFISERING: ITIL® Foundation gir 2 credits på veien mot ITIL® Expert. Ved bestått eksamen blir du ITIL® Foundation-sertifisert.

Målgruppe

Ledere og medarbeidere som er engasjert i tjenesteleveranser. Dette omfatter både strategi, planlegging, implementering og løpende tjenesteleveranser. Kurset passer for både organisasjoner som leverer f. eks IT-, Eiendoms-, Personal- og Økonomitjenester til både interne og eksterne kundegrupper.

Praktisk informasjon:

  • Kurset varer i 3 dager og du får lære av erfarne norske instruktører
  • Kursavgiften inkluderer kursdokumentasjon og sertifisering
  • Dette er et klasseromskurs og inkludert omfattende kursdokumentasjon som kurskompendium, ITIL Pocket Guide og norsk-engelsk ordliste
  • Kursmateriell og eksamen er på engelsk. Se en mer detaljert oversikt over pensum
  • Eksamen varer i 75 minutter. Eksamen på slutten av siste kursdag om ikke annet er avtalt
  • Det bør beregnes 6 timer til selvstudium

OBS! Bestått ITIL® Foundation-kurs er en forutsetning for å kunne gå videre til neste nivå i ITIL® opplæringen.

Mer kontroll, høyere kvalitet og mer profesjonell IT drift med ITIL®:

  • Få de beste løsningene for optimal IT-ledelse i din virksomhet
  • Med bruk av ITIL® får du bedre kontroll på ressursbruk og kvalitet
  • Slik gjør du ITIL® til ditt viktigste konkurransefortrinn
  • Få grunnleggende forståelse for livssyklus modellen beskrevet i rammeverket til ITIL®

Svært interessant kurs. Et kurs som enhver leder av en IT-avdeling bør få med seg!

Helge Barring, IT-sjef, Nedre Eiker kommune
Goodie

Hvilket ITIL®-kurs er riktig for deg?

Confex tilbyr ITIL®-kurs og -sertifisering på alle nivåer. ITIL®-rammeverket har en modulbasert tilnærming og består av 11 kurs som fokuserer på ITIL® Beste Praksis, med ulik grad av dybde og detalj.

Les mer om ITIL® og hvilket kurs som er riktig for deg!

Program

Program

Vi jobber med å ferdigstille et spennende kursprogram. Fyll ut e-postadressen din nedenfor, så oppdaterer vi deg når programmet er klart.
Kursholdere

Kursholdere

  • Person
    Sopra Steria Kommisjon

    Kurset arrangeres i samarbeid med Sopra Steria Akademiet, Norges ledende fagmiljø innen ITIL og landets ledende leverandør av ITIL-kurs. Les mer

´
Kurssted

Kurssted

Oslo sentrum

  • 13 - 15 nov.
  • 4 - 6 des.
  • 25 - 27 feb.
  • Vis flere datoer

I samarbeid med Sopra Steria finner vi lokaler som er mest egnet for det enkelte kurs. Det kan være kurset blir avholdt på Sopra Steria sine egne lokaler eller andre nærliggende konferansesentre i Oslo sentrum, dette avhenger av antall deltakere. Informasjon om endelig kurslokalet sendes deltakere i god tid før kursstart.

Adresse

(Vis i Google Maps)

Badge

Er dere tre eller flere?

Vi hjelper deg gjerne med et tilpasset tilbud.
Kontakt oss på 

Badge

Bedriftsintern opplæring

Vi kommer gjerne til deg og holder kurs.
Kontakt oss på 

Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

  • Når er siste frist for påmelding?

    Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

  • Når kommer fakturaen?

    Elektronisk faktura kommer 5 dager etter bestilling. Har du valgt postfaktura kommer denne ca en uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er 10 dager.

  • Hva er inkludert i prisen?

    Deltageravgiften inkluderer servering i pauser og lunsj. På enkelte kurs får du også dokumentasjon og deltagerbevis.

  • Jeg har spesielle behov

    De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på 
    E-post: kunde@confex.no
    Telefon: +47 938 66 666

note

Jannicke Lillelien

Prosjektleder

Har du spørsmål?

Kontakt prosjektleder: E-post jannicke.lillelien@confex.no eller telefon 938 66 666

Goodie

Hvordan leder du systemutviklingsløp?

Lær deg hvordan du metodisk og strukturert, leder test og kvalitet, i systemutviklingsløp.

Meld deg på kurset her

Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.