Slik takler du primadonnaer og vanskelige kollegaer

NYHET! Nå kan du endelig melde deg på suksesskurset til Per Henrik Stenstrøm. Lær deg å håndtere krevende personer med enkle verktøy og teknikker.

Velg sted:

Oslo
Om kurset:

Lær deg å takle primadonnaer og vanskelige personer på arbeidsplassen:

  • Lær arketype-verktøyet - et utrolig nyttig hjelpemiddel i hverdagen
  • Få gode teknikker for å opptre tryggere i vanskelige situasjoner
  • Hvordan mestre en konflikt og hvordan se det positive i den
  • Lær moderne motivasjonsteori som skaper et bedre arbeidsmiljø

Lær av eksperten på "primadonnaer og andre vanskelige kolleger".

Hva kan du gjøre med din holdning til de krevende kollegaene, de som forsurer arbeidsplassen din? De som tapper deg for krefter og ikke stiller opp når det virkelig trengs. Går det likevel an å sette pris på dem?

Tidligere journalist og programleder Per Henrik Stenstrøm gir deg nå muligheten til å ta del i suksesskurset han til nå kun har holdt for lukkede grupper av ledere og medarbeidere over hele landet. Kurset har fått stor oppmerksomhet i media, og tidligere deltakere gir veldig positive tilbakemeldinger.

Kurset baserer seg på forskning som viser at to av fem misliker kollegaene sine. Mange blir sykmeldte og utbrente av dårlig arbeidsmiljø og vanskelige sjefer eller medarbeidere. En krevende kollega kan være; primadonnaen, tidstyven, møteplageren, ordgyteren, gledesdreperen, bedreviteren eller solstrålen.

På kurset får du nyttige verktøy om arketypemodeller som skaper større forståelse på arbeidsplassen. Med økt kunnskap om ulike mennesketyper og hvordan de oppfører seg, og ikke minst dine egne reaksjonsmønstre, er du bedre rustet til å møte de utfordringene som kan oppstå i mellommenneskelige relasjoner. Du lærer om moderne motivasjonsteori for bedre arbeidsmiljø og hvordan konflikter mellom medarbeidere kan forhindres eller brukes positivt.

Kurset passer både for deg som er leder med personalansvar, deg som sliter med en eller flere av dine medarbeidere eller deg som jobber med kundeservice og ønsker kunnskap om håndtering av krevende kunder.

Her kan du se hva deler av dagspressen skriver om kurset:
Aftenposten
Dagbladet
Dagens Perspektiv

Program

Program

  • Dag 1

    08:30

    Oppmøte, registrering - kaffe og te

    09:00

    Velkommen v/Confex

    09:05

    Oppstart med kursleder Per Henrik Stenstrøm


    09:10

    De ulike typene på en arbeidsplass

    Hvorfor oppstår konflikt på arbeidsplassen?
    Motivasjon og ledelsesbehov
    Presentasjon av arketype-verktøy
    Slik kartlegger du de ulike profilene

    11:30

    Lunsj

    12:30

    Medarbeidernes behov

    Hvordan virker du på dine medarbeidere?
    Lær deg om de positive sidene ved konflikt
    Slik gir du ris og ros
    Lær deg å lede gjennom andre

    14:00

    Verdens beste arbeidsplass

    Hjelp deg selv med mentalisering
    Slik bygger du en god feedback-kultur
    Slik dyrker du annerledeshet
    Hvordan tåle talent?

    15:15

    Oppsummering

    15:30

    Takk for i dag - og vel hjem!


  • Programmet vil ikke alltid bli fulgt 100% kronologisk, men kan bli tilpasset noe gjennom dialog mellom deltakere og kursleder.
    Kursholdere

    Kursholdere

    • Person
      Per Henrik Stenstrøm

      Per Henrik Stenstrøm er tidligere journalist og redaktør med blant annet erfaring fra Dagsrevyen, Se og Hør, Vi Menn og TV2 Hjelper Deg. Han har også vært programleder på tv og radio i en årrekke. Stenstrøm ledet i mange år P4s aktualitetsmagasin Sytten Tretti... Les mer

    ´
    Kurssted

    Kurssted

    Bjørvika Konferansesenter

    • 19 mar.

