Organisk og betalt synlighet i digitale flater
16995
 ekskl. mva.
Til påmelding

Organisk og betalt synlighet i digitale flater

Sertifisert kurs
Sertifisert kurs
Sertifisert kurs
Lær om innholdsmarkedsføring, søkemotoroptimalisering, Facebook, LinkedIn, YouTube, Snapchat og Google Analytics
Har du spørsmål om kurset eller ønsker å bestille et internt kurs til bedriften din? Ta kontakt med oss i dag!
Check-ikon

Høstens datoer lansert

Sikre din plass idag
Se vårt kurstilbud
OversiktKursinnholdSertifiseringSertifiseringSertifiseringSlik fungerer detKursledereTidligere kunderTil påmeldingKontakt oss

Hva du lærer

  • Innsikt i bruk av innholdsmarkedsføring og hvordan det påvirker ditt omdømme og digitale synlighet
  • Innsikt i effektiv planlegging og organisering av digitalt innhold
  • Grunnleggende søkemotoroptimalisering (SEO) – organisk synlighet i Google
  • Forståelse for hvordan du som innholdsprodusent kan påvirke den organiske rangeringen i Google
  • Innsikt i bruk av SEO-verktøy og hvordan du lager en søkeordsanalyse og måler effekt
  • Innsikt i relevante trender og termer for digital markedsføring
  • Innsikt i en omnikanal kjøpsprosess og brukervaner
  • Grunnleggende innsikt i markedsføring på relevante kanaler innen digital markedsføring
  • Innsikt i effektiv testing av kampanjer og bruk av innsiktsbasert segmentering
  • Innsikt i måling og relevante analyseverktøy

Kursbeskrivelse

Kurs i digital markedsføring og synlighet

Lær deg hvordan du kan bli mer synlig på Google uten å betale for det, få økt konvertering og inntjeningen gjennom riktig bruk av digital markedsføring.

Bli trygg på søkemotoroptimalisering (SEO), det digitale økosystemet og rett bruk av ulike kanaler til ditt formål og målgruppe.

Du lærer hva innholdsmarkedsføring er, hvilke trender og begreper som er gjeldene, og ikke minst, hvordan du kan bruke det til din fordel.

Søkemotoroptimalisering (SEO)

Få en innføring i Google, Facebook, LinkedIn, YouTube og Snapchat, og hvordan du skriver så det synes i Google.

Enten du jobber alene med markedsarbeidet eller har en stor avdeling i din virksomhet, får du oppdatert og relevant kunnskap for å gi markedsføringen din et løft.

Våre kursledere er noen av Norges fremste eksperter og vil gi deg en intensiv læringsopplevelse.

Les mer

Fordeler med kurset:

  • Øk digital synlighet
  • Øk konvertering og inntjening
  • Nå rett målgruppe i deres kanaler
  • Skriv treffende for Google og brukerne
  • Optimalisere din egen web- og landingsside
Bli mer digitalt synlig og øk konverteringen
Se mindre

Målgruppe

Dette kurset passer for både kommunikasjonsjefer, markedskoordinator og andre markedsførere, prosjektledere, salgsansvarlig, rådgivere og produktsjefer, uavhengig av sektor og bransje med ønske om å satse på presis og treffsikker markedsføring.

Forkunnskaper

Dette grunnleggende kurset krever ingen forkunnskaper, men har du jobbet med markedsføring og digital synlighet fra før, er dette en fordel og kan styrke læringsutbyttet ditt

Kursinnhold

01 Digital kommunikasjon tilpasset dagens mediebilde

  • Trender, statistikk og innsikt
  • Budsjettfordeling: Produksjon vs. distribusjon
  • Bruk av kanalstrategi og redaksjonsplaner
  • Bruk av influencere og ambassadører
  • Samspillet mellom ulike digitale aktiviteter - få maks effekt av markedsføringen

02 Innholdsmarkedsføring – hva, hvordan og hvorfor?

  • Trender innen digital innholdsmarkedsføring – hva gjelder nå?
  • Hvordan bør innholdet planlegges, gjennomføres og evalueres?
  • Hvordan tilrettelegge og gjøre organisasjonen klar for innholdsmarkedsføring
  • 5 eksempler på ulik innholdsmarkedsføring som gir effekt
  • Sosiale mediers rolle i innholdsmarkedsføring - smart bruk
  • Utvikling av personas og moodboards

03 Søkemotoroptimalisering (SEO) - ubetalt synlighet i Google og Bing

  • Hva er SEO og hvorfor er det forretningskritisk?
  • Forstå hvordan søkemotorene “tenker” og tolker innhold ditt
  • Riktig bruk av tekst, bilder og video for å oppnå digital synlighet
  • Samspillet mellom innholdsmarkedsføring og SEO

