Key Account Manager
19995
 ekskl. mva.
Til påmelding

Key Account Manager

Sertifisert kurs
Sertifisert kurs
Sertifisert kurs
Få innføring i hvordan du kan legge opp gode forhandlinger og hva som motiverer ulike kundetyper. Ta lederrollen i KAM-teamet og styrk din forretningsforståelse
Har du spørsmål om kurset eller ønsker å bestille et internt kurs til bedriften din? Ta kontakt med oss i dag!
Check-ikon

Høstens datoer lansert

Sikre din plass idag
Se vårt kurstilbud
OversiktKursinnholdSertifiseringSertifiseringSertifiseringSlik fungerer detKursledereTidligere kunderTil påmeldingKontakt oss

Hva du lærer

  • Økt kunnskap og trygghet om hva KAM-rollen består i
  • Lære hva selgere som lykkes best gjør
  • Målrettet relasjonsbygging: Hva som skal til for å utvikle og beholde bedriftens viktigste kunder
  • Forhandlingsteknikk: Konkrete ting som gjør at du oppnår best mulig avtale
  • Kundepsykologi: Økt forståelse for hva som motiverer ulike kundetyper og hva du bør gjøre for å lykkes

Kursbeskrivelse

Slik sikrer du din virksomhets fremtid

Som ansvarlig for virksomhetens storkunder hviler et stort ansvar på deg. Du må forstå kundens behov og drivere, være en god forhandler, og en mester i kundepsykologi.

Med vårt skreddersydde kurs for deg som er Key Account Manager lærer du konkrete metoder for hvordan du skal lykkes bedre med dine viktigste kunder. Lær mer om tilpasset kommunikasjon, psykologi og spissede forhandlinger som styrker kundens tillit til deg og gjør deg til en bedre Key Account Manager.

Kundepsykologi og forretningsforståelse

Som del av kurset lærer du alle do's and dont's ved forhandlingsbordet og hvordan du forbereder deg til enhver forhandling ved hjelp av psykologi og innsikt. Få innføring i hvordan du skal selge til ulike mennesketyper og styrk din forretningsforståelse med økt kunnskap om kundens reelle behov. Lær deg hvordan du takler pris- og rabattspørsmål for å sikre en konvertering. Lær om målrettet relasjonsbygging og hvordan skape utviklingsmuligheter sammen med de viktigste kundene dine.

Les mer

Vi ser også nærmere på hva du kan gjøre når kunden "glipper" og hva som skal til for å hanke inn igjen salget. Bli mer tydelig som leder i KAM-teamet og effektiviser organiseringen og koordineringen av interne ressurser.

Fordeler med kurset:

  • Hvordan identifisere og jobbe med bedriftens viktigste kunder
  • Du får en oppskrift i 3 punkter som vil gjøre deg til en superselger
  • Innføring i kundepsykologi og lær hva som motiverer ulike typer du møter
  • Konkrete tips som vil bedre resultatene i dine forhandlinger
Se mindre
Key Account Manager forvalter bedriftens fremtid gjennom sin jobb med de viktigste kundene. Da gjelder å vite hva du skal gjøre. På kurset vil du få gode tips til hvordan du skal sikre vekst og lønnsomhet gjennom målrettet arbeid.

Kursleder Vivi-Ann Hilde

Målgruppe

Kurset er for selgere som har ansvar for virksomhetens nøkkelkunder

Forkunnskaper

Det kreves ingen forkunnskaper til dette kurset, men har du erfaring med salgsarbeid fra før kan det være en fordel

Kursinnhold

01 Dagens KAM-rolle

  • Hva rommer begrepet Key Account Management
  • Kundens krav og forventinger til Key Account Manager-rollen kontra bedriftens
  • Vanlige utfordringer for en nøkkelkundeansvarlig og forslag på løsning

02 Målrettet relasjonsbygging

  • Hvordan utvikle kundeporteføljen
  • Hvordan identifisere våre viktigste kunder
  • Hvordan bygge nære relasjoner til nøkkelkundene
  • Kundens beslutningsprosess
  • Øk sjansene for gjennomslag ved å identifisere de viktigste beslutningstakerne
  • KAM-planen - ditt viktigste verktøy

03 Ta lederrollen i KAM-teamet

  • Hvordan styre KAM-teamet internt og eksternt mot gevinst for alle parter
  • Organisering av roller og koordinering av interne ressurser

04 Forretningsforståelse

  • Forstå behov og verdi for kunden
  • Hva betyr det egentlig å vise forretningsforståelse - hva skal du forstå
  • Konkrete innspill for å utvikle din forståelse om egen og kunders bedrift
  • Hva har verdi for kunden?

