Fra kollega til leder

Få konkrete lederverktøy for å lykkes med overgangen. Unngå fallgruvene i ny lederjobb og lær hvordan du lykkes!

Tala & engagera

Kurset er sertifisert gjennom DNV GL ST 0008-standard, hvilket garanterer deg som deltaker høyeste kvalitet og relevans i alle ledd. Dette er et dokumentert trygghetsstempel, både for deg og din arbeidsgiver.

Bilde line background Layer 1

Påmelding

20 - 21 jun. Se flere datoer

Fra kollega til leder

Oslo på Bjørvika Konferansesenter

Om kurset:

Lær å lede med suksess!

Har du rykket opp internt eller er ny i lederrollen,
møter du nye problemstillinger og kjenner på utfordringen
ved å balansere det tidligere kollegiet og den nye lederrollen med de ansatte? Kurset er praktisk rettet og tar utgangspunkt i dine utfordringer fra kollega til leder.

Få ekstra kunnskap for å utvikle ditt lederskap og å løse de utfordringene du daglig står ovenfor. Du lærer gjennom teori, praktisk oppgaveløsning og nyttige diskusjoner med personer
i samme situasjon som deg.

På kurset får du innspill til hvordan du skal utvikle deg til en modig leder, som betyr noe for andre. Du lærer å få overblikk,
ta de nødvendige beslutningene, og takle balansen mellom krav fra dine overordnede og dine medarbeidere.

Sikre deg plass – meld deg på i dag!

Læringsutbytte

  • Kunnskap om hvordan du slipper din tidligere rolle og tar fatt på den nye
  • Bedre kommunikasjon og personlig gjennomslagskraft
  • Verktøy og teknikker for økt motivasjon, måloppnåelse og optimale prestasjoner
  • Trygghet og styrke i møte med konflikter og vanskelige situasjoner Kunnskap om delegering, planlegging og tidsstyring

Fordeler med kurset

  • Unngå fallgruvene i ny lederjobb og lær hvordan du lykkes
  • Vær tydelig i din kommunikasjon, også i vanskelige situasjoner
  • Bygg indre motivasjon og engasjement hos dine medarbeidere
  • Få mer kunnskap om delegering, planlegging og tidsstyring

Pedagogisk sterke kursledere!

Morten Oftedal, Verkstedsleder, Eureka Pumps

Helheten av kurset var god med både flinke foredragsholdere og en logisk innholdsfordeling av dagene!

Kristina Lundstedt, Salgsleder for Callcenter, Ustekveikja Energi AS
Sertifisering

Sertifisering

Badge

Confex er ISO 9001-sertifisert

Du som deltaker får kursbevis fra en ISO 9001-sertifisert bedrift.
Les mer om sertifisering her.

Badge

Sertifisert kurs

Kurset er sertifisert gjennom DNV GL ST 0008-standard, hvilket garanterer deg som deltaker høyeste kvalitet og relevans i alle ledd. Dette er et dokumentert trygghetsstempel, både for deg og din arbeidsgiver. For mer informasjon, se her.

Program

Program

Dag 1

08:30 Oppmøte, morgenkaffe og mingle
09:00 Dagen starter

Hvorfor ALLE kan bli en dyktig leder

  • Hvordan utvikle deg til en modig leder
  • Hvordan bygge din egen og andres selvtillit
  • Fra kollega til leder - hvordan takle overgangen - Lær å spille lederrollen på en overbevisende måte
  • Hvordan kan du bli en leder som betyr noe for andre

Hvordan kan du motivere deg selv og dine medarbeidere

  • Å bygge åpenhet og tillit som en base i ditt lederskap
  • Hvordan bygge indre motivasjon og driv hos dine medarbeidere
  • Hvorfor er noen medarbeidere «vanskelige», og hvordan kan du motivere dem

11:30 - 12:30 Lunsj

Hvordan kan du motivere deg selv og dine medarbeidere, fortsettelse
Bli en tydelig leder med effektiv kommunikasjon

  • Du kan ikke ikke kommunisere
  • Bli bevisst din egen ubevisste kommunikasjon
  • Effektiv kommunikasjon i konflikter og vanskelige situasjoner
  • Lær å bygge gode argumenter - kunsten å overbevise
  • Bli mer profesjonell i dine ledersamtaler

