Kontorets administrator og koordinator

Skreddersydd seminar for deg som jobber med administrasjon og koordinering. Lær nye arbeidsmetoder som sikrer bedre oversikt og økt motivasjon.

Om seminaret:

Praktisk seminar som gir deg en mer effektiv og motiverende hverdag:

  • Microsoft Word, Excel og Outlook – slik lar du verktøyene gjøre jobben for deg
  • Slik skriver du e-post som ikke kaster bort din og andres tid
  • Lær effektiv møteplanlegging og gjennomføring
  • Struktur og tidsbruk – slik blir du god på prioritering av arbeidsoppgaver

   

Gled deg til å lære mer om:

  • Effektiv e-postkommunikasjon
  • God møteplanlegging og gjennomføring
  • Prioritering av arbeidsoppgaver – lær å skille mellom viktig og haster
  • PC-verktøy for koordinering av oppgaver – spar tid når du arbeider i Microsoft Office
  • Teknikker for å mestre en hektisk arbeidshverdag

Et skreddersydd seminar for deg som er kontorets administrator og koordinator.

Vi gjentar suksessen og gleder oss til å ønske deg velkommen til to dager med faglig og personlig utvikling.

Er det vanskelig å få dagen til å strekke til? Du er kanskje den eneste på kontoret med full oversikt, og det er deg alle kommer til når de trenger hjelp. Alle oppgaver haster og alle er viktige, men hvordan prioriterer du? Føler du at du strekker deg vel langt noen ganger?

Invester i egen hverdag og gi deg selv denne muligheten til å lære nye arbeidsmetoder som sikrer en mer oversiktlig og håndterbar arbeidssituasjon. Delta på seminaret og møt dyktige kursholdere som alle kjenner din arbeidshverdag, og som gir deg relevante tips, råd og praktiske verktøy. Målet er at det du lærer her skal kunne gjøre en stor forskjell så snart du er tilbake på jobb.

Gi deg selv muligheten til å få en bedre hverdag og økt motivasjon gjennom smartere måter å jobbe på. Velkommen til to dager proppfulle av faglig og personlig utvikling.

Program

Program

  • Dag 1

    09:00

    Registrering, utdeling av navneskilt og skriftlig materiell

    09:30

    Velkommen v/ Confex

    09:35

    Del 1: Høydepunktene fra office-programmene

    Her har vi plukket ut høydepunktene fra Office-programmene, de smarte hverdagstipsene som gjør at du gjør ting langt raskere og enklere enn tidligere. Lær det nyttigste fra alle verktøyene for deg som jobber i et hektisk og allsidig miljø.

    DEL 1: Word
    - Effektiv rydding i egne og andres dokumenter, fjerne manuell formattering og "rusk"
    - Hvordan få skikk på innrykk og punktlister
    - Hvordan kontrollere automatikken - unngå at Word gjør ting på egen hånd
    - Slik bruker du sidenummer, topptekster, innholdsfortegnelser osv.
    - Hente inn tekst, tall eller bilder fra Internett/PowerPoint etc. Smarte måter å få tekst og bilde til flyte kontrollert på en side

    Jon-Gunnar Pettersen, It-guru, JGP

    10:30

    Pause

    10:45

    Del 2: Excel - alt du trenger

    Excel
    - Smarte og enkle tips for å bruke Excel som listeverktøy: sortering, filter, summering etc
    - Pivottabell - et enklere og nyttigere verktøy enn du tror.
    - Effektiv rydding av data fra andre systemer /programmer/PDFer
    - Utskrift og formatering - få alt på én side
    Jon-Gunnar Pettersen forts.

    11:30

    Lunsj

    12:30

    Del 3: Outlook - tidsstyring og effektiv e-posthåndtering

    Outlook
    - Smarte Hurtigtaster og snarveier som gjør at du jobber raskere og mer effektivt
    - Nyttige verktøy for automatisk håndtering av e-poster
    - Søking og organisering av epost
    - Bruk Outlook til å delegere og følge opp oppgaver
    - Hvordan sende vedlegg og linker på en trygg måte
    - Masseutsendelse av epost
    - Tips til sikkerhet og personvern
    Jon Gunnar Pettersen forts.

    13:15

    Pause

    13:35

    Herre over egen tid - teknikker for å mestre en hektisk arbeidshverdag

    Hvordan påvirke og styre dine reaksjoner og tanker
    Hvordan ta kontroll over egne tankeprosesser
    Oppmerksomhetstrening - legg vekt på hva som er viktigst her og nå

    14:30

    Pause

    14:45

    Lær å prestere og levere - uavhengig av omstendighetene

    Hvordan hente frem selvtilliten selv i ubehagelige situasjoner
    Om å leve godt - selv om du har det travelt
    Hvordan ha det bra selv om arbeidsdagen er uforutsigbar

    15:30

    Takk for i dag!

