Slik lykkes du med å vinne anbud i offentlig sektor

Bli tryggere, tydeligere og mer effektiv i offentlige anbudsprosesser

Tala & engagera

Oppdater deg på gjeldende regelverk og bli en vinner!

Bilde line background Layer 1

Påmelding: Mer info kommer

Skriv inn din epostadresse: så kontakter vi deg når tidspunkt for kurset er satt

Har du ytterligere spørsmål, kan du kontakte kundeservice på telfon 938 66 666.

Slik lykkes du med å vinne anbud i offentlig sektor

Pris kommer

Om kurset:

Vil du lære hvordan du kan vinne flere offentlige anbud?

Få en innføring i anskaffelsesregelverket og få rede på hvordan din virksomhet svarer på konkurransegrunnlaget i anbudsprosessen! Du får også vite hvordan du går frem i prosessen fra kunngjøringstidpunktet, og til tildeling av kontrakt. 

Offentlig sektor anskaffer varer og tjenester for 500 milliarder hvert år. Fra et leverandørsynspunkt er det viktig å ha klart for seg hva oppdragsgiver kan og skal vektlegge i forhold til kvalifikasjons- og tildelingskriterier. Vil du lære deg det grunnleggende og potensielt øke din markedsandel?

Det vil også bli fokus på deltakernes egne utfordringer og diskusjoner knyttet til egne erfaringer i anbudsprosessen. Verktøyene og arbeidsmetodene du lærer på kurset, kan du ta i bruk umiddelbart når du er tilbake på arbeidsplassen. 

Gi deg selv og virksomheten muligheten til å lykkes i større grad med offentlige anbud. 

Meld deg på kurset i dag!

Målgruppe  
Leverandører som deltar i offentlige anbudskonkurranser, alle som jobber direkte mot eller har tilknytning til offentlige anbud.

Læringsutbytte

  • Innføring i begreper og gjeldende regelverk
  • Hvordan identifisere kvalifikasjons- og dokumentasjonskrav i konkurranser
  • Hvordan svare på konkurransegrunnlag
  • Innsyn, klageprosesser og rettslige prosesser
  • Hvordan gjennomføre forhandlinger med offentlige oppdragsgivere

 Fordeler med kurset

  • Bli oppdatert på gjeldende regelverk
  • Bli bedre forberedt til fremtidige anbudsprosesser
  • Øk sjansene for å ta markedsandeler i din bransje
  • Erfaringsutveksling med likesinnede fra ulike bransjer
  • Utvid nettverket 

Sterkt gjennomført. Flinke og pedagogiske kursholdere som forklarte reglene godt med fine eksempler!

Karine Harildstad, Management Coordinator, Invacare Corporation
Program

Program

Dag 1

08:30 Registrering, morgenkaffe og te

09:00 Dagen starter

Slik legges grunnlaget for et vellykket prosjekt
  • Hva er et prosjekt, en arbeidspakke og milepæl?
  • Metoder for å styre prioriteringen
  • Hvordan sikre mål og fremdriftskontroll
Milepælsplan som redning i komplekse prosjekter
  • Lag enkle og oversiktlige planer, som forplikter
  • Gode fremdriftsplaner og oppfølgingsrutiner i Excel

11:30 - 12:30 Lunsj.

Sikre informasjonsflyt
  • Håndtering av store informasjonsmengder
  • Ting tar tid, effektiviser informasjonsdeling
  • Prioriter oppgavene fra flere prosjektledere
Få oversikt over tilgjengelige ressurser i prosjektet
  • Koordinering av relevante ressurser
  • Delegering uten å miste oversikt og kontroll
Bevar gnisten, selv når arbeidet tar overhånd
  • Enkle grep for å takle det uforutsette
  • Teknikker for referatskriving, rapportering og møtedrift
  • Din egen plan og sjekkliste til neste uke!

16:00 Kursdagen avsluttes.

Dag 2

08:45 Oppmøte og morgenkaffe

09:00 Dagen starter

Hvordan unngå avvisning av tilbudet
  • Formalfeil
  • Avvisning på grunn av forhold ved leverandøren
Vesentlig avvik til konkurransedokumentene
  • Vesentlig avvik til konkurransedokumentene
  • Forbehold til kontrakt
  • Avvik til kravspesifikasjon, og prissetting av dette
  • Når blir et forbehold eller avvik vesentlig?
Caseoppgave og diskusjon - avvisning

11:30 - 12:30 Lunsj.

Hvordan håndtere forhandlinger med det offentlige
Klagemuligheter, rettslige prosesser
  • Klage til oppdragsgiver
  • Krav til begrunnelse, begjæring om innsyn
  • KOFA
  • Midlertidig forføyning
  • Erstatning for negativ eller positiv kontraktsinteresse
Kontrakt med det offentlige
  • Særskilt om rammeavtale
  • Kontrakt og adganger til endringer i denne

15:30 Kurset avsluttes.


Programmet vil ikke alltid bli fulgt 100% kronologisk, men kan bli tilpasset noe gjennom dialog mellom deltakere og kursleder.
Badge

Confex er ISO 9001-sertifisert

Du som deltaker får kursbevis fra en ISO 9001-sertifisert bedrift.
Les mer om sertifisering her.

Badge

100% fornøydgaranti

Om du ikke er helt fornøyd etter avsluttet kurs, kan du gå kurset igjen eller delta på et av våre andre populære kurs

Kursholdere

Kursholdere

    Vi jobber med å få Kursholdere på plass. Mer informasjon kommer.
´
Goodie

Last ned vår gratis eBok: Business Communication

Kurssted

Kurssted

Vi leter etter det beste lokalet for dette kurset. Fyll ut e-postadressen din nedenfor, så oppdaterer vi deg når vi har funnet det.

Badge

Er dere tre eller flere?

Vi hjelper deg gjerne med et tilpasset tilbud.
Kontakt oss på 

Badge

Bedriftsintern opplæring

Vi kommer gjerne til deg og holder kurs.
Kontakt oss på 

Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

  • Når er siste frist for påmelding?

    Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

  • Når kommer fakturaen?

    Elektronisk faktura kommer 5 dager etter bestilling. Har du valgt postfaktura kommer denne ca en uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er 10 dager.

  • Hva er inkludert i prisen?

    Deltageravgiften inkluderer servering i pauser og lunsj. På enkelte kurs får du også dokumentasjon og deltagerbevis.

  • Jeg har spesielle behov

    De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på 
    E-post: kunde@confex.no
    Telefon: +47 938 66 666

note

Håkon Olsvik Fjukstad

Prosjektleder

Har du spørsmål?

Kontakt prosjektleder: E-post hof@confex.no eller telefon 938 66 666

Goodie

Vil du bli tryggere i forhandlinger?

Sikre virksomheten de beste avtalene med vårt populære kurs i forhandlingsteknikk.

Bli tryggere på forhandlingsteknikk her!

Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.