Slik blir du en fremragende endringsleder

Lær deg å lede både enkeltpersoner og grupper gjennom endringsprosesser

Tala & engagera

Kurset er under sertifisering gjennom DNV GL ST 0008-standard, hvilket garanterer deg som deltaker høyeste kvalitet og relevans i alle ledd. Dette er et dokumentert trygghetsstempel, både for deg og din arbeidsgiver.

Bilde line background Layer 1

Påmelding

23 - 24 sep. Se flere datoer

Slik blir du en fremragende endringsleder

Oslo på Bjørvika Konferansesenter

Om kurset:

Ved endringer kommer dine evner som leder tydelig frem,
er det da de gode eller de dårlige?  

Lær deg å ivareta en god kultur og motiverte medarbeidere fra endringens start til slutt. Få konkrete metoder som umiddelbart kan tas i bruk, slik at du får bedre oversikt over teamets samlede kompetanse. 

Kurset gir deg praktiske teknikker og verktøy for å sikre et godt samarbeid og god fremdrift, og for å forebygge konflikter og subkulturer. 

Gir du dine ansatte nødvendig kunnskap og opplæring, sikrer du varige endringer - uten tilbakefall. 

Gjør deg selv bedre rustet til å mestre endringene når de kommer, uansett når de kommer og hva det måtte være.

Meld deg på kurset i dag!

Målgruppe
Ledere i både privat og offentlig sektor, uavhengig av 
bransje og nivå 

Læringsutbytte:

  • Lær deg det som kreves av fremtidens gode ledere
  • Hvordan lede når digitalisering og automatisering skaper krav til endring
  • Slik takler du omstilling og endringsvegring
  • De viktigste oppgavene for deg som endringsleder – få folk med deg

   
Fordeler med kurset

  • Skap trygghet og mestringsevne hos medarbeiderne
  • Få kunnskap til å lede individer og grupper i endringsprosesser
  • Forebygg konflikter og vanskelige samtaler
  • Oppnå tydelige mål, still krav og prestere sammen i team
  • Utvid nettverket

Kurset var meget godt lagt opp! Dyktig og engasjerende foredragsholder som la vekt på toveiskommunikasjon, noe som er bra.

Linda Johnsen, Regnskapssjef, Bodø Kommune

Engasjerende kursholder og et godt kurs. Tydelig at han lever etter de samme reglene som han lærer vekk på kurset!

Audun Vindenes Egge, Teamleder, Politiets IKT-tjenester
Sertifisering

Sertifisering

Dokumentert kompetanse

Kompetanse handler til syvende og sist om troverdighet. Om at den kan dokumenteres på en nøytral og etterrettelig måte av en ekstern og objektiv kontrollmyndighet, uten verken faglige eller økonomiske knytninger til kursleverandøren. Derfor er et kursbevis fra Confex mer verdifullt for både arbeidsgivere og arbeidstakere, enn de egenkomponerte sertifikatene du får andre steder. Vår ISO-sertifisering som selskap og at våre kurs utvikles i henhold til undervisningsstandarden DNVGL-ST-0008, sikrer at du alltid får oppdatert og relevant kunnskap fra profesjonelle kursledere. Velger du et kurs fra Confex, velger du med andre ord en sertifisert og dokumentert leverandør som holder deg oppdatert, relevant og konkurransedyktig - i dag og i morgen.

Les mer om hva det innebærer at dette kurset er under sertifisering og hvordan eksamen gjennomføres >>

Badge

Confex er ISO 9001-sertifisert

Du som deltaker får kursbevis fra en ISO 9001-sertifisert bedrift.
Les mer om sertifisering her.

Badge

Under sertifisering

Dette kurset er under sertifisering gjennom DNV GL ST 0008-standard. Dette er et dokumentert trygghetsstempel, både for deg og din arbeidsgiver. For mer informasjon, se her.

Program

Program

   
Dag 1

08.30 - Oppmøte, registrering og oppsett av egen PC 
09.00 - Program

Hva skjer i endringer
  • Hvordan takle individuelle holdninger og endringsmønster
Lederens rolle
  • Lederen som endringens rollemodell
  • Rollen som god eller dårlig leder kommer klart fram i endringer
ADKAR-modellen
  • Enkel modell for å kunne styre og forstå endringsprosessene
  • Hvordan lede i turbulente omgivelser
Awareness - Hvorfor endrer vi oss
  • Årsakene til at bedriften endrer seg
  • Hva er de eksterne påvirkningsfaktorene
  • Hvordan identifisere de nødvendige omstillingene for å tilpasse organisasjonen til fremtidige omgivelser
  • Hvilken strategi har firmaet valgt for å møte nye krav
  • Hva skjer dersom vi ikke endrer oss
Desire - Ønske om å endre seg
  • Hvordan skape motivasjon for å delta i endringen
  • Personlige og finansielle forhold, alder, negative konsekvenser og indre verdier
Knowledge - Kunnskap til å være med
  • Hvordan gi god informasjon om nye prosesser
  • Trening, kurs og opplæring
  • Hvordan skaffe ressursene til å lære opp
  • Bruk rollemodeller som verktøy
  • Forstå gapet i kunnskap
Ability - Evnen til å gjennomføre med ny kunnskap og adferd
  • Bruk av coaching og mentoring for å ivareta individer
  • Ulike teknikker for å fjerne barrierer
Reinforcement - Hvordan sikre endringen permanent
  • Viktigheten av å feire gjennomføringen
  • Synliggjøre og belønne prosessen alle har gjennomgått
  • Se på historien med før og nå blikk.
  • Husk å gi heder og ære

