Medarbeiderkoden

Lederverktøyet med hensikt om å skape en solid virksomhetskultur, bygget på individuell eierskap og ansvarlighet

Tala & engagera

Få mer ut av relasjonen mellom leder og medarbeider!

Bilde line background Layer 1

Påmelding

Medarbeiderkoden

Oslo på Fossekallen Konferansesenter

Om kurset:

Sliter du med å få ut det lille ekstra av dine medarbeidere…?

Lær deg Medarbeiderkoden – en praktisk metodikk for å innføre en virksomhetskultur, hvor du får dine medarbeidere til å yte det lille ekstra.

Få kunnskap om hvordan du får dine medarbeidere mer sammensveiset så hele enheten dras i samme retning. Lar du de ansatte ta del i egen utvikling og vekst? Hva er aktivt medarbeiderskap for deg og gis det rom for utvikling i din virksomhetskultur? 

Alle trenger å føle seg betydningsfulle!
Mennesker har til felles et grunnleggende behov for å utvikle seg, føle seg betydningsfulle, bli utfordret og oppleve mestring. God selvfølelse og selvtillit skaper plattformen for et godt arbeidsmiljø og gode prestasjoner!

Grip muligheten, få verktøyene og metodikken som utvikler dine medarbeidere, øk lønnsomheten og skap verdens beste arbeidsplass!

Meld deg på kurset i dag!

Målgruppe
Ledere på ulike nivåer med personalansvar.

Læringsutbytte

  • Medarbeiderskap – slik fremmer du den ansattes utvikling
  • Hvordan skape og ivareta tilfredse medarbeidere
  • Hvordan skape en virksomhetskultur basert på individuelt eierskap og ansvarlighet
  • Praktiske verktøy og metoder for bedre ledelse
  • Økt verdiskaping på arbeidsplassen gjennom medarbeiderkoden

Fordeler med kurset

  • Lær deg å skape en arena som fremmer utvikling
  • Få kunnskap om et tidsriktig lederverktøy som gir deg resultater
  • Lær deg å legge til rette for et aktivt medarbeiderskap
  • Bli en bedre leder
  • Utvid nettverket og del erfaringer med likesinnede

Veldig relevant og godt kursinnhold, innholdet var som bestilt for oss!

Wenche Skalmerås, Leder turnusordningen, Byåsen hjemmetjeneste

Flink og engasjerende kursholder som holdt oppe energinivået fra start til slutt i kurslokalet. Jeg fikk det jeg var på jakt etter og mer til - verktøy til å bruke på kundesenteret, i medarbeidersamtaler og i dialog med mine kollegaer!

Siv Skjold, Leder kundeservice, House of Yarn
Program

Program

Før lunsj

08:30 Registrering, morgenkaffe og te

09:00 Dagen starter

Introduksjon til ledelsesperspektivet Medarbeiderskap
  • Hva er medarbeiderskap?
  • Hvorfor er medarbeiderskap viktig?
  • Refleksjonsoppgave rundt verdier 
  • 3 nivåer i medarbeiderskap
Nivå 1: PLATTFORMEN - meg og min arbeidsplass
Menneskesyn, ledelsesprinsipper og selvledelse
  • Ledelse som innebærer myndiggjøring og ansvarliggjøring
  • Transformasjonsledelse
  • Sammenhengen mellom selvledelse og medarbeiderskap
  • Rolleforståelse og mening - hva er mål og hensikt med mitt arbeid 
  • Forretningsforståelse - hvorfor arbeider jeg 
  • Oppgaveforståelse - hvordan jobber jeg 
Lederroller og lederverktøy
  • Hva må minimum en god leder beherske i de ulike rollene sine?
  • Forventningskontrakten - skaper tillit og rom til å innfri forventningene 
Virksomhetskultur
  • Edgar Scheins rammeverk - Et nyttig verktøy for å forstå virksomhetskultur 
  • Kulturen er en viktig byggestein i plattformen for et godt medarbeiderskap

