Beskrivelse
Gjør avansert datainnsamling til en lek!
Lær hvordan du kan legge til rette for å samle inn relevante
data om brukerne på dine nettsider. Bli trygg på avanser datainnsamlingen fra Google Analytics, og hvilke svakheter og feilkilder som ligger i dette.
Vit hvordan Google Analytics kan bli bedre og mer relevant ved bruk av Event Tracking, Custom Dimensions og Custom Metrics.
Du lærer å bruke Custom Reports for å sette sammen akkurat
de rapportene du har bruk for, både med gamle og nye data.
Blir trygg på å bruke Google Tag Manager (GTM). Bruk dette tilleggsprodukt fra Google for å gjennomføre og vedlikeholde endringer i tagging og datainnsamling, uten å måtte endre på kildekoden hver gang.
Praktisk informasjon
Du må ha tilgang til din virksomhets Google Analytics-konto. Kurset er åpent for både PC og Mac. Etter kurset får
du hele to år gratis support hos vår rutinerte kursleder. Kurset
kan gjennomføres uten kunnskap om programmering, men er en fordel.
Målgruppe
Dette kurset passer for både markedsansvarlige, salgssjefer webmaster, webkoordinator og utvikler, uavhengig av sektor og bransje.
Læringsutbytte
- Viktigste prinsippene av webstatestikk
- Svakheter og feilkilder for webanalyse
- Bygg samlerapporter i Custom Reports
- Lag og manipulér tagger i Google Tag Manager
- Prinsippene for Aktivitetssporing (Event Tracking)
Fordeler med kurset:
- Unngå feiltolkninger
- Utnytt systemet til din fordel
- Bli trygg på datagrunnlaget
- Få kontroll og oversikt over din data
- Utarbeid dine egne rapporter med relevant data