Digital transformasjonsledelse

Lær koblingen mellom transformasjonsledelse og den fremvoksende digitaliserte lederrollen

Tala & engagera

Ledelse og kultur anses som de største hindringene for å lykkes med digital omstilling, sørg for at ikke du selv blir en begrensende faktor!

Bilde line background Layer 1

Påmelding

22 - 23 mai Se flere datoer

Digital transformasjonsledelse

Oslo på Thon Conference Vika Atrium

Om kurset:

Få energipåfyll, konkrete verktøy og tips til å stå stødig og fremoverlent i den digitale transformasjonen som er nødvendig, for din virksomhet.

Vi gir deg kurset du trenger for å bedre både din og virksomhetens omstillingsevne på en effektiv, oversiktlig og pedagogisk måte.

Du lærer konkrete arbeidsmetoder og teknikker, slik at du får bedre kontroll og blir tryggere i lederrollen under omstillingsfasen du går gjennom. Metodene du lærer, kan du ta i bruk umiddelbart.

Det kreves bevisst ledelse for å lykkes med digital transformasjon.
Ledere, uavhengig av nivå, må hvordan digitalisering endrer rammebetingelsene for virksomhetens produksjon av produkter og tjenester, og hvordan digital teknologi kan styrke virksomhetens evne til å nå mål og produsere resultater. Vi gir deg effektive verktøy og innspill til hva som skal til for å lykkes med din digitale omstilling.

Er du klar for å lære deg det som skal til for å lykkes med din digitale omstilling?

Meld deg på kurset i dag!

Målgruppe
Ansatte på ulike ledernivåer

Læringsutbytte

  • Hva er og hvordan jobber en digital transformasjonsleder
  • Hvordan utfordre og fornye eksisterende organisasjonsmodeller, prosesser og normer
  • Hvordan du kommuniserer som leder i omstillingsfaser
  • Kulturelle grep
  • Verktøy og tips for å gjøre din bedrift digitalt moden

Fordeler med kurset

  • Få kjennskap til en dagsaktuell og moderne ledelsesteori
  • Forbered virksomheten for fremtiden
  • Bli god til å utfordre virksomheten og se muligheter
  • Erfaringsutveksling fra kursholder med andre virksomheter under digital omstilling
  • Utvid ditt profesjonelle nettverk

Bra kurs og faglig sterke foredragsholdere - anbefales!

Therese Sanne, Seniorrådgiver, Kystverket

God blanding av teori og praksis - anbefaler kurset på det sterkeste!

Anne Cathrine Berger, Samfunnspolitisk direktør, NITO
Program

Program

  • Dag 1

    08:30

    Registrering, kaffe og te

    09:00

    Kursstart. Les mer her >>

    Begreper og rammeverk
    - Begrepsintroduksjon
    - Ulike rammeverk

    HVORFOR-perspektivet. Effekten av god transformasjonsledelse
    - Hva transformasjonsledelse egentlig betyr
    - Sense of urgency. Usikkerhet, utrygghet og behovet for kontinuerlig transformasjon
    - Nytteeffekten
    - Hva nåsituasjonen er hos deg og hva du trenger

    Caseoppgaver med utgangspunkt i «Hvorfor-perspektivet»
    - Hvor er du når det gjelder digital modenhet?
    - Fokus på egen virksomhet - erfaringsutveksling
    - «Hvorfor-perspektivets» i din virksomhet
    - Veien videre, konkrete innspill

    11:30

    Lunsj

    12:30

    Kurset fortsetter

    HVA-perspektivet - Transformasjonsledelse som utgangspunkt for selvledelse
    Alle ledere ønsker seg selvgående, produktive og selvstendige medarbeidere. Trygghet i lederrollen og bygging av tillit er avgjørende.

    - Hvorfor er jeg leder
    - Hvorfor skal medarbeidere bli ledet gjennom endring av meg
    - Lederidentitetsmodellen, (LIM)

    Caseoppgaver med utgangspunkt i «Hva-perspektivet
    - Caseoppgaver
    - Fokus på egen virksomhet - erfaringsutveksling og diskusjon

    Verktøy til hjelp for veien videre, tips og modeller som understøtter transformasjonsprosessen

    15:30

    Avslutning dag 1

  • Dag 2

    08:30

    Morgenkaffe og te

    09:00

    Kursstart. Les mer her >>

    HVORDAN-perspektivet - Inspirerende motivasjon
    Transformasjonsledelse bidrar til å fremme mer nytenkende og kreativ innstilling hos medarbeidere. Lederen setter spørsmålstegn ved gamle, velprøvde metoder og oppmuntrer til å forbedre disse.

