Driftspersonell og vaktmestere

Årets møteplass for deg som jobber med drift av bygg og eiendom. Bli faglig oppdatert, få ny inspirasjon og knytt kontakter med kolleger fra hele landet.

Bilde line background Layer 1

Påmelding

28 - 29 mai

Driftspersonell og vaktmestere

Oslo på Radisson Blu Hotel Nydalen

Om konferansen:
  • Årets møteplass for deg som jobber med drift av bygg og eiendom
  • Norges dyktigste foredragsholdere innen din bransje!
  • Bli oppdatert på fag, trender og utvikling
  • Hold av datoen: 28. og 29. mai 2018!

Jobber du med drift av bygg og eiendom, har du en hverdag bestående av mange forskjellige og varierte arbeidsoppgaver som krever oppdatert kompetanse. Denne konferansen gir deg faglig påfyll, gode tips og inspirasjon i en herlig blanding!

I forkant av ny konferanse kartlegger vi alltid høyaktuelle interesseområder og utfordringer som går igjen for alle som jobber i bransjen. På bakgrunn av dette lager vi et program som gir deg kunnskap som du kan ta i bruk på jobben med en gang.

Programmet for våren 2018 begynner å bli klart, du finner det nedenfor!

«Veldig profesjonelt gjennomført arrangement»

Gunnar Knutsvik, Driftsleder, Frydenbø Eiendomsdrift
Program

Program

  • Dag 1

    08:30

    Registering, kaffe og te

    09:00

    Åpning av konferansen v/ Confex Norge

    09:05

    Thomas Sjøberg

    Ny teknologi og trender for drift av bygg og eiendom - sensorer og Internett of Things

    - Digitalisering, «Internet of Things» og utnyttelse av store datamengder
    - Hvordan bruke ny teknologi for mer effektiv drift
    - Smarte bygg - bruk av gode analyseverktøy
    - Teknologiske bygg som et konkurransefortrinn
    - Samarbeid og datautveksling som gir synergieffekt
    - Framtidsutsikter og trender for bransjen
    Thomas Sjøberg, Produktsjef Internet of Things, Atea ASA


    09:45

    Bente Bømark Hanssen

    Kulturbyggene i Bjørvika - utfordrende arkitektur og brukere med særskilte behov

    - Hva kjennetegner arkitekturen i de to kulturbyggene i Bjørvika
    - Teknologi som ivaretar brukers særskilte behov
    - Fokus på energieffektivitet og miljøvennlige løsninger
    - Planlegge overtagelse og drift av byggene i tett samarbeid med bruker
    - Hvordan drifte moderne nybygg
    - Erfaringer så langt
    - Fallgruver/suksessfaktorer
    Bente Bømark Hanssen, eiendomsdirektør og Vibeke Johnsen prosjektansvarlig, Deichman

    10:30

    Pause

    10:45

    Rita Barkholm

    Gevinsten som finnes i energieffektiv drift

    - Hvordan vi jobber med energi i Undervisningsbygg
    - Aktiviteter for reduksjon av energi og miljøbelastning
    - Hvordan bidra til økt biologisk mangfold
    - Prosedyrer og arbeidsmetodikk i henhold til gjeldende krav
    - Hva er viktig i utarbeidelsen av ny miljø- og energistrategi
    Rita Næssén Barkholm, energiledelseskoordinator, Undervisningsbygg


    11:30

    LUNSJ

    12:30

    Kai Gustavsen

    Inneklima og HMS i praksis

    - Innføring i de ulike miljøer som utgjør inneklima
    - Eksempler på praktiske gjøremål og løsningsorientert dokumentasjon av lys, luft og varme
    - Innføring i samhandlingsmodell for bedre inneklima
    - HMS og trivsel på Rådhuset i Oslo - et eksempel
    - Når HMS, inneklima og arbeidsmiljøet settes på dagsorden
    - Sjekklister og nyttige kilder
    Kai Gustavsen, fagsjef inneklima, HMS og miljørettet helsevern, Astma- og allergiforbundet

