Hvordan lede andre uten å være sjef

Lær mer om ledelse, kommunikasjon og samarbeid i teori og praksis.

Tala & engagera

Kurset er under sertifisering gjennom DNV GL ST 0008-standard, hvilket garanterer deg som deltaker høyeste kvalitet og relevans i alle ledd. Dette er et dokumentert trygghetsstempel, både for deg og din arbeidsgiver.

Bilde line background Layer 1

Påmelding

4 - 5 des.

Hvordan lede andre uten å være sjef

Oslo på Bjørvika Konferansesenter

Om kurset

Dette er kurset for deg som leder andre uten å ha det formelle personalansvaret. Du leder kanskje prosjekter, en arbeidsgruppe eller et team, kanskje du til og med er stedfortreder når sjefen er borte?

Du trenger ikke være sjef for å være leder. Det blir stadig mer vanlig med roller hvor ledelsen er delt, eller at noen leder uten personalansvar. Dette har skapt et behov for økt kunnskap om hvordan man kan lede andre uten å være sjef.

På kurset tar vi opp hvordan du skal få medarbeiderne til å oppfatte og respektere deg som leder. Du lærer hvordan du skal "ta" rollen. Vi ser også på hvordan du får medarbeiderne til å jobbe med, deg istedenfor mot deg. I løpet av to dager får du den nødvendige kunnskapen for å lykkes i din rolle, og oppnå tillit og respekt fra dine kollegaer. Du får økt forståelse for lederrollen, med konkrete tips og verktøy du trenger for å lykkes.

Det blir to intensive og produktive dager som gir deg tyngden og verktøyene du trenger for å bli tryggere i din rolle som leder.

Etter endt kurs kan du velge å ta eksamen, og etter at du har bestått eksamen, mottar du sertifikatet som forteller at du har gjennomført et kurs i henhold til DNVGL-ST-0008. Et kursbevis fra Confex dokumenterer at du har gjennomført et kurs som er utviklet i henhold til kvalitetsstandarden DNVGL-ST-0008. Velger du Confex som din kompetansepartner, kan du derfor være trygg på at kunnskapen du får er oppdatert og kvalitetssikret av en ekstern kontrollmyndighet. 

Er det 3 eller flere som ønsker å delta på konferansen, ta kontakt for grupperabatt!

Fordeler med kurset:

  • Finn lederstilen som passer for deg
  • Lær å håndtere vanskelige personer i din hverdag
  • Slik får du tillit og respekt i din rolle
  • Skap positiv fremdrift og få det beste ut av dine medarbeidere

Læringsmål:

  • God forståelse for hvordan utøve lederrollen uten personalansvar for å oppnå tillit og respekt i rollen
  • Oversikt over de 5 grunnstenene i ledelse, områder en leder må beherske for å lykkes i rollen
  • Kunnskap om hva som skal til for å være en coachende leder
  • Kunnskap om hvordan gjennomføre vanskelige samtaler på en god måte
  • Hvordan sette sammen et team og skape forståelse for ulike roller
  •  Hvordan gi konstruktive tilbakemeldinger

Flink kursholder og et ambisiøst program - som ikke sprakk. Veldig bra gjennomført. Bra fordeling mellom case og foredrag.

Kirsten Therese Huglen, Sr Cons Project Management and Control, Statoil ASA

Et inspirerende og givende kurs om lederrollen! Vivi-Ann klarer i løpet av et intensivt to dagers kurs, å formidle nyttig kunnskap og erfaring om lederrollen på en inspirerende, morsom og lettfattelig tilnærming. Kurset overgår forventningene i læringsmålene og gir deltakerne god selvinnsikt og forståelse av egen håndtering og fremtoning som leder. Kursets deltakere blir tryggere og bedre rustet til å «ta rollen». Verktøy, metoder og den Coach ’ende tilnærmingen, kurset formidler gir deltakere en god forståelse av hvordan skape tillit og respekt i lederrollen blant sine medarbeidere. Anbefales på det sterkeste. Takk!

Aleksander Strøm, Prosjektleder, HR Prosjekt

Dagene gikk utrolig fort og jeg har hatt veldig god nytte av kurset. Jeg kan trygt anbefale kurset til andre.

Elisabeth Hesjedal, Saksbehandler, Kristiansand Kommune
Sertifisering

Sertifisering

Dokumentert kompetanse

Kompetanse handler til syvende og sist om troverdighet. Om at den kan dokumenteres på en nøytral og etterrettelig måte av en ekstern og objektiv kontrollmyndighet, uten verken faglige eller økonomiske knytninger til kursleverandøren. Derfor er et kursbevis fra Confex mer verdifullt for både arbeidsgivere og arbeidstakere, enn de egenkomponerte sertifikatene du får andre steder. Vår ISO-sertifisering som selskap og at våre kurs utvikles i henhold til undervisningsstandarden DNVGL-ST-0008, sikrer at du alltid får oppdatert og relevant kunnskap fra profesjonelle kursledere. Velger du et kurs fra Confex, velger du med andre ord en sertifisert og dokumentert leverandør som holder deg oppdatert, relevant og konkurransedyktig - i dag og i morgen.

 

Les mer om hva det innebærer at dette kurset er under sertifisering og hvordan eksamen gjennomføres >>

Badge

Confex er ISO 9001-sertifisert

Du som deltaker får kursbevis fra en ISO 9001-sertifisert bedrift.
Les mer om sertifisering her.

