• Oppdatert innhold

Organisk og betalt synlighet i digitale flater

Lær om innholdsmarkedsføring, søkemotoroptimalisering, Facebook, LinkedIn, YouTube, Snapchat og Google Analytics.

Slik får du økt trafikk og konverteringstall

Bilde
Du kan trygt velge det kursformatet som passer deg best

Du kan trygt velge det kursformatet som passer deg best

Siden mars 2020 har vi gjennomført over 500 digitale kurs, med fantastiske tilbakemeldinger. Det digitale formatet har kommet for å bli, men nå kan vi endelig også tilby klasseromskurs igjen.
Her kan du lese detaljert hvordan vi følger myndighetenes anbefalinger og om våre fleksible regler for ombooking.

Om kurset:

Bli mer digitalt synlig og øk konverteringen!

Lær deg hvordan du kan bli mer synlig på Google uten å betale for det, få økt konvertering og inntjeningen gjennom riktig bruk
av digital markedsføring.

Bli trygg på søkemotoroptimalisering (SEO), det digitale økosystemet og rett bruk av ulike kanaler til ditt formål og målgruppe.

Du lærer hva innholdsmarkedsføring er, hvilke trender og begreper som er gjeldene, og ikke minst, hvordan du kan bruke det til din fordel. 

Få en innføring i Google, Facebook, LinkedIn, YouTube og Snapchat, og hvordan du skriver så det synes i Google.

Enten du jobber alene med markedsarbeidet eller har en stor avdeling i din virksomhet, får du oppdatert og relevant kunnskap for å gi markedsføringen din et løft.

Våre kursledere er noen av Norges fremste eksperter og vil gi deg en intensiv læringsopplevelse. 

Målgruppe:
Dette kurset passer for både kommunikasjonsjefer, markedskoordinator og andre markedsførere, prosjektledere, salgsansvarlig, rådgivere og produktsjefer, uavhengig av sektor og bransje med ønske om å satse på presis og treffsikker markedsføring. 

 
Neste steg for deg?

Læringsutbytte:

  • Innsikt i bruk av innholdsmarkedsføring og hvordan det påvirker ditt omdømme og digitale synlighet
  • Innsikt i effektiv planlegging og organisering av digitalt innhold
  • Grunnleggende søkemotoroptimalisering (SEO) – organisk synlighet i Google
  • Forståelse for hvordan du som innholdsprodusent kan påvirke den organiske rangeringen i Google
  • Innsikt i bruk av SEO-verktøy og hvordan du lager en søkeordsanalyse og måler effekt
  • Innsikt i relevante trender og termer for digital markedsføring
  • Innsikt i en omnikanal kjøpsprosess og brukervaner
  • Grunnleggende innsikt i markedsføring på relevante kanaler innen digital markedsføring
  • Innsikt i effektiv testing av kampanjer og bruk av innsiktsbasert segmentering
  • Innsikt i måling og relevante analyseverktøy

 

Fordeler med kurset:

  • Øk digital synlighet
  • Øk konvertering og inntjening 
  • Nå rett målgruppe i deres kanaler
  • Skriv treffende for Google og brukerne
  • Optimalisere din egen web- og landingsside

 

Til deg som velger å gjennomføre kurset digitalt

  • Samme innhold som åpent klasseromskurs – kun teknikken skiller
  • Undervisningen foregår live, enten via Zoom eller Teams
  • Samme fellesskap og erfaringsutveksling som i et klasserom, bare på en annen måte
  • Læringsplattformen vi bruker er sikker og enkel å koble seg opp på - hvor enn du er
  • Invitasjon med lenke til kurset får du fem dager før kursstart

Spennende, relevant og interessant!

Mona Nordal Johnsen, Marketing Manager, Handelshøyskolen BI

Kjempebra! Flotte og energiske folk. Det fenger oss som deltagere!

