Herske- og argumentasjonsteknikker

Håndter hersketeknikker gjennom en sterk retorisk fremtoning. Slå tilbake elegant og profesjonelt.

Lær deg å identifisere og håndtere hersketeknikker når de oppstår - der og da. ONLINE 16. desember (FULLT) og 17. desember (noen ledige plasser).

Bilde
Covid-19: DU KAN TRYGT BOOKE DIN KURSPLASS

Covid-19: DU KAN TRYGT BOOKE DIN KURSPLASS

Confex følger myndighetenes retningslinjer for Covid-19 og tar samfunnsansvar.
På bakgrunn av myndighetenes beslutning om skjerpede smitterverntiltak, har vi besluttet å tilby digitale alternativer for alle kurs der det er mulig. «Vi innstiller ikke, vi omstiller oss» (der vi kan).

Les mer om hvordan vi jobber for å sikre at du får en trygg kursopplevelse her

Beskrivelse

God kommunikasjon på jobben

Lær deg å identifisere og håndtere hersketeknikker når de oppstår, og kanskje bli oppmerksom på om du ubevisst
benytter noen av teknikkene selv.

Du lærer hvordan du takler hersketeknikker, legger opp en strategi for nå frem retorisk, og styrker arbeidsmiljøet med god kommunikasjon.

Dette grunnleggende kurset lærer deg bekreftelsesteknikken, et av verktøyene for god kommunikasjon. I miljøer med god kommunikasjone minsker muligheten for at hersketeknikker slår rot, og på kurset lærer du hvordan du jobber frem mot nettopp dette. 

Kurset tar utgangspunkt i faktiske hendelser, og det er rom for å dele egne erfaringer. Det er lagt opp til diskusjoner rundt hva som skjedde, og om man kunne håndtert situasjonen på en annen måte. Deltakerne vil løse oppgaver i mindre grupper under dagen, og få muligheten til erfaringsutveksling. 

Du får konkrete tips og råd du kan bruke i det daglige – enten det blir med din leder, kollega, kunde eller partner.

Meld deg på kurset i dag!

Målgruppe
Personer i både privat og offentlig sektor, uavhengig av
bransje og nivå 

Læringsutbytte

  • Hvordan håndtere hersketeknikker
  • Hvordan forebygge hersketeknikker
  • Konkrete tips til bedre arbeidsmiljø
  • Grunnprinsippene for argumentasjonsteknikk
  • Fremstå troverdig og tydelig i din argumentasjon
  • Kunsten å overbevise

 

Fordeler med kurset

  • Retorisk trygghet og selvtillit
  • Gjenkjenne ulike hersketeknikker
  • Bedre rustet til å møte situasjoner
  • Møte andre med tilsvarende utfordringer
  • Inspirasjon til videre arbeid
  • Utvidet nettverk

Dette var et knallbra kurs. God stemning fra hvordan jeg ble mottatt FØR kursstart. Feel good opplevelsen stod seg hele dagen.

Randi Mathiesen, Seniorrådgiver i Husbanken

Det faglige innholdet var spennende og kursleder var særdeles god og engasjerende. Gruppen som var samlet var veldig åpen og inkluderende og gruppearbeidet fungerte meget godt. Kursleder var oppmerksom og flink. Valg av sted var også meget godt, fine omgivelser, god oppfølging fra møtevertene, lett å komme seg til og fra stedet. Alt i alt, toppscore på innhold, sted og gjennomføring.

Deltaker høsten 2020
Program

Program

08:30 - For fysisk kurs: Registrering, ta deg tid til en morgenkaffe 

08:45 - For onlinekurs: Gjør deg klar, ta deg en morgenkaffe og logg deg på

09:00 - Kursstart

Retorikkens grunnprinsipper
  • De viktigste prinsipper for retorikk og argumentasjon
  • Retoriske hjelpemidler, slik anvender du dem
  • Bygg argumentasjonsmodellen utifra din egen situasjon
 
Kroppsspråk, stemmebruk og holdning - dette må du vite
  • Hvilke signaler sender du med kroppsspråket ditt?
  • Slik utstråler du engasjement, energi og entusiasme
 
De fem hersketeknikker
  • Hva kjennetegner hersketeknikker
  • Slik svarer du og forebygger hersketeknikker
  • Gruppediskusjoner - hvilke hersketeknikker har du opplevd?

 
 

Slik takler du vanskelige personer og situasjoner
  • Øk din personlige styrke i møte med vanskelige personer og situasjoner
  • Mot strategier og bekreftelsesteknikker
  • Slik håndterer du frustrasjon, rivalisering og misnøye på jobben
 
Gruppediskusjoner
  • Diskusjon i mindre grupper
  • Konkret handlingsplan - hva kan du gjøre med kunnskapen om hersketeknikker
  • Slik bidrar du til et sunt arbeidsmiljø på jobben

 

Det blir lagt inn regelmessige pauser, og det blir satt av god tid til lunsj midt på dagen.
 
15.30 Kurs avsluttes


Programmet vil ikke alltid bli fulgt 100% kronologisk, men kan bli tilpasset noe gjennom dialog mellom deltakere og kursleder.
Badge

Confex er ISO 9001-sertifisert

Du som deltaker får kursbevis fra en ISO 9001-sertifisert bedrift.
Les mer om sertifisering her.

Badge

100% fornøydgaranti

Om du ikke er helt fornøyd etter avsluttet kurs, kan du gå kurset igjen eller delta på et av våre andre populære kurs

Kursholdere

Kursholdere

  • Person
    Petter Bakken

    Petter Bakken er en anerkjent og mye brukt kursholder. Bakken har lang og variert erfaring fra salg, markedsføring og ledelse, og har de 14 siste årene veiledet store og komplekse organisasjoner gjennom endringer og omstillingsprosesser, både i Norge og rundt om i... Les mer

´
Goodie

Lyst på mer lesestoff?

Vi har et helt bibliotek med e-bøker for deg, visste du det? Bøker klare til gratis nedlastning - i dag!

Ta meg til biblioteket

Kurssted

Kurssted

Kurset gjennomføres digitalt

  • 17 des.

Adresse

(Vis i Google Maps)

Badge

Er dere tre eller flere?

Vi hjelper deg gjerne med et tilpasset tilbud.
Kontakt oss på 

Badge

Bedriftsintern opplæring

Vi kommer gjerne til deg og holder kurs.
Kontakt oss på 

Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

  • Når er siste frist for påmelding?

    Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

  • Hva er inkludert i prisen?

    Deltageravgiften inkluderer servering i pauser og lunsj. På enkelte kurs får du også dokumentasjon og deltagerbevis.

  • Når kommer fakturaen?

    Elektronisk faktura kommer senest fem dager etter bestilling. Ved manglende informasjon om elektronisk faktura, sendes postfaktura én uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er ti dager.
     
    Les mer om våre salgsvilkår her

  • Jeg har spesielle behov

    De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på:
    E-post: kunde@confex.no
    Telefon: +47 938 66 666

note

Corinne Hilde Fjellås

Prosjektleder

Har du spørsmål?

Kontakt prosjektleder: E-post chf@confex.no eller telefon 92 84 53 13

Goodie

Tydeliggjør ditt arbeid og måloppnåelse

Bli trygg på Google Data Studio og enkelt ta ut de rapporter og data som er relevant for deg og de du rapporterer til.

Les mer om kurset her! 

Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.