05 Når kunden er i ferd med "å glippe"

  • Hva kan du som KAM gjøre for at din bedrift limes tettere til kunden
  • Hvordan hindre at kunder glipper

06 Håndtering av ulike mennesketyper

  • Kundepsykologi i praksis
  • Mennesker er forskjellige, det er kunder også
  • Hva kjennetegner ulike kundetyper
  • Slik håndterer du ulike kundetyper
  • Hva motiverer ulike kunder slik at de handler av deg

07 Slik kan din kommunikasjon påvirke andre

  • Hvordan få kunder til å like deg og samarbeide med deg
  • Vær bevisst i din kommunikasjonsform

08 Forhandlinger

  • Forberedelser ved forhandlinger
  • Rollen som forhandler - hvordan forberede deg mentalt
  • Hva kjennetegner en dyktig forhandler?
  • Hvordan kjenne igjen og håndtere hersketeknikker i forhandlinger
  • Hva er de ulike fasene i forhandlinger og hvordan forberede seg til dem

09 "Do's and Don'ts" ved forhandlingsbordet

  • Hvordan skape et godt førsteinntrykk
  • Hva bør du styre unna i forhandlinger
  • Hvem gjør hva når dere er flere fra samme virksomhet
  • Når skal du komme på banen med dine krav i forhandlingen

10 Hvordan takle pris- og rabattspørsmål

  • Hva annet enn pris og rabatter kan du spille på i forhandlingene - øk ditt spillerom
  • Identifiser forhandlingsvariabler - hva kan du gi og hva kan du få av motparten
  • Hvordan forhandle - praktisk trening

01 Dagens KAM-rolle

  • Hva rommer begrepet Key Account Management
  • Kundens krav og forventinger til Key Account Manager-rollen kontra bedriftens
  • Vanlige utfordringer for en nøkkelkundeansvarlig og forslag på løsning

02 Målrettet relasjonsbygging

  • Hvordan utvikle kundeporteføljen
  • Hvordan identifisere våre viktigste kunder
  • Hvordan bygge nære relasjoner til nøkkelkundene
  • Kundens beslutningsprosess
  • Øk sjansene for gjennomslag ved å identifisere de viktigste beslutningstakerne
  • KAM-planen - ditt viktigste verktøy

03 Ta lederrollen i KAM-teamet

  • Hvordan styre KAM-teamet internt og eksternt mot gevinst for alle parter
  • Organisering av roller og koordinering av interne ressurser

04 Forretningsforståelse

  • Forstå behov og verdi for kunden
  • Hva betyr det egentlig å vise forretningsforståelse - hva skal du forstå
  • Konkrete innspill for å utvikle din forståelse om egen og kunders bedrift
  • Hva har verdi for kunden?

05 Når kunden er i ferd med "å glippe"

  • Hva kan du som KAM gjøre for at din bedrift limes tettere til kunden
  • Hvordan hindre at kunder glipper

Dette er et sertifisert kurs

Kurset er basert på fagplan SOA Basis fra DFØ (Direktoratet for forvaltning og økonomistyring). Kurset forbereder deg og styrker din kompetanse for å kunne gjennomføre sertifiseringstesten. Når du har bestått dette kurset kan du bestille sertifiseringstesten hos Norsk Test sine hjemmesider og får muligheten til å kunne gjennomføre SOA Basis-sertifiseringen.

SOA

Dette er et sertifisert kurs

PRINCE2®-kurset på denne siden tilbys av Cimple Technology AS ATO/Affiliate av AXELOS Limited. PRINCE2® er et registrert varemerke som tilhører AXELOS Limited, brukt med tillatelse fra AXELOS Limited. Med enerett.

Prince2

Dette er et sertifisert kurs

Kurset er sertifisert gjennom standard DNV-ST-0008 - Certified Learning Programmes. Det sikrer at innholdet i kurset er av høyeste kvalitet, og er i tråd med markedets etterspørsel. Kurset  evalueres og oppdateres  jevnlig av Confex, men er også kvalitetsvurdert av DNV som et uavhengig sertifiseringsorgan. Et dokumentert sikkerhetsstempel både for deg og for arbeidsgiveren din.

