Medarbeidersamtalen 2.0

- Verktøyet som forankrer og styrker lederens oppgaver i relasjonen til medarbeidere

Tala & engagera

Lær deg å ta dine medarbeidersamtaler, lederstil og medarbeiderutvikling til neste nivå!

Bilde line background Layer 1

Påmelding

26 nov.

Medarbeidersamtalen 2.0

Oslo på Bjørvika Konferansesenter

Om kurset:

Har medarbeidersamtalen blitt et pliktløp…?

Lær å implementere strategi hos hver enkelt medarbeider, ha fokus på indre motivasjon og hvordan skape en felles forståelse av mål, mening og retning. Kurset gir deg et solid rammeverk som bidrar til bedre forberedelser, gjennomføring og oppfølging av dine ansatte.

Du lærer konkrete arbeidsmetoder og teknikker å uttøve rammeverket på, slik at du får bedre kontroll og blir tryggere i lederrollen under oppfølgingsprosesser av ansatte. 

Medarbeidersamtalen er trolig det mest forsømte verktøyet i norsk arbeidsliv. De vanligste etableringsfeilene kan knyttes til manglende forankring eller forståelse for hva samtalen kan gjøre i en leder til medarbeider-relasjon.

Det som gir resultater, er å etablere konkrete verktøy i en stadig mer hektisk og krevende hverdag.

Gå ikke glipp av muligheten til å ta din medarbeidersamtale, lederstil og medarbeiderutvikling til neste nivå – meld deg på kurset i dag!

BONUS! 
Få en 15 minutter personlig oppfølgingssamtale (valgfritt i etterkant) med kursholderen.

Målgruppe
Ledere på ulike nivåer med personalansvar.

Læringsutbytte

  • Hvordan implementere strategi hos hver enkelt i form av «forventningskontrakten»
  • Hvordan lede dine medarbeidere i hverdagen
  • Hvordan skape en felles forståelse av mål, mening og retning
  • Hvordan motivere, følge opp og skape en arena for utvikling
  • Verktøy for å lykkes i din ledergjerning

Fordeler med kurset

  • Få konkrete verktøy og teknikker som bidrar til bedre forberedelser, gjennomføring og oppfølging
  • Aldri mer et pliktløp og umotiverte medarbeidere - bruk verktøyet til å gi dine ansatte meningsfulle, klare og målbare arbeidsoppgaver
  • Bruk medarbeidersamtalen til å operasjonalisere og forankre strategien hos hver enkelt medarbeider
  • Skap en arena for løpende læring og feedback på din arbeidsplass
  • Utvid ditt profesjonelle nettverk

Totalt sett svært fornøyd! Kurslederen var engasjert og inkluderende - topp!

Ole-Marius Norheim, Produksjonssjef, Østbø AS

Kurset var godt lagt opp! Kursholderen var flink til å presisere og opplyse om hvor og fra han har hentet tips og innspill til Medarbeidersamtalen 2.0. Verktøyet gir et troverdig og godt inntrykk!

Ellen Marie Nordlie, Rådgiver, Forsvarets forskningsinstitutt
Program

Program

Før lunsj

08:30 Registrering, morgenkaffe og te

09:00 Dagen starter

Introduksjon til ledelsesperspektivet i Medarbeidersamtalen 2.0
  • Hva Medarbeidersamtalen 2.0 er
  • Hva, hvordan og hvorfor medarbeidersamtaler
  • Hvorfor er Medarbeidersamtalen viktig
  • Refleksjonsoppgave rundt verdier
  • Nye grep i det vi kaller Medarbeidersamtalen 2.0
Forankring, forståelse og prosess
  • Forholdet mellom mennesker og strategi
  • Forholdet mellom strategiske og operative samtaler
  • Tilpasset ledelse - som myndiggjør og ansvarliggjør hver enkelt medarbeider
  • Hvordan utøve god transformasjonsledelse - som forstrekker selvledelse
  • Sammenhengen mellom rådende ledelsesfilosofi og Medarbeidersamtalen 2.0
  • De tre fasene i medarbeidersamtale-arbeidet
Lederroller og lederverktøy
  • Lederrollene du minimum må beherske for å være en god leder - Rune viser deg hvordan
  • Forventningskontrakten - utgangspunktet for å skape gjensidig og god dynamikk

