• Sertifisert kurs

Forhandlingsteknikk

Bli en god forhandler, og sikre virksomheten de beste avtalene med vårt populære kurs i forhandlingsteknikk.

Tala & engagera

Kurset er sertifisert gjennom DNV-ST-0008 - Certified Learning Programmes, hvilket garanterer deg som deltaker høyeste kvalitet og relevans i alle ledd. Dette er et dokumentert trygghetsstempel, både for deg og din arbeidsgiver.

Bilde
Du kan trygt velge det kursformatet som passer deg best

Du kan trygt velge det kursformatet som passer deg best

Siden mars 2020 har vi gjennomført over 500 digitale kurs, med fantastiske tilbakemeldinger. Det digitale formatet har kommet for å bli, men nå kan vi endelig også tilby klasseromskurs igjen.
Her kan du lese detaljert hvordan vi følger myndighetenes anbefalinger og om våre fleksible regler for ombooking.

Om kurset:

Sertifisert kurs i forhandlingsteknikk.

På dette praktiske kurset lærer du å bruke teorien som ligger til grunn for en suksessfull forhandling, både internt og eksternt.

Kurset er bygget opp for å tilfredsstille det høyeste kursnivået innen forhandlingsteknikk.  Inspirasjon fra internasjonale forhandlere og eksperter danner grunnlaget for, og utgjør kjernen av, kurset.  

Forberedelser gir resultater!

For å sikre et høyt læringsnivå veksler undervisningen mellom teori og praktisk trening. Kurset baserer seg på interaksjon med deltakerne gjennom caser fra ulike forhandlingssituasjoner mellom leverandør og innkjøpere/kunder, gruppediskusjoner og tilbakemeldinger. Du får trene på reelle forhandlinger, både én til én, og i små grupper.

Bli en ekspert på forhandlinger!

Sett av disse to dagene slik at du i fremtiden kan sikre deg og din virksomhet de beste avtalene. Du får profesjonell opplæring i forhandlingsteknikk, og personlig tilbakemelding på din innsats underveis.

Det er begrenset antall plasser på kurset, så meld deg på i dag!

 

Målgruppe
Kurset egner seg for deg som er på innkjøps- eller selgersiden i virksomheten, enten du har mye eller lite erfaring i forhandlinger.

 

Praktisk informasjon
Som deltaker av kurset får du en aktiv rolle gjennom gruppearbeid og rollespill. Under hele kurset vil det være praktiske oppgaver der du får trent på ulike forhandlingssituasjoner med andre deltakere

 

Neste steg for deg?

Kunnskapsmål:

  • Få økt trygghet i forhandlinger gjennom kunnskap om rollen
  • Lær de viktigste elementene i forhandlingen som gjør at du oppnår best mulig avtale 
  • Få oversikt over hva du skal forberede før en forhandling
  • Lær å identifisere forhandlingsvariabler – dine spillkort i forhandlingene

 

Til deg som velger å gjennomføre kurset digitalt

  • Samme innhold som åpent klasseromskurs – kun teknikken skiller
  • Undervisningen foregår live, enten via Zoom eller Teams
  • Samme fellesskap og erfaringsutveksling som i et klasserom, bare på en annen måte
  • Læringsplattformen vi bruker er sikker og enkel å koble seg opp på - hvor enn du er
  • Invitasjon med lenke til kurset får du fem dager før kursstart

 

Hvorfor skal jeg velge dette kurset?

  • Sertifisert kurs - et kvalitetsstempel for deg og din arbeidsgiver
  • Vi oppdaterer utdannelsen kontinuerlig basert på praktiske caser
  • Kursleder med solid kunnskap og lang erfaring som forhandler, leder og konsulent i ulike bransjer
  • Viktig innsikt i utfordringer innen forhandlinger, basert på erfaringsutveksling mellom deltakerne på kurset
  • Tidligere kursdeltakere gir kurset 5,9 av 6 mulige poeng i kursevalueringene

Kjempebra med rollespill og trening! God ledelse av kurset av en svært så sympatisk og trivelig og blid kursleder. Anbefales!

Geir Andre Pedersen, Spesialrådgiver, Sykehusinnkjøp HF

Kurset var utrolig bra lagt opp. Det var en optimal balanse mellom teori og praksis.

Ann-Kristin Eng Karlsen, Innkjøper, FMC Kongsberg Metering AS

Det beste kurset jeg har vært på. Jeg vil få god bruk for kunnskapen i min jobb og vil uten tvil anbefale det til andre.

Silje Rasmussen Berge, Seniorrådgiver, Equinor

Jeg syns kurset ble gjennomført på en god måte, med god styring og tydelighet. Vi fikk faktisk litt tid til diskusjon også. Godt gjort!

Ivar Asbjørn Lervåg, Energisjef, Statskog
Sertifisering

Sertifisering

Dokumentert kompetanse

Kompetanse handler til syvende og sist om troverdighet. Om at den kan dokumenteres på en nøytral og etterrettelig måte av en ekstern og objektiv kontrollmyndighet, uten verken faglige eller økonomiske knytninger til kursleverandøren. Derfor er et kursbevis fra Confex mer verdifullt for både arbeidsgivere og arbeidstakere, enn de egenkomponerte sertifikatene du får andre steder. Vår ISO-sertifisering som selskap og at våre kurs utvikles i henhold til undervisningsstandarden DNVGL-ST-0008 - Certified Learning Programmes, sikrer at du alltid får oppdatert og relevant kunnskap fra profesjonelle kursledere. Velger du et kurs fra Confex, velger du med andre ord en sertifisert og dokumentert leverandør som holder deg oppdatert, relevant og konkurransedyktig - i dag og i morgen.

