ITIL® Foundation virtuelt klasserom

ITIL® Foundation er grunnkurset innen ITIL®, og gir kunnskap om beste praksis innen IT-serviceledelse. Bestått eksamen gir ITIL® Foundation-sertifisering.

Tala & engagera

Kurset arrangeres i samarbeid med Sopra Steria Akademiet, Norges ledende fagmiljø innen ITIL og landets ledende leverandør av ITIL-kurs.

Bilde
Beskrivelse

Dokumenter dine ferdigheter med en internasjonal sertifisering før sommeren!

Dette kurset gjennomføres i virtuelle klasserom, med instruktør.

ITIL® er et rammeverk for beste praksis innen IT-serviceledelse, og er verdens mest brukte IT Service Management- rammeverk. ITIL® har eksistert siden 1980-tallet og er oppdatert og utviklet underveis. Dette kurset er siste versjon, versjon 4.

Med ITIL® Foundation, grunnkurset innen ITIL®, får du en oversikt over de sentrale definisjonene som ITIL® bruker, og en oversikt over hvilke prosesser og funksjoner defineres innen ITIL®-rammeverket. Kurset gir deg en god forståelse av hvordan økt fokus på bedriftens mål og samspillet innen IT-avdelingen kan gi en betydelig merverdi for bedriften.

SERTIFISERING: ITIL® 4 Foundation er det første steget mot ITIL® 4 Managing Professional og ITIL® 4 Strategic Leader.

Målgruppe:

Ledere og medarbeidere som er engasjert i tjenesteleveranser. Dette omfatter både strategi, planlegging, implementering og løpende tjenesteleveranser. Kurset passer for organisasjoner som leverer tjenester innen f. eks IT-, eiendom, personal og økonomi til både interne og eksterne kundegrupper.

Praktisk informasjon

Kurset gjennomføres via virtuelle klasserom. Det betyr at du logger deg på med egen PC, og møter instruktøren live. Han underviser deg som om dere er i et klasserom. Det er flere deltakere, og dere blir delt inn i grupper. Det blir videoer, oppgaveløsning og samarbeid underveis.

Det kan være krevende å holde konsentrasjonen lenge når man jobber digitalt, derfor er det bevisst lagt inn jevnlige pauser gjennom dagen, og god tid til lunsj. Timeplanen følges som til et vanlig kurs, med jevnlige pauser og tid til lunsj.

Mer kontroll, høyere kvalitet og mer profesjonell IT-drift med ITIL® 

  • Få de beste løsningene for optimal IT-ledelse i din virksomhet
  • Med bruk av ITIL® får du bedre kontroll på ressursbruk og kvalitet
  • Slik gjør du ITIL® til ditt viktigste konkurransefortrinn
  • Få grunnleggende forståelse for livssyklus modellen beskrevet i rammeverk

 

Informasjon om eksamen  

  • Kursleder snakker norsk, mens kursmateriell og eksamen er på engelsk. Se en mer detaljert oversikt over pensum
  • Kurset varer i 3 dager og du får lære av erfarne norske instruktører
  • Dette er et virtuelt klasseromskurs og inkluderer omfattende kursdokumentasjon som kurskompendium, ITIL® Pocket Guide og norsk-engelsk ordliste
  • Du får tilgang til en hjemmeeksamensløsning, der du avtaler eksamenstid med eksamenssenteret og gjennomfører eksamen på egen PC med kamera og mikrofon
  • Eksamen varer i 75 minutter (60 min + 20 % ekstra tid ved fremmedspråk).  Det er også mulig å få 20 % ekstra tid dersom man har lesevansker eller annet som gjør det mer tidkrevende å komme gjennom eksamen.
  • Det er 40 spørsmål, man må ha 26 rett (65 %) for å bestå. Eksamen gjøres online, etter avtale med PeopleCert, som står for gjennomføringen.
  • Det bør beregnes 6 timer til selvstudium
  • OBS! Bestått ITIL® Foundation-kurs er en forutsetning for å kunne gå videre til neste nivå i ITIL® opplæringen.
Goodie

Hvilket ITIL®-kurs er riktig for deg?