   

Deilig lunsj blir servert midt på dagen.

Det blir lagt inn regelmessige pauser, med serveringer av kaffe, te og forfriskninger.

16.00 Kurs avsluttes

  
Dag 2

08.45 - Oppmøte og morgenkaffe
09.00 - Program

Taktikk for å bygge Awereness og Disire 
  • Hvordan bringe ansatte raskest mulig igjennom disse fasene
Motstand og typiske feil
  • Hvor kommer motstand til endring fra
  • Hva er de klassiske feil i endringsprosesser
Tips i endringssituasjoner
  • Problemer og tips
ADKAR-testen
  • Et måleverktøy for å finne ut hvor den ansatte er i prosessen
Selvledelse
  • Skal du lede noen må du kunne lede deg selv
Motivasjon
  • Ansatte motiveres og demotiveres av forskjellige ting
  • Adferdsendring
  • Endring betyr ofte adferdsendring for mange ansatte
Delegere
  • Kunsten å delegere på riktig nivå
Coachende lederstil
  • Hvordan benytte coachende lederstil for å bringe ansatte videre i prosessen
POM
  • Et enkelt verktøy for å bringe grupper til nye mål
Den vanskelige samtalen
  • Hvordan forberede en vanskelig samtale
Oppsummering
  • Hva har vi lært

  

Deilig lunsj blir servert midt på dagen.

Det blir lagt inn regelmessige pauser, med serveringer av kaffe, te og forfriskninger.

16.00 Kurs avsluttes


Programmet vil ikke alltid bli fulgt 100% kronologisk, men kan bli tilpasset noe gjennom dialog mellom deltakere og kursleder.
Kursholdere

Kursholdere

  • Person
    Petter Bakken

    Petter Bakken er en anerkjent og mye brukt kursholder. Bakken har lang og variert erfaring fra salg, markedsføring og ledelse, og har de 14 siste årene veiledet store og komplekse organisasjoner gjennom endringer og omstillingsprosesser, både i Norge og rundt om i... Les mer

´
Goodie

Last ned vår gratis eBok: Teamutvikling

Kurssted

Kurssted

Bjørvika Konferansesenter

  • 23 - 24 sep.
  • 25 - 26 nov.

Lyse og trivelige lokaler, lekker pausemat og service av ypperste klasse! Bjørvika Konferansesenter er kåret til Årets konferansested flere ganger. Bjørvika Konferansesenter ligger i første etasje i Oslo Atrium som ligger ligger rett øst for Thon Hotel Opera. Bygget er skiltet med bl.a. EY (Ernst & Young) og Avinor. Hovedinngangen finner du på sjøsiden, mot Operahuset.

Adresse

Dronning Eufemias gate 6 0191 Oslo Norge (Vis i Google Maps)

Telefon: 24 00 30 00

E-post: konferanse@no.ey.com

Nettsted: Klikk her

Badge

Er dere tre eller flere?

Vi hjelper deg gjerne med et tilpasset tilbud.
Kontakt oss på 

Badge

Bedriftsintern opplæring

Vi kommer gjerne til deg og holder kurs.
Kontakt oss på 

Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

  • Når er siste frist for påmelding?

    Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

  • Når kommer fakturaen?

    Elektronisk faktura kommer 5 dager etter bestilling. Har du valgt postfaktura kommer denne ca en uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er 10 dager.

  • Hva er inkludert i prisen?

    Deltageravgiften inkluderer servering i pauser og lunsj. På enkelte kurs får du også dokumentasjon og deltagerbevis.

  • Jeg har spesielle behov

    De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på 
    E-post: kunde@confex.no
    Telefon: +47 938 66 666

note

Siri Husby

Prosjektleder

Har du spørsmål?

Kontakt prosjektleder: E-post siri.husby@confex.no eller telefon 938 66 666

Goodie

Hvordan er din bedriftskultur?

Få praktiske verktøy og tips for å kunne sette en tydelig virksomhetsretning, skap mening og se dine ansatte i større grad!

Meld deg på kurset her!

Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.