DNV

Slik fungerer det

Dette kurset kan du enten ta fysisk ved et konferansesenter eller digitalt via Zoom/Teams. Vær trygg på at innholdet og læringsutbyttet er likt uavhengig av format. 

Dette kurset kan du ta akkurat når og hvor det passer deg, i det tempoet du selv ønsker. Våre forhåndsinnspilte kurs er fleksible og svært godt pedagogisk tilrettelagt. Du vil motta informasjon om innlogging kort tid etter påmeldingen,

Dette kurset gjennomføres utelukkende digitalt og gir deg en intensiv læringsopplevelse i løpet av tre timer. Våre webinar tar for seg det mest essensielle innen et gitt tema for å gi deg et stort læringsutbytte på kort tid.

  • Ved digital gjennomføring får du tilsendt lenke og nødvendig informasjon om pålogging i god tid før kursstart
  • Skulle du ha problemer under et digitalt kurs, vil det være en teknisk vert tilgjengelig for å hjelpe deg
  • Uavhengig av hvilket format du velger får du samme mulighet for erfaringsutveksling med øvrige deltakere
  • Fri tilgang til kurset i minimum 12 måneder fra du er påmeldt
  • Du vil motta informasjon om innlogging kort tid etter påmeldingen
  • Gjennomfør kurset enten på mobil, nettbrett eller data
  • Etter 12 måneder kan du bruke kurset som et oppslagsverk, med årlig fornyelse gjennom vårt abonnement
  • Kursmateriell vil bli sendt ut i forkant av kurset 
  • Du får tilsendt lenke og nødvendig informasjon om pålogging i god tid før kursstart
  • Skulle du ha problemer underveis, vil det være en teknisk vert tilgjengelig for å hjelpe deg
  • Det er lagt inn pauser i undervisningen

Tidspunkter

08:30 Oppmøte og registrering

09:00 Kurset starter

12:00 Lunsj

16:00 Kurset avsluttes

  • Ved digital gjennomføring får du tilsendt lenke og nødvendig informasjon om pålogging i god tid før kursstart
  • Skulle du ha problemer under et digitalt kurs, vil det være en teknisk vert tilgjengelig for å hjelpe deg
  • Uavhengig av hvilket format du velger får du samme mulighet for erfaringsutveksling med øvrige deltakere
  • Fri tilgang til kurset i minimum 12 måneder fra du er påmeldt
  • Gjennomfør kurset enten på mobil, nettbrett eller data
  • Etter 12 måneder kan du bruke kurset som et oppslagsverk, med årlig fornyelse gjennom vårt abonnement
  • Kursmateriell vil bli sendt ut i forkant av kurset 
  • Du får tilsendt lenke og nødvendig informasjon om pålogging i god tid før kursstart
  • Skulle du ha problemer underveis, vil det være en teknisk vert tilgjengelig for å hjelpe deg
  • Det er lagt inn pauser i undervisningen

Praktisk informasjon

Kurset er plassbegrenset for å oppnå maksimal læringseffekt. Du som deltaker vil ha en aktiv rolle under kurset med gruppeoppgaver og praktiske øvelser

6 måneder gratis

Eksklusiv og kostnadsfri tilgang til PraktiskLedelse

Dette kurset har et 6 måneders kostnadsfritt abonnement på PraktiskLedelse inkludert i kursavgiften fra du melder deg på kurset. Du har dermed eksklusiv tilgang til Norges første digitale læringsportal for ledelse i praksis - www.praktisk-ledelse-101.no.

Dersom du ikke ønsker denne tilleggstjenesten, må den avbestilles senest 30 dager før den kostnadsfrie perioden utløper. Les mer om hva dette betyr i våre kjøpsvilkår.

Skjermbilde av kunnskapsportal for PraktiskLedelse

Kursledere

Confex
Confex
Kursleder

Etter mange års erfaring med kurs og konferanser, i flere land, har vi opparbeidet en solid database med dyktige foredragsholdere som har erfaring fra både åpne og bedriftstilpassede kurs. Alle våre foredragsholdere evalueres på faglig dyktighet og pedagogisk fremstillingsevne, og vi velger ut de som er best egnet for hvert kurs. 