    - Tydeligere og samstemt kompetansebygging
    - Ferdighetskontrakter (intellektuell stimulering)

    Caseoppgaver med utgangspunkt i «HVORDAN-perspektivet» basert på deltakernes arbeid
    - Fokus på egen virksomhet - diskuter og del erfaringer
    - «HVORDAN-perspektivets» i din virksomhet
    - Tips og modeller

    11:30

    Lunsj

    12:30

    Kurset fortsetter

    HVORDAN-perspektivet - Tydelige mål, tydelige verdier
    - Tydeligere og samstemt kompetansebygging
    - Ferdighetskontrakter (intellektuell stimulering)

    HVORDAN perspektivet fortsetter
    - Virksomhetskultur, koblingen mellom struktur og kultur
    - Caseoppgaver med utgangspunkt i «Hvordan-perspektivet», deltakere jobber med egne problemstillinger.
    - Tips, verktøy og modeller

    Individuell støtte og veien videre
    - Utviklingsplan - hva du tar med deg videre
    - Prosesser i egen organisasjon
    - Neste steg

    Oppsummering, debatt og spørsmål

    15:30

    Kurset avsluttes


  • Programmet vil ikke alltid bli fulgt 100% kronologisk, men kan bli tilpasset noe gjennom dialog mellom deltakere og kursleder.
    Badge

    ISO-sertifisering

    Du som deltaker får kursbevis fra en ISO 9001-sertifisert bedrift

    Badge

    100% fornøydgaranti

    Om du ikke er helt fornøyd etter avsluttet kurs, kan du gå kurset igjen eller delta på et av våre andre populære kurs

    Kursholdere

    Kursholdere

    • Person
      Rune Semundseth

      Rune Semundseth er daglig leder og eier i Businessmastering AS som står bak det markedsledende konseptet Medarbeiderkoden; verktøy og –metoder for lederskap og medarbeiderskap samt... Les mer

    • Person
      Vigdis Austrheim

      Vigdis Austrheim er en tydelig og inspirerende leder! Hun har over 17 års ledererfaring fra norske og nordiske virksomheter, som gründer og som leder i store internasjonale... Les mer

    ´
    Goodie

    Last ned vår gratis eBok: Management Basics

    Kurssted

    Kurssted

    Thon Conference Vika Atrium

    • 22 - 23 mai

    Thon Hotel Vika Atrium ligger sentralt ved Aker Brygge i Oslo sentrum. Det er kort vei fra hotellet til blant annet Karl Johans gate og Nationaltheatret. I tillegg til flotte gjesterom har hotellet 16 kurs- og konferanserom i hyggelige omgivelser.For veibeskrivelse, ankomst med kollektivtransport og parkering, se lenker nedenfor..

    Adresse

    Munkedamsveien 45 0168 Oslo (Vis i Google Maps)

    Telefon: 22 83 33 00

    E-post: vika.kurs@thonhotels.no

    Nettsted: Klikk her

    Konferansested i Oslo annonseres senere

    • 25 - 26 sep.
    • 11 - 12 des.

    Adresse

    Oslo Norge (Vis i Google Maps)

    Telefon: www.confex.no

    E-post: kunde@confex.no

    Nettsted: Klikk her

    Badge

    Er dere tre eller flere?

    Vi hjelper deg gjerne med et tilpasset tilbud.
    Kontakt oss på 

    Badge

    Bedriftsintern opplæring

    Vi kommer gjerne til deg og holder kurs.
    Kontakt oss på 

    Ofte stilte spørsmål

    Ofte stilte spørsmål

    • Når er siste frist for påmelding?

      Vi har ingen påmeldingsfrist, du kan melde deg på som deltager så lenge det er plasser igjen på kurset.

    • Når kommer fakturaen?

      Elektronisk faktura kommer 5 dager etter bestilling. Har du valgt postfaktura kommer denne ca en uke etter bestilling. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er 10 dager.

    • Hva er inkludert i prisen?

      Deltageravgiften inkluderer servering i pauser og lunsj. På enkelte kurs får du også dokumentasjon og deltagerbevis.

    • Jeg har spesielle behov

      De fleste av våre kurslokaler er tilrettelagt for funksjonshemmede, men kontakt kundesenteret på 
      E-post: kunde@confex.no
      Telefon: +47 938 66 666

    note

    Håkon Olsvik Fjukstad

    Prosjektleder

    Har du spørsmål?

    Kontakt prosjektleder: E-post hof@confex.no eller telefon 938 66 666

    Goodie

    Har du en tydelig bedriftskultur?

    Kultur kan både fremme og hemme virksomhetens strategi.
    Les mer og meld deg på kurs her:

    Denne siden fungerer ikke i din nettleser.

    For å vise siden kan du oppgradere nettleseren til en nyere versjon, bytte til en annen nettleser (for eksempel Chrome eller Firefox) eller åpne siden på mobiltelefonen eller tablet.

    Du kan også kontakte oss på e-post eller telefon for mer informasjon om våre arrangementer eller for å gjøre en direkte booking. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 05788 eller e-post kunde@confex.no.