04 Skriv så det synes i Google

  • Avgjørende innholdsprinsipper og tekstoptimalisering for web
  • Hvordan avdekke hva kunder ”googler” når de er på jakt etter det du kan tilby
  • Hvordan utnytte de riktige trigger-ordene og benytte dem på riktige måter
  • Metoder og tips for god kommunikasjon på web

05 Det digitale økosystemet

  • Overgangen fra gamle til nye nettsider - dette MÅ du huske på
  • Hvordan nettstedets struktur påvirker synligheten og brukeropplevelsen
  • Eksterne og interne lenkers utrolige påvirkningskraft
  • Typiske tabber du må unngå

06 Kjøpsprosessen og datadrevet digital markedsføring

  • Hvilke vaner ser vi blant dagens forbrukere
  • Hva er en omnikanal kjøpsprosess, og hvorfor påvirker den deg som markedsfører
  • Hva er innsiktsbasert digital markedsføring
  • Hvilke termer bør du bli kjent med innen digital markedsføring
  • Hvordan velge riktig målsetting, budsjett, kanaler og strategi for din bedrift

07 Innsiktsbasert segmentering

  • Hvordan velger du riktig målgruppe for din digitale markedsføring
  • Hva er retargeting og speilpublikum, og hvordan passer disse inn i en markedsstrategi
  • Tips og metoder for innsiktsbasert segmentering

08 Snapchat som markedsføringskanal

  • Fordeler og ulemper med markedsføring på Snapchat
  • Hvordan spore resultater og effektivt teste kampanjer på Snapchat
  • Hvordan kan Snapchat passe inn i en markedsstrategi
  • Tips og verktøy

09 Facebook og Instagram som markedsføringskanal

  • Fordeler og ulemper med markedsføring på Facebook og Instagram
  • Hvordan spore resultater og effektivt teste kampanjer på Facebook og Instagram
  • Hvordan kan Facebook og Instagram passe inn i en markedsstrategi
  • Tips og verktøy

10 Google som markedsføringskanal

  • Fordeler og ulemper med markedsføring på Google
  • Hvordan spore resultater og effektivt teste kampanjer på Google
  • Hvordan kan Google passe inn i en markedsstrategi
  • Tips og verktøy

11 Måling og relevante analyseverktøy

  • Introduksjon til Google Analytics
  • Hva er viktig å tenke på for å spore og analysere en kampanje
  • Tips for å spore kampanjer riktig, som ikke krever erfaring med koding
  • Hvordan kan du bruke Google Analytics til å forbedre din digitale markedsføring
  • Tips for å spare tid på rapportering i Google Analytics

01 Digital kommunikasjon tilpasset dagens mediebilde

  • Trender, statistikk og innsikt
  • Budsjettfordeling: Produksjon vs. distribusjon
  • Bruk av kanalstrategi og redaksjonsplaner
  • Bruk av influencere og ambassadører
  • Samspillet mellom ulike digitale aktiviteter - få maks effekt av markedsføringen

02 Innholdsmarkedsføring – hva, hvordan og hvorfor?

  • Trender innen digital innholdsmarkedsføring – hva gjelder nå?
  • Hvordan bør innholdet planlegges, gjennomføres og evalueres?
  • Hvordan tilrettelegge og gjøre organisasjonen klar for innholdsmarkedsføring
  • 5 eksempler på ulik innholdsmarkedsføring som gir effekt
  • Sosiale mediers rolle i innholdsmarkedsføring - smart bruk
  • Utvikling av personas og moodboards

03 Søkemotoroptimalisering (SEO) - ubetalt synlighet i Google og Bing

  • Hva er SEO og hvorfor er det forretningskritisk?
  • Forstå hvordan søkemotorene “tenker” og tolker innhold ditt
  • Riktig bruk av tekst, bilder og video for å oppnå digital synlighet
  • Samspillet mellom innholdsmarkedsføring og SEO

04 Skriv så det synes i Google

  • Avgjørende innholdsprinsipper og tekstoptimalisering for web
  • Hvordan avdekke hva kunder ”googler” når de er på jakt etter det du kan tilby
  • Hvordan utnytte de riktige trigger-ordene og benytte dem på riktige måter
  • Metoder og tips for god kommunikasjon på web

05 Det digitale økosystemet

  • Overgangen fra gamle til nye nettsider - dette MÅ du huske på
  • Hvordan nettstedets struktur påvirker synligheten og brukeropplevelsen
  • Eksterne og interne lenkers utrolige påvirkningskraft
  • Typiske tabber du må unngå

Dette er et sertifisert kurs

Kurset er basert på fagplan SOA Basis fra DFØ (Direktoratet for forvaltning og økonomistyring). Kurset forbereder deg og styrker din kompetanse for å kunne gjennomføre sertifiseringstesten. Når du har bestått dette kurset kan du bestille sertifiseringstesten hos Norsk Test sine hjemmesider og får muligheten til å kunne gjennomføre SOA Basis-sertifiseringen.

