Bli mer tydelig som leder

Lær å takle krysspress og bli mer tydelig som leder for en avdeling eller team. Slik prioriterer du rett, strukturerer hverdagen og forebygger konflikter hos ansatte

Tala & engagera

Få ut potensialet av avdelingen din og bli en bedre leder!

Bilde
Om kurset:

Bli bevisst på tydelig teamledelse og få det beste ut av hver medarbeider, samtidig som du letter din egen arbeidshverdag.

På dette kurset får du dypere innsikt i hvordan du som
team- eller avdelingsleder opptrer tydelig, skaper tillit
og følger opp medarbeiderne gjennom et motiverende fellesskap. Lær hvordan du etablerer mål og motiverer
de ansatte til å jobbe i samme retning.

Lær deg å prioritere, unngå til tidstyvene og effektiviser møtevirksomheten. Ta i bruk ulike prioriteringsmatriser i 
praksis, for best mulig resultat for deg og din hverdag.

Bli trygg på din rolle som leder og hvordan du kan
videreutvikle deg selv, for dine ansatte og virksomheten.

Meld deg på kurset i dag! 

   
Målgruppe:
Ledere i både privat og offentlig sektor, uavhengig av 
bransje og nivå 

Læringutbytte:

  • Styrk din personlige gjennomslagskraft gjennom klar kommunikasjon
  • Få økt utbytte av medarbeidernes potensiale og skap bedre resultater
  • Unngå stress ved å prioritere riktig og delegere i en hektisk hverdag
  • Få konkrete tips, råd og verktøy som bedrer hverdagen til både deg og dine medarbeidere 

   

Fordeler med kurset

  • Takle press fra ledelsen og medarbeidere
  • Forebygg konflikter og vanskelige samtaler
  • Skap trygghet og mestringsevne hos medarbeiderne
  • Oppnå tydelige mål, still krav og prestere sammen i team

Gjennomgående kompetente, og ikke minst erfarne foredragsholdere! Forberedte og relevante. Rammen rundt med lunsj, servering og fasiliteter generelt var veldig bra.

Thomas Abelsen, Seniorrådgiver, Arbeids- og velferdsdirektoratet IT-avdelingen

Godt organisert. Gode og engasjerte forelesere. Perfekt antall deltagere for å kunne snakke om emnene.

Henrik Tveter, Avdelingsleder, Møre og Romsdal fylkeskommune

Inspirerende kurs som ga meg mange aha-opplevelser og ikke minst innspill til endringer jeg kan gjøre i min lederhverdag. Dette anbefales!

Trine Haug, Regnskapssjef, Nille
Program

Program

   
Dag 1

08.30 - Oppmøte, registrering og oppsett av egen PC 
09.00 - Program

Vær bevisst på hvilken leder du vil være
  • Hvordan etablere din plattform som leder
  • Praktiske verktøy og tips knyttet til din lederstil
  • Skape engasjement og få medarbeidere med deg
  • Type og form på kommunikasjon
Hvordan sette sammen og utvikle gode team
  • Hvordan få det beste ut av medarbeidere i teamet
  • Hvordan sette forventinger og avstemme med medarbeiderne
  • Hvordan bygge kultur som gir resultat på topp og bunnlinje

Kursleder Vigdis Austrheim

Motiverende ledelse - hvordan skape økt engasjement
  • Slik påvirker din lederstil dine medarbeideres motivasjon og energi
  • For å lykkes med å motivere andre må du starte med deg selv
  • Motivasjon, engasjement og arbeidslyst - et felles ansvar
  • Oppnå økt motivasjon gjennom riktig feedback, oppmuntring og ros
Tydelig kommunikasjon med gjennomslagskraft
  • Øk din evne til å påvirke og skape innflytelse gjennom kommunikasjon
  • Hvordan argumentere overbevisende, klart og troverdig
  • Lær hvordan du oppnår god kommunikasjon med de ansatte
  • Skap et produktivt samspill gjennom tydelig kommunikasjon

Kursleder John Petter Fagerhaug

Tidstyver og prioriteringer
  • Tidstyver
  • Konkrete eksempler på tidstyver
  • Avbrytelser og pauser opp imot ytelse
  • Sammenhengen mellom spenningsnivå og ytelse og handlekraft
Prioriteringer
  • Verdiskapende-, ikke-verdiskapende, men nødvendige- og Ikke-verdiskapende aktiviteter
  • Ulike prioriteringsmatriser, som kan anvendes i praksis
Møteledelse og personlig effektivisering
  • Møter og møteledelse
  • Forberedelser av møter
  • Møteledelse
  • Referater
  • Akvariemøter
Metoder for personlig effektivisering
  • Konkrete trinn for for egen effektivitet og trivsel.
  • Hvordan du kan organisere arbeidsplassen din
  • Dokumentflyt med papir
  • Mailhåndtering

Kursleder Frode Reksten

   
Deilig lunsj blir servert midt på dagen.

Det blir lagt inn regelmessige pauser, med serveringer av kaffe, te og forfriskninger.

