Bli mer tydelig som leder

Lær å takle krysspress og bli mer tydelig som leder for en avdeling eller team.

Tala & engagera

Få ut potensialet av avdelingen din og bli en bedre leder!

Bilde line background Layer 1

Påmelding

12 - 13 jun. Se flere datoer

Bli mer tydelig som leder

Oslo på Thon Hotel Storo

Om kurset:

Bli bevisst på tydelig teamledelse og få det beste ut av hver medarbeider, samtidig som du letter din egen arbeidshverdag.

På dette kurset får du dypere innsikt i hvordan du som
team- eller avdelingsleder opptrer tydelig, skaper tillit
og følger opp medarbeiderne gjennom et motiverende fellesskap. Lær hvordan du etablerer mål og motiverer
de ansatte til å jobbe i samme retning.

Lær deg å prioritere, unngå til tidstyvene og effektiviser møtevirksomheten. Ta i bruk ulike prioriteringsmatriser i 
praksis, for best mulig resultat for deg og din hverdag.

Bli trygg på din rolle som leder og hvordan du kan
videreutvikle deg selv, for dine ansatte og virksomheten.

Meld deg på kurset i dag! 

   
Målgruppe:
Ledere i både privat og offentlig sektor, uavhengig av 
bransje og nivå 

Læringutbytte:

  • Styrk din personlige gjennomslagskraft gjennom klar kommunikasjon
  • Få økt utbytte av medarbeidernes potensiale og skap bedre resultater
  • Unngå stress ved å prioritere riktig og delegere i en hektisk hverdag
  • Få konkrete tips, råd og verktøy som bedrer hverdagen til både deg og dine medarbeidere 

   

Fordeler med kurset

  • Takle press fra ledelsen og medarbeidere
  • Forebygg konflikter og vanskelige samtaler
  • Skap trygghet og mestringsevne hos medarbeiderne
  • Oppnå tydelige mål, still krav og prestere sammen i team

Gjennomgående kompetente, og ikke minst erfarne foredragsholdere! Forberedte og relevante. Rammen rundt med lunsj, servering og fasiliteter generelt var veldig bra.

Thomas Abelsen, Seniorrådgiver, Arbeids- og velferdsdirektoratet IT-avdelingen

Inspirerende kurs som ga meg mange aha-opplevelser og ikke minst innspill til endringer jeg kan gjøre i min lederhverdag. Dette anbefales!

Trine Haug, Regnskapssjef, Nille
Program

Program

   
Dag 1

08.30 - Oppmøte, registrering og oppsett av egen PC 
09.00 - Program

Vær bevisst på hvilken leder du vil være
  • Hvordan etablere din plattform som leder
  • Praktiske verktøy og tips knyttet til
  • Din leder stil
  • Skape engasjement og få medarbeidere med deg
  • Form på kommunikasjon
Hvordan sette sammen og utvikle gode team
  • Hvordan få det beste ut av medarbeidere i teamet
  • Hvordan sette forventinger og avstemme med medarbeiderne
  • Hvordan bygge kultur som gir resultat på topp og bunnlinje
  • Praktiske verktøy og tips

Vigids Austrheim

Motiverende ledelse - hvordan skape økt engasjement
  • Slik påvirker din lederstil dine medarbeideres motivasjon og energi
  • For å lykkes med å motivere andre må du starte med deg selv
  • Motivasjon, engasjement og arbeidslyst - et felles ansvar
  • Oppnå økt motivasjon gjennom riktig feedback, oppmuntring og ros
Tydelig kommunikasjon med gjennomslagskraft
  • Øk din evne til å påvirke og skape innflytelse gjennom kommunikasjon
  • Hvordan argumentere overbevisende, klart og troverdig
  • Lær hvordan du oppnår god kommunikasjon med de ansatte
  • Skap et produktivt samspill gjennom tydelig kommunikasjon

John Petter Fagerhaug

Tidstyver og prioriteringer
  • Tidstyver
  • Konkrete eksempler på tidstyver
  • Avbrytelser og pauser opp imot ytelse
  • Sammenhengen mellom spenningsnivå og ytelse og handlekraft
Prioriteringer
  • Verdiskapende-, ikke-verdiskapende, men nødvendige- og Ikke-verdiskapende aktiviteter
  • Ulike prioriteringsmatriser, som kan anvendes i praksis
Møteledelse og personlig effektivisering
  • Møter og møteledelse
  • Forberedelser av møter
  • Møteledelse
  • Referater
  • Akvariemøter
Metoder for personlig effektivisering
  • Konkrete trinn for for egen effektivitet og trivsel.
  • Hvordan du kan organisere arbeidsplassen din
  • Dokumentflyt med papir
  • Mailhåndtering

Frode Reksten

   
Deilig lunsj blir servert midt på dagen.

Det blir lagt inn regelmessige pauser, med serveringer av kaffe, te og forfriskninger.

