• Sertifisert kurs

Key Account Manager

Lær deg hvordan du kan utvikle de viktigste kundene i din virksomhet. Få innføring i hvordan du kan legge opp gode forhandlinger og hva som motiverer ulike kundetyper. Ta lederrollen i KAM-teamet og styrk din forretningsforståelse

Tala & engagera

Kurset er sertifisert gjennom DNV-ST-0008 - Certified Learning Programmes, hvilket garanterer deg som deltaker høyeste kvalitet og relevans i alle ledd. Dette er et dokumentert trygghetsstempel, både for deg og din arbeidsgiver.

Bilde
Du kan trygt velge det kursformatet som passer deg best

Du kan trygt velge det kursformatet som passer deg best

Siden mars 2020 har vi gjennomført over 500 digitale kurs, med fantastiske tilbakemeldinger. Det digitale formatet har kommet for å bli, men nå kan vi endelig også tilby klasseromskurs igjen.
Her kan du lese detaljert hvordan vi følger myndighetenes anbefalinger og om våre fleksible regler for ombooking.

Om kurset:

Slik sikrer du din virksomhets fremtid med å utvikle de viktigste kundene.

Som ansvarlig for virksomhetens storkunder hviler et stort ansvar på deg. Du må forstå kundens behov og drivere, være en god forhandler, og en mester i kundepsykologi.

Med vårt skreddersydde kurs for deg som er Key Account Manager lærer du konkrete metoder for hvordan du skal lykkes bedre med dine viktigste kunder. Lær mer om tilpasset kommunikasjon, psykologi og spissede forhandlinger som styrker kundens tillit til deg og gjør deg til en bedre Key Account Manager.

Som del av kurset lærer du alle do's and dont's ved forhandlingsbordet og hvordan du forbereder deg til enhver forhandling ved hjelp av psykologi og innsikt. Få innføring i hvordan du skal selge til ulike mennesketyper og styrk din forretningsforståelse med økt kunnskap om kundens reelle behov. Lær deg hvordan du takler pris- og rabattspørsmål for å sikre en konvertering.

Vi ser også nærmere på hva du kan gjøre når kunden "glipper" og hva som skal til for å hanke inn igjen salget. Bli mer tydelig som leder i KAM-teamet og effektiviser organiseringen og koordineringen av interne ressurser. 

 
Målgruppe
Kurset er for selgere som har ansvar for virksomhetens nøkkelkunder.

Forkunnskaper
Det kreves ingen forkunnskaper til dette kurset, men har du erfaring med salgsarbeid fra før kan det være en fordel.

Praktisk informasjon
Kurset er plassbegrenset for å oppnå maksimal læringseffekt. Sett av to dager til kompetanseheving som garantert skaper bedre resultater. 

 
Neste steg for deg?

  • Slik vinner du forhandlinger – opptre med større sikkerhet og gjennomslagskraft
  • Lær om målrettet relasjonsbygging – skap utviklingsmuligheter med de viktigste kundene
  • Bedre din forretningsforståelse – økt innsikt i kundens utfordringer skaper bedre resultater
  • Slik håndterer du ulike mennesketyper - forstå dine kunder bedre med kundepsykologi i praksis

Læringsmål

  • Økt kunnskap og trygghet om hva KAM-rollen består i
  • Lære hva selgere som lykkes best gjør
  • Målrettet relasjonsbygging: Hva som skal til for å utvikle og beholde bedriftens viktigste kunder
  • Forhandlingsteknikk: Konkrete ting som gjør at du oppnår best mulig avtale 
  • Kundepsykologi: Økt forståelse for hva som motiverer ulike kundetyper og hva du bør gjøre for å lykkes

 

Til deg som velger å gjennomføre kurset digitalt

  • Samme innhold som åpent klasseromskurs – kun teknikken skiller
  • Undervisningen foregår live, enten via Zoom eller Teams
  • Samme fellesskap og erfaringsutveksling som i et klasserom, bare på en annen måte
  • Læringsplattformen vi bruker er sikker og enkel å koble seg opp på - hvor enn du er
  • Invitasjon med lenke til kurset får du fem dager før kursstart

Skal anbefale dette kurset til kollegaer og andre.

Reidar Abrahamsen, Salgssjef, Tranberg AS

Veldig flott sammensatt kurs med tanke på faginnhold og relevans, samt super miks mellom foredrag og praktiske oppgaver som engasjerer.

Steinar Rudseter, KAM, Onninen AS
Sertifisering

Sertifisering

Dokumentert kompetanse

Kompetanse handler til syvende og sist om troverdighet. Om at den kan dokumenteres på en nøytral og etterrettelig måte av en ekstern og objektiv kontrollmyndighet, uten verken faglige eller økonomiske knytninger til kursleverandøren. Derfor er et kursbevis fra Confex mer verdifullt for både arbeidsgivere og arbeidstakere, enn de egenkomponerte sertifikatene du får andre steder. Vår ISO-sertifisering som selskap og at våre kurs utvikles i henhold til undervisningsstandarden DNVGL-ST-0008 - Certified Learning Programmes, sikrer at du alltid får oppdatert og relevant kunnskap fra profesjonelle kursledere. Velger du et kurs fra Confex, velger du med andre ord en sertifisert og dokumentert leverandør som holder deg oppdatert, relevant og konkurransedyktig - i dag og i morgen.

