Hvordan skape effektive arbeidsdager

NYTT KURS! Møtevirksomhet, tidstyver, kommunikasjon og datasikkerhet

Tid til arbeid – tid til overs

Bilde line background Layer 1

Påmelding

16 - 17 okt. Se flere datoer

Hvordan skape effektive arbeidsdager

Oslo på Høyres Hus Konferanse & Selskapslokaler

Beskrivelse

Ønsker du deg bedre tid til å lede dine medarbeidere?

Dette kurset vil gi deg praktiske verktøy som fjerner tidstyver, og du får kunnskap og innsyn i metoder som skaper produktive, sikrere og mer effektive arbeidshverdager.

Arbeidshverdagene blir ofte ikke slik vi har tenkt eller planlagt, på grunn av avbrytelser. Støy, overveldende mengder eposter, mange mer eller mindre viktige møter, og andre tidstyver som stjeler store deler av dagen.

Med denne kunnskapen kan du raskt få langt mer ut av en vanlig arbeidsdag, og du kan spare mange timer i uken. Timer du kan jobbe med ledelse, utvikling og på alvor starte produktive forandringsprosesser.

Hvordan står det til med kunnskapen om datasikkerhet, i dagens mobile og fleksible arbeidsform?
Hva skjer når du logger deg på et åpent nettverk? Er mobilen eller pc’en din trygg? Hva kan en profesjonell hacker egentlig få til på det øyeblikket du er pålogget ute på reise?

Mobilitet og fleksibilitet brer om seg, og ikke alle vet hvor enkelt bytte de er, når de benytter usikrede trådløse nettverk for eksempel på en kafe eller på en flyplass. På kurset lærer du hvordan du sikrer deg og din virksomhet

 

HVEM passer kurset for:
Ledere og mellomledere som ønsker å jobbe smartere og sikrere.

HVORFOR skal du delta:
Du får metoder og verktøy for en mer effektiv arbeidshverdag, og du lærer om datasikkerhet slik at du ikke lenger er et lett bytte for hackere.

De største tidstyvene

Møter er uten tvil en stor tidstyv. Forskning viser tydelig sammenhengen mellom tidsbruk til møter, og det å være på etterskudd med arbeidsoppgavene.

Andre tidstyver kan være avbrytelser i form av eposter og telefoner, kollegaer og andre som stikker bortom pulten din, eller andre ting. It-problemer og også på topp tre-listen, og med dagens fleksible arbeidsformer kan det til tider være en belastning.

Hvordan du forholder deg til disse, avgjør hvor mye av tiden din som renner ut i sanden.

 

Stor gevinst!
Dette kurset gir deg gode råd for hvordan du kan unngå mange tidstyver, og håndtere de du ikke kommer unna. I tillegg blir du sikrere på hvordan du og dine medarbeidere kan øke deres datasikkerhet.

  • Møteeffektivitet
  • Hvordan få mer gjort på færre timer
  • Ledelse gjennom samarbeid og samspill
  • Bevissthet rundt din egen kommunikasjon og tilgjengelighet
  • Effektiv kommunikasjon gjennom nye kanaler
  • Datasikkerhet på reise med bærbar pc og mobil
  • Sikre og usikre nett – hva kan du risikere
  • Ny verden, ny kriminalitet
  • Nyttige verktøy for sikre passord og brukernavn
Program

Program

  • Dag 1

    09:00

    Registrering, morgenkaffe og te

    09:30

    Kursstart dag 1 - program Les mer >>

    Program DEL 1 - Møtevirksomhet og møtekultur

    Møter er uten tvil en stor tidstyv. Forskning viser tydelig sammenhengen mellom tidsbruk til møter, og det å være på etterskudd med arbeidsoppgavene. Ved å lage en god struktur på virksomhetens møtekultur vil du kunne spare deg og dine medarbeidere for mange unødvendige timer i møter.

    Agenda
    - Kartlegging og analyse av egen arbeidshverdag
    - Slik legger du en plan for bedre møtestruktur
    - Handlingsplan for møtevirksomhet
    - Praktiske verktøy, råd og tips
    - Nye arbeidsformer og samarbeidsformer
    - Hvordan implementere ny kunnskap om møtevirksomhet
    - Hvordan få de andre på kontoret med deg


    Program DEL 2 - Tidstyver

    Tidstyver tar en hel del av arbeidsdagen. Å skape en kultur der du er bevisst på hva arbeidstiden brukes på, er derfor et godt steg i riktig retning. Tid er penger! Her lærer du hvordan du kutter unødvendig tidsbruk på ulike områder. Gode, praktiske verktøy, kjøreregler og retningslinjer kan frigjøre mye tid!

