UX thinking; slik lager du nettsider med brukeropplevelse i fokus

Lær deg smarte, samarbeidsrettede og effektive metoder for å bygge brukerorienterte nettsider

Tala & engagera

Bli tryggere, tydeligere og mer effektiv i kundereisene!

Bilde line background Layer 1

Påmelding

9 - 10 okt. Se flere datoer

UX thinking; slik lager du nettsider med brukeropplevelse i fokus

Oslo på Konferansested i Oslo annonseres senere

Om kurset:

Om kurset:

Løsningsorienterte og brukervennlige nettsider er nøkkelen til suksess!

Lær deg smarte, samarbeidsrettede og effektive metoder for å bygge brukerorienterte nettsider!

Lær hvordan du bryter ned en eksisterende interaktiv løsning, og bygger hypoteser for testing. På kurset bruker vi en Teston-undersøkelse* for å teste hypotesene dag 1, på dag 2 analyseres svarene. 

En god brukeropplevelse ligger ikke bare i design. Grunnlaget legges i definering av tydelige mål og målgrupper, og oppfølging på alle kommunikasjonsflater. 

Bli tryggere, tydeligere og mer effektiv i kundereisene. Meld deg på kurset i dag!

Målgruppe
Produkteier, prosjektleder, start-ups.

* Teston er en plattform for digital brukertesting på nett. Du kan ta gode avgjørelser ved å vite nøyaktig hvordan brukerne i bestemte målgrupper opplever et produkt eller en tjeneste. Testene omfatter interaksjoner mellom produkt og tjeneste: Skjermberøring, klikk, til og med ansikt og stemme.

Fordeler med kurset

  • Øk din kompetanse om brukeropplevelser
  • Effektiviser fremtidige kundereiser
  • Bli tryggere i intervjufasen
  • Få verktøy for brukerundersøkelser
  • Utvid nettverket 

Læringsutbytte

  • Innsiktsmetodikk
  • Intervjufasen
  • Tilrettelegging av brukertester
  • Analyse av brukertester
  • UX thinking
Program

Program

  • Dag 1

    08:30

    Registrering, morgenkaffe og mingel

    09:00

    Dag 1. Les mer >>

    Første kursdag gir deg en grunnleggende innføring i brukeropplevelse.
    Grunnprinsippene for å tenke brukeropplevelse vil gås gjennom. Vi vil se nærmere på brukergrensesnittet og metoder for UX i digitale sammenhenger. Du lærer hvordan du bryter ned eksisterende interaktive løsninger, og se på hvordan man bygger hypoteser for testing. Vi vil sette opp en Teston*-undersøkelse med spørsmål for å teste våre hypoteser. På dag 2 vil vi analysere svarene.

    Du lærer blant annet hvordan du:
    - Hvordan å tenke bruker først
    - Hvordan å finne ut av hva som fungerer og ikke fungerer
    - Hvordan å sette opp en Teston-analyse*

    * Teston er en plattform for digital brukertesting på nett. Man tar informerte avgjørelser ved å vite nøyaktig hvordan brukerne i bestemte målgrupper opplever ett produkt eller en tjeneste. Brukertesterne tar opp interaksjoner med et produkt og tjeneste: skjermberøringer, klikk, til og med ansikt og stemme som man enkelt kan se over video på nett.


    11:30

    Lunsj

    12:30

    Dag 1 fortsetter

    15:30

    Avslutning dag 1

  • Dag 2

    08:30

    Morgenkaffe og mingle

    09:00

    Dag 2. Les mer her >>

    Dag 2 går vi gjennom og analyserer Teston-videoer og bygge opp wireframes som et alternativ til løsningen vi har studert.
    Du får en praktisk innføring i bruk av analyse, metoder for å bygge opp «wireframes» av hvordan løsningen burde ha vært lagt opp hvis den hadde vært bygd med brukeren i fokus.

    Du lærer blant annet hvordan du:
    - Bruker metoder og analyse for å bygge interaktive løsninger
    - Bygger brukerhistorier
    - Bygger wireframes
    - Bygger interaktive testbare wireframes

    * Teston er en plattform for digital brukertesting på nett. Man kan ta informerte avgjørelser ved å vite nøyaktig hvordan brukerne i bestemte målgrupper opplever ett produkt eller en tjeneste. Brukertesterene tar opp interaksjoner med et produkt og tjeneste: skjermberøringer, klikk, til og med ansikt og stemme som man enkelt kan se over video på nett.

    11:30

    Lunsj

    12:30

    Dag 2 fortsetter

    15:30

    Kurset avsluttes


  • Programmet vil ikke alltid bli fulgt 100% kronologisk, men kan bli tilpasset noe gjennom dialog mellom deltakere og kursleder.
    Kursholdere

    Kursholdere

    • Person
      Ronny Ellefsen

      Ronny er designer med lang internasjonal erfaring innen design og brukeropplevelse. Hans kompetansefelt rommer design for nettsider, apper, touch-screens, trykk og merkevare-profil. Han er entusiask og interessert i å levere gode og gjennomførte løsninger til... Les mer

    ´
    Kurssted

    Kurssted

    Konferansested i Oslo annonseres senere

    • 9 - 10 okt.
    • 10 - 11 des.

    Adresse

    Oslo Norge (Vis i Google Maps)

    Telefon: www.confex.no

    E-post: kunde@confex.no

    Nettsted: Klikk her

    Badge

    Er dere tre eller flere?

    Vi hjelper deg gjerne med et tilpasset tilbud.
    Kontakt oss på 

    Badge

    Bedriftsintern opplæring

    Vi kommer gjerne til deg og holder kurs.
    Kontakt oss på 

    Ofte stilte spørsmål

    Ofte stilte spørsmål

    • Når er siste frist for påmelding?

      Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

    • Når kommer fakturaen?

      Elektronisk faktura kommer 5 dager etter bestilling. Har du valgt postfaktura kommer denne ca en uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er 10 dager.

    • Hva er inkludert i prisen?

      Deltageravgiften inkluderer servering i pauser og lunsj. På enkelte kurs får du også dokumentasjon og deltagerbevis.

    • Jeg har spesielle behov

      De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på 
      E-post: kunde@confex.no
      Telefon: +47 938 66 666

    note

    Håkon Olsvik Fjukstad

    Prosjektleder

    Har du spørsmål?

    Kontakt prosjektleder: E-post hof@confex.no eller telefon 938 66 666

    Goodie

    Vil du skape en tydeligere bedriftskultur?

    Kultur kan både fremme og hemme virksomhetens strategi.

    Les mer og meld deg på kurset her:

    Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

    For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

    Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.