    13:20

    Pause

    13:30

    Gunnar Slinning Østad

    Få kontroll på legionella og forhindre vekst og spredning

    - Retningslinjer og forskrifter du bør være kjent med
    - Bli bevisst på smittemåte og sykdomsbilde
    - Hvordan vurdere risiko i henhold til regelverket
    - Forebygging; få råd om fremgangsmåte og valg av tiltak
    Gunnar Slinning Østad, seniorrådgiver, Standard Norge


    14:15

    Kort benstrekk

    14:20

    Gunnar Slinning Østad

    FDVU-dokumentasjon, revidert NS-3456

    - Hvem er bruker av FDVU dokumentasjon
    - Hvem skal levere dokumentasjon
    - Hva skal leveres av dokumentasjon
    Gunnar Slinning Østad, seniorrådgiver, Standard Norge

    15:00

    Pause

    15:15

    Beate Størkson

    Kontroll og mer effektiv drift

    - Hvordan digitale verktøy på mobilen øker effektiviteten
    - Å ha oversikt over alle dokumenter og oppgaver der du er
    - Få bedre oversikt over alle henvendelser fra leietakere
    Beate Størkson, daglig leder/eier, Viscenario


    16:00

    Avslutning dag 1

  • Dag 2

    08:45

    Oppmøte, kaffe og te

    09:00

    Velkommen til dag 2

    09:05

    Rune Braastad

    Sikkerhet i bygg og eiendom

    - Hva er sikkerhet og hvordan ta ansvar
    - Hvordan definere sikkerhetsbehov og oppfylle disse
    - Verdien av å utarbeide en sikkerhetsvurdering
    - Løpende kameraovervåkning og adgangskontroll
    - Hvilke lover og regler må du forholde deg til
    Rune Braastad, nestleder i Norsk Sikkerhetsforening og avdelingsleder i Certego


    09:50

    Pause

    10:00

    Frank Elton

    Kontroll av sprinkler- og brannalarmanlegg

    - Ettersyn; eier/brukers oppfølgingsprogram
    - Vedlikehold utført av innleid ekspertise
    - Kontroll ved godkjent kontrollforetak
    - Regelverk; detaljregler for prosjektering og utførelse
    - Forskrifter; byggefase og driftsfase.
    Frank Elton, fagsjef, Kontroll og Rådgivning AS



    10:45

    Pause

    11:00

    Øystein Svendsen

    Ladeanlegg for elbiler, utfordringer og muligheter

    - Utfordringer knyttet til økt behov for lading av elbil
    - Valg av løsning for smart styring av elbilladning
    - Erfaringer fra Vulkan; Norges største ladegarajse for elbiler
    - Kostnader ved elbillading og betalingsløsninger
    - Hvilke støtteordninger finnes og søknadsprosess
    - Lover, regler og krav om ladeuttak for elbiler
    Øystein Svendsen, Salgssjef Oslo, Bravida


    12:00

    LUNSJ

    13:00

    Karin Fevaag Larsen

    Opptre trygt i møte med andre mennesker

    - Trygghet i å møte ulike mennesker gir et profesjonelt inntrykk
    - Bruk riktig kommunikasjon i møte med ulike mennesketyper
    - Ta grep om autopiloten i din kommunikasjon og bygg på den gode stemningen
    - Hvordan takle utfordrende personer og konflikter
    Karin Fevaag Larsen, Inspirator, ny:giv person- og organisasjonsutvikling as


    14:00

    Pause

    14:15

    Karin Fevaag Larsen

    Motivasjon og inspirasjon - skap en forskjell for dine kollegaer

    - Skap en god organisasjonskultur, for bedre trivsel og resultat
    - Undervurder aldri betydningen av engasjement og begeistring
    - Hvordan takle servicerollen overfor kunder og kollegaer i en hektisk hverdag
    - Bli bevisst hvordan du kan synliggjøre dine prestasjoner og funksjon
    Karin Fevaag Larsen, Inspirator, ny:giv person- og organisasjonsutvikling as

    15:30

    Takk for denne gang!

