Key Account Manager

Kurset for deg som er ansvarlig for bedriftens nøkkelkunder, enten du er kundeansvarlig, Key Account Manager, daglig leder eller salgssjef.

Tala & engagera

Kurset er under sertifisering gjennom DNV GL ST 0008-standard, hvilket garanterer deg som deltaker høyeste kvalitet og relevans i alle ledd. Dette er et dokumentert trygghetsstempel, både for deg og din arbeidsgiver.

Bilde line background Layer 1

Påmelding

11 - 12 des.

Key Account Manager

Oslo på Fossekallen Konferansesenter

Om kurset:

Som ansvarlig for virksomhetens storkunder hviler et stort ansvar på deg. Du må forstå kundens behov og drivere, være en god forhandler, og en mester i kundepsykologi.

Med vårt skreddersydde kurs for deg som er KAM lærer du konkrete metoder for hvordan du skal lykkes bedre med dine viktigste kunder. Lær mer om tilpasset kommunikasjon, psykologi og spissede forhandlinger som styrker kundens tillit til deg og gjør deg til en bedre KAM.

Som del av kurset lærer du alle do's and dont's ved forhandlingsbordet, hvordan du forbereder deg til enhver forhandling og hvordan du takler pris- og rabattspørsmål for å sikre en konvertering. Vi ser også nærmere på hva du kan gjøre når kunden "glipper" og hva som skal til for å hanke inn igjen salget.

Du lærer:

  • Å bli en bedre forhandler ved hjelp av psykologi og innsikt
  • Hvordan å selge til ulike mennesketyper
  • Metoder for å hindre at kunden glipper
  • Hvordan du bør takle pris –og rabattspørsmål
  • Bedre forretningsforståelse med økt innsikt i kundes reelle behov

Kurset er plassbegrenset for å oppnå maksimal læringseffekt. Sett av to dager til kompetanseheving som garantert skaper bedre resultater. 

  • Slik vinner du forhandlinger – opptre med større sikkerhet og gjennomslagskraft
  • Lær om målrettet relasjonsbygging – skap utviklingsmuligheter med de viktigste kundene
  • Bedre din forretningsforståelse – økt innsikt i kundens utfordringer skaper bedre resultater
  • Slik håndterer du ulike mennesketyper - forstå dine kunder bedre med kundepsykologi i praksis

Læringsmål

  • Økt kunnskap og trygghet om hva KAM-rollen består i
  • Lære hva selgere som lykkes best gjør
  • Målrettet relasjonsbygging: Hva som skal til for å utvikle og beholde bedriftens viktigste kunder
  • Forhandlingsteknikk: Konkrete ting som gjør at du oppnår best mulig avtale 
  • Kundepsykologi: Økt forståelse for hva som motiverer ulike kundetyper og hva du bør gjøre for å lykkes

Skal anbefale dette kurset til kollegaer og andre.

Reidar Abrahamsen, Salgssjef, Tranberg AS

Veldig flott sammensatt kurs med tanke på faginnhold og relevans, samt super miks mellom foredrag og praktiske oppgaver som engasjerer.

Steinar Rudseter, KAM, Onninen AS
Sertifisering

Sertifisering

Dokumentert kompetanse

Kompetanse handler til syvende og sist om troverdighet. Om at den kan dokumenteres på en nøytral og etterrettelig måte av en ekstern og objektiv kontrollmyndighet, uten verken faglige eller økonomiske knytninger til kursleverandøren. Derfor er et kursbevis fra Confex mer verdifullt for både arbeidsgivere og arbeidstakere, enn de egenkomponerte sertifikatene du får andre steder. Vår ISO-sertifisering som selskap og at våre kurs utvikles i henhold til undervisningsstandarden DNVGL-ST-0008, sikrer at du alltid får oppdatert og relevant kunnskap fra profesjonelle kursledere. Velger du et kurs fra Confex, velger du med andre ord en sertifisert og dokumentert leverandør som holder deg oppdatert, relevant og konkurransedyktig - i dag og i morgen.

 

Les mer om hva det innebærer at dette kurset er under sertifisering og hvordan eksamen gjennomføres >>

Badge

Confex er ISO 9001-sertifisert

Du som deltaker får kursbevis fra en ISO 9001-sertifisert bedrift.
Les mer om sertifisering her.

Badge

Under sertifisering

Dette kurset er under sertifisering gjennom DNV GL ST 0008-standard. Dette er et dokumentert trygghetsstempel, både for deg og din arbeidsgiver. For mer informasjon, se her.

Program

Program

Dag 1

08:30 - Registrering, morgenkaffe og mingle.
09:00 - Kursstart dag 1

Dagens KAM-rolle

Hva rommer begrepet Key Account Management

  • Kundens krav og forventinger til Key Account Manager-rollen kontra bedriftens
  • Vanlige utfordringer for en nøkkelkundeansvarlig og forslag på løsning

Målrettet relasjonsbygging

Hvordan utvikle kundeporteføljen

  • Hvordan identifisere våre viktigste kunder
  • Hvordan bygge nære relasjoner til nøkkelkundene
  • Kundens beslutningsprosess
  • Øk sjansene for gjennomslag ved å identifisere de viktigste beslutningstakerne
  • KAM-planen - ditt viktigste verktøy

11:30- 12:30 – Lunsj

Målrettet relasjonsbygging og forretningsforståelse

Hvordan ta lederrollen i KAM-teamet

  • Hvordan styre KAM-teamet internt og eksternt mot gevinst for alle parter
  • Organisering av roller og koordinering av interne ressurser

Forretningsforståelse

Forstå behov og verdi for kunden

  • Hva betyr det egentlig å vise forretningsforståelse - hva skal du forstå
  • Konkrete innspill for å utvikle din forståelse om egen og kunders bedrift
  • Hva har verdi for kunden?