Med godt humør og stort engasjement kombinerer våre kursholdere teori med praktiske oppgaver og tett veiledning, for å maksimere ditt læringsutbytte.

Vis mer
Vis mindre

Kursledere

Ingen aktuelle kursleder er tilgjengelig.

Om arrangøren

Hva våre kunder sier om dette kurset

6
/6
"

Supert og dyktig kursholder. Nytt KAM-konsept. Super engasjerende, profft og god bakgrunn

"
Christian Bue Nordahl
Daglig leder
Stella Polaris
5
/6
"

Forfriskende og lærerikt - svært dyktig kursleder

"
Kristin Steen
Market and Sales Manager
Stella Polaris
6
/6
"

Svært bra faglig påfyll i min arbeidssituasjon. Lærte om forskjellige persontyper, kundepsykologi og forhandlinger med kundene. Hun var dyktig og svært flink til å holde oppsatt tidsplan

"
Asbjørn Ramsli
Markedsansvarlig
Frantzefoss Minerals
6
/6
"

Veldig flott sammensatt kurs med tanke på faginnhold og relevans, samt super miks mellom foredrag og praktiske oppgaver som engasjerer

"
Steinar Rudseter
KAM
Onninen AS
6
/6
"

Skal anbefale dette kurset til kollegaer og andre

"
Reidar Abrahamsen
Salgssjef
Tranberg AS
5
/6
"

Fin kombinasjon av oppgaver og forelesninger. God dialog, selv om det var digitalt

"
Hege Wiik
Technical Sales
Wennstrom Net AS

Påmelding

Steg

Välj plats och datum

1
Sted og dato
2
Deltakere
3
Faktura

Tilgjengelige steder

(Scroll bortover for flere byer)

Tilgjengelige steder (A-Å)

Se alle avholdelser

Tilgjengelige datoer

Dette er et forhåndsinnspilt kurs, tilgang blir tildelt via e-post.

Ledige plasser
Få plasser igjen
Fullt
Ledige plasser
Få plasser igjen
Fullt
Ledige plasser
Få plasser igjen
Fullt
Ledige plasser
Få plasser igjen
Fullt

* Vennligst velg en dato

Ingen ledige datoer!

Steg

Deltagare

1
Sted og dato
2
Deltakere
3
Faktura
Du har valgt:
Sted:
undefined
Dato:
undefined
Forhåndsinnspilt kurs - Online

Deltaker 1

* Vennligst fyll inn alle felter

Steg

Faktura

1
Sted og dato
2
Deltakere
3
Faktura
Du har valgt:
Sted:
undefined
Dato:
undefined
Forhåndsinnspilt kurs - Online

3. Faktura informasjon

Pris

Pris per person
19995
kr. eks. mva.
Rabatt
-
0
kr.
Pris å betale
19995
kr. eks. mva.

* Vennligst fyll inn alle felter

63394
Check-ikon
Da er alt i boks!
En bekreftelse er blitt sendt til deg på e-post.
Vi gleder oss til å se deg på kurset!
Ånei, noe gikk galt med innsendingen.
Pris
19995
ekskl. mva.
2 dager
Klasserom
100% fornøydgaranti
Sertifisert kurs
Skandinavias ledende kursleverandør
Over 500 000 deltakere
6 måneders fri tilgang til læringsportal
Abonnement

Kurset er abonnementsbasert og de første 12 månedene er forhåndsbetalte. Deretter kan du velge å avslutte eller beholde kurset som et oppslagsverk med årlig fornyelse. Les mer i Salgsvilkår og FAQ.

Vi kan skreddersy dette kurset for din bedrift. Ta kontakt med oss for en uforpliktende samtale.
Bedriftstilpassede løsninger
Er dere en gruppe og ønsker dette kurset som et bedriftsinternt kursprogram? Da kan vi selvfølgelig bistå med spesialtilpasset og sertifisert opplæring for din bedrift.
Ønsker du mer informasjon om bedriftsintern opplæring?
Vi kan skreddersy dette kurset for din bedrift. Ta kontakt med oss for en uforpliktende samtale.
Abonnement

Kurset er abonnementsbasert og de første 12 månedene er forhåndsbetalte. Deretter kan du velge å avslutte eller beholde kurset som et oppslagsverk med årlig fornyelse. Les mer i Salgsvilkår og FAQ.