 

Les mer om hva det innebærer at dette kurset er sertifisert, og hvordan eksamen gjennomføres >>

Badge

Confex er ISO 9001-sertifisert

Du som deltaker får kursbevis fra en ISO 9001-sertifisert bedrift.
Les mer om sertifisering her.

Badge

Sertifisert kurs

Kurset er sertifisert gjennom DNV-ST-0008 - Certified Learning Programmes, hvilket garanterer deg som deltaker høyeste kvalitet og relevans i alle ledd. Dette er et dokumentert trygghetsstempel, både for deg og din arbeidsgiver. For mer informasjon, se her.

Program

Program

Innehold

08.30 - Ved fysisk kurs: Registrering og morgenkaffe
08:45 - Ved digitalt kurs: Logg deg inn, og gjør deg klar til vi starter
09.00 - Kursstart 
16.00 - Kursslutt  
 

Dagens KAM-rolle

Hva rommer begrepet Key Account Management

  • Kundens krav og forventinger til Key Account Manager-rollen kontra bedriftens
  • Vanlige utfordringer for en nøkkelkundeansvarlig og forslag på løsning

 

Målrettet relasjonsbygging

Hvordan utvikle kundeporteføljen

  • Hvordan identifisere våre viktigste kunder
  • Hvordan bygge nære relasjoner til nøkkelkundene
  • Kundens beslutningsprosess
  • Øk sjansene for gjennomslag ved å identifisere de viktigste beslutningstakerne
  • KAM-planen - ditt viktigste verktøy

  
Hvordan ta lederrollen i KAM-teamet

  • Hvordan styre KAM-teamet internt og eksternt mot gevinst for alle parter
  • Organisering av roller og koordinering av interne ressurser

 

Forretningsforståelse

Forstå behov og verdi for kunden

  • Hva betyr det egentlig å vise forretningsforståelse - hva skal du forstå
  • Konkrete innspill for å utvikle din forståelse om egen og kunders bedrift
  • Hva har verdi for kunden?

 
Når kunden er i ferd med "å glippe"

  • Hva kan du som KAM gjøre for at din bedrift limes tettere til kunden
  • Hvordan hindre at kunder glipper16:00 - Avslutning av første kursdag

 

Innehold

08.30 - Ved fysisk kurs: Registrering og morgenkaffe
08:45 - Ved digitalt kurs: Logg deg inn, og gjør deg klar til vi starter
09.00 - Kursstart 
16.00 - Kursslutt  

 
Håndtering av ulike mennesketyper

Kundepsykologi i praksis

  • Mennesker er forskjellige, det er kunder også
  • Hva kjennetegner ulike kundetyper
  • Slik håndterer du ulike kundetyper
  • Hva motiverer ulike kunder slik at de handler av deg

 
Slik kan din kommunikasjon påvirke andre

  • Hvordan få kunder til å like deg og samarbeide med deg
  • Vær bevisst i din kommunikasjonsform

 

Forhandlinger

Forberedelser ved forhandlinger

  • Rollen som forhandler - hvordan forberede deg mentalt
  • Hva kjennetegner en dyktig forhandler?
  • Hvordan kjenne igjen og håndtere hersketeknikker i forhandlinger
  • Hva er de ulike fasene i forhandlinger og hvordan forberede seg til dem

 
"Do's and Don'ts" ved forhandlingsbordet

  • Hvordan skape et godt førsteinntrykk
  • Hva bør du styre unna i forhandlinger
  • Hvem gjør hva når dere er flere fra samme virksomhet
  • Når skal du komme på banen med dine krav i forhandlingen

 
Hvordan takle pris- og rabattspørsmål

  • Hva annet enn pris og rabatter kan du spille på i forhandlingene - øk ditt spillerom
  • Identifiser forhandlingsvariabler - hva kan du gi og hva kan du få av motparten
  • Hvordan forhandle - praktisk trening

 


Programmet vil ikke alltid bli fulgt 100% kronologisk, men kan bli tilpasset noe gjennom dialog mellom deltakere og kursleder.
Kursholdere

Kursholdere

  • Person
    Vivi-Ann Hilde

    Vivi-Ann Hilde er partner i konsulentselskapet Considium, som bistår ledere og organisasjoner med å nå resultater. Vivi-Ann er siviløkonom fra NHH og har ledererfaring fra merkevare- og konsulentbransjer. Hun har stor faglig tyngde, og er fast kursleder på flere av... Les mer

´
Kurssted

Kurssted

Kurset gjennomføres digitalt

  • 2 - 3 des.
  • 14 - 15 jun.

Adresse

(Vis i Google Maps)

Badge

Er dere tre eller flere?

Vi hjelper deg gjerne med et tilpasset tilbud.
Kontakt oss på 

Badge

Bedriftsintern opplæring

Vi kommer gjerne til deg og holder kurs.
Kontakt oss på 

Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

  • Når er siste frist for påmelding?

    Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

  • Hva er inkludert i prisen?

    Les mer om våre salgsvilkår her

  • Når kommer fakturaen?

    Elektronisk faktura kommer senest fem dager etter bestilling. Ved manglende informasjon om elektronisk faktura, sendes postfaktura én uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er ti dager.
     

  • Jeg har spesielle behov

    De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på:
    E-post: kunde@kursbekreftelse.no
    Telefon: +47 938 66 666

note

Siri Husby

Prosjektleder

Har du spørsmål?

Kontakt prosjektleder: E-post siri.husby@confex.no eller telefon 938 66 666

Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.