12:00 - 13:00 Lunsj

Etter lunsj

Gyldige temaer og sentrale momenter i medarbeidersamtalen
  • Hvilke temaer skal medarbeidersamtalen inneholde?
  • MAT-prat: innføring i og bruk av «Mestring», «Autonomi» og «Tilhørighet»
  • Tilpasset ledelse - Strategiske samtaler og forankring i indre motivasjon
  • Ferdighetskontrakten - for individuell kompetanseutvikling
  • Hva skaper lyst og drive for videre utvikling og vekst?
  • Historier om den enkeltes potensial
  • Refleksjonsoppgave - «hva skaper mestring»
Den gode dialogen - en arena for oppfølging av tiltak
  • Slik skaper du etterrettelighet og systematikk
  • HELP-METODEN som coaching-verktøy
  • Aktiv lytting - et krav for å være en god leder
  • Hvordan gi konstruktive tilbakemeldinger
  • Medarbeidersamtalen; hvordan skape den gode samtalen 
  • Ulike perspektiver på den gode dialogen
  • Ulike fallgruver man kan møte i arbeidet med medarbeidersamtaler
Hva nå?
  • Hvordan tar vi med oss det vi har lært videre?
  • Hvordan implementere Medarbeidersamtalen 2.0 der du jobber
  • Hva skjer når hverdagen kommer - grip mulighetene og håndter utfordringene!
  • Hva har du bestemt deg for, og hvordan vet vi at du i praksis gjør det?
  • Praktisk oppgave - Medansvarlighet og etterrettelighet
  • Veier videre, oppfølging og rapport av status med kursholder 
Oppsummering og avslutning av dagen

16:00 Kurset avsluttes.


Programmet vil ikke alltid bli fulgt 100% kronologisk, men kan bli tilpasset noe gjennom dialog mellom deltakere og kursleder.
Badge

Confex er ISO 9001-sertifisert

Du som deltaker får kursbevis fra en ISO 9001-sertifisert bedrift.
Les mer om sertifisering her.

Badge

100% fornøydgaranti

Om du ikke er helt fornøyd etter avsluttet kurs, kan du gå kurset igjen eller delta på et av våre andre populære kurs

Kursholdere

Kursholdere

  • Person
    Rune Semundseth

    Rune Semundseth er daglig leder og eier i Businessmastering AS som står bak det markedsledende konseptet Medarbeiderkoden; verktøy og –metoder for lederskap og medarbeiderskap samt beslektede temaer som målstyring og selvledelse. 

    I en engasjerende tone holder Rune...
     Les mer

´
Goodie

Last ned vår gratis eBok: Teamutvikling

Videotips om medarbeidersamtalen


Medarbeidersamtale: Kompiser

Businessmastering 1:05


Medarbeidersamtale: Medarbeiderskap

Businessmastering 1:30


Medarbeidersamtale: Visjonsverksted

Businessmaster 01:14


Medarbeidersamtale: Uvitende

Businessmaster 01:00


Medarbeidersamtale: Ulne verdier

Businessmaster 01:50


Kurssted

Kurssted

Bjørvika Konferansesenter

  • 26 nov.

Lyse og trivelige lokaler, lekker pausemat og service av ypperste klasse! Bjørvika Konferansesenter er kåret til Årets konferansested flere ganger. Bjørvika Konferansesenter ligger i første etasje i Oslo Atrium som ligger ligger rett øst for Thon Hotel Opera. Bygget er skiltet med bl.a. EY (Ernst & Young) og Avinor. Hovedinngangen finner du på sjøsiden, mot Operahuset.

Adresse

Dronning Eufemias gate 6 0191 Oslo Norge (Vis i Google Maps)

Telefon: 24 00 30 00

E-post: konferanse@no.ey.com

Nettsted: Klikk her

Badge

Er dere tre eller flere?

Vi hjelper deg gjerne med et tilpasset tilbud.
Kontakt oss på 

Badge

Bedriftsintern opplæring

Vi kommer gjerne til deg og holder kurs.
Kontakt oss på 

Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

  • Når er siste frist for påmelding?

    Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

  • Når kommer fakturaen?

    Elektronisk faktura kommer 5 dager etter bestilling. Har du valgt postfaktura kommer denne ca en uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er 10 dager.

  • Hva er inkludert i prisen?

    Deltageravgiften inkluderer servering i pauser og lunsj. På enkelte kurs får du også dokumentasjon og deltagerbevis.

  • Jeg har spesielle behov

    De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på 
    E-post: kunde@confex.no
    Telefon: +47 938 66 666

note

Håkon Olsvik Fjukstad

Prosjektleder

Har du spørsmål?

Kontakt prosjektleder: E-post hof@confex.no eller telefon 938 66 666

Goodie

Er din virksomhet under digital omstilling?

Ledelse og kultur anses som de største hindringene for å lykkes med digital omstilling, sørg for at ikke du selv blir en begrensende faktor!

Meld deg på kurset her

Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.