16:00 Dagen avsluttes

Dag 2

08:30 - Oppmøte og morgenkaffe
09:00 - Dagen starter

  • Å bygge åpenhet og tillit som en base i ditt lederskap
  • Hvordan bygge indre motivasjon og driv hos dine medarbeidere
  • Hvorfor er noen medarbeidere «vanskelige», og hvordan kan du motivere dem

Ikke nok å være flink, du må være smart i ny jobb - lær hva og hvordan

  • De 10 fallgruvene i ny lederjobb - og hva du skal gjøre for å unngå dem
  • Hvordan slippe din tidligere rolle og ta fatt på den nye
  • Leder og kommunikasjon - vær tydelig og inspirerende fra dag én
  • Din viktigste person på jobben er din egen sjef

Effektive verktøy for å lykkes i ny lederjobb
Teamets kjøreregler - bruk disse til å skape den kulturen du ønsker
Bli effektiv med mål og prioriteringer
Delegering; nyttig, men ikke alltid lett
Driverne for endring: Medarbeidere som vet, vil og kan

11:30 - 12:30 Lunsj

Effektive verktøy for å lykkes i ny lederjobb, fortsettelse
Coaching som lederverktøy

  • Hva er coaching og hva betyr det å være en coachende leder
  • Når passer det å bruke coaching
  • Lær enkle coachingteknikker til bruk i ulike situasjoner
  • Gode spørsmål er gull verdt

16:00 - Kursdagen avsluttes


Programmet vil ikke alltid bli fulgt 100% kronologisk, men kan bli tilpasset noe gjennom dialog mellom deltakere og kursleder.
Kursholdere

Kursholdere

  • Person
    Morten Teien Sekkeseter

    Morten er en av Norges dyktigste foredragsholdere innen kommunikasjon, motivasjon og lederutvikling. Han har spesialisert seg innen klassisk og moderne retorikk. Morten er utdannet... Les mer

  • Person
    Vivi-Ann Hilde

    Vivi-Ann Hilde er partner i konsulentselskapet Considium, som bistår ledere og organisasjoner med å nå resultater. Vivi-Ann er siviløkonom fra NHH og har ledererfaring fra... Les mer

´
Goodie

Interessert i ledelse?

Få faglig påfyll med vår gratis eBok Leading From The Middle, og lær mer om dette emnet.

Last ned boken her

Kurssted

Kurssted

Bjørvika Konferansesenter

  • 20 - 21 jun.
  • 10 - 11 okt.
  • 17 - 18 des.

Lyse og trivelige lokaler, lekker pausemat og service av ypperste klasse! Bjørvika Konferansesenter er kåret til Årets konferansested flere ganger. Bjørvika Konferansesenter ligger i første etasje i Oslo Atrium som ligger ligger rett øst for Thon Hotel Opera. Bygget er skiltet med bl.a. EY (Ernst & Young) og Avinor. Hovedinngangen finner du på sjøsiden, mot Operahuset.

Adresse

Dronning Eufemias gate 6 0191 Oslo Norge (Vis i Google Maps)

Telefon: 24 00 30 00

E-post: konferanse@no.ey.com

Nettsted: Klikk her

Badge

Er dere tre eller flere?

Vi hjelper deg gjerne med et tilpasset tilbud.
Kontakt oss på 

Badge

Bedriftsintern opplæring

Vi kommer gjerne til deg og holder kurs.
Kontakt oss på 

Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

  • Når er siste frist for påmelding?

    Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

  • Når kommer fakturaen?

    Elektronisk faktura kommer 5 dager etter bestilling. Har du valgt postfaktura kommer denne ca en uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er 10 dager.

  • Hva er inkludert i prisen?

    Deltageravgiften inkluderer servering i pauser og lunsj. På enkelte kurs får du også dokumentasjon og deltagerbevis.

  • Jeg har spesielle behov

    De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på 
    E-post: kunde@confex.no
    Telefon: +47 938 66 666

note

Corinne Hilde Fjellås

Prosjektleder

Har du spørsmål?

Kontakt prosjektleder: E-post chf@confex.no eller telefon 938 66 666

Goodie

Trenger du verktøy for å forme bedriftskulturen du ønsker i din nye rolle som leder?

Vi gir deg opplæringen du trenger for å hjelpe deg på veien mot å forme din foretrukne bedriftskultur.

Les mer og meld deg på her!

Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.