SOA

Dette er et sertifisert kurs

PRINCE2®-kurset på denne siden tilbys av Cimple Technology AS ATO/Affiliate av AXELOS Limited. PRINCE2® er et registrert varemerke som tilhører AXELOS Limited, brukt med tillatelse fra AXELOS Limited. Med enerett.

Prince2

Dette er et sertifisert kurs

Kurset er sertifisert gjennom standard DNV-ST-0008 - Certified Learning Programmes. Det sikrer at innholdet i kurset er av høyeste kvalitet, og er i tråd med markedets etterspørsel. Kurset  evalueres og oppdateres  jevnlig av Confex, men er også kvalitetsvurdert av DNV som et uavhengig sertifiseringsorgan. Et dokumentert sikkerhetsstempel både for deg og for arbeidsgiveren din.

DNV

Slik fungerer det

Dette kurset kan du enten ta fysisk ved et konferansesenter eller digitalt via Zoom/Teams. Vær trygg på at innholdet og læringsutbyttet er likt uavhengig av format. 

Dette kurset kan du ta akkurat når og hvor det passer deg, i det tempoet du selv ønsker. Våre forhåndsinnspilte kurs er fleksible og svært godt pedagogisk tilrettelagt. Du vil motta informasjon om innlogging kort tid etter påmeldingen,

Dette kurset gjennomføres utelukkende digitalt og gir deg en intensiv læringsopplevelse i løpet av tre timer. Våre webinar tar for seg det mest essensielle innen et gitt tema for å gi deg et stort læringsutbytte på kort tid.

  • Ved digital gjennomføring får du tilsendt lenke og nødvendig informasjon om pålogging i god tid før kursstart
  • Skulle du ha problemer under et digitalt kurs, vil det være en teknisk vert tilgjengelig for å hjelpe deg
  • Uavhengig av hvilket format du velger får du samme mulighet for erfaringsutveksling med øvrige deltakere
  • Fri tilgang til kurset i minimum 12 måneder fra du er påmeldt
  • Du vil motta informasjon om innlogging kort tid etter påmeldingen
  • Gjennomfør kurset enten på mobil, nettbrett eller data
  • Etter 12 måneder kan du bruke kurset som et oppslagsverk, med årlig fornyelse gjennom vårt abonnement
  • Kursmateriell vil bli sendt ut i forkant av kurset 
  • Du får tilsendt lenke og nødvendig informasjon om pålogging i god tid før kursstart
  • Skulle du ha problemer underveis, vil det være en teknisk vert tilgjengelig for å hjelpe deg
  • Det er lagt inn pauser i undervisningen

Tidspunkter

08:30 Oppmøte og registrering

09:00 Kurset starter

12:00 Lunsj

16:00 Kurset avsluttes

  • Ved digital gjennomføring får du tilsendt lenke og nødvendig informasjon om pålogging i god tid før kursstart
  • Skulle du ha problemer under et digitalt kurs, vil det være en teknisk vert tilgjengelig for å hjelpe deg
  • Uavhengig av hvilket format du velger får du samme mulighet for erfaringsutveksling med øvrige deltakere
  • Fri tilgang til kurset i minimum 12 måneder fra du er påmeldt
  • Gjennomfør kurset enten på mobil, nettbrett eller data
  • Etter 12 måneder kan du bruke kurset som et oppslagsverk, med årlig fornyelse gjennom vårt abonnement
  • Kursmateriell vil bli sendt ut i forkant av kurset 
  • Du får tilsendt lenke og nødvendig informasjon om pålogging i god tid før kursstart
  • Skulle du ha problemer underveis, vil det være en teknisk vert tilgjengelig for å hjelpe deg
  • Det er lagt inn pauser i undervisningen
6 måneder gratis

Eksklusiv og kostnadsfri tilgang til PraktiskLedelse

Dette kurset har et 6 måneders kostnadsfritt abonnement på PraktiskLedelse inkludert i kursavgiften fra du melder deg på kurset. Du har dermed eksklusiv tilgang til Norges første digitale læringsportal for ledelse i praksis - www.praktisk-ledelse-101.no.

Dersom du ikke ønsker denne tilleggstjenesten, må den avbestilles senest 30 dager før den kostnadsfrie perioden utløper. Les mer om hva dette betyr i våre kjøpsvilkår.

