Webanalyse og avansert datainnsamling med Google Analytics og Google Tag Manager

Lær deg hvordan du kan gjennomføre og vedlikeholde endringer i tagging og datainnsamling, uten å måtte endre på kildekoden hver gang.

Lær å kjenne datagrunnlaget for å unngå feiltolkninger

Bilde
Beskrivelse

Gjør avansert datainnsamling til en lek!

Lær hvordan du kan legge til rette for å samle inn relevante
data om brukerne på dine nettsider. Bli trygg på avanser datainnsamlingen fra Google Analytics, og hvilke svakheter og feilkilder som ligger i dette.

Vit hvordan Google Analytics kan bli bedre og mer relevant ved bruk av Event Tracking, Custom Dimensions og Custom Metrics.

Du lærer å bruke Custom Reports for å sette sammen akkurat
de rapportene du har bruk for, både med gamle og nye data. 

Blir trygg på å bruke Google Tag Manager (GTM). Bruk dette tilleggsprodukt fra Google for å gjennomføre og vedlikeholde endringer i tagging og datainnsamling, uten å måtte endre på kildekoden hver gang. 

Praktisk informasjon
Du må ha tilgang til din virksomhets Google Analytics-konto. Kurset er åpent for både PC og Mac. Etter kurset får
du hele to år gratis support hos vår rutinerte kursleder. Kurset
kan gjennomføres uten kunnskap om programmering, men er en fordel.

Målgruppe
Dette kurset passer for både markedsansvarlige, salgssjefer webmaster, webkoordinator og utvikler, uavhengig av sektor og bransje. 

Læringsutbytte

  • Viktigste prinsippene av webstatestikk
  • Svakheter og feilkilder for webanalyse
  • Bygg samlerapporter i Custom Reports
  • Lag og manipulér tagger i Google Tag Manager 
  • Prinsippene for Aktivitetssporing (Event Tracking)

   

Fordeler med kurset:

  • Unngå feiltolkninger
  • Utnytt systemet til din fordel
  • Bli trygg på datagrunnlaget
  • Få kontroll og oversikt over din data
  • Utarbeid dine egne rapporter med relevant data
Program

Program

Dag 1

08:30 - Registrering, morgenkaffe og opprett av egen PC eller Mac 
09:00 - Kursstart

Viktigste prinsipper av analyse av webstatistikk
  • Kjenn datagrunnlaget og unngå feiltolkninger
  • Hva forstyrrer tallene for avvik
  • Funksjoner og rapporter i Google Analytics
  • Innføring i prinsippene for “Aktivitetssporing" (Event Tracking)

 

 

 

12:00 – Lunsj
13:00 - Kursstart

Lær deg Custom Reports
  • Rapporter spesifikt for deg og de du rapporterer til
  • Bygg samlerapporter med data fra ulike steder
  • Utforsk metrics

  
Det blir lagt inn regelmessige pauser, med serveringer av kaffe, te og forfriskninger.

16.00 Kurs avsluttes

Dag 2

08:45 - Oppmøte og morgenkaffe
09:00 - Kursstart

Innføring i Google Tag Manager (GTM)
  • GTM som mellomledd mellom websiden og Google Analytics
  • Lag og manipulér tagger for sporing av:
    • Klikk
    • Nedlastinger
    • Skjemasvar
  • Hva kan du gjøre uten å skrive kode eller få hjelp av utviklere?
  • Utnytt kraften i egendefinerte dimensjoner og beregninger
  • Legg inn tagger/script/pixler fra tredjepart, med full kontroll over når og hvor de aktiveres

12:00 – Lunsj
13:00 - Kursstart

Workshop med individuelt arbeid under veiledning
  • Gå i dybden på det du har lært, med kyndig veiledning fra kursleder

  

  
Det blir lagt inn regelmessige pauser, med serveringer av kaffe, te og forfriskninger.

16.00 Kurs avsluttes


Programmet vil ikke alltid bli fulgt 100% kronologisk, men kan bli tilpasset noe gjennom dialog mellom deltakere og kursleder.
Badge

Confex er ISO 9001-sertifisert

Du som deltaker får kursbevis fra en ISO 9001-sertifisert bedrift.
Les mer om sertifisering her.

Badge

100% fornøydgaranti

Om du ikke er helt fornøyd etter avsluttet kurs, kan du gå kurset igjen eller delta på et av våre andre populære kurs

Goodie

Lyst på mer lesestoff?

Visste du at vi har et bibliotek med e-bøker til deg, gratis og klar for nedlastning?

Ta meg til biblioteket!

Kurssted

Kurssted

Vi leter etter det beste lokalet for dette kurset. Fyll ut e-postadressen din nedenfor, så oppdaterer vi deg når vi har funnet det.

Badge

Er dere tre eller flere?

Vi hjelper deg gjerne med et tilpasset tilbud.
Kontakt oss på 

Badge

Bedriftsintern opplæring

Vi kommer gjerne til deg og holder kurs.
Kontakt oss på 

Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

  • Når er siste frist for påmelding?

    Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

  • Hva er inkludert i prisen?

    Deltageravgiften inkluderer servering i pauser og lunsj. På enkelte kurs får du også dokumentasjon og deltagerbevis.

  • Når kommer fakturaen?

    Elektronisk faktura kommer senest fem dager etter bestilling. Ved manglende informasjon om elektronisk faktura, sendes postfaktura én uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er ti dager.
     
    Les mer om våre salgsvilkår her

  • Jeg har spesielle behov

    De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på:
    E-post: kunde@confex.no
    Telefon: +47 938 66 666

Goodie

Ønsker du et mer grunnleggende kurs?

Prøv vårt kurs Google Analytics - fra nybegynner til ekspert på to dager

Ta meg til kurset!

Goodie

Tydeliggjør ditt arbeid og måloppnåelse

Google Data Studio er et verktøy for visualisering, så neste gang du skal levere en rapport,
gjør den levende for de du rapporterer til.

Ta meg til kurset! 

Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.