 

Les mer om hva det innebærer at dette kurset er sertifisert, og hvordan eksamen gjennomføres >>

Badge

Confex er ISO 9001-sertifisert

Du som deltaker får kursbevis fra en ISO 9001-sertifisert bedrift.
Les mer om sertifisering her.

Badge

Sertifisert kurs

Kurset er sertifisert gjennom DNV-ST-0008 - Certified Learning Programmes, hvilket garanterer deg som deltaker høyeste kvalitet og relevans i alle ledd. Dette er et dokumentert trygghetsstempel, både for deg og din arbeidsgiver. For mer informasjon, se her.

Program

Program

Innehold

08.30 - Ved fysisk kurs: Registrering og morgenkaffe
08:45 - Ved digitalt kurs: Logg deg inn, og gjør deg klar til vi starter
09.00 - Kursstart 
16.00 - Kursslutt  
 
 
Rollen som forhandler

  • Hvordan ta rollen og stå frem som en forhandler
  • Dine egne styrker og utfordringer som forhandler
  • Personlige fallgruver i forhandlinger

 

Gjennomføring av gode forhandlinger

  • Når er det riktig å forhandle
  • Ulike strategier i forhandlinger
  • Det beste er vinn-vinn, men hva er nest best?
  • Forhandlingens fire faser

 

Gode forberedelser er halvveis til seier

  • Viktigste punkter i dine forberedelser - gjennomgang og sjekkliste
  • Forberedelser når du ikke skal gå alene; fordeling av roller og ansvar
  • Identifiser dine spillkort i forhandlingen - hva kan du gi og hva kan du få av motparten
  • Hva er din øvre og nedre grense og din BATNA (Best Alternative to Negotiated Agreement)

 

 

Innehold

08.30 - Ved fysisk kurs: Registrering og morgenkaffe
08:45 - Ved digitalt kurs: Logg deg inn, og gjør deg klar til vi starter
09.00 - Kursstart 
16.00 - Kursslutt  
 
 
Mennesker kjøper mennesker - sikre suksess i forhandlingen ved å forstå motparten og bruke enkel psykologi

  • Hvis du så det med motpartens øyne
  • Mennesker er forskjellig - hvordan lese motparten og trykke på de riktige knappene
  • Skap et klima av tillit og respekt for å få tak i nyttig informasjon, og skjønne hva som er viktig for motparten
  • Lær å gjenkjenne og ufarliggjøre hersketeknikker
  • Lær enkel, etisk psykologi som påvirker motpart i din favør

 

Gjennomføring av gode forhandlinger

  • Når skal du gå på banen med dine krav
  • Øk ditt spillerom i forhandlingene - hvordan du kan redusere avhengighet av pris og rabatter og spille inn andre variabler
  • Hvordan få tak i hva som er viktigst for motparten - om å stille gode spørsmål
  • Valg av taktikk i forhandlingen (forhandle flere ting på en gang og gi flere valg)
  • Hva gjør du når det låser seg i forhandlingen
  • Når skal du forlate forhandlingsbordet

 

Vanskelige situasjoner og håndtering av disse

  • Motparten stiller ultimatum
  • Bare én ting til så har vi en avtale
  • Beslutningsprosessen tar en uventet vending

 

 


Programmet vil ikke alltid bli fulgt 100% kronologisk, men kan bli tilpasset noe gjennom dialog mellom deltakere og kursleder.
Kursholdere

Kursholdere

  • Person
    Vivi-Ann Hilde

    Vivi-Ann Hilde er partner i konsulentselskapet Considium, som bistår ledere og organisasjoner med å nå resultater. Vivi-Ann er siviløkonom fra NHH og har ledererfaring fra merkevare- og konsulentbransjer. Hun har stor faglig tyngde, og er fast kursleder på flere av... Les mer

´
Badge

Er dere tre eller flere?

Vi hjelper deg gjerne med et tilpasset tilbud.
Kontakt oss på 

Badge

Bedriftsintern opplæring

Vi kommer gjerne til deg og holder kurs.
Kontakt oss på 

Kurssted

Kurssted

Kurset gjennomføres digitalt

  • 9 - 10 jun.

Adresse

(Vis i Google Maps)

Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

  • Når er siste frist for påmelding?

    Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

  • Hva er inkludert i prisen?

    Les mer om våre salgsvilkår her

  • Når kommer fakturaen?

    Elektronisk faktura kommer senest fem dager etter bestilling. Ved manglende informasjon om elektronisk faktura, sendes postfaktura én uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er ti dager.
     

  • Jeg har spesielle behov

    De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på:
    E-post: kunde@kursbekreftelse.no
    Telefon: +47 938 66 666

Kurs hos dere?

Kurs hos dere?

Standardopplegg eller bedriftstilpasset?
Vi finner den beste løsningen for dere!
 

Du kan skreddersy et helt eget program der du styrer innhold og omfang, eller ta utgangspunkt i det ordinære kurset. Uansett hva du velger, skal du være sikker på at du får kompetanseutvikling som utgjør en forskjell og skaper varige resultater. Når dere er en gruppe vil det bli kostnadseffektivt, dere får et redusert klimaavtrykk og reisevirksomhet, og skaper diskusjoner som er spesifikt rettet mot deres daglige utfordringer.

Alle våre bedriftstilpassede kurs utformes i samråd med dere som oppdragsgiver, og vi tar alltid utgangspunkt i deres behov. Med Norges største nettverk av kursholdere er vi en komplett leverandør av kompetanseutvikling og tilbyr et bredt spekter av både fagområder og utdanningsformer. 

Les om hva vi tilbyr deg her

Du er også hjertelig velkommen til å kontakte meg direkte, så forklarer jeg nærmere!

Torill Bergseth
Salgssjef

E-post:
Telefon: 982 04 053

Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.