    Agenda
    - Kartlegging av egen arbeidshverdag - hvem eller hva er dine største tidstyver
    - Avbrytelser - hvordan unngå å bli forstyrret unødvendig
    - Fulle innbokser og mange unødvendige eposter - slik tar du grep
    - Skravlesyke kollegaer - bli enige om retningslinjer
    - It-problemer - hva kan gjøres for å unngå stresset med systemer som ikke virker
    - Tiltaksplan

    11:30

    Lunsj

    12:30

    Dag 1 fortsetter

    15:30

    Dag 1 avslutter

  • Dag 2

    08:45

    Fremmøte, morgenkaffe og te

    09:00

    Kursstart Dag 2 - program Les mer >>

    Program DEL 3 - Tilgjengelighet og kommunikasjon

    Hvor tilgjengelig er du egentlig? Er du den dyktige lederen som er tydelig tilstede? Samsvarer egen oppfatning med hva medarbeiderne synes?

    Agenda
    - Bevissthet rundt egen kommunikasjon og tilgjengelighet
    - Hvordan kommuniserer du med dine medarbeidere og kollegaer
    - Innsikt i egne styrker og forbedringspotensialer
    - Effektive metoder for god kommunikasjon
    - Tilgjengelighet satt i system


    PROGRAM DEL 4 - Datasikkerhet

    Er du et enkelt bytte? Vet du egentlig hva som skjer når du logger deg på et åpent nettverk? Hva kan en profesjonell hacker få til på det øyeblikket du er pålogget ute på reise?
    Mobilitet og fleksibilitet brer om seg, og ikke alle vet hvor enkelt bytte de er, når de benytter usikrede trådløse nettverk for eksempel på en kafe eller på en flyplass. Her lærer du hvordan du sikrer deg!

    Agenda
    - Datasikkerhet på reise med bærbar pc og mobil
    - Sikre og usikre nett - hva kan du risikere
    - Ny verden, ny kriminalitet
    - Nyttige verktøy for sikre passord og brukernavn

    11:30

    Lunsj

    12:30

    Dag 2 fortsetter

    15:30

    Dag 2 avsluttes. Takk for denne gang, vel hjem og lykke til med ny kunnskap!


  • Programmet vil ikke alltid bli fulgt 100% kronologisk, men kan bli tilpasset noe gjennom dialog mellom deltakere og kursleder.
    Kursholdere

    Kursholdere

    • Person
      Jan Kristian Karlsen

      Jan Kristian Karlsen er daglig leder i analyse- og rådgivningsselskapet Company Pulse. Han har en lang og unik leder- og rådgivningserfaring, og er vant til å være i front når det gjelder ny kommunikasjonsteknologi og alternative arbeidsformer.

      Karlsen har stor...
       Les mer

    ´
    Goodie

    5 ganger mer effektiv med Flyt

    Lær hvordan du – ved å være i Flyt– kan akselerere resultatene dine.

    Last ned gratis e-bok her!

    Kurssted

    Kurssted

    Høyres Hus Konferanse & Selskapslokaler

    • 16 - 17 okt.
    • 4 - 5 des.

    Velkommen til våre flotte kurslokaler i Høyres Hus i Oslo sentrum. Moderne fasiliteter midt i sentrum med utrolig god lunsj og servering. Det er kun to minutter å gå til trikk, t-bane og buss på Nationaltheatret stasjon. Foretrekker du transport med privat bil finner du flere parkeringshus i kort gangavstand. Vi anbefaler Vestre Vika Parkeringshus i Dronning Mauds gate 11 eller Saga P-hus i Olav V’s gate 1 med inngang Munkedamsveien.

    Adresse

    Stortingsgata 20 0161 Oslo Norge (Vis i Google Maps)

    Telefon: 22 82 91 57

    E-post: hoyreshus@hoyre.no

    Nettsted: Klikk her

    Badge

    Er dere tre eller flere?

    Vi hjelper deg gjerne med et tilpasset tilbud.
    Kontakt oss på 

    Badge

    Bedriftsintern opplæring

    Vi kommer gjerne til deg og holder kurs.
    Kontakt oss på 

    Ofte stilte spørsmål

    Ofte stilte spørsmål

    • Når er siste frist for påmelding?

      Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

    • Når kommer fakturaen?

      Elektronisk faktura kommer 5 dager etter bestilling. Har du valgt postfaktura kommer denne ca en uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er 10 dager.

    • Hva er inkludert i prisen?

      Deltageravgiften inkluderer servering i pauser og lunsj. På enkelte kurs får du også dokumentasjon og deltagerbevis.

    • Jeg har spesielle behov

      De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på 
      E-post: kunde@confex.no
      Telefon: +47 938 66 666

    note

    Corinne Hilde Fjellås

    Prosjektleder

    Har du spørsmål?

    Kontakt prosjektleder: E-post chf@confex.no eller telefon 938 66 666

    Goodie

    Ledelse gjennom kunnskap om dine medarbeidere

    Oppnå økt produktivitet, engasjement, trivsel og lav turnover på arbeidsplassen
       

    Meld deg på kurset "Positiv psykologi i ledelse" her!

    Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

    For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

    Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.