SIAM Foundation - kurs og sertifisering

Bedre IT-tjenester og større forutsetninger for å lykkes med håntering av leverandører og outsourcing

Kurset arrangeres i samarbeid med Sopra Steria Akademiet - Norges ledende fagmiljø innen SIAM-metodikken

Goodie

Last ned vår gratis eBok: IT Strategy & Technology Innovation, og lær mer om den strategiske siden av IT.

Goodie

Last ned vår gratis eBok: IT Management, og lær mer om hvordan du kan bli en bedre IT-leder.

Påmelding: Mer info kommer

Skriv inn din epostadresse: så kontakter vi deg når tidspunkt for kurset er satt

Har du ytterligere spørsmål, kan du kontakte kundeservice på telfon 938 66 666.

SIAM Foundation - kurs og sertifisering

Pris kommer

Hvorfor SIAM?

Hvorfor SIAM?

SIAM gir mange og store fordeler, kanskje spesielt for de som allerede har brent seg på mindre vellykkede outsourcing-erfaringer:

  • Få tilbake kontrollen på IT
  • Bedre styring og kontroll på leverandører OG kostnader
  • Økt effektivitet på tvers av IT tjenestene – «redusere kostnader OG øke servicenivået»
  • Potensielt optimalisere verdien av leverandørene
  • Bedre service og forutsigbarhet på kostnader
  • Større fleksibilitet med plug-and-play funksjonalitet for nye leverandører i SIAM oppsettet
  • Fokusere på modulbasert tjenesteleveranse (intern + ekstern)
  • Fokus på ende-til-ende tjeneste for kunde

Totalt sett gir dette bedre IT-tjenester og selskapet bedre forutsetninger for å lykkes!

Service Integration And Management (SIAM) er en metodikk og tilnærming som skal bidra til å håndtere flere underleverandører av varer og tjenester, samt integrere leveransene sømløst for å skape en enhetlig, virksomhetsorientert IT-organisasjon.

SIAM Foundation-kurset er et grunnkurs i SIAM-metodikken, og gir deg en innføring i sentrale begreper, metoder, teknikker, samt en grunnleggende forståelse for helheten.

Kurset passer for deg som er involvert i tjenesteleveranser som involverer én eller flere underleverandører. Etter fullført kurs og bestått eksamen skal du ha tilegnet deg en grunnleggende kunnskap og forståelse av SIAM. Du blir i stand til å ta i bruk metodikken, som igjen vil tilføre gevinster i selskapet du jobber i. 

SIAM Foundation-kurset er aktuelt for alle som har interesse for temaet, og retter seg i første omgang mot personer som:

  • jobber i en virksomhet som benytter én eller flere underleverandører i leveransen av IT-tjenester
  • trenger en grunnleggende forståelse av SIAM som metode og tilnærming
  • har behov for å forstå hvordan SIAM kan brukes til å forbedre kvaliteten på leveransen av IT-tjenester

Det er ingen krav til forkunnskaper, men det kan være en fordel å ha litt kjennskap til ITSM fra før av.

SIAM
Konseptet og tilnærmingen i SIAM dreier seg om multi-sourcing og kontroll av flere underleverandører. SIAM er basert på og bygget rundt eksisterende og veletablerte IT Service Management-prinsipper og beste praksis. SIAM er ikke et verktøy eller programvare, men en strukturert tilnærming til å oppnå overordnede mål.

Ved å ta i bruk SIAM oppnår du:

  • En oversikt over virksomhetens individuelle sourcingsituasjon
  • En oversikt over virksomhetens strategiske mål og behov
  • Håndtering av ulike underleverandører
  • En tilpasset leveransemodell som sikrer at de ulike tjenesteleveransene
    • koordineres
    • integreres
    • leveres til kunden på en helhetlig måte

Praktisk info:

  • Kurset varer i 3 dager.
  • På kurset møter du våre erfarne og norsktalende instruktører.
  • Kursmateriale vil bli gitt på engelsk. (Det er mulighet for at bedriftsinterne kurs kan gjennomføres på engelsk).

Sertifisering:

  • Det anbefales å legge ned 4-6 timer til selvstudium i forkant av eksamen.
  • Eksamen varer i 60 minutter, pluss 15 minutter ved fremmedspråklig eksamen.
  • Eksamen er på slutten av siste kursdag, med mindre annet er avtalt.
Program

Program

Vi jobber med å ferdigstille et spennende kursprogram. Fyll ut e-postadressen din nedenfor, så oppdaterer vi deg når programmet er klart.
Kurssted

Kurssted

Vi leter etter det beste lokalet for dette kurset. Fyll ut e-postadressen din nedenfor, så oppdaterer vi deg når vi har funnet det.

Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

  • Når er siste frist for påmelding?

    Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

  • Når kommer fakturaen?

    Elektronisk faktura kommer 5 dager etter bestilling. Har du valgt postfaktura kommer denne ca en uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er 10 dager.

  • Hva er inkludert i prisen?

    Deltageravgiften inkluderer servering i pauser og lunsj. På enkelte kurs får du også dokumentasjon og deltagerbevis.

  • Jeg har spesielle behov

    De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på 
    E-post: kunde@confex.no
    Telefon: +47 938 66 666

Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.