  • Foredragsholdere

    Foredragsholdere

    • Person
      Karin Fevaag Larsen

      Karin Fevaag Larsen er kjent som energibombe og humørspreder. Hun gir deg verdifulle verktøy for å skape og opprettholde engasjement blant dine medarbeidere. Karin har bakgrunn fra... Les mer

    • Person
      Gunnar Slinning Østad

      Gunnar Slinning Østad er leder for arbeidsgruppe næringsbygg revisjon NS-3456 og seniorrådgiver Internkontroll og FDV i Undervisningsbygg Oslo KF. Han arbeider med foretakets... Les mer

    • Person
      Frank Elton

      Frank Elton er fagansvarlig og kontrollingeniør i Kontroll og Rådgivning, et datterselskap av Brannvernforeningen. Les mer

    • Person
      Beate Størkson

      Beate Størkson er IT-gründer og daglig leder/eier av selskapet Viscenario som hun startet for 6 år siden. De har utviklet en mobil plattform som effektiviserer kommunikasjonen... Les mer

    • Person
      Rune Braastad

      Rune Braastad er avdelingsleder i Certego AS som tilbyr bred kunnskap og helhetsløsninger innenfor sikkerhet. Rune har 27 års erfaring fra sikkerhetsbransjen, og har meget gode... Les mer

    • Person
      Øystein Svendsen

      Øystein Svendsen er salgssjef i Bravida siden 2010, og har tidligere jobbet i Siemens i over 40 år. I mars i fjor åpnet Norges største og mest avanserte ladegarasje for elbiler på... Les mer

    • Person
      Kai Gustavsen

      Kai Gustavsen er fagsjef inneklima, HMS og miljørettet helsevern i Astma- og Allergiforbundet. Der arbeider han med rådgivning, kurs- og kompetanseformidling. Han har utviklet flere... Les mer

    • Person
      Rita Barkholm

      Rita Næssén Barkholm er energiledelseskoordinator i Undervisningsbygg. Som energiledelseskoordinator har hun ansvaret for eiendomsavdelingens aktiviteter for redusert bruk av energi,... Les mer

    • Person
      Bente Bømark Hanssen

      Bente Bømark Hanssen er eiendomsdirektør i Kultur og idrettsbygg. Hun har arbeidet med forvaltning, drift og vedlikehold av næringseiendom i over 20 år, blant annet som... Les mer

    • Person
      Thomas Sjøberg

      Thomas Sjøberg er Produktsjef Internet of Things (IoT), i Atea. Teknologi endrer seg stadig raskere. Tingenes internett, the Internet of Things, er nettverket av alle de fysiske... Les mer

    ´
    Kurssted

    Kurssted

    Radisson Blu Hotel Nydalen

    • 28 - 29 mai

    Plassert i hjertet av Nydalen og rett ved Akerselva. Hotellet ligger tvers over gaten for Handelshøyskolen Bl, og i kort gangavstand flere store selskapers hovedkontorer. Hotellet ligger rett ved både t-banen og busslinjer som gir forretnings- og fritidsreisende lett tilgang til Oslo sentrum og flyplassen. Med t-banen er det kun 10 minutter ned til sentrum. Hotellet tilbyr 185 elegante og moderne rom, en god restaurant og bar, samt fri tilgang til Evo Fitness for deres hotellgjester. Hotellet har 11 møterom med moderne teknisk utstyr, hvor de fleste har naturlig dagslys. Hotellets største møtesal kan ta opp til 180 personer i kinooppsett.

    Adresse

    Nydalsveien 33 0484 Oslo (Vis i Google Maps)

    Nettsted: Klikk her

    Ofte stilte spørsmål

    Ofte stilte spørsmål

    • Når er siste frist for påmelding?

      Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

    • Når kommer fakturaen?

      Elektronisk faktura kommer 5 dager etter bestilling. Har du valgt postfaktura kommer denne ca en uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er 10 dager.

    • Hva er inkludert i prisen?

      Deltageravgiften inkluderer servering i pauser og lunsj. På enkelte kurs får du også dokumentasjon og deltagerbevis.

    • Jeg har spesielle behov

      De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på 
      E-post: kunde@confex.no
      Telefon: +47 938 66 666

    note

    Camilla Kristiansen

    Prosjektleder

    Har du spørsmål?

    Kontakt prosjektleder: E-post camilla.kristiansen@confex.no eller telefon 938 66 666

    Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

    For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

    Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.