11:30 - 12:30 Lunsj

Etter lunsj

Nivå 2: VEKSTSONEN - meg og mitt arbeid
  • Hvordan kan man skape de optimale holdningene til utvikling
  • Finn den riktige motoren - indre og ytre motivasjon
  • Mestring og selvtillit
  • Mestring og selvfølelse
Nivå 3: DEN GODE DIALOGEN - meg, mine kolleger og ledere
  • De gyldige spørsmålene
  • HELP-METODEN - Et nyttig coaching-verktøy
  • Oppnå større gevinster gjennom «aktiv lytting»
  • Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? En nysgjerrighetsøvelse
  • Hvordan sette den gode samtalen i system?
  • Makkerordning - nøkkelen ligger ofte i samarbeid
  • Ulike perspektiver på den gode dialogen
Hva nå?
  • Hvordan går vi videre?
  • Hva skjer når hverdagen kommer?
  • Hva har du bestemt deg for, og hvordan vet vi at du vil gjøre det i praksis?
  • Vi har alle medansvarlighet og etterrettelighet
  • Råd og tips som hjelper deg å ta i bruk kursets innhold for en bedre og lykkeligere arbeidshverdag 
Oppsummering av dagen

16:00 Kurset avsluttes.


Programmet vil ikke alltid bli fulgt 100% kronologisk, men kan bli tilpasset noe gjennom dialog mellom deltakere og kursleder.
Badge

Confex er ISO 9001-sertifisert

Du som deltaker får kursbevis fra en ISO 9001-sertifisert bedrift.
Les mer om sertifisering her.

Badge

100% fornøydgaranti

Om du ikke er helt fornøyd etter avsluttet kurs, kan du gå kurset igjen eller delta på et av våre andre populære kurs

Kursholdere

Kursholdere

  • Person
    Rune Semundseth

    Rune Semundseth er daglig leder og eier i Businessmastering AS som står bak det markedsledende konseptet Medarbeiderkoden; verktøy og –metoder for lederskap og medarbeiderskap samt beslektede temaer som målstyring og selvledelse. Han er foredragsholder og... Les mer

´
Goodie

Last ned vår gratis eBok: Supportive Leadership

Kurssted

Kurssted

Fossekallen Konferansesenter

  • 8 okt.

Fossekallen konferansesenter ligger på Lysaker. Det er kun 8 minutter å gå fra Lysaker stasjon, som også har buss, fly- og lokaltog-forbindelse. Konferansesenteret ligger i en helt spesiell, lys og trivelig ”lysgård”, omgitt av en liten bekk med fisk og store grønne planter. Fossekallen Konferansesenter ble kåret til Årets konferansested av våre kursdeltakere i 2011 og 2012. Det finnes et begrenset antall gratis parkeringsplasser. Vennligst henvend deg i resepsjon ved ankomst. Utenom disse, finnes det parkeringsplasser mot betaling.

Adresse

Vollsveien 13H 1366 Lysaker Norge (Vis i Google Maps)

Telefon: 99446555

E-post: post@fossekallen.no

Nettsted: Klikk her

Bjørvika Konferansesenter

  • 6 des.

Lyse og trivelige lokaler, lekker pausemat og service av ypperste klasse! Bjørvika Konferansesenter er kåret til Årets konferansested flere ganger. Bjørvika Konferansesenter ligger i første etasje i Oslo Atrium som ligger ligger rett øst for Thon Hotel Opera. Bygget er skiltet med bl.a. EY (Ernst & Young) og Avinor. Hovedinngangen finner du på sjøsiden, mot Operahuset.

Adresse

Dronning Eufemias gate 6 0191 Oslo Norge (Vis i Google Maps)

Telefon: 24 00 30 00

E-post: konferanse@no.ey.com

Nettsted: Klikk her

Badge

Er dere tre eller flere?

Vi hjelper deg gjerne med et tilpasset tilbud.
Kontakt oss på 

Badge

Bedriftsintern opplæring

Vi kommer gjerne til deg og holder kurs.
Kontakt oss på 

Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

  • Når er siste frist for påmelding?

    Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

  • Når kommer fakturaen?

    Elektronisk faktura kommer 5 dager etter bestilling. Har du valgt postfaktura kommer denne ca en uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er 10 dager.

  • Hva er inkludert i prisen?

    Deltageravgiften inkluderer servering i pauser og lunsj. På enkelte kurs får du også dokumentasjon og deltagerbevis.

  • Jeg har spesielle behov

    De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på 
    E-post: kunde@confex.no
    Telefon: +47 938 66 666

note

Håkon Olsvik Fjukstad

Prosjektleder

Har du spørsmål?

Kontakt prosjektleder: E-post hof@confex.no eller telefon 938 66 666

Goodie

Er din virksomhet under digital omstilling?

Ledelse og kultur anses som de største hindringene for å lykkes med digital omstilling, sørg for at ikke du selv blir en begrensende faktor!

Meld deg på kurset her

Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.