  • Dag 2

    09:00

    Velkommen til kursets andre dag

    09:05

    Slik skriver du e-post som ikke kaster bort din og andres tid

    De fire suksessfaktorene
    Slik gjør du e-posten tydelig og lettlest
    Hvordan få mottaker til å respondere på e-posten din
    Få skrivetips - som du også kan brukes i sosiale medier

    10:10

    Pause

    10:25

    Struktur og tidsbruk: Prioritering av arbeidsoppgaver

    Lær å skille mellom viktig og haster
    Planlegging av arbeidsdagen - slik setter du opp realistiske mål
    Velg riktig - slik unngår du at e-postene tyranniserer arbeidsdagen din
    Finn ut når på dagen du er mest effektiv
    Se på egne vaner; hvordan jobbe smartere, ikke mer
    Kvalitet og tidsbruk på de ulike arbeidsoppgavene - hvor godt er bra nok



    11:30

    Lunsj

    12:30

    Hvem og hva er dine tidstyver

    - Identifisering av tidstyver - frigjør tid du kan bruke til nyttige ting
    - Delegering av oppgaver - slik unngår du å bli den alle overlater ekstra arbeid og problemer til
    - Lær opp kollegaer til å gjøre en del av oppgavene selv - oppnå en mer kontrollert arbeidshverdag
    - Hvordan si nei uten å fornærme
    Cecilie Thunem-Saanum forts.

    13:45

    Pause

    14:00

    Møteplanlegging og gjennomføring

    Gode råd for planlegging, innkalling og gjennomføring av møter
    Praktiske tips til korte og effektive møter
    Hvordan håndtere kroniske «for sent-kommere» og avbrytere

    15:00

    Takk for denne gang - lykke til med ny kunnskap!

  • Foredragsholdere

    Foredragsholdere

    • Person
      Cecilie Thunem-Saanum

      Cecilie Thunem-Saanum har bred kompetanse innen ledelse, markedsføring, salg og språk, og en solid erfaring som kursholder. Cecilie fikk "Årets hederspris" under vår kåring av... Les mer

    • Person
      Live Landmark

      Live Landmark er mentaltrener, coach og forfatter med en master i ledelse. Har du møtt henne, glemmer du det ikke. I sin røde kjole formidler hun sin historie, som får frem både... Les mer

    • Person
      Jon Gunnar Pettersen

      Jon-Gunnar Pettersen er selvstendig IT-konsulent og Excel-guru. Han har mange års erfaring med Microsofts produkter, og driver undervisning og konsulentvirksomhet for både små og... Les mer

    • Person
      Kim Nygaard

      Kim Nygaard er Head of Content i kommunikasjonsbyrået Metro Branding, og brenner spesielt for strategisk kommunikasjon som fører til digital synlighet. Tidligere jobbet han i verdens... Les mer

    ´
    Kurssted

    Kurssted

    Thon Hotel Storo

    • 11 - 12 nov.

    Thon Hotel Storo er en nytenkende, sosial arena ment for å inspirere og imponere alle deltakere – ved både store og små arrangementer. Konferansesenteret består av fem fleksible møterom og saler som kan tilpasses ulike arrangementer. Med tilhørende mingle- og utstillingsområde, er rammene satt for sosiale treff og nettverksbygging.

    Adresse

    Vitaminveien 23 0485 Oslo (Vis i Google Maps)

    Telefon: +47 23 40 02 00

    E-post: storo@olavthon.no

    Nettsted: Klikk her

    Veldig bra kurs! Dette er et kurs som flere burde delta på - ikke bare kontorets administrator og koordinator.

    Marit Sundal, Koordinator/førstekonsulent, Brønnøysundregistrene

    Skikkelig bra!! Har hatt to supre dager på kurs. Nyttig og lærerikt på alle måter.

    Lise Sørlie Dyngeland, Adm Coorordinator, Framo Holsnøy As

    Dette er et av de bedre kurs/seminar som jeg har vært med på og som jeg vet har gitt meg nye vinklinger på allerede svært opptatt hverdag. Mange nyttige tips som jeg allerede har begynt å bruke.

    Isabella Klokkerud, Driftskoordinator, Flymedisinsk Institutt
    Goodie

    Møter du stadig nye mennesker i jobben?

    Kanskje vår gratis eBok Business Communication vil interessere deg? 

    Last ned boken her

    Påmelding

    11 - 12 nov.

    Kontorets administrator og koordinator

    Oslo på Thon Hotel Storo

    Ofte stilte spørsmål

    Ofte stilte spørsmål

    • Når er siste frist for påmelding?

      Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

    • Når kommer fakturaen?

      Elektronisk faktura kommer 5 dager etter bestilling. Har du valgt postfaktura kommer denne ca en uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er 10 dager.

    • Hva er inkludert i prisen?

      Deltageravgiften inkluderer servering i pauser og lunsj. På enkelte kurs får du også dokumentasjon og deltagerbevis.

    • Jeg har spesielle behov

      De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på 
      E-post: kunde@confex.no
      Telefon: +47 938 66 666

    note

    Corinne Hilde Fjellås

    Prosjektleder

    Har du spørsmål?

    Kontakt prosjektleder: E-post chf@confex.no eller telefon 938 66 666

    Goodie

    Bedriftsintern opplæring

    Er dere flere i organisasjonen som har behov for samme opplæring? Vi kommer gjerne til dere!

    Les med om bedriftsintern opplæring her

    Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

    For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

    Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.