Confex tilbyr ITIL®-kurs og -sertifisering på alle nivåer. ITIL®-rammeverket har en modulbasert tilnærming og består av 11 kurs som fokuserer på ITIL® Beste Praksis, med ulik grad av dybde og detalj.

Les mer om ITIL® og hvilket kurs som er riktig for deg!

Program

Program

Detaljer for innlogging blir tilsendt i god tid før kurset.

Varighet: 3 dager, kl 09.00 til ca kl 16.00

08.45 – Gjør deg klar til å delta på kurset i det virtuelle klasserommet.

09.00 - Kursdagen starter, kursleder ønsker velkommen, og informerer om gjennomføringen, innhold, tider for pauser, lunsj, avslutning og eksamen.

16.00 – Avslutning av kursdagene

Det blir lagt inn jevnlige pauser gjennom dagen, og programmet blir gjennomført med eksamensforberedende aktiviteter.

Etter gjennomført kurs får du tilgang til en hjemmeeksamensløsning, der du avtaler eksamenstid med eksamenssenteret og gjennomfører eksamen på egen PC med kamera og mikrofon.

Introduction

Denne delen går gjennom den grunnleggende introduksjonen til selve kurset og rammeverket

Key concepts of service management

En gjennomgang av sentrale nøkkelbegreper og -konsepter som danner grunnlaget for dypere forståelse

The ITIL guiding principles

7 prinsipper som beskriver tankesettet og holdningene som må ligge til grunn for å lykkes med ITSM

The four dimensions of service management

En strukturert oversikt over aspektene man må ta hensyn til når man designer og leverer verdiskapende tjenester

The ITIL service value system

Oversikten over strukturen og oppbygningen av rammeverket

The service value chain

De konkrete stegene man tar i en verdistrøm

ITIL practices

Utvalgte rutiner og praksiser for å håndtere de vanligste situasjonene hos en IT-tjenesteleverandør


Programmet vil ikke alltid bli fulgt 100% kronologisk, men kan bli tilpasset noe gjennom dialog mellom deltakere og kursleder.
Badge

Confex er ISO 9001-sertifisert

Du som deltaker får kursbevis fra en ISO 9001-sertifisert bedrift.
Les mer om sertifisering her.

Badge

100% fornøydgaranti

Om du ikke er helt fornøyd etter avsluttet kurs, kan du gå kurset igjen eller delta på et av våre andre populære kurs

Åpen klasseromskurs

Åpen klasseromskurs

Dette kurset gjennomføres også som åpent klasseromskurs

Vi tilbyr dette kurset også som et åpent klasseromskurs, så du får anledning til å møte kursleder og diskutere med andre deltakere direkte. Her vil det være flere deltakere, og dere blir delt inn i grupper. Det blir undervisning, oppgaveløsning og samarbeid underveis.

Det er lagt inn jevnlige pauser gjennom dagen, og god tid til lunsj. Timeplanen følges som til et virtuelt kurs.

Les mer og meld deg på et åpent klasseromskurs her

Badge

Er dere tre eller flere?

Vi hjelper deg gjerne med et tilpasset tilbud.
Kontakt oss på 

Badge

Bedriftsintern opplæring

Vi kommer gjerne til deg og holder kurs.
Kontakt oss på 

Ofte stilte spørsmål
note

Corinne Hilde Fjellås

Prosjektleder

Har du spørsmål?

Kontakt prosjektleder: E-post chf@confex.no eller telefon 92 84 53 13

Goodie

Hvordan leder du systemutviklingsløp?

Lær deg hvordan du metodisk og strukturert, leder test og kvalitet, i systemutviklingsløp.

Les mer og meld deg på kurset her

Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.