Monika Hestad

Monika Hestad

 

Monika Hestad er industridesigner og har undervist, forsket og praktisert designtenkning og designledelse i 15 år. Monika er grunnlegger av Brand Valley, et strategisk rådgivingsfirma som er spesialisert på hvordan designledelse kan bidra til å bygge innovative merkevarer. Hun har arbeidet for flere ledende merkevarer internasjonalt og nasjonalt som for eksempel Procter & Gamble, Mars, Arcus og Jensen-Beds. Bakgrunnen hennes sivilindustridesigner ved Arkitektur- og designhøgskolen i Oslo (2002) og hun har en doktorgrad (PhD) i merkevarebygging og industridesign fra samme institusjon (2008). I ti år har Monika undervist «Strategic Design Thiniking» på mastergradsprogrammet i innovasjonsledelse ved den internasjonalt anerkjente kunst- og designhøyskolen Central Saint Martins (CSM) ved University of the Arts London. Hun bidrar jevnlig med innsikt innen design, merkevarebygging og innovasjon til for-retningsdrivende i Europa og Asia. Hun har vært styremedlem i Norwegian Rooms, klyngen for den norske møbel- og ferdigvareindustrien. Monika er forfatter av boken Branding and Product Design: An integrated perspective (Routledge), samt en rekke vitenskapelige artikler og Det lille heftet om Designtenkning og Business Design (Brand Valley Publications). 

Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.