Når kunden er i ferd med "å glippe"

  • Hva kan du som KAM gjøre for at din bedrift limes tettere til kunden
  • Hvordan hindre at kunder glipper16:00 - Avslutning av første kursdag

16:00 - Avslutning av kursets første dag

Dag 2

08:45 - Oppmøte, morgenkaffe og mingle.
09:00 – Kursstart dag 2

Håndtering av ulike mennesketyper

Kundepsykologi i praksis

  • Mennesker er forskjellige, det er kunder også
  • Hva kjennetegner ulike kundetyper
  • Slik håndterer du ulike kundetyper
  • Hva motiverer ulike kunder slik at de handler av deg

Slik kan din kommunikasjon pavirke andre

  • Hvordan få kunder til å like deg og samarbeide med deg
  • Vær bevisst i din kommunikasjonsform

11:30 – 12:30 – Lunsj

Forhandlinger

Forberedelser ved forhandlinger

  • Rollen som forhandler - hvordan forberede deg mentalt
  • Hva kjennetegner en dyktig forhandler?
  • Hvordan kjenne igjen og håndtere hersketeknikker i forhandlinger
  • Hva er de ulike fasene i forhandlinger og hvordan forberede seg til dem

 "Do's and Don'ts" ved forhandlingsbordet

  • Hvordan skape et godt førsteinntrykk
  • Hva bør du styre unna i forhandlinger
  • Hvem gjør hva når dere er flere fra samme virksomhet
  • Når skal du komme på banen med dine krav i forhandlingen

Hvordan takle pris- og rabattspørsmål

  • Hva annet enn pris og rabatter kan du spille på i forhandlingene - øk ditt spillerom
  • Identifiser forhandlingsvariabler - hva kan du gi og hva kan du få av motparten
  • Hvordan forhandle - praktisk trening

15:45 - Avslutning av kurset


Programmet vil ikke alltid bli fulgt 100% kronologisk, men kan bli tilpasset noe gjennom dialog mellom deltakere og kursleder.
Kursholdere

Kursholdere

  • Person
    Vivi-Ann Hilde

    Vivi-Ann Hilde er partner i konsulentselskapet Considium, som bistår ledere og organisasjoner med å nå resultater. Vivi-Ann er siviløkonom fra NHH og har ledererfaring fra merkevare- og konsulentbransjer. Hun har stor faglig tyngde, og er fast kursleder på flere av... Les mer

´
Goodie

Lyst på mer lesestoff?

Visste du at vi har et stort bibliotek med e-læringsbøker, klare til gratis nedlastning for deg? 

Ta meg til biblioteket!

Kurssted

Kurssted

Fossekallen Konferansesenter

  • 11 - 12 des.

Fossekallen konferansesenter ligger på Lysaker. Det er kun 8 minutter å gå fra Lysaker stasjon, som også har buss, fly- og lokaltog-forbindelse. Konferansesenteret ligger i en helt spesiell, lys og trivelig ”lysgård”, omgitt av en liten bekk med fisk og store grønne planter. Fossekallen Konferansesenter ble kåret til Årets konferansested av våre kursdeltakere i 2011 og 2012. Det finnes et begrenset antall gratis parkeringsplasser. Vennligst henvend deg i resepsjon ved ankomst. Utenom disse, finnes det parkeringsplasser mot betaling.

Adresse

Vollsveien 13H 1366 Lysaker Norge (Vis i Google Maps)

Telefon: 99446555

E-post: post@fossekallen.no

Nettsted: Klikk her

Badge

Er dere tre eller flere?

Vi hjelper deg gjerne med et tilpasset tilbud.
Kontakt oss på 

Badge

Bedriftsintern opplæring

Vi kommer gjerne til deg og holder kurs.
Kontakt oss på 

Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

  • Når er siste frist for påmelding?

    Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

  • Når kommer fakturaen?

    Elektronisk faktura kommer 5 dager etter bestilling. Har du valgt postfaktura kommer denne ca en uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er 10 dager.

  • Hva er inkludert i prisen?

    Deltageravgiften inkluderer servering i pauser og lunsj. På enkelte kurs får du også dokumentasjon og deltagerbevis.

  • Jeg har spesielle behov

    De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på 
    E-post: kunde@confex.no
    Telefon: +47 938 66 666

note

Corinne Hilde Fjellås

Prosjektleder

Har du spørsmål?

Kontakt prosjektleder: E-post chf@confex.no eller telefon 938 66 666

Goodie

Tydeliggjør ditt arbeid og måloppnåelse

Bli trygg på Google Data Studio og enkelt ta ut de rapporter og data som er relevant for deg og de du rapporterer til.

Les mer om kurset her! 

Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.