Slik blir du en bedre leder for IT-support og servicedesk

Synliggjør servicedeskens verdi, og bli bedre på operativ og strategisk ledelse

Tala & engagera

Få tips, råd og verktøy som gjør deg til en bedre leder for dine medarbeidere

Bilde
Du kan trygt velge det kursformatet som passer deg best

Du kan trygt velge det kursformatet som passer deg best

Siden mars 2020 har vi gjennomført over 500 digitale kurs, med fantastiske tilbakemeldinger. Det digitale formatet har kommet for å bli, men nå kan vi endelig også tilby klasseromskurs igjen.
Her kan du lese detaljert hvordan vi følger myndighetenes anbefalinger og om våre fleksible regler for ombooking.

Om kurset:

Slik får du de beste medarbeiderne ved hjelp av samhandling mellom menneske og teknologi

Kurset for deg som har personalansvar for servicedesk, helpdesk, IT-support, brukerstøtte eller annen teknisk kundesupport, og som ønsker å bli en enda bedre leder.

En godt drevet servicedesk gjør livet enklere for alle typer virksomheter, og er kontaktpunkt for alt fra reklamasjoner til forespørsler om IT-support.

Dette kurset gir deg det du trenger for å synliggjøre servicedeskens verdi i organisasjonen, samt å finne det riktige systemet for samhandling mellom menneske og teknologi.

 

Målgruppe:
Ansatte med personalansvar på servicedesk, helpdesk, IT-support, brukerstøtte eller annen teknisk kundesupport.

 

Neste steg for deg?

Læringsutbytte

  • Balansen mellom daglig drift og ledelse
  • Tilrettelegging for gode resultater og brukertilfredshet
  • Hvordan få frem det beste i den enkelte og i teamet
  • Synliggjøring av servicedesken i organisasjonen
  • Smart og effektivt arbeid med helpdeskteknologi

 

Fordeler med kurset

  • Bli bedre på operativ og strategisk ledelse
  • Bedret fremtidig samspill mellom menneske og teknologi
  • Øk fremtidig ansatt- og kundetilfredshet
  • Møt ledere fra ulike bransjer for erfaringsutveksling
  • Utvid nettverket

 

Til deg som velger å gjennomføre kurset digitalt

  • Samme innhold som åpent klasseromskurs – kun teknikken skiller
  • Undervisningen foregår live, enten via Zoom eller Teams
  • Samme fellesskap og erfaringsutveksling som i et klasserom, bare på en annen måte
  • Læringsplattformen vi bruker er sikker og enkel å koble seg opp på - hvor enn du er
  • Invitasjon med lenke til kurset får du fem dager før kursstart

Utrolig inspirerende og lærerikt ! Takk til han (kursleder Oddvar Johnsen red.anm.) og takk til Confex som hyret han inn

Frode Kroken, Enhetsleder, Asker kommune

Veldig bra kurs, har gitt meg mye å tenke på og planlegger endring hos oss!

Pamela Sandvik, Systems Support Manager, Vard
Program

Program

Dag 1

08.30 - Ved fysisk kurs: Registrering og morgenkaffe
08:45 - Ved digitalt kurs: Logg deg inn, og gjør deg klar til vi starter
09.00 - Kursstart dag 1
16.00 - Kursslutt dag 1

 

Kursleder Jon Fredrik Alfsen
Kommunikasjon og samspill med de ansatte

  • Struktur på egen arbeidsplass - hvordan spille hverandre gode
  • Viktigheten av å sette krav til deg selv og andre
  • Hvordan delegere for å få selvgående og motiverte ansatte
  • Om å ta vare på dine medarbeidere i en hektisk hverdag
  • Slik får du dine medarbeidere til å trives på jobb

 
Hvordan få frem det beste i den enkelte og i teamet

  • Hvordan skape samhørighet og felles forståelse
  • Hvordan håndtere vanskelige samtaler med dine ansatte
  • Slik formidler du ubehagelige budskap
  • Hvordan håndtere medarbeidere som ikke leverer, eller som skaper dårlig arbeidsmiljø

 

Kursleder Katarina Lalander Hamnes
God support + kundebegeistring = sant

  • Hva er kundebegeistring og hvilke gevinster kan realiseres 
  • Det beste fra 30 års erfaring med kundebegeistring som spesialområde
  • Klassiske forbedringspotensialer du som leder på it-support bør ta tak i
  • Slik kan du som leder skape en kundebegeistringskultur i din avdeling
  • 35 konkrete forslag til praktiske aktiviteter du kan gjennomføre i din avdeling etter kurset - spar både tid og kostnader!