16.00 Kurs avsluttes

 

   
Dag 2

08.45 - Oppmøte og morgenkaffe
09.00 - Program

Øk arbeidsgleden gjennom godt samspill, sortert kommunikasjon og tilstedeværelse
  • Er det samsvar mellom det du sier og det du gjør?
  • Bli bevisst på hvordan du selv påvirker dine omgivelser
  • Hvordan økt grad av tilstedeværelse bidrar positivt i egen hverdag
  • Hvordan du kan fremme medarbeidernes helse
Slik forebygger og håndterer du konflikter
  • Hvordan kommunisere for å unngå konflikter
  • Hvilken rolle bør du ta i en konfliktsituasjon på din arbeidsplass
  • Hvordan best håndtere vanskelige samtaler
  • Ordets og språkets betydning i en konfliktsituasjon

Kursleder Anne Gerd Samuelsen

Hva er egentlig en optimal lederadferd?
  • Adferdstrekk du bør utvikle i deg selv for å utvikle medarbeidere på best mulig måte
  • Hvordan du som leder kan bidra til økt kundelojalitet og bedre lønnsomhet
  • Hvordanlede andre mennesker og skape påvirkning gjennom din kommunikasjon
  • Lederen som coach - hvilke grunnprinsipper gjelder for at det skal bli effektfullt
Utnytt det iboende potensialet hos den enkelte medarbeider
  • Slik utvikler og støtter du en medarbeiders prestasjonsnivå
  • Få tilgang til et konkret prestasjonsverktøy for å påvirke en prestasjon i øyeblikket
  • Hvordan best stimulere til økt selvledelse og utviklende anerkjennelse
  • Hvordan ansvarliggjøre medarbeiderne til å utvikle seg og levere resultater
Skap resultater gjennom samspill og involvering
  • Etabler en arbeidsmodell som støtter opp under den enkeltes unike talent
  • Skap det gode samarbeidet gjennom å forankre intensjon og retning
  • Hvordan få med deg de ansatte gjennom involvering og eierskap
  • Bli bevisst medarbeiderens nivå og tilpass deg individuelle forskjeller

Kursleder Alf Inge Cleve-Stiansen

  

Deilig lunsj blir servert midt på dagen.

Det blir lagt inn regelmessige pauser, med serveringer av kaffe, te og forfriskninger.

16.00 Kurs avsluttes


Programmet vil ikke alltid bli fulgt 100% kronologisk, men kan bli tilpasset noe gjennom dialog mellom deltakere og kursleder.
Badge

Confex er ISO 9001-sertifisert

Du som deltaker får kursbevis fra en ISO 9001-sertifisert bedrift.
Les mer om sertifisering her.

Badge

100% fornøydgaranti

Om du ikke er helt fornøyd etter avsluttet kurs, kan du gå kurset igjen eller delta på et av våre andre populære kurs

Kursholdere

Kursholdere

  • Person
    Frode Reksten

    Frode Reksten har en allsidig bakgrunn med erfaring fra blant annet prosjektarbeid, logistikk, undervisning og ledelse. Han er ansatt ved Høgskolen i Buskerud og Vestfold, samt... Les mer

  • Person
    Vigdis Austrheim

    Vigdis Austrheim er en tydelig og inspirerende leder! Hun har over 20 års ledererfaring fra norske og nordiske virksomheter, som gründer og som leder i store internasjonale selskaper... Les mer

´
Goodie

Lyst på mer lesestoff?

Visste du at vi har et stort bibliotek med e-læringsbøker, klare til gratis nedlastning for deg? 

Ta meg til biblioteket!

Kurssted

Kurssted

Bjørvika Konferansesenter

  • 23 - 24 apr.
  • 16 - 17 jun.

Lyse og trivelige lokaler, lekker pausemat og service av ypperste klasse! Bjørvika Konferansesenter er kåret til Årets konferansested flere ganger. Bjørvika Konferansesenter ligger i første etasje i Oslo Atrium som ligger ligger rett øst for Thon Hotel Opera. Bygget er skiltet med bl.a. EY (Ernst & Young) og Avinor. Hovedinngangen finner du på sjøsiden, mot Operahuset.

Adresse

Dronning Eufemias gate 6 0191 Oslo Norge (Vis i Google Maps)

Telefon: 24 00 30 00

E-post: konferanse@no.ey.com

Nettsted: Klikk her

Badge

Er dere tre eller flere?

Vi hjelper deg gjerne med et tilpasset tilbud.
Kontakt oss på 

Badge

Bedriftsintern opplæring

Vi kommer gjerne til deg og holder kurs.
Kontakt oss på 

Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

  • Når er siste frist for påmelding?

    Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

  • Hva er inkludert i prisen?

    Deltageravgiften inkluderer servering i pauser og lunsj. På enkelte kurs får du også dokumentasjon og deltagerbevis.

  • Når kommer fakturaen?

    Elektronisk faktura kommer senest fem dager etter bestilling. Ved manglende informasjon om elektronisk faktura, sendes postfaktura én uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er ti dager.
     
    Les mer om våre salgsvilkår her

  • Jeg har spesielle behov

    De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på:
    E-post: kunde@confex.no
    Telefon: +47 938 66 666

note

Siri Husby

Prosjektleder

Har du spørsmål?

Kontakt prosjektleder: E-post siri.husby@confex.no eller telefon 938 66 666

Goodie

Håndterer du vanskelige personalsakene når oppstår?

Lær alt du må vite for å takle konflikter og vanskelige personalsaker på arbeidsplassen!

Ta meg til kurset!

Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.