Den nødvendige samtalen

Kvier du deg for å ta «den nødvendige samtalen»? Lær hvordan du best korrigerer, gir kritikk og tilbakemeldinger og samtidig oppnår et bedre samarbeid!

Påmelding: Mer info kommer

Skriv inn din epostadresse: så kontakter vi deg når tidspunkt for kurset er satt

Har du ytterligere spørsmål, kan du kontakte kundeservice på telfon 938 66 666.

Den nødvendige samtalen

Pris kommer

Beskrivelse
  • Få økt kunnskap om tilbakemeldinger og hvordan du skaper en tilbakemeldingskultur
  • Hva slags tilbakemeldinger fungerer best og hvorfor
  • Lær om ulike personligheter og hvordan de opplever å få korrigeringer, slik at du kan tilpasse lederskapet ditt enda bedre (konkret verktøy)
  • Lær traktmetoden; et verktøy for bedre dialog, å gi kritikk på en enklere måte, samt den nødvendige samtalen (konkret verktøy)
  • Få nyttige råd om hvordan du som leder kan blir dyktigere på å korrigere adferd og gi tilbakemeldinger

Det snakkes mye om tydelig lederskap, tilbakemeldingskultur og viktigheten av å korrigere adferd og gi tydelige tilbakemeldinger. Allikevel kvier mange ledere seg for å gi kritikk, korrigere, og ta «den nødvendige samtalen».

Det er vanlig og menneskelig. På dette 1-dags kurset lærer du traktmetoden; et verktøy for bedre dialog, å gi kritikk på en enklere måte, samt den nødvendige samtalen.

«Har du et godt verktøy trenger du aldri grue deg»

Den nødvendige samtalen handler om å være tydelig i kommunikasjonen og gi korrigeringer i god tid før «begeret er fullt». På dette 1-dags kurset lærer du hvordan du bidrar til at medarbeiderne dine endrer adferd, ikke blir de-motivert av kritikken, og skaper et ønske om forbedringer.

Negative tilbakemeldinger eller korrigeringer skaper av og til usikkerhet.  Både hos avsender og mottaker. Forsvar, forklaringer, sinne, nedstemthet – reaksjonene kan være mange. Dette gjør at man kan kvie seg for å gi tilbakemeldinger, og mange ledere venter av og til for lenge med å si ifra.

Det engelske ordet «feedback» betyr «å mate tilbake», og dette kan man se på som muligheten til utvikling, til korrigeringer for det bedre og for å fremme et bedre samarbeid.

Tilbakemeldinger kan også bidra til en positiv avklaring av forholdet mellom leder og medarbeider. Vi kan skape mer tillit, åpne oss mer, og bli enda mer tydelig. Fremme effektivt samarbeid. Dette skaper klarere kommunikasjonslinjer. Å gi og få tilbakemeldinger handler om å få vite hvordan andre oppfatter deg. På godt og vondt. Det kan igjen gi rom for refleksjon og justering av adferd.

På dette kurset lærer du derfor flere helt konkrete metoder for hvordan du skal gi tilbakemeldinger på en måte som virker, hva slags type kommunikasjon som treffer ulike type medarbeidere, og hvordan du kan ta samtaler du finner utfordrende eller vanskelige på en mye enklere måte. 

Program

Program

Vi jobber med å ferdigstille et spennende kursprogram. Fyll ut e-postadressen din nedenfor, så oppdaterer vi deg når programmet er klart.
Kurssted

Kurssted

Vi leter etter det beste lokalet for dette kurset. Fyll ut e-postadressen din nedenfor, så oppdaterer vi deg når vi har funnet det.

Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

  • Når er siste frist for påmelding?

    Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

  • Når kommer fakturaen?

    Elektronisk faktura kommer 5 dager etter bestilling. Har du valgt postfaktura kommer denne ca en uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er 10 dager.

  • Hva er inkludert i prisen?

    Deltageravgiften inkluderer servering i pauser og lunsj. På enkelte kurs får du også dokumentasjon og deltagerbevis.

  • Jeg har spesielle behov

    De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på 
    E-post: kunde@confex.no
    Telefon: +47 938 66 666

note

Hege Johannessen

Prosjektleder

Har du spørsmål?

Kontakt prosjektleder: E-post hj@confex.no eller telefon 938 66 666

Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.