Forhandlingsteknikk - effektive metoder som virker

Bli en god forhandler, og sikre virksomheten de beste avtalene med vårt populære kurs og workshop i forhandlingsteknikk.

Tala & engagera

Kurset er under sertifisering gjennom DNV GL ST 0008-standard, hvilket garanterer deg som deltaker høyeste kvalitet og relevans i alle ledd. Dette er et dokumentert trygghetsstempel, både for deg og din arbeidsgiver.

Bilde line background Layer 1

Påmelding

2 - 3 des.

Forhandlingsteknikk - effektive metoder som virker

Trondheim på Konferansested sentralt i Trondheim annonseres senere

Om kurset:

Bli sertifisert i forhandlingsteknikk.

På dette praktiske kurset lærer du å bruke teorien som ligger til grunn for en suksessfull forhandling både internt og eksternt.

Kurset er bygget opp for å tilfredsstille det høyeste kursnivået innen forhandlingsteknikk.  Inspirasjon fra internasjonale forhandlere og eksperter danner grunnlaget for, og utgjør kjernen av, kurset.  

Forberedelser gir resultater!

For å sikre et høyt læringsnivå veksler undervisningen mellom teori og praktisk trening. Kurset baserer seg på interaksjon med deltakerne gjennom caser fra ulike forhandlingssituasjoner mellom leverandør og innkjøpere/kunder, gruppediskusjoner og tilbakemeldinger. Du får trene på reelle forhandlinger, både én til én, og i små grupper.

Bli en ekspert på forhandlinger! Sett av disse to dagene slik at du i fremtiden kan sikre deg og din virksomhet de beste avtalene. Du får profesjonell opplæring i forhandlingsteknikk og personlig tilbakemelding på din innsats underveis.

Målgruppe
Kurset egner seg for deg som er på innkjøps- eller selgersiden i virksomheten, enten du har mye eller lite erfaring i forhandlinger.

Det er begrenset antall plasser på kurset, så meld deg på i dag!

Læringmål:

  • Få økt trygghet i forhandlinger gjennom kunnskap om rollen
  • Lær de viktigste elementene i forhandlingen som gjør at du oppnår best mulig avtale 
  • Få oversikt over hva du skal forberede før en forhandling
  • Lær å identifisere forhandlingsvariabler – dine spillkort i forhandlingene

Kurset var utrolig bra lagt opp. Det var en optimal balanse mellom teori og praksis.

Ann-Kristin Eng Karlsen, Innkjøper, FMC Kongsberg Metering AS

Det beste kurset jeg har vært på. Jeg vil få god bruk for kunnskapen i min jobb og vil uten tvil anbefale det til andre.

Silje Rasmussen Berge, Seniorrådgiver, Statoil
Sertifisering

Sertifisering

Dokumentert kompetanse

Kompetanse handler til syvende og sist om troverdighet. Om at den kan dokumenteres på en nøytral og etterrettelig måte av en ekstern og objektiv kontrollmyndighet, uten verken faglige eller økonomiske knytninger til kursleverandøren. Derfor er et kursbevis fra Confex mer verdifullt for både arbeidsgivere og arbeidstakere, enn de egenkomponerte sertifikatene du får andre steder. Vår ISO-sertifisering som selskap og at våre kurs utvikles i henhold til undervisningsstandarden DNVGL-ST-0008, sikrer at du alltid får oppdatert og relevant kunnskap fra profesjonelle kursledere. Velger du et kurs fra Confex, velger du med andre ord en sertifisert og dokumentert leverandør som holder deg oppdatert, relevant og konkurransedyktig - i dag og i morgen.

 

Les mer om hva det innebærer at dette kurset er under sertifisering og hvordan eksamen gjennomføres >>

Badge

Confex er ISO 9001-sertifisert

Du som deltaker får kursbevis fra en ISO 9001-sertifisert bedrift.
Les mer om sertifisering her.

Badge

Under sertifisering

Dette kurset er under sertifisering gjennom DNV GL ST 0008-standard. Dette er et dokumentert trygghetsstempel, både for deg og din arbeidsgiver. For mer informasjon, se her.

Program

Program

Dag 1

08.30 - Registrering, morgenkaffe og te
09.00 - Kursstart dag 1

11.30 - 12.30 Lunsj

16.00 - Slutt

Rollen som forhandler

  • Hvordan ta rollen og stå frem som en forhandler
  • Dine egne styrker og utfordringer som forhandler
  • Personlige fallgruver i forhandlinger

Gjennomføring av gode forhandlinger

  • Når er det riktig å forhandle
  • Ulike strategier i forhandlinger
  • Det beste er vinn-vinn, men hva er nest best?
  • Forhandlingens fire faser

Gode forberedelser er halvveis til seier

  • Viktigste punkter i dine forberedelser - gjennomgang og sjekkliste
  • Forberedelser når du ikke skal gå alene; fordeling av roller og ansvar
  • Identifiser dine spillkort i forhandlingen - hva kan du gi og hva kan du få av motparten
  • Hva er din øvre og nedre grense og din BATNA (Best Alternative to Negotiated Agreement)

Begge dager med praktisk trening i forhandlinger

16:00 – Dag 1 avsluttes

Dag 2

08:45 - Oppmøte, morgenkaffe og te
09:00 – Kursstart dag 2

11.30 - 12.30 Lunsj

16.00 - Slutt 

Mennesker kjøper mennesker - sikre suksess i forhandlingen ved å forstå motparten og bruke enkel psykologi

  • Hvis du så det med motpartens øyne
  • Mennesker er forskjellig - hvordan lese motparten og trykke på de riktige knappene
  • Skap et klima av tillit og respekt for å få tak i nyttig informasjon, og skjønne hva som er viktig for motparten
  • Lær å gjenkjenne og ufarliggjøre hersketeknikker
  • Lær enkel, etisk psykologi som påvirker motpart i din favør

Gjennomføring av gode forhandlinger

  • Når skal du gå på banen med dine krav
  • Øk ditt spillerom i forhandlingene - hvordan du kan redusere avhengighet av pris og rabatter og spille inn andre variabler
  • Hvordan få tak i hva som er viktigst for motparten - om å stille gode spørsmål
  • Valg av taktikk i forhandlingen (forhandle flere ting på en gang og gi flere valg)
  • Hva gjør du når det låser seg i forhandlingen
  • Når skal du forlate forhandlingsbordet

Vanskelige situasjoner og håndtering av disse

  • Motparten stiller ultimatum
  • Bare én ting til så har vi en avtale
  • Beslutningsprosessen tar en uventet vending

Verktøy og tips for gjennomføring av gode forhandlinger

Begge dager med praktisk trening i forhandlinger

16:00 - Dag 2 avsluttes, takk for nå, og vel hjem!


Programmet vil ikke alltid bli fulgt 100% kronologisk, men kan bli tilpasset noe gjennom dialog mellom deltakere og kursleder.
Kursholdere

Kursholdere

  • Person
    Vivi-Ann Hilde

    Vivi-Ann Hilde er partner i konsulentselskapet Considium, som bistår ledere og organisasjoner med å nå resultater. Vivi-Ann er siviløkonom fra NHH og har ledererfaring fra merkevare- og konsulentbransjer. Hun har stor faglig tyngde, og er fast kursleder på flere av... Les mer

´
Goodie

Lær hvordan du kan forbedre kommunikasjonen din

Enkelte evner å kommunisere alt så lett og tydelig, lær deg knepene du også gjennom
boken "Advanced Communication Skills"

  
Last ned gratis e-bok her

Kurssted

Kurssted

Konferansested sentralt i Trondheim annonseres senere

  • 2 - 3 des.

Adresse

(Vis i Google Maps)

Badge

Kurs i forhandlingsteknikk - blanding av teori og praksis

Kurset i forhandlingsteknikk er lagt opp som en blanding av teori og praksis, og er en unik mulighet til å trene og bli coachet på reelle forhandlingssituasjoner. Det blir gitt fortløpende evalueringer underveis i kurset. Kurset er også en ypperlig anledning til å skaffe seg nettverk og utvide kontaktflaten mot andre med samme ansvar eller posisjon som deg. 

Badge

Hvem bør delta på et kurs i forhandlingsteknikk?

Kurset passer godt for deg som jobber med innkjøp, har ansvar for samarbeidsavtaler eller er topp- eller mellomleder med ansvar for avtaler i virksomheten. Det er et begrenset antall plasser på kurset, og erfaringsmessig blir plassene raskt fylt opp. Meld deg på i dag!

Badge

Er dere tre eller flere?

Vi hjelper deg gjerne med et tilpasset tilbud.
Kontakt oss på 

Badge

Bedriftsintern opplæring

Vi kommer gjerne til deg og holder kurs.
Kontakt oss på 

Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

  • Når er siste frist for påmelding?

    Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

  • Når kommer fakturaen?

    Elektronisk faktura kommer 5 dager etter bestilling. Har du valgt postfaktura kommer denne ca en uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er 10 dager.

  • Hva er inkludert i prisen?

    Deltageravgiften inkluderer servering i pauser og lunsj. På enkelte kurs får du også dokumentasjon og deltagerbevis.

  • Jeg har spesielle behov

    De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på 
    E-post: kunde@confex.no
    Telefon: +47 938 66 666

note

Corinne Hilde Fjellås

Prosjektleder

Har du spørsmål?

Kontakt prosjektleder: E-post chf@confex.no eller telefon 938 66 666

Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.