Hvordan vinne anbud i offentlig sektor

Lær deg å svare på konkurransegrunnlaget i anbudsprosessen

Tala & engagera

Oppdater deg på gjeldende regelverk og bli en vinner!

Bilde line background Layer 1

Påmelding

11 - 12 jun.

Hvordan vinne anbud i offentlig sektor

Oslo på Thon Hotel Storo

Om kurset:

Vil du vinne flere offentlige anbud?

Oppdater deg på gjeldende regelverk om offentlige anskaffelser, og vit hvordan din virksomhet svarer på konkurransegrunnlaget i anbudsprosessen!

Offentlig sektor anskaffer varer og tjenester for 500 milliarder hvert år. Vil du lære deg det grunnleggende og potensielt øke din markedsandel?

Kursholderne er advokater med bred erfaring i salg til det offentlige. På kurset gir de deg økt kompetanse og råd om hvordan lykkes i offentlige anskaffelsesprosesser.

Verktøyene og arbeidsmetodene kan du ta i bruk umiddelbart.

Bli tryggere, tydeligere og mer effektiv i offentlige anbudsprosesser.

Meld deg på kurset i dag!

Målgruppe  
Alle som jobber direkte mot eller har tilknytning til offentlig anbudsarbeid 

Læringsutbytte

  • Innføring i begreper og gjeldende regelverk
  • Hvordan identifisere kvalifikasjons- og dokumentasjonskrav i konkurranser
  • Hvordan svare på konkurransegrunnlag
  • Innsyn, klageprosesser og rettslige prosesser
  • Hvordan gjennomføre forhandlinger med offentlige oppdragsgivere

 Fordeler med kurset

  • Bli oppdatert på gjeldende regelverk
  • Bli enda bedre forberedt til fremtidige anbudsprosesser
  • Øk sjansene for å ta markedsandeler
  • Erfaringsutveksling med likesinnede fra ulike bransjer
  • Utvid nettverket 

Sterkt gjennomført. Flinke og pedagogiske kursholdere som forklarte reglene godt med fine eksempler!

Karine Harildstad, Management Coordinator, Invacare Corporation
Program

Program

  • Dag 1

    08:30

    Registrering, morgenkaffe og te

    09:00

    Kursstart. Les mer her >>

    Introduksjon
    - Anskaffelsesregelverkets plassering i en kontrakts livsløp
    - Bakgrunnen for, og formålet med, regelverket om offentlige anskaffelser
    - Kort om det videre programmet samt introduksjon av kursdeltakerne

    Konkurranseformer
    - Begrepsavklaring
    - Terskelverdier og kunngjøringsplikt
    - Tilbudskonkurranse, anbudskonkurranse eller konkurranseformer med forhandlinger
    - Begrenset eller åpen konkurranse

    Kvalifikasjonsfasen
    - Formålet med kvalifikasjonskrav
    - Hvilke krav kan oppdragsgiver stille
    - Tolkning og evaluering av kvalifikasjonskrav (rammene for oppdragsgivers evaluering)
    - Dokumentasjon av kvalifikasjonskrav og bruk av ESPD-skjema

    Tilbudsfasen - Hvordan lese konkurransegrunnlaget?
    - Identifisering av oppdragsgivers behov (tolkning av konkurransegrunnlaget)
    - Kravspesifikasjoner
    - Tildelingskriterier, underkriterier og vekting

    Caseoppgave og diskusjon - tildelingskriterier

    11:30

    Lunsj

    12:30

    Kurset fortsetter


    15:30

    Kursdagen avsluttes

  • Dag 2

    08:30

    Morgenkaffe og te

    09:00

    Kursstart. Les mer her >>

    Hvordan unngå avvisning av tilbudet
    - Formalfeil
    - Avvisning på grunn av forhold ved leverandøren

    Vesentlig avvik til konkurransedokumentene
    - Vesentlig avvik til konkurransedokumentene
    - Forbehold til kontrakt
    - Avvik til kravspesifikasjon, og prissetting av dette
    - Når blir et forbehold eller avvik vesentlig?

    Caseoppgave og diskusjon - avvisning

    Hvordan håndtere forhandlinger med det offentlige
    Klagemuligheter, rettslige prosesser
    - Klage til oppdragsgiver
    - Krav til begrunnelse, begjæring om innsyn
    - KOFA
    - Midlertidig forføyning
    - Erstatning for negativ eller positiv kontraktsinteresse

    Kontrakt med det offentlige
    - Særskilt om rammeavtale
    - Kontrakt og adganger til endringer i denne

    11:30

    Lunsj

    12:30

    Kursdagen fortsetter


    15:30

    Kurset avsluttes

  • Foredragsholdere

    Foredragsholdere

    • Person
      Hedda Emilie Bratt

      Hedda Emilie har en master i rettsvitenskap fra 2017 ved universitetet i Oslo og er tilknyttet Advokatfirmaet Schjødts avdeling Handel & Industri. I det daglige jobber hun med å... Les mer

    • Person
      Runar Bråthen

      Runar har primærtilknytning til Schjødts gruppe Entreprise og har en mastergrad i rettsvitenskap fra Universitetet i Bergen. Før han kom til Schjødt arbeidet han som rådgiver i... Les mer

    ´
    Goodie

    Last ned vår gratis eBok: Business Communication

    Kurssted

    Kurssted

    Thon Hotel Storo

    • 11 - 12 jun.

    Thon Hotel Storo er en nytenkende, sosial arena ment for å inspirere og imponere alle deltakere – ved både store og små arrangementer. Konferansesenteret består av fem fleksible møterom og saler som kan tilpasses ulike arrangementer. Med tilhørende mingle- og utstillingsområde, er rammene satt for sosiale treff og nettverksbygging.

    Adresse

    Vitaminveien 23 0485 Oslo (Vis i Google Maps)

    Telefon: +47 23 40 02 00

    E-post: storo@olavthon.no

    Nettsted: Klikk her

    Badge

    Er dere tre eller flere?

    Vi hjelper deg gjerne med et tilpasset tilbud.
    Kontakt oss på 

    Badge

    Bedriftsintern opplæring

    Vi kommer gjerne til deg og holder kurs.
    Kontakt oss på 

    Ofte stilte spørsmål

    Ofte stilte spørsmål

    • Når er siste frist for påmelding?

      Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

    • Når kommer fakturaen?

      Elektronisk faktura kommer 5 dager etter bestilling. Har du valgt postfaktura kommer denne ca en uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er 10 dager.

    • Hva er inkludert i prisen?

      Deltageravgiften inkluderer servering i pauser og lunsj. På enkelte kurs får du også dokumentasjon og deltagerbevis.

    • Jeg har spesielle behov

      De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på 
      E-post: kunde@confex.no
      Telefon: +47 938 66 666

    note

    Håkon Olsvik Fjukstad

    Prosjektleder

    Har du spørsmål?

    Kontakt prosjektleder: E-post hof@confex.no eller telefon 938 66 666

    Goodie

    Vil du bli tryggere i forhandlinger?

    Sikre virksomheten de beste avtalene med vårt populære kurs og workshop i forhandlingsteknikk.

    Bli tryggere på forhandlingsteknikk her!

    Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

    For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

    Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.