Den nødvendige samtalen

Kvier du deg for å ta «den nødvendige samtalen»? Lær hvordan du best korrigerer, gir kritikk og tilbakemeldinger og samtidig oppnår et bedre samarbeid!

Velg sted:

Oslo

Påmelding

19 nov.

Den nødvendige samtalen

Oslo på Bjørvika Konferansesenter

Beskrivelse
  • Få økt kunnskap om tilbakemeldinger og hvordan du skaper en tilbakemeldingskultur
  • Hva slags tilbakemeldinger fungerer best og hvorfor
  • Lær om ulike personligheter og hvordan de opplever å få korrigeringer, slik at du kan tilpasse lederskapet ditt enda bedre (konkret verktøy)
  • Lær traktmetoden; et verktøy for bedre dialog, å gi kritikk på en enklere måte, samt den nødvendige samtalen (konkret verktøy)
  • Få nyttige råd om hvordan du som leder kan blir dyktigere på å korrigere adferd og gi tilbakemeldinger

Det snakkes mye om tydelig lederskap, tilbakemeldingskultur og viktigheten av å korrigere adferd og gi tydelige tilbakemeldinger. Allikevel kvier mange ledere seg for å gi kritikk, korrigere, og ta «den nødvendige samtalen».

Det er vanlig og menneskelig. På dette 1-dags kurset lærer du traktmetoden; et verktøy for bedre dialog, å gi kritikk på en enklere måte, samt den nødvendige samtalen.

«Har du et godt verktøy trenger du aldri grue deg»

Den nødvendige samtalen handler om å være tydelig i kommunikasjonen og gi korrigeringer i god tid før «begeret er fullt». På dette 1-dags kurset lærer du hvordan du bidrar til at medarbeiderne dine endrer adferd, ikke blir de-motivert av kritikken, og skaper et ønske om forbedringer.

Negative tilbakemeldinger eller korrigeringer skaper av og til usikkerhet.  Både hos avsender og mottaker. Forsvar, forklaringer, sinne, nedstemthet – reaksjonene kan være mange. Dette gjør at man kan kvie seg for å gi tilbakemeldinger, og mange ledere venter av og til for lenge med å si ifra.

Det engelske ordet «feedback» betyr «å mate tilbake», og dette kan man se på som muligheten til utvikling, til korrigeringer for det bedre og for å fremme et bedre samarbeid.

Tilbakemeldinger kan også bidra til en positiv avklaring av forholdet mellom leder og medarbeider. Vi kan skape mer tillit, åpne oss mer, og bli enda mer tydelig. Fremme effektivt samarbeid. Dette skaper klarere kommunikasjonslinjer. Å gi og få tilbakemeldinger handler om å få vite hvordan andre oppfatter deg. På godt og vondt. Det kan igjen gi rom for refleksjon og justering av adferd.

På dette kurset lærer du derfor flere helt konkrete metoder for hvordan du skal gi tilbakemeldinger på en måte som virker, hva slags type kommunikasjon som treffer ulike type medarbeidere, og hvordan du kan ta samtaler du finner utfordrende eller vanskelige på en mye enklere måte. 

Program

Program

  • Dag 1

    08:30

    Registrering, kaffe og te

    09:00

    Åpning av kurset og introduksjon av kursleder v/Confex

    09:05

    Hvorfor "den nødvendige samtalen"

    - Oppå et enda bedre samarbeid gjennom kommunikasjon
    - Hvordan bli dyktigere på å korrigere adferd
    - Hvordan tilpasse lederskapet ditt enda bedre
    - Tips til tydelig lederskap og kommunikasjon

    09:30

    Hvordan og hvorfor skape en tilbakemeldingskultur

    - Viktigheten av å korrigere adferd
    - Hvilke tilbakemeldinger virker best og hvorfor
    - Hvordan bidra til at medarbeiderne endrer adferd
    - Sikre motivasjon fremfor de-motivasjon

    10:15

    Pause

    10:30

    Om ulike personligheter og hvordan de opplever korrigeringer

    - Hvordan lese personligheter ut fra adferd
    - Hvordan gi tilbakemeldinger til ulike typer medarbeidere
    - Hvordan unngå usikkerhet og uønskede reaksjoner
    - Hvordan bruke feedback til medarbeiderutvikling

    11:30

    Lunsj

    12:30

    Traktmetoden; et konkret verktøy for den gode dialogen

    - Få konkrete verktøy uavhengig av om det er kritikk, den vanskelige samtalen, en hyggelig prat eller direkte fagrelatert
    - Konkrete tips til å bedre din måte å gi tilbakemeldinger på og ta den nødvendige samtalen

    13:30

    Pause

    13:45

    Traktmetoden, fortsettelse

    15:15

    Oppsummering og avstemming av mål du ønsker å oppnå

    15:45

    Avslutning av kurset, lykke til videre!


  • Programmet vil ikke alltid bli fulgt 100% kronologisk, men kan bli tilpasset noe gjennom dialog mellom deltakere og kursleder.
    Kursholdere

    Kursholdere

    • Person
      Solfrid Flateby

      Solfrid Flateby (44) har vært HR- og kommunikasjonsdirektør for kjente selskap som Coca-Cola, Reitangruppen og Bavaria Nordic (BMW, MINI og Porsche). Hun har bred erfaring fra både HR- og kommunikasjonsfaget, har jobbet i både offentlig og privat sektor, og er kjent... Les mer

    ´
    Kurssted

    Kurssted

    Bjørvika Konferansesenter

    • 19 nov.

    Lyse og trivelige lokaler, lekker pausemat og service av ypperste klasse! Bjørvika Konferansesenter er kåret til Årets konferansested flere ganger. Bjørvika Konferansesenter ligger i første etasje i Oslo Atrium som ligger ligger rett øst for Thon Hotel Opera. Bygget er skiltet med bl.a. EY (Ernst & Young) og Avinor. Hovedinngangen finner du på sjøsiden, mot Operahuset.

    Adresse

    Dronning Eufemias gate 6 0191 Oslo Norge (Vis i Google Maps)

    Telefon: 24 00 30 00

    E-post: konferanse@no.ey.com

    Nettsted: Klikk her

    Ofte stilte spørsmål

    Ofte stilte spørsmål

    • Når er siste frist for påmelding?

      Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

    • Når kommer fakturaen?

      Elektronisk faktura kommer 5 dager etter bestilling. Har du valgt postfaktura kommer denne ca en uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er 10 dager.

    • Hva er inkludert i prisen?

      Deltageravgiften inkluderer servering i pauser og lunsj. På enkelte kurs får du også dokumentasjon og deltagerbevis.

    • Jeg har spesielle behov

      De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på 
      E-post: kunde@confex.no
      Telefon: +47 938 66 666

    note

    Hege Johannessen

    Prosjektleder

    Har du spørsmål?

    Kontakt prosjektleder: E-post hj@confex.no eller telefon 938 66 666

    Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

    For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

    Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.