 

 

Dag 2

08.45 - Ved fysisk kurs: Oppmøte og morgenkaffe
08:45 - Ved digitalt kurs: Logg deg inn, og gjør deg klar til vi starter
09.00 - Kursstart dag 2
16.00 - Kursslutt dag 2

 

Kursleder Oddvar Johnsen
Slik håndterer du klager og vanskelige kunder

  • Samtalestyring som bidrar til bedre kundeservice
  • Slik kan du berolige stressede eller spydige brukere
  • Hva gjør du når klagene kommer og hvordan unngå å ta de personlig

  
Hvordan arbeide mer effektivt med god kundebehandling

  • Grep som sikrer at brukerne får det de ønsker
  • Hvordan sørge for at de ansatte gjør det de lover kundene
  • Slik får dere ned samtaletiden og gjenringingsgraden
  • Hvordan sikre at medarbeiderne hjelper brukerne på riktig nivå

 

Kursleder Trine Lise Ness Grimstad
Hva er en god servicedesk-strategi?

  • Slik lager du en langsiktig plan for servicedesken
  • Praktiske erfaringer med strategi og planleggingsarbeid på servicedesk
  • Hvordan bygge et KPI-tre for avdelingen som henger sammen med selskapets strategi

 
Hvordan bygge en kultur som støtter strategien

  • Hvilket ansvar har vi som ledere for bygging av kultur
  • Hvordan kan vi få folk med oss
  • Slik forankrer og involverer du strategien hos de ansatte

 


Programmet vil ikke alltid bli fulgt 100% kronologisk, men kan bli tilpasset noe gjennom dialog mellom deltakere og kursleder.
Kursholdere

Kursholdere

  • Person
    Katarina Lalander Hamnes

    Katarina Lalander Hamnes har arbeidet med opplæring av små og store servicebedrifter i Skandinavia i nesten 30 år. Hun mener det ligger mye bak det å yte god service –... Les mer

  • Person
    Oddvar Johnsen

    Oddvar Johnsen har lang erfaring med kommunikasjon, coaching og leder- og medarbeiderutvikling. Han har en variert utdanningsbakgrunn, blant annet innen kompetanseutvikling... Les mer

  • Person
    Jon Fredrik Alfsen

    Jon Fredrik Alfsen har lang erfaring som rådgiver innen omstillings- og utviklingsprosesser, ledelses- og medarbeiderutvikling, teamutvikling og karriere- og kompetanseutvikling. Han... Les mer

  • Person
    Trine Lise Ness Grimstad

    Trine Lise Ness Grimstad er Senior Rådgiver i Waken AS, og har lang erfaring fra etablering, oppbygging, ledelse og utvikling av små og store kundesentre. Med innsikt i sammenhengen... Les mer

´
Badge

Confex er ISO 9001-sertifisert

Du som deltaker får kursbevis fra en ISO 9001-sertifisert bedrift.
Les mer om sertifisering her.

Badge

100% fornøydgaranti

Om du ikke er helt fornøyd etter avsluttet kurs, kan du gå kurset igjen eller delta på et av våre andre populære kurs

Badge

Er dere tre eller flere?

Vi hjelper deg gjerne med et tilpasset tilbud.
Kontakt oss på 

Badge

Bedriftsintern opplæring

Vi kommer gjerne til deg og holder kurs.
Kontakt oss på 

Kurssted

Kurssted

Kurset gjennomføres digitalt

  • 1 - 2 jun.

Adresse

(Vis i Google Maps)

Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

  • Når er siste frist for påmelding?

    Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

  • Hva er inkludert i prisen?

    Les mer om våre salgsvilkår her

  • Når kommer fakturaen?

    Elektronisk faktura kommer senest fem dager etter bestilling. Ved manglende informasjon om elektronisk faktura, sendes postfaktura én uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er ti dager.
     

  • Jeg har spesielle behov

    De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på:
    E-post: kunde@kursbekreftelse.no
    Telefon: +47 938 66 666

note

Siri Husby

Prosjektleder

Har du spørsmål?

Kontakt prosjektleder: E-post siri.husby@confex.no eller telefon 938 66 666

Kurs hos dere?

Kurs hos dere?

Standardopplegg eller bedriftstilpasset?
Vi finner den beste løsningen for dere!
 

Du kan skreddersy et helt eget program der du styrer innhold og omfang, eller ta utgangspunkt i det ordinære kurset. Uansett hva du velger, skal du være sikker på at du får kompetanseutvikling som utgjør en forskjell og skaper varige resultater. Når dere er en gruppe vil det bli kostnadseffektivt, dere får et redusert klimaavtrykk og reisevirksomhet, og skaper diskusjoner som er spesifikt rettet mot deres daglige utfordringer.

Alle våre bedriftstilpassede kurs utformes i samråd med dere som oppdragsgiver, og vi tar alltid utgangspunkt i deres behov. Med Norges største nettverk av kursholdere er vi en komplett leverandør av kompetanseutvikling og tilbyr et bredt spekter av både fagområder og utdanningsformer. 

Les om hva vi tilbyr deg her

Du er også hjertelig velkommen til å kontakte meg direkte, så forklarer jeg nærmere!

Torill Bergseth
Salgssjef

E-post:
Telefon: 982 04 053

Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.