
Monika Hestad
Monika Hestad er industridesigner og har undervist,
forsket og praktisert designtenkning og designledelse i 15 år. Monika er
grunnlegger av Brand Valley, et strategisk rådgivingsfirma som er spesialisert
på hvordan designledelse kan bidra til å bygge innovative merkevarer. Hun har
arbeidet for flere ledende merkevarer internasjonalt og nasjonalt som for
eksempel Procter & Gamble, Mars, Arcus og Jensen-Beds. Bakgrunnen hennes sivilindustridesigner
ved Arkitektur- og designhøgskolen i Oslo (2002) og hun har en doktorgrad (PhD)
i merkevarebygging og industridesign fra samme institusjon (2008). I ti år har Monika
undervist «Strategic Design Thiniking» på mastergradsprogrammet i
innovasjonsledelse ved den internasjonalt anerkjente kunst- og designhøyskolen
Central Saint Martins (CSM) ved University of the Arts London. Hun bidrar
jevnlig med innsikt innen design, merkevarebygging og innovasjon til
for-retningsdrivende i Europa og Asia. Hun har vært styremedlem i Norwegian
Rooms, klyngen for den norske møbel- og ferdigvareindustrien. Monika er
forfatter av boken Branding and Product Design: An integrated perspective
(Routledge), samt en rekke vitenskapelige artikler og Det lille heftet om
Designtenkning og Business Design (Brand Valley Publications).
Denne siden fungerer ikke i din nettleser.
For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.
Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.