Skjermbilde av kunnskapsportal for PraktiskLedelse

Kursledere

Etter mange års erfaring med kurs og konferanser, har vi opparbeidet en solid database med dyktige foredragsholdere som har erfaring fra både åpne og bedriftstilpassede kurs. Alle våre foredragsholdere evalueres på faglig dyktighet og pedagogisk fremstillingsevne, og vi velger ut de som er best egnet for hvert kurs.  Med godt humør og stort engasjement kombinerer våre kursholdere teori med praktiske oppgaver og tett veiledning, for å maksimere ditt læringsutbytte.

Kursledere

Helene Svendsrud
Helene Svendsrud
Kursleder

Helene Svendsrud er deleier av performance byrået Singlot, i tillegg til å være foredragsholder og gjesteforeleser ved Høyskolen Kristiania. Hun har jobbet med digital markedsføring i syv år, deriblant i Facebook og Twitter. Etter å ha studert og jobbet flere år i utlandet, deriblant Belgia, England og Spania, flyttet hun tilbake til Norge og grunnla Singlot med mannen sin. Der jobber hun til daglig med å hjelpe bedrifter forbedre markedsføringen sin basert på innsikt og data.

Vis mer
Vis mindre
Kim  Nygaard
Kim Nygaard
Kursleder

Kim er senior digital rådgiver i kommunikasjonsbyrået Metro Branding, som hjelper noen av Norges sterkeste merkevarer med innholdsmarkedsføring og digital synlighet. Han har tidligere jobbet i verdens ledende performance marketing-byrå, iProspect, som ekspert på søkemotoroptimalisering (SEO) og har til sammen over 20 års erfaring innen salg, kundeservice og markedsføring.

Kim er en entusiastisk kurs- og foredragsholder som alltid mottar særdeles gode tilbakemeldinger for sin fremoverlente, morsomme og konkrete læringsform.

Vis mer
Vis mindre

Om arrangøren

Hva våre kunder sier om dette kurset

6
/6
"

Kjempebra! Flotte og energiske folk. Det fenger oss som deltagere!

"
Elisabeth W. Larsen
Webansvarlig
Glomma Papp AS
5
/6
"

Spennende, relevant og interessant!

"
Mona Nordal Johnsen
Marketing Manager
Handelshøyskolen BI

Påmelding

Steg

Välj plats och datum

1
Sted og dato
2
Deltakere
3
Faktura

Tilgjengelige steder

(Scroll bortover for flere byer)

Tilgjengelige steder (A-Å)

Ingen aktuelle steder er tilgjengelig.

Se alle avholdelser

Tilgjengelige datoer

Dette er et forhåndsinnspilt kurs, tilgang blir tildelt via e-post.

Ingen aktuelle dato er tilgjengelig. Vennligst kontakt oss på kunde@confex.no

* Vennligst velg en dato

Ingen ledige datoer!

Steg

Deltagare

1
Sted og dato
2
Deltakere
3
Faktura
Du har valgt:
Sted:
undefined
Dato:
undefined
Forhåndsinnspilt kurs - Online

Deltaker 1

* Vennligst fyll inn alle felter

Steg

Faktura

1
Sted og dato
2
Deltakere
3
Faktura
Du har valgt:
Sted:
undefined
Dato:
undefined
Forhåndsinnspilt kurs - Online

3. Faktura informasjon

Pris

Pris per person
16995
kr. eks. mva.
Rabatt
-
0
kr.
Pris å betale
16995
kr. eks. mva.

* Vennligst fyll inn alle felter

63440,63439
Check-ikon
Da er alt i boks!
En bekreftelse er blitt sendt til deg på e-post.
Vi gleder oss til å se deg på kurset!
Ånei, noe gikk galt med innsendingen.
Pris
16995
ekskl. mva.
100% fornøydgaranti
Sertifisert kurs
Skandinavias ledende kursleverandør
Over 500 000 deltakere
6 måneders fri tilgang til læringsportal
Abonnement

Kurset er abonnementsbasert og de første 12 månedene er forhåndsbetalte. Deretter kan du velge å avslutte eller beholde kurset som et oppslagsverk med årlig fornyelse. Les mer i Salgsvilkår og FAQ.

Vi kan skreddersy dette kurset for din bedrift. Ta kontakt med oss for en uforpliktende samtale.
Bedriftstilpassede løsninger
Er dere en gruppe og ønsker dette kurset som et bedriftsinternt kursprogram? Da kan vi selvfølgelig bistå med spesialtilpasset og sertifisert opplæring for din bedrift.
Ønsker du mer informasjon om bedriftsintern opplæring?
Vi kan skreddersy dette kurset for din bedrift. Ta kontakt med oss for en uforpliktende samtale.
Abonnement

Kurset er abonnementsbasert og de første 12 månedene er forhåndsbetalte. Deretter kan du velge å avslutte eller beholde kurset som et oppslagsverk med årlig fornyelse. Les mer i Salgsvilkår og FAQ.