16.00 Kurs avsluttes

 

   
Dag 2

08.45 - Oppmøte og morgenkaffe
09.00 - Program

Øk arbeidsgleden gjennom godt samspill, sortert kommunikasjon og tilstedeværelse
  • Er det samsvar mellom det du sier og det du gjør?
  • Bli bevisst på hvordan du selv påvirker dine omgivelser
  • Hvordan økt grad av tilstedeværelse bidrar positivt i egen hverdag
  • Hvordan du kan fremme medarbeidernes helse
Slik forebygger og håndterer du konflikter
  • Hvordan kommunisere for å unngå konflikter
  • Hvilken rolle bør du ta i en konfliktsituasjon på din arbeidsplass
  • Hvordan best håndtere vanskelige samtaler
  • Ordets og språkets betydning i en konfliktsituasjon

Anne Gerd Samuelsen

Hva er egentlig en optimal lederadferd?
  • Adferdstrekk du bør utvikle i deg selv for å utvikle medarbeidere på best mulig måte
  • Hvordan du som leder kan bidra til økt kundelojalitet og bedre lønnsomhet
  • Hvordanlede andre mennesker og skape påvirkning gjennom din kommunikasjon
  • Lederen som coach - hvilke grunnprinsipper gjelder for at det skal bli effektfullt
Utnytt det iboende potensialet hos den enkelte medarbeider
  • Slik utvikler og støtter du en medarbeiders prestasjonsnivå
  • Få tilgang til et konkret prestasjonsverktøy for å påvirke en prestasjon i øyeblikket
  • Hvordan best stimulere til økt selvledelse og utviklende anerkjennelse
  • Hvordan ansvarliggjøre medarbeiderne til å utvikle seg og levere resultater
Skap resultater gjennom samspill og involvering
  • Etabler en arbeidsmodell som støtter opp under den enkeltes unike talent
  • Skap det gode samarbeidet gjennom å forankre intensjon og retning
  • Hvordan få med deg de ansatte gjennom involvering og eierskap
  • Bli bevisst medarbeiderens nivå og tilpass deg individuelle forskjeller

Alf Inge Cleve-Stiansen

  

Deilig lunsj blir servert midt på dagen.

Det blir lagt inn regelmessige pauser, med serveringer av kaffe, te og forfriskninger.

16.00 Kurs avsluttes


Programmet vil ikke alltid bli fulgt 100% kronologisk, men kan bli tilpasset noe gjennom dialog mellom deltakere og kursleder.
Badge

Confex er ISO 9001-sertifisert

Du som deltaker får kursbevis fra en ISO 9001-sertifisert bedrift.
Les mer om sertifisering her.

Badge

100% fornøydgaranti

Om du ikke er helt fornøyd etter avsluttet kurs, kan du gå kurset igjen eller delta på et av våre andre populære kurs

Kursholdere

Kursholdere

  • Person
    Anne Gerd Samuelsen

    Anne Gerd Samuelsen har arbeidet som leder i over 20 år og har de siste 10 årene jobbet med veiledning innen kommunikasjon, lederutvikling, motivasjon, oppmerksomhetstrening og stressmestring. Anne Gerd jobber i dag som seksjonsleder for 400 medarbeidere i en større... Les mer

  • Person
    John Petter Fagerhaug

    John Petter Fagerhaug er psykolog og konsulent, og har lang erfaring som organisator og rådgiver i næringslivet. Han er en svært dyktig foredragsholder og har tidligere blitt tildelt Årets Hederspris av Confex. John Petter er lidenskapelig opptatt av å få fram de... Les mer

  • Person
    Alf Inge Cleve-Stiansen

    Alf Inge er en av Skandinavias fremste prestasjonsutviklere og har en genuin glede og interesse i å arbeide med utvikling av lederskapet, forandringsprosesser, design og utvikling av nye konsepter og bedriftsinterne programmer. Han har solid og bred erfaring med å... Les mer

  • Person
    Frode Reksten

    Frode Reksten har en allsidig bakgrunn med erfaring fra blant annet prosjektarbeid, logistikk, undervisning og ledelse. Han er ansatt ved Høgskolen i Buskerud og Vestfold, samt tilknyttet Handelshøyskolen BI. Reksten kombinerer fersk forskning med praktiske eksempler... Les mer

  • Person
    Vigdis Austrheim

    Vigdis Austrheim er en tydelig og inspirerende leder! Hun har over 17 års ledererfaring fra norske og nordiske virksomheter, som gründer og som leder i store internasjonale selskaper. Vigdis gir deg levende eksempler og praktiske tips fra egen virkelighet som garantert... Les mer

´
Goodie

Last ned vår gratis eBok: Ledelsesmodeller

Kurssted

Kurssted

Thon Hotel Storo

  • 12 - 13 jun.
  • 21 - 22 okt.
  • 11 - 12 des.

Thon Hotel Storo er en nytenkende, sosial arena ment for å inspirere og imponere alle deltakere – ved både store og små arrangementer. Konferansesenteret består av fem fleksible møterom og saler som kan tilpasses ulike arrangementer. Med tilhørende mingle- og utstillingsområde, er rammene satt for sosiale treff og nettverksbygging.

Adresse

Vitaminveien 23 0485 Oslo (Vis i Google Maps)

Telefon: +47 23 40 02 00

E-post: storo@olavthon.no

Nettsted: Klikk her

Badge

Er dere tre eller flere?

Vi hjelper deg gjerne med et tilpasset tilbud.
Kontakt oss på 

Badge

Bedriftsintern opplæring

Vi kommer gjerne til deg og holder kurs.
Kontakt oss på 

Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

  • Når er siste frist for påmelding?

    Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

  • Når kommer fakturaen?

    Elektronisk faktura kommer 5 dager etter bestilling. Har du valgt postfaktura kommer denne ca en uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er 10 dager.

  • Hva er inkludert i prisen?

    Deltageravgiften inkluderer servering i pauser og lunsj. På enkelte kurs får du også dokumentasjon og deltagerbevis.

  • Jeg har spesielle behov

    De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på 
    E-post: kunde@confex.no
    Telefon: +47 938 66 666

note

Siri Husby

Prosjektleder

Har du spørsmål?

Kontakt prosjektleder: E-post siri.husby@confex.no eller telefon 938 66 666

Goodie

Er du forberedt når de vanskelige personalsakene oppstår?

Lær alt du må vite for å takle konflikter og vanskelige personalsaker på arbeidplassen!

Meld deg på her

Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.