IT-kontrakter - inngåelse og oppfølging

Få kontroll over høye IT-kostnader, og sikre deg de beste avtalene med dine leverandører

Lær om ulike kontraktstyper innen IT, og hva som passer ditt behov

Bilde
Beskrivelse

Ta kontrollen over høye IT-kostnader i dag! 

På dette kurset lærer du hvordan du effektivt kan 
redusere dine IT-kostnader. Bli trygg på at du får
det du har bestilt, og vit at du kan sikre kontraktens
krav til service og kvalitet i hele kontraktens løpetid. 

Lær hvordan du kan sikre dine rettigheter dersom
leverandøren ikke lenger er i stand til å oppfylle
sine forpliktelser. 

Få oversikt over mulige IT-kostnader, og kunnskapen du
behøver, for å få de beste betingelsene til din bedrift i
møtet med IT-leverandørene. 

   
Målgruppe

IT-sjefer, innkjøpere og andre som jobber med innkjøp
av IT-utstyr og -tjenester i enten privat eller offentlig sektor.

 Læringsutbytte

  • Ulike IT-kontrakter 
  • Oppfølging av kontrakter
  • Sikre eierskap til egen kildekode
  • Bruk av outsourcing og innleide konsulenter
  • Leie fremfor kjøp av programvare og datautstyr

 

Fordeler med kurset

  • Bli trygg i forhandlinger
  • Oppnå gode betingelser 
  • Reduser risiko og kostnader
  • Vær sikker på valg av IT-kontrakt
  • Ivareta IT-sikkerheten og dine data

Kurslederen var dyktig, trekte frem gode relevante eksempler fra det virkelige liv som gjorde det enkelt å forstå "avansert" jus og tolkning av lover og regler.

Thomas Sjøvold, Service Manager, Backe Entreprenør AS
Program

Program

Dag 1

08:30 - Registrering, morgenkaffe og mingle
09:00 - Dagen starter

Hva er en IT-kontrakt?

Norske standardavtaler for tjenester, prosjekter, programvare og maskinvare

  • Statens standardavtale
  • PS 2000
  • IKT Norge

Outsourcing

  • Fordeler, ulemper og forutsetninger for å lykkes

Kontraktsrett - tolking og viktige klausuler i kontrakten

12:00 – 13:00 – Lunsj

Kurset fortsetter

Kravspesifikasjon og løsningsspesifikasjon

Konkurranse, forhandling, evaluering og tildeling av kontrakt

  • Hva er forskjellene mellom offentlige og private kunder

Service level agreements (SLA) / tjenestenivå

16:00 - Kursdag 1 avsluttes

Dag 2

08:45 - Oppmøte, morgenkaffe og mingle
09:00Kursstart

Opphavsrett og kildekode

Risikoanalyse

Prosjektstyring

  • Utvikling og tilpasning av programvare
  • Smidig eller fossefall

Oppfølging av kontrakt

  • Særlig om forsinkelse, mangler, heving og erstatning

12:00 – 13:00 – Lunsj

Kurset fortsetter

Skytjenester (cloud)

  • Kategorier, sikkerhet, vilkår og tjenestenivå

Personvern - Nye regler i 2018

  • Hvordan vil dette påvirke eksisterende og nye kontrakter

Særegenheter ved forhandling av IT-kontrakter

16:00 - Kursdag 2 avsluttes og alle ønskes vel hjem


Programmet vil ikke alltid bli fulgt 100% kronologisk, men kan bli tilpasset noe gjennom dialog mellom deltakere og kursleder.
Badge

Confex er ISO 9001-sertifisert

Du som deltaker får kursbevis fra en ISO 9001-sertifisert bedrift.
Les mer om sertifisering her.

Badge

100% fornøydgaranti

Om du ikke er helt fornøyd etter avsluttet kurs, kan du gå kurset igjen eller delta på et av våre andre populære kurs

Kursholdere

Kursholdere

    Vi jobber med å få Kursholdere på plass. Mer informasjon kommer.
´
Goodie

Last ned vår gratis eBok: IT Strategy & Technology Innovation

Kurssted

Kurssted

Vi leter etter det beste lokalet for dette kurset. Fyll ut e-postadressen din nedenfor, så oppdaterer vi deg når vi har funnet det.

Badge

Er dere tre eller flere?

Vi hjelper deg gjerne med et tilpasset tilbud.
Kontakt oss på 

Badge

Bedriftsintern opplæring

Vi kommer gjerne til deg og holder kurs.
Kontakt oss på 

Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

  • Når er siste frist for påmelding?

    Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

  • Hva er inkludert i prisen?

    Deltageravgiften inkluderer servering i pauser og lunsj. På enkelte kurs får du også dokumentasjon og deltagerbevis.

  • Når kommer fakturaen?

    Elektronisk faktura kommer senest fem dager etter bestilling. Ved manglende informasjon om elektronisk faktura, sendes postfaktura én uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er ti dager.
     
    Les mer om våre salgsvilkår her

  • Jeg har spesielle behov

    De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på:
    E-post: kunde@confex.no
    Telefon: +47 938 66 666

note

Siri Husby

Prosjektleder

Har du spørsmål?

Kontakt prosjektleder: E-post siri.husby@confex.no eller telefon 938 66 666

Goodie

Er du den ideell digital transformasjonsleder?

Lær koblingen mellom transformasjonsledelse og den fremvoksende digitaliserte lederrollen

Les mer om kurset her!

Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.