Badge

Under sertifisering

Dette kurset er under sertifisering gjennom DNV GL ST 0008-standard. Dette er et dokumentert trygghetsstempel, både for deg og din arbeidsgiver. For mer informasjon, se her.

Program

Program

Dag 1

08:30 - Registrering, morgenkaffe og te

09:00 - Dagen starter

11.30 - 12.30 Lunsj

16.00 Kursdagen avslutter

Slik utvikler du ditt personlige lederskap

  • Hva kjennetegner en dyktig leder?
  • Hvilke styrker og svakheter har du i ditt lederskap?
  • Slik utvikler du deg selv til å bli en bedre leder

Lederskapets grunnsteiner - de viktigste områdene du må fokusere på

  • Hvilke områder må du beherske som leder
  • Gjennomslagskraft i rollen - lær de viktigste virkemidlene

Slik koordinerer du og leder teamet ditt – ulike verktøy som fungerer i praksis

  • Hva kan du gjøre på forhånd for å sikre samarbeid
  • Slik bygger du et velfungerende team
  • Hvilke faktorer skal ligge tilrette for at samarbeidet skal fungere
  • Slik skaper du et arbeidsmiljø preget av åpenhet og god kommunikasjon

Slik løfter du den enkelte kollega

  • Lær deg teknikker for coaching av dine medarbeidere
  • Bli bevisst hvordan du oppfattes og påvirker andre
  • Slik får du frem det beste i hver medarbeider
  • Hvordan gi konstruktiv og tydelig feedback

16.00 - Kursdagen avsluttes

Dag 2

08:45 - Ta deg tid til en morgenkaffe før vi starter

09:00 - Dagen starter

11.30 - 12.30 Lunsj

16.00 - Kurset avsluttes

Målsetting - slik går du frem!

  • Slik setter du gode mål
  • Hvordan skape engasjement og eierskap for mål og visjoner

Motivasjon gjennom kommunikasjon

  • Slik bruker du din kommunikasjon til å bli hørt, sett og husket
  • Styrk ditt lederskap gjennom å bli sikrere, bedre og tydeligere i din kommunikasjon

Slik håndterer du vanskelige personer og uoverensstemmelse

  • Lær å forstå hva konflikten handler om
  • Hvordan gjennomføre den vanskelige samtalen trinn for trinn
  • Ta problemene ved roten - slik unngår du at konflikten går i lås
  • Slik håndterer du personer som motsetter seg ditt lederskap og skaper misnøye i gruppen
  • Slik bidrar medarbeidere og ledere til å få en bedre samarbeidskultur

Ta vare på egen energi i rollen

  • Slik skaper du engasjement og arbeidsglede
  • Hva gjør oss motiverte
  • Hvordan synliggjør du for dine kolleger hva som motiverer deg
  • Sammen er vi geniale - skap felles entusiasme

16.00 - Kurset avsluttes


Programmet vil ikke alltid bli fulgt 100% kronologisk, men kan bli tilpasset noe gjennom dialog mellom deltakere og kursleder.
Kursholdere

Kursholdere

  • Person
    Vivi-Ann Hilde

    Vivi-Ann Hilde er partner i konsulentselskapet Considium, som bistår ledere og organisasjoner med å nå resultater. Vivi-Ann er siviløkonom fra NHH og har ledererfaring fra merkevare- og konsulentbransjer. Hun har stor faglig tyngde, og er fast kursleder på flere av... Les mer

´
Goodie

Last ned vår gratis eBok: Lederskapsteorier

Kurssted

Kurssted

Bjørvika Konferansesenter

  • 4 - 5 des.

Lyse og trivelige lokaler, lekker pausemat og service av ypperste klasse! Bjørvika Konferansesenter er kåret til Årets konferansested flere ganger. Bjørvika Konferansesenter ligger i første etasje i Oslo Atrium som ligger ligger rett øst for Thon Hotel Opera. Bygget er skiltet med bl.a. EY (Ernst & Young) og Avinor. Hovedinngangen finner du på sjøsiden, mot Operahuset.

Adresse

Dronning Eufemias gate 6 0191 Oslo Norge (Vis i Google Maps)

Telefon: 24 00 30 00

E-post: konferanse@no.ey.com

Nettsted: Klikk her

Badge

Er dere tre eller flere?

Vi hjelper deg gjerne med et tilpasset tilbud.
Kontakt oss på 

Badge

Bedriftsintern opplæring

Vi kommer gjerne til deg og holder kurs.
Kontakt oss på 

Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

  • Når er siste frist for påmelding?

    Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

  • Når kommer fakturaen?

    Elektronisk faktura kommer 5 dager etter bestilling. Har du valgt postfaktura kommer denne ca en uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er 10 dager.

  • Hva er inkludert i prisen?

    Deltageravgiften inkluderer servering i pauser og lunsj. På enkelte kurs får du også dokumentasjon og deltagerbevis.

  • Jeg har spesielle behov

    De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på 
    E-post: kunde@confex.no
    Telefon: +47 938 66 666

note

Corinne Hilde Fjellås

Prosjektleder

Har du spørsmål?

Kontakt prosjektleder: E-post chf@confex.no eller telefon 938 66 666

Goodie

Vil du bli i stand til å kommunisere som en leder?

Lær deg konkrete kommunikasjonsverktøy om hvordan man tar utfordrende samtaler og kommunikasjon med ulike typer medarbeidere som gir resultater!

Les mer og meld deg på her:

Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.