    Lyse og trivelige lokaler, lekker pausemat og service av ypperste klasse! Bjørvika Konferansesenter er kåret til Årets konferansested flere ganger. Bjørvika Konferansesenter ligger i første etasje i Oslo Atrium som ligger ligger rett øst for Thon Hotel Opera. Bygget er skiltet med bl.a. EY (Ernst & Young) og Avinor. Hovedinngangen finner du på sjøsiden, mot Operahuset.

    Adresse

    Dronning Eufemias gate 6 0191 Oslo Norge (Vis i Google Maps)

    Telefon: 24 00 30 00

    E-post: konferanse@no.ey.com

    Nettsted: Klikk her

    Thon Conference Vika Atrium

    • 11 jun.

    Thon Hotel Vika Atrium ligger sentralt ved Aker Brygge i Oslo sentrum. Det er kort vei fra hotellet til blant annet Karl Johans gate og Nationaltheatret. I tillegg til flotte gjesterom har hotellet 16 kurs- og konferanserom i hyggelige omgivelser.For veibeskrivelse, ankomst med kollektivtransport og parkering, se lenker nedenfor..

    Adresse

    Munkedamsveien 45 0168 Oslo (Vis i Google Maps)

    Telefon: 22 83 33 00

    E-post: vika.kurs@thonhotels.no

    Nettsted: Klikk her

    Vi var veldig fornøyd med foredraget ditt. Du traff gjengen på en fin måte, og de kunne sette ordene og kunnskapen du formidlet rett inn i sin egen arbeidssituasjon. Vi gir deg vår beste anbefaling!

    Bjørn Maaseide, Country Manager, SATS Elixia

    Dette var både interessant og lærerikt. I tillegg har foredragsholder en fantastisk evne til å legge frem temaene på en givende og inspirerende måte! Jeg tenker flere innen offentlige systemer kan profitere på å anvende Per Henrik i forbindelse med temaet kommunikasjon og personalkonflikter.

    Eivind Johansen, Feltteamet i Bydel Alna, Alna barnevernstjeneste i Oslo

    Per Henrik ga oss en super start på ledersamlingen! Han engasjerer, inspirerer og underholder og gir oss helt konkrete tankevekkere inn i vår praktiske hverdag. Det handler om å anerkjenne forskjelligheter, om kommunikasjon – og ikke minst så handler det om å skape arbeidsglede. Anbefales varmt!

    Heidi Renolen, Regionsdirektør, Nettbuss

    Per Henrik holdt foredrag for oss på vårt månedlige inspirasjonsmøte i Google Norge. Det er virkelig et av de beste foredragene jeg har hørt på lenge. Han tar personlighetstypene fullstendig på kornet, har masse innsikt som han gjerne deler og er engasjerende og inspirerende. Jeg kan på det sterkeste anbefale Per Henrik som foredragsholder til alle bedrifter som ønsker at de ansatte skal bli mer bevisste i sin omgang med kolleger og kunder.

    Jan Grønbech, Google Norge-sjef
    Goodie

    Last ned vår gratis eBok: Advanced Communication Skills.

    Påmelding

    19 mar. Se flere datoer

    Slik takler du primadonnaer og vanskelige kollegaer

    Oslo på Bjørvika Konferansesenter

    Ofte stilte spørsmål

    Ofte stilte spørsmål

    • Når er siste frist for påmelding?

      Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

    • Når kommer fakturaen?

      Elektronisk faktura kommer 5 dager etter bestilling. Har du valgt postfaktura kommer denne ca en uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er 10 dager.

    • Hva er inkludert i prisen?

      Deltageravgiften inkluderer servering i pauser og lunsj. På enkelte kurs får du også dokumentasjon og deltagerbevis.

    • Jeg har spesielle behov

      De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på 
      E-post: kunde@confex.no
      Telefon: +47 938 66 666

    note

    Hege Johannessen

    Prosjektleder

    Har du spørsmål?

    Kontakt prosjektleder: E-post hj@confex.no eller telefon 938 66 666

    Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

    For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

    Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.