Herske- og argumentasjonsteknikker

Slå tilbake elegant og profesjonelt

Håndter hersketeknikker gjennom en sterk retorisk fremtoning

Bilde line background Layer 1

Påmelding

17 okt.

Herske- og argumentasjonsteknikker

Oslo på Thon Conference Vika Atrium

Beskrivelse

God kommunikasjon på jobben

Bli bedre rustet til å håndtere situasjoner når de oppstår,
på en smidig, profesjonell og elegant måte.

Lær hvordan du takler hersketeknikker, legger opp strategi
for nå frem retorisk og styrker arbeidsmiljøet med god kommunikasjon.

Du får konkrete tips og råd du kan bruke i det daglige –
enten med din leder, kollega, kunde eller partner.

Det er mange ulike hersketeknikker, noen mer innlysende
enn andre, og de finnes i både nærings- og organisasjonslivet. Om disse teknikkene får fotfeste i organisasjonen, vil det prege menneskene, kulturen og produktiviteten. For at dårlige vaner
og holdninger ikke skal sette seg, er det viktig å ta tak så tidlig som mulig.

Meld deg på kurs i herske- og argumentasjonsteknikk i dag!

Målgruppe
Personer i både privat og offentlig sektor, uavhengig av
bransje og nivå 

Læringsutbytte

  • Hvordan håndtere hersketeknikker
  • Hvordan forebygge hersketeknikker
  • Konkrete tips til bedre arbeidsmiljø
  • Grunnprinsippene for argumentasjonsteknikk
  • Fremstå troverdig og tydelig i din argumentasjon
  • Kunsten å overbevise

 

Fordeler med kurset

  • Retorisk trygghet og selvtillit
  • Gjenkjenne ulike hersketeknikker
  • Bedre rustet til å møte situasjoner
  • Møte andre med tilsvarende utfordringer
  • Inspirasjon til videre arbeid
  • Utvidet nettverk

Fantastiskt! Stort engagemang av kursledaren som höll igång oss hela dagen, kunde fortsatt flera timmar till !!!

Anki Butt, Admininstrative assistant, Cummins Scania JV

Återigen en fantastik person som på ett enkelt och tillåtande sätt föreläste under en hel dag. Mycket kompetent i sitt område.Gav mycket energi och skratt.

Marianne Idh, Fastighetschef, Anders Bodin

Anna-Karin gjorde dagen till absolut en av de bästa föreläsningar som jag varit på. Otroligt engagerad och kunnig inom området."

Eva Sand, Bostadsförvaltare, Anders Bodin
Program

Program

   

08.30 - Oppmøte, registrering og oppsett av egen PC 
09.00 - Program

Retorikkens grunnprinsipper
  • De viktigste prinsipper for retorikk og argumentasjon
  • Retoriske hjelpemidler, slik anvender du dem
  • Bygg argumentasjonsmodellen utifra din egen situasjon
Kroppsspråk, stemmebruk og holdning - dette må du vite
  • Hvilke signaler sender du med kroppsspråket ditt?
  • Slik utstråler du engasjement, energi og entusiasme
De fem hersketeknikker
  • Hva kjennetegner hersketeknikker
  • Slik svarer du og forebygger hersketeknikker
  • Gruppesesjon - hvilke hersketeknikker har du opplevd?

Deilig lunsj blir servert midt på dagen.

  

  

   
Slik takler du vanskelige personer og situasjoner
  • Øk din personlige styrke i møte med vanskelige personer og situasjoner
  • Mot strategier og bekreftelsesteknikker
  • Slik håndterer du frustrasjon, rivalisering og misnøye på jobben
Gruppesesjon og diskusjoner
  • Diskusjon i mindre grupper
  • Konkret handlingsplan - hva kan du gjøre med kunnskapen om hersketeknikker
  • Slik bidrar du til et sunt arbeidsmiljø på jobben

Det blir lagt inn regelmessige pauser, med serveringer av kaffe, te og forfriskninger.

16.00 Kurs avsluttes


Programmet vil ikke alltid bli fulgt 100% kronologisk, men kan bli tilpasset noe gjennom dialog mellom deltakere og kursleder.
Badge

Confex er ISO 9001-sertifisert

Du som deltaker får kursbevis fra en ISO 9001-sertifisert bedrift.
Les mer om sertifisering her.

Badge

100% fornøydgaranti

Om du ikke er helt fornøyd etter avsluttet kurs, kan du gå kurset igjen eller delta på et av våre andre populære kurs

Kursholdere

Kursholdere

  • Person
    Anna-Karin Johnson

    Anna-Karin Johnson er kommunikatør og foredragsholder med bakgrunn fra sosiologi og sosialpsykologi. Hun har 10 års arbeidserfaring som journalist og nesten to tiår som kommunikatør. Hun jobber med bevisstgjøring om hvordan vi kommuniserer med hverandre og... Les mer

´
Goodie

Er du bevisst på eget kroppsspråket?

Lær hvordan det påvirker oss og hva du selv kan gjøre. 

Last ned gratis e-bok her!

Kurssted

Kurssted

Thon Conference Vika Atrium

  • 17 okt.

Thon Hotel Vika Atrium ligger sentralt ved Aker Brygge i Oslo sentrum. Det er kort vei fra hotellet til blant annet Karl Johans gate og Nationaltheatret. I tillegg til flotte gjesterom har hotellet 16 kurs- og konferanserom i hyggelige omgivelser.

Adresse

Munkedamsveien 45 0168 Oslo (Vis i Google Maps)

Telefon: 22 83 33 00

E-post: vika.kurs@thonhotels.no

Nettsted: Klikk her

Badge

Er dere tre eller flere?

Vi hjelper deg gjerne med et tilpasset tilbud.
Kontakt oss på 

Badge

Bedriftsintern opplæring

Vi kommer gjerne til deg og holder kurs.
Kontakt oss på 

Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

  • Når er siste frist for påmelding?

    Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

  • Når kommer fakturaen?

    Elektronisk faktura kommer 5 dager etter bestilling. Har du valgt postfaktura kommer denne ca en uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er 10 dager.

  • Hva er inkludert i prisen?

    Deltageravgiften inkluderer servering i pauser og lunsj. På enkelte kurs får du også dokumentasjon og deltagerbevis.

  • Jeg har spesielle behov

    De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på 
    E-post: kunde@confex.no
    Telefon: +47 938 66 666

note

Siri Husby

Prosjektleder

Har du spørsmål?

Kontakt prosjektleder: E-post siri.husby@confex.no eller telefon 938 66 666

Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.