• Oppdatert innhold

Markedsførerens digitale verktøykasse

Lær om innholdsmarkedsføring, søkemotoroptimalisering, Facebook, LinkedIn, YouTube, Snapchat og Google Analytics.

Slik får du økt trafikk og konverteringstall

Bilde
Covid-19: DU KAN TRYGT BOOKE DIN KURSPLASS

Covid-19: DU KAN TRYGT BOOKE DIN KURSPLASS

Confex følger myndighetenes retningslinjer for Covid-19 og tar samfunnsansvar.
På bakgrunn av myndighetenes beslutning om skjerpede smitterverntiltak, har vi besluttet å tilby digitale alternativer for alle kurs der det er mulig. «Vi innstiller ikke, vi omstiller oss» (der vi kan).

Les mer om hvordan vi jobber for å sikre at du får en trygg kursopplevelse her

Om kurset:

Bli mer digitalt synlig og øk konverteringen!

Lær deg hvordan du kan bli mer synlig på Google uten å betale for det, få økt konvertering og inntjeningen gjennom riktig bruk
av digital markedsføring.

Bli trygg på søkemotoroptimalisering (SEO), det digitale økosystemet og rett bruk av ulike kanaler til ditt formål og målgruppe.

Du lærer hva innholdsmarkedsføring er, hvilke trender og begreper som er gjeldene, og ikke minst, hvordan du kan bruke det til din fordel. 

Få en innføring i Google, Facebook, LinkedIn, YouTube og Snapchat, og hvordan du skriver så det synes i Google.

Enten du jobber alene med markedsarbeidet eller har en stor avdeling i din virksomhet, får du oppdatert og relevant kunnskap for å gi markedsføringen din et løft.

Våre kursledere er noen av Norges fremste eksperter og vil gi deg en intensiv læringsopplevelse. 

Målgruppe:
Dette kurset passer for både kommunikasjonsjefer, markedskoordinator og andre markedsførere, prosjektledere, salgsansvarlig, rådgivere og produktsjefer, uavhengig av sektor og bransje med ønske om å satse på presis og treffsikker markedsføring. 

Læringsutbytte:

  • Innsikt i bruk av innholdsmarkedsføring og hvordan det påvirker ditt omdømme og digitale synlighet
  • Innsikt i effektiv planlegging og organisering av digitalt innhold
  • Grunnleggende søkemotoroptimalisering (SEO) – organisk synlighet i Google
  • Forståelse for hvordan du som innholdsprodusent kan påvirke den organiske rangeringen i Google
  • Innsikt i bruk av SEO-verktøy og hvordan du lager en søkeordsanalyse og måler effekt
  • Innsikt i relevante trender og termer for digital markedsføring
  • Innsikt i en omnikanal kjøpsprosess og brukervaner
  • Grunnleggende innsikt i markedsføring på relevante kanaler innen digital markedsføring
  • Innsikt i effektiv testing av kampanjer og bruk av innsiktsbasert segmentering
  • Innsikt i måling og relevante analyseverktøy

Fordeler med kurset:

  • Øk digital synlighet
  • Øk konvertering og inntjening 
  • Nå rett målgruppe i deres kanaler
  • Skriv treffende for Google og brukerne
  • Optimalisere din egen web- og landingsside

Spennende, relevant og interessant!

Mona Nordal Johnsen, Marketing Manager, Handelshøyskolen BI

Kjempebra! Flotte og energiske folk. Det fenger oss som deltagere!

Elisabeth W. Larsen, Webansvarlig, Glomma Papp AS

Meget godt kurs. Har aldri deltatt på et kurs som har vært så bra sammensatt ift aktuelle temaer og omkringliggende områder, og samtidig gitt så mange gode praktiske ideer. Super service og bevertning i tillegg!

Camilla Carlander, Webansvarlig, Aktiv eiendomsmegling
Program

Program

Dag 1

08:30 - Registrering, morgenkaffe og oppsett av egen PC/Mac
09:00 - Kursstart dag 1

Kursleder Kim Nygaard

Digital kommunikasjon tilpasset dagens mediebilde

  • Trender, statistikk og innsikt
  • Budsjettfordeling: Produksjon vs. distribusjon
  • Bruk av kanalstrategi og redaksjonsplaner
  • Bruk av influencere og ambassadører
  • Samspillet mellom ulike digitale aktiviteter - få maks effekt av markedsføringen

 
Innholdsmarkedsføring – hva, hvordan og hvorfor?

  • Trender innen digital innholdsmarkedsføring – hva gjelder nå?
  • Hvordan bør innholdet planlegges, gjennomføres og evalueres?
  • Hvordan tilrettelegge og gjøre organisasjonen klar for innholdsmarkedsføring
  • 5 eksempler på ulik innholdsmarkedsføring som gir effekt
  • Sosiale mediers rolle i innholdsmarkedsføring - smart bruk
  • Utvikling av personas og moodboards

 
Søkemotoroptimalisering (SEO) - ubetalt synlighet i Google og Bing

  • Hva er SEO og hvorfor er det forretningskritisk?
  • Forstå hvordan søkemotorene “tenker” og tolker innhold ditt
  • Riktig bruk av tekst, bilder og video for å oppnå digital synlighet
  • Samspillet mellom innholdsmarkedsføring og SEO

 
Skriv så det synes i Google

  • Avgjørende innholdsprinsipper og tekstoptimalisering for web
  • Hvordan avdekke hva kunder ”googler” når de er på jakt etter det du kan tilby
  • Hvordan utnytte de riktige trigger-ordene og benytte dem på riktige måter
  • Metoder og tips for god kommunikasjon på web

 
Det digitale økosystemet

  • Overgangen fra gamle til nye nettsider - dette MÅ du huske på
  • Hvordan nettstedets struktur påvirker synligheten og brukeropplevelsen
  • Eksterne og interne lenkers utrolige påvirkningskraft
  • Typiske tabber du må unngå

  

11:30 – 12:30 – Lunsj

Det blir lagt inn regelmessige pauser, med serveringer av kaffe, te og forfriskninger.

15:30 - Avslutning av første kursdag

Dag 2

08:30 - Oppmøte, morgenkaffe og mingle
09:00 – Kursstart dag 2 

Kursleder Helene Svendsrud

 

Kjøpsprosessen og datadrevet digital markedsføring

  • Hvilke vaner ser vi blant dagens forbrukere
  • Hva er en omnikanal kjøpsprosess, og hvorfor påvirker den deg som markedsfører
  • Hva er innsiktsbasert digital markedsføring
  • Hvilke termer bør du bli kjent med innen digital markedsføring
  • Hvordan velge riktig målsetting, budsjett, kanaler og strategi for din bedrift

 

Innsiktsbasert segmentering

  • Hvordan velger du riktig målgruppe for din digitale markedsføring
  • Hva er retargeting og speilpublikum, og hvordan passer disse inn i en markedsstrategi
  • Tips og metoder for innsiktsbasert segmentering

 

Snapchat som markedsføringskanal

  • Fordeler og ulemper med markedsføring på Snapchat
  • Hvordan spore resultater og effektivt teste kampanjer på Snapchat
  • Hvordan kan Snapchat passe inn i en markedsstrategi
  • Tips og verktøy

 

Facebook og Instagram som markedsføringskanal

  • Fordeler og ulemper med markedsføring på Facebook og Instagram
  • Hvordan spore resultater og effektivt teste kampanjer på Facebook og Instagram
  • Hvordan kan Facebook og Instagram passe inn i en markedsstrategi
  • Tips og verktøy

Google som markedsføringskanal

  • Fordeler og ulemper med markedsføring på Google
  • Hvordan spore resultater og effektivt teste kampanjer på Google
  • Hvordan kan Google passe inn i en markedsstrategi
  • Tips og verktøy

 

Måling og relevante analyseverktøy

  • Introduksjon til Google Analytics
  • Hva er viktig å tenke på for å spore og analysere en kampanje
  • Tips for å spore kampanjer riktig, som ikke krever erfaring med koding
  • Hvordan kan du bruke Google Analytics til å forbedre din digitale markedsføring
  • Tips for å spare tid på rapportering i Google Analytics

   

11:30 – 12:30 – Lunsj

Det blir lagt inn regelmessige pauser, med serveringer av kaffe, te og forfriskninger.

15:30 - Avslutning av kurset


Programmet vil ikke alltid bli fulgt 100% kronologisk, men kan bli tilpasset noe gjennom dialog mellom deltakere og kursleder.
Badge

Confex er ISO 9001-sertifisert

Du som deltaker får kursbevis fra en ISO 9001-sertifisert bedrift.
Les mer om sertifisering her.

Badge

100% fornøydgaranti

Om du ikke er helt fornøyd etter avsluttet kurs, kan du gå kurset igjen eller delta på et av våre andre populære kurs

Kursholdere

Kursholdere

  • Person
    Kim Nygaard

    Kim er senior digital rådgiver i kommunikasjonsbyrået Metro Branding, som hjelper noen av Norges sterkeste merkevarer med innholdsmarkedsføring og digital synlighet. Han har... Les mer

  • Person
    Helene Svendsrud

    Helene Svendsrud er deleier av performance byrået Singlot, i tillegg til å være foredragsholder og gjesteforeleser ved Høyskolen Kristiania. Hun har jobbet med digital... Les mer

´
Goodie

Lyst på mer lesestoff?

Visste du vi har et bibliotek med e-bøker for deg, klare til gratis nedlasting? 

Ta meg til biblioteket

Kurssted

Kurssted

Kurset gjennomføres digitalt

  • 8 - 9 des.

Adresse

(Vis i Google Maps)

Badge

Er dere tre eller flere?

Vi hjelper deg gjerne med et tilpasset tilbud.
Kontakt oss på 

Badge

Bedriftsintern opplæring

Vi kommer gjerne til deg og holder kurs.
Kontakt oss på 

Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

  • Når er siste frist for påmelding?

    Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

  • Hva er inkludert i prisen?

    Deltageravgiften inkluderer servering i pauser og lunsj. På enkelte kurs får du også dokumentasjon og deltagerbevis.

  • Når kommer fakturaen?

    Elektronisk faktura kommer senest fem dager etter bestilling. Ved manglende informasjon om elektronisk faktura, sendes postfaktura én uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er ti dager.
     
    Les mer om våre salgsvilkår her

  • Jeg har spesielle behov

    De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på:
    E-post: kunde@confex.no
    Telefon: +47 938 66 666

note

Håkon Olsvik Fjukstad

Prosjektleder

Har du spørsmål?

Kontakt prosjektleder: E-post hof@confex.no eller telefon 917 48 185

Goodie

Er du klar for å ta grep, og øke synligheten på sosiale medier?

Få kunnskapen til å bruke sosiale medier på en måte som gir ønskede effekter med vårt kurs "Sosiale medier - effektivt og målrettet"

Ta meg til kurset!

Goodie

Markedsfører du på LinkedIn treffsikkert nok?

Uansett størrelse eller mål for din virksomhet, lær deg å nå den beste kunde og oppnå maksimal
effekt i det profesjonelle nettverket!

Led mer om kurset her!

Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.