Elisabeth W. Larsen, Webansvarlig, Glomma Papp AS
Program

Program

Dag 1

08.30 - Ved fysisk kurs: Registrering og morgenkaffe
08:45 - Ved digitalt kurs: Logg deg inn, og gjør deg klar til vi starter
09.00 - Kursstart dag 1
16.00 - Kursslutt dag 1

Kursleder: Kim Nygaard

 

Digital kommunikasjon tilpasset dagens mediebilde

  • Trender, statistikk og innsikt
  • Budsjettfordeling: Produksjon vs. distribusjon
  • Bruk av kanalstrategi og redaksjonsplaner
  • Bruk av influencere og ambassadører
  • Samspillet mellom ulike digitale aktiviteter - få maks effekt av markedsføringen

 
Innholdsmarkedsføring – hva, hvordan og hvorfor?

  • Trender innen digital innholdsmarkedsføring – hva gjelder nå?
  • Hvordan bør innholdet planlegges, gjennomføres og evalueres?
  • Hvordan tilrettelegge og gjøre organisasjonen klar for innholdsmarkedsføring
  • 5 eksempler på ulik innholdsmarkedsføring som gir effekt
  • Sosiale mediers rolle i innholdsmarkedsføring - smart bruk
  • Utvikling av personas og moodboards

 
Søkemotoroptimalisering (SEO) - ubetalt synlighet i Google og Bing

  • Hva er SEO og hvorfor er det forretningskritisk?
  • Forstå hvordan søkemotorene “tenker” og tolker innhold ditt
  • Riktig bruk av tekst, bilder og video for å oppnå digital synlighet
  • Samspillet mellom innholdsmarkedsføring og SEO

 
Skriv så det synes i Google

  • Avgjørende innholdsprinsipper og tekstoptimalisering for web
  • Hvordan avdekke hva kunder ”googler” når de er på jakt etter det du kan tilby
  • Hvordan utnytte de riktige trigger-ordene og benytte dem på riktige måter
  • Metoder og tips for god kommunikasjon på web

 
Det digitale økosystemet

  • Overgangen fra gamle til nye nettsider - dette MÅ du huske på
  • Hvordan nettstedets struktur påvirker synligheten og brukeropplevelsen
  • Eksterne og interne lenkers utrolige påvirkningskraft
  • Typiske tabber du må unngå

Dag 2

08.45 - Ved fysisk kurs: Oppmøte og morgenkaffe
08:45 - Ved digitalt kurs: Logg deg inn, og gjør deg klar til vi starter
09.00 - Kursstart dag 2
16.00 - Kursslutt dag 2

Kursleder: Helene Svendsrud

 

Kjøpsprosessen og datadrevet digital markedsføring

  • Hvilke vaner ser vi blant dagens forbrukere
  • Hva er en omnikanal kjøpsprosess, og hvorfor påvirker den deg som markedsfører
  • Hva er innsiktsbasert digital markedsføring
  • Hvilke termer bør du bli kjent med innen digital markedsføring
  • Hvordan velge riktig målsetting, budsjett, kanaler og strategi for din bedrift

 

Innsiktsbasert segmentering

  • Hvordan velger du riktig målgruppe for din digitale markedsføring
  • Hva er retargeting og speilpublikum, og hvordan passer disse inn i en markedsstrategi
  • Tips og metoder for innsiktsbasert segmentering

 

Snapchat som markedsføringskanal

  • Fordeler og ulemper med markedsføring på Snapchat
  • Hvordan spore resultater og effektivt teste kampanjer på Snapchat
  • Hvordan kan Snapchat passe inn i en markedsstrategi
  • Tips og verktøy

 

Facebook og Instagram som markedsføringskanal

  • Fordeler og ulemper med markedsføring på Facebook og Instagram
  • Hvordan spore resultater og effektivt teste kampanjer på Facebook og Instagram
  • Hvordan kan Facebook og Instagram passe inn i en markedsstrategi
  • Tips og verktøy

 

Google som markedsføringskanal

  • Fordeler og ulemper med markedsføring på Google
  • Hvordan spore resultater og effektivt teste kampanjer på Google
  • Hvordan kan Google passe inn i en markedsstrategi
  • Tips og verktøy

 

Måling og relevante analyseverktøy

  • Introduksjon til Google Analytics
  • Hva er viktig å tenke på for å spore og analysere en kampanje
  • Tips for å spore kampanjer riktig, som ikke krever erfaring med koding
  • Hvordan kan du bruke Google Analytics til å forbedre din digitale markedsføring
  • Tips for å spare tid på rapportering i Google Analytics

Programmet vil ikke alltid bli fulgt 100% kronologisk, men kan bli tilpasset noe gjennom dialog mellom deltakere og kursleder.
Kursholdere

Kursholdere

  • Person
    Kim Nygaard

    Kim er senior digital rådgiver i kommunikasjonsbyrået Metro Branding, som hjelper noen av Norges sterkeste merkevarer med innholdsmarkedsføring og digital synlighet. Han har... Les mer

  • Person
    Helene Svendsrud

    Helene Svendsrud er deleier av performance byrået Singlot, i tillegg til å være foredragsholder og gjesteforeleser ved Høyskolen Kristiania. Hun har jobbet med digital... Les mer

´
Badge

Confex er ISO 9001-sertifisert

Du som deltaker får kursbevis fra en ISO 9001-sertifisert bedrift.
Les mer om sertifisering her.

Badge

100% fornøydgaranti

Om du ikke er helt fornøyd etter avsluttet kurs, kan du gå kurset igjen eller delta på et av våre andre populære kurs

Badge

Er dere tre eller flere?

Vi hjelper deg gjerne med et tilpasset tilbud.
Kontakt oss på 

Badge

Bedriftsintern opplæring

Vi kommer gjerne til deg og holder kurs.
Kontakt oss på 

Kurssted

Kurssted

Konferansested i Oslo annonseres senere

  • 8 - 9 des.

Adresse

Oslo Norge (Vis i Google Maps)

Telefon: www.confex.no

E-post: kunde@confex.no

Nettsted: Klikk her

Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

  • Når er siste frist for påmelding?

    Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

  • Hva er inkludert i prisen?

    Les mer om våre salgsvilkår her

  • Når kommer fakturaen?

    Elektronisk faktura kommer senest fem dager etter bestilling. Ved manglende informasjon om elektronisk faktura, sendes postfaktura én uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er ti dager.
     

  • Jeg har spesielle behov

    De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på:
    E-post: kunde@kursbekreftelse.no
    Telefon: +47 938 66 666

note

Siri Husby

Prosjektleder

Har du spørsmål?

Kontakt prosjektleder: E-post siri.husby@confex.no eller telefon 938 66 666

Kurs hos dere?

Kurs hos dere?

Standardopplegg eller bedriftstilpasset?
Vi finner den beste løsningen for dere!
 

Du kan skreddersy et helt eget program der du styrer innhold og omfang, eller ta utgangspunkt i det ordinære kurset. Uansett hva du velger, skal du være sikker på at du får kompetanseutvikling som utgjør en forskjell og skaper varige resultater. Når dere er en gruppe vil det bli kostnadseffektivt, dere får et redusert klimaavtrykk og reisevirksomhet, og skaper diskusjoner som er spesifikt rettet mot deres daglige utfordringer.

Alle våre bedriftstilpassede kurs utformes i samråd med dere som oppdragsgiver, og vi tar alltid utgangspunkt i deres behov. Med Norges største nettverk av kursholdere er vi en komplett leverandør av kompetanseutvikling og tilbyr et bredt spekter av både fagområder og utdanningsformer. 

Les om hva vi tilbyr deg her

Du er også hjertelig velkommen til å kontakte meg direkte, så forklarer jeg nærmere!

Torill Bergseth
Salgssjef

E-post:
Telefon: 982 04 053

Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.