UX thinking; slik lager du nettsider med brukeropplevelse i fokus

Lær deg smarte, samarbeidsrettede og effektive metoder for å bygge brukerorienterte nettsider

Tala & engagera

Bli tryggere, tydeligere og mer effektiv med tiltenkte kundereiser!

Bilde
Om kurset:

Om kurset:

Løsningsorienterte og brukervennlige nettsider er nøkkelen til suksess!

Lær deg smarte, samarbeidsrettede og effektive metoder for å bygge brukerorienterte nettsider!

Lær hvordan du bryter ned en eksisterende interaktiv løsning, og bygger hypoteser for testing. På kurset bruker vi en Teston-undersøkelse* for å teste hypotesene dag 1, på dag 2 analyseres svarene. 

En god brukeropplevelse ligger ikke bare i design. Grunnlaget legges i definering av tydelige mål og målgrupper, og oppfølging på alle kommunikasjonsflater. 

Bli tryggere, tydeligere og mer effektiv i kundereisene. Meld deg på kurset i dag!

Målgruppe
Produkteier, prosjektleder, start-ups.

* Teston er en plattform for digital brukertesting på nett. Du kan ta gode avgjørelser ved å vite nøyaktig hvordan brukerne i bestemte målgrupper opplever et produkt eller en tjeneste. Testene omfatter interaksjoner mellom produkt og tjeneste: Skjermberøring, klikk, til og med ansikt og stemme.

Læringsutbytte

  • Innsiktsmetodikk
  • Intervjufasen
  • Tilrettelegging av brukertester
  • Analyse av brukertester
  • UX thinking

Fordeler med kurset

  • Øk din kompetanse om brukeropplevelser
  • Effektiviser fremtidige kundereiser
  • Bli tryggere i intervjufasen
  • Få verktøy for brukerundersøkelser
  • Utvid nettverket 
Program

Program

Dag 1

08:30 Registrering, morgenkaffe og mingle

09:00 Dagen starter

11:30 - 12:30 Lunsj.

Første kursdag gir deg en grunnleggende innføring i brukeropplevelse.

Grunnprinsippene for å tenke brukeropplevelse vil gås gjennom. Vi vil se nærmere på brukergrensesnittet og metoder for UX i digitale sammenhenger. Du lærer hvordan du bryter ned eksisterende interaktive løsninger, og se på hvordan man bygger hypoteser for testing. Vi vil sette opp en Teston*-undersøkelse med spørsmål for å teste våre hypoteser. På dag 2 vil vi analysere svarene.
Du lærer blant annet hvordan du:

  • Hvordan å tenke bruker først
  • Hvordan å finne ut av hva som fungerer og ikke fungerer
  • Hvordan å sette opp en Teston-analyse*

* Teston er en plattform for digital brukertesting på nett. Man tar informerte avgjørelser ved å vite nøyaktig hvordan brukerne i bestemte målgrupper opplever ett produkt eller en tjeneste. Brukertesterne tar opp interaksjoner med et produkt og tjeneste: skjermberøringer, klikk, til og med ansikt og stemme som man enkelt kan se over video på nett.

15:30 Kursdagen avsluttes.

Dag 2

08:45 Oppmøte, morgenkaffe og mingle

09:00 Dagen starter

Dag 2 går vi gjennom og analyserer Teston-videoer og bygge opp wireframes som et alternativ til løsningen vi har studert.
Du får en praktisk innføring i bruk av analyse, metoder for å bygge opp «wireframes» av hvordan løsningen burde ha vært lagt opp hvis den hadde vært bygd med brukeren i fokus.

Du lærer blant annet hvordan du:

  • Bruker metoder og analyse for å bygge interaktive løsninger
  • Bygger brukerhistorier
  • Bygger wireframes
  • Bygger interaktive testbare wireframes

15:30 Kurset avsluttes.


Programmet vil ikke alltid bli fulgt 100% kronologisk, men kan bli tilpasset noe gjennom dialog mellom deltakere og kursleder.
Kursholdere

Kursholdere

    Vi jobber med å få Kursholdere på plass. Mer informasjon kommer.
´
Goodie

Last ned vår gratis eBok: Business Communication

Last ned boken her:

Kurssted

Kurssted

Thon Conference Vika Atrium

  • 9 - 10 jun.

Thon Hotel Vika Atrium ligger sentralt ved Aker Brygge i Oslo sentrum. Det er kort vei fra hotellet til blant annet Karl Johans gate og Nationaltheatret. I tillegg til flotte gjesterom har hotellet 16 kurs- og konferanserom i hyggelige omgivelser.

Adresse

Munkedamsveien 45 0168 Oslo (Vis i Google Maps)

Telefon: 22 83 33 00

E-post: vika.kurs@thonhotels.no

Nettsted: Klikk her

Badge

Er dere tre eller flere?

Vi hjelper deg gjerne med et tilpasset tilbud.
Kontakt oss på 

Badge

Bedriftsintern opplæring

Vi kommer gjerne til deg og holder kurs.
Kontakt oss på 

Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

  • Når er siste frist for påmelding?

    Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

  • Hva er inkludert i prisen?

    Deltageravgiften inkluderer servering i pauser og lunsj. På enkelte kurs får du også dokumentasjon og deltagerbevis.

  • Når kommer fakturaen?

    Elektronisk faktura kommer senest fem dager etter bestilling. Ved manglende informasjon om elektronisk faktura, sendes postfaktura én uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er ti dager.
     
    Les mer om våre salgsvilkår her

  • Jeg har spesielle behov

    De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på:
    E-post: kunde@confex.no
    Telefon: +47 938 66 666

note

Håkon Olsvik Fjukstad

Prosjektleder

Har du spørsmål?

Kontakt prosjektleder: E-post hof@confex.no eller telefon 938 66 666

Goodie

Hvordan er bedriftskulturen hos dere?

Lær deg KulturKoden.

- Rammeverket som skaper en virksomhetskultur hvor strategi settes til livs, og strekker både individ og virksomhet mot meningsfulle mål og ambisjoner